[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:18

Oh ik vond het een beetje zonde op 1 of andere manier maar nu met je huis denk ik voor in beeld? Klopt het zo toch veel beter +:)+

Lekker hoor, lùcht om je heen!

Je ziet wel meteen die andere rommelhokken goed nu :P

Vjestagirl

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:51

Oh wauw, dat scheelt wel heel veel ruimte!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:21

Dat ruimte inderdaad wel heerlijk op. :)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 23:27

Wat een ruimte zeg!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:07

Za-lig. Fijne stappen vooruit!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 17:28

pmarena schreef:
Oh ik vond het een beetje zonde op 1 of andere manier maar nu met je huis denk ik voor in beeld? Klopt het zo toch veel beter +:)+

Lekker hoor, lùcht om je heen!

Je ziet wel meteen die andere rommelhokken goed nu :P

Er waren meer mensen die het wat zonde vonden, tot ze het schuurtje in het echt zagen haha! Was echt niks meer van te maken, dus dan hadden we hem echt al moeten herbouwen (muren stonden ook helemaal bol en dak was sowieso verloren zaak).

Maar echt, die ruimte is zo heerlijk nu :D :D Zo heerlijk al die lucht!

En die andere rommelhokken, sssssssst :') :')
De moeten zeker ook nog eens vervangen haha. Maar eerst gaat de prioriteit straks naar het huis.

Vandaag hebben ze de restanten van het schuurtje verder opgeruimd (er staat een nieuwe puincontainer en ook een houtcontainer). En aannemer heeft het weer een beetje recht getrokken allemaal met de shovel.

Ook heeft hij die twee lelijke betonnen pilaren die bij de oprit stonden eruit gedrukt, zo fijn *\o/* Veel ruimere inrit nu :D . Hij heeft ook nog een episch gevecht gehouden met de boomstronk die daar in de bocht van de oprit stond :') . Het was net een kermis attractie op een gegeven moment whaha, Shovel is aardig wat keren flink met de bandjes van de grond gekomen :') . Het werd duidelijke en principe kwestie, en uiteindelijk heeft de boomstronk toch verloren :(:) :D
Zo. Veel. Ruimte :D :D :D
Afbeelding

Ennnnnnn, BLIJ, het eerste begin van de doorbraak in de stallen is er :D :D . In de binnenmuur is de doorgang gezaagd en aan de bovenkant een latij gemetseld. En muurtje tussen de twee stallen is eruit gezaagd en verwijderd. Maandag gaan ze verder met de buitenkant en de tralies wegslijpen :D :D Zo fijn!!

Afbeelding

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:47

Lekker bezig zo, dat schiet lekker op!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:05

Zo, dat zijn mooie stappen! En het nieuwe dak komt er dus ook aan *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:25

Haha, die dakpannen op de foto, met extra isolatie van groen mos :=

Nu gaat het lekker vlot zo zeg!! +:)+

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 15:25

pmarena schreef:
Haha, die dakpannen op de foto, met extra isolatie van groen mos :=

Nu gaat het lekker vlot zo zeg!! +:)+

Hahah ja, het lijkt zo bijna een sedumdak :+ :+

Aannemer heeft wel weer erg pech met zijn werknemers, dus het is nog even weer de vraag hoe de planning precies verder gaat lopen :+ . Weet nie wat dat is met ons dak en planningen :+

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 16:30

Het lijkt veel logischer zo, zonder die schuur. Het lijkt alsof die midden op je erf stond.

Hoop dat het mee gaat vallen met de aannemer. Als ze eenmaal beginnen wil je natuur graag dat het zo snel mogelijk af komt!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 12:35

Schuur stond inderdaad behoorlijk midden op het erf,zat ongeveer 3 meter tussen de stal en dit schuurtje en gok 5 meter dan weer tot de achterdeur (die wij als voordeur gebruiken). We zijn echt blij dat die weg is! En de meters kunnen we dan tzt gebruiken voor een mooie ruime kapschuur. Ooit. Als het huis klaar is :+

Ze zijn vandaag verder gegaan in de stallen :)

Echt fijn dat dit straks mooie ruime inloopstal wordt!
Afbeelding

'Stalkamer' stal is nu ook ontmanteld. We kunnen dus nu mooi van die deur in de stal doorlopen naar de 'zadelkamer'. Idee is vanuit daar dan (uiteindelijk) ook een vaste trap naar zolder.
Afbeelding

Rara
Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 13:17

Oeh... lekker!

gaan alle stalwanden eruit? Of hou je nog wel boxen over?

Een vast trap naar zolder ga je blij mee zijn denk ik. Wij hebben dat ook en het is echt heerlijk om normaal en veilig naar boven te kunnen lopen ipv op een gammel laddertje naar boven te moeten klauteren (zoals ik gewend was op mijn vorige stallingen :D ).

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 16:23

Nee, er blijft 1 box als geheel intact bij wijze van noodbox. Je weet nooit waar het eens nodig of handig voor is. En twee stallen worden nu dus samen 1 grote inloopstal, met twee doorgangen naar buiten. Op termijn wil ik daar dan ooit eens deuren oid weer in zodat ik hem eventueel dicht kan doen, maar heeft voor nu geen haast.

En ooit wil de voorwand (van de inloopstal) nog eens anders/mooier. Maar dat zijn echt de finishing touches, ooit.

Vaste trap lijkt mij inderdaad ook echt heerlijk!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:28

Je kunt in de openingen ook PVC lamellen hangen wat scheelt in tocht en vliegen binnen. :j

Wat is het mooi ruimtelijk geworden met die schuur eraf zeg!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 17:34

Kaitlyn schreef:
Je kunt in de openingen ook PVC lamellen hangen wat scheelt in tocht en vliegen binnen. :j

Wat is het mooi ruimtelijk geworden met die schuur eraf zeg!

Ja precies, dat is altijd nog een optie! Maar ga het eerst zo maar eens zien hoe het bevalt. Met die lamellen moet je toch al wel een flink zware kwaliteit hebben om te voorkomen dat ze als een gek gaan wapperen. En dat betekend weer duur :+ . Nog genoeg andere wensen... (zoals o.a. ook helemaal rubberen vloer in de inloopstap... ).

Extra hint voor de rara :+ :D
Afbeelding

En de doorgangen zijn gemaakt *\o/* OMG wat ik ben ik blij ermee! Natuurlijk nog de nodige afwerkingen te gaan voor hij echt in gebruik kan, maar wauw!
Afbeelding

Het uiteindelijke plan is volledig rubber op de vloer (in de winter dan ook strooisel, de mooie maanden 'kaal'). Bovenkanten van de muren opnieuw stucen/bijwerken. En de onderkant dan óf (waarschijnlijk) hele rand met steenschotten óf strak rubber erlangs. De voorkant wil ik uiteindelijk ook ooit nog graag anders. In geval van keus voor steenschotten misschien wel alleen steenschotten en dan een open bovenkant. Maar dat is meer voor 'ooit'.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:44

Een groter hooi luik?

De inloopstal wordt mooi zo!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:05

Lekker inloophok zo hoor :+:

Wij hebben rubber staltegels op de betonnen vloer maar ideaal vind ik het toch niet.... en die tochtflappen ook niet want die wapperen de stalraampjes er bijna uit als het een beetje waait....

Langs de muren aan de binnenkant hebben we een rand betonplex en dat bevalt wel prima :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:12

Gaaf hoor!
Hier heb ik koeienmatrassen in de inloopstal liggen, bewust niet doorlatend en ik vind ze ideaal. Eens per jaar eruit halen en schoonspuiten kan ik zelfs in mijn eentje omdat ze totaal niet zwaar zijn oid.
Verder geen tochtflappen ofzo, maar wel deuren die dicht kunnen. Die gebruik ik vooral als ik er eens een apart moet zetten ivm de dierenarts of tandarts.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:21

Een koematras alsin "waterbed"?
Ben heel benieuwd hoe je dat hebt.
Ik heb ook buitenstal en als het zoals de afgelopen dagen veel regent dan wordt de bodembedekking (strokorrel) zeiknat.
Mag ook in PB om het topic niet te vervuilen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 21:15

Ethelate schreef:
Een groter hooi luik?

De inloopstal wordt mooi zo!

Nope :D :D
Afbeelding

pmarena schreef:
Lekker inloophok zo hoor :+:

Wij hebben rubber staltegels op de betonnen vloer maar ideaal vind ik het toch niet.... en die tochtflappen ook niet want die wapperen de stalraampjes er bijna uit als het een beetje waait....

Langs de muren aan de binnenkant hebben we een rand betonplex en dat bevalt wel prima :)

Dat lees ik inderdaad veel van die tochtflappen. Tenzij echt hele zware kwaliteit...
Ik heb hier in de huidige inloopstal (stalgang) rubbermatten liggen (van die puzzelmatten) en die bevallen wel erg goed moet ik zeggen. Kale betonvloer vind ik in elk geval niet veilig zonder strooisel. En in de mooie maanden vind ik dat eigenlijk weer zonde, want dan gebruiken ze de stal alleen als wc...

Rand betonplex is ook wel praktisch overigens! Maar vind steenschotten dan denk ik wel mooier... En rubber vind ik dan praktisch wel goed, maar ook esthetisch weer minder. Oh wel. Allemaal nog maar even laten bezinken.

Achterom schreef:
Gaaf hoor!
Hier heb ik koeienmatrassen in de inloopstal liggen, bewust niet doorlatend en ik vind ze ideaal. Eens per jaar eruit halen en schoonspuiten kan ik zelfs in mijn eentje omdat ze totaal niet zwaar zijn oid.
Verder geen tochtflappen ofzo, maar wel deuren die dicht kunnen. Die gebruik ik vooral als ik er eens een apart moet zetten ivm de dierenarts of tandarts.

Ahja dat is ook wel handig! Maar heb die hier nog niet (dicht bij genoeg) te koop zien staan. Die mayo matrassen heb ik ook wel overwogen. Voordeel van die puzzelmatten is wel dat het allemaal in elkaar ligt. Wat er nu in de stalgang ligt verschuift ook echt niet. En zelfs wat nat zijn ze niet glad. Dat is wel een grote bonus!

marije1109 schreef:
Een koematras alsin "waterbed"?
Ben heel benieuwd hoe je dat hebt.
Ik heb ook buitenstal en als het zoals de afgelopen dagen veel regent dan wordt de bodembedekking (strokorrel) zeiknat.
Mag ook in PB om het topic niet te vervuilen.

Mag van mij gerust in het topic hoor :D

De matten die ik zelf nu heb in de stalgang zijn deze;
https://rubbermatten24.nl/stalmat-puzzel

Maar dat is best aan de prijs voor zo'n grote inloopstal.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 22:02

Wordt dat de les ruimte waar je het eerder over had?
Mooi uitzicht over het land!

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 07:34

Twijfel of vochtdoorlatende tegels geen smeekbende wordt?
In de stal zelf wordt het viezer dan in een stalgang.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:37

Ohhhh wat een uitzicht!!! :oo :oo Wauw <3
En heerlijk die inloopstal _/-\o_ Wat een mooie ruimte!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:07

Met puzzelstuktegels heb ik geen ervaring, wij hebben hier die 5 of 6 cm dikke staltegels liggen van een meter bij een meter, met een soort noppen onderkant. Hele mooie matten +:)+

Er ligt geen strooisel op, die stal is om in en uit te lopen en droog hun hooi te kunnen eten, zadelkamertje zit er ook aan vast :)

Die tegels zie je ook heel mooi inveren als ze er overheen lopen, werken goed schokdempend.
Maar dat inveren is tegelijkertijd ook het nadeel...want daardoor komen de hoekjes en randjes steeds heel even minimaal omhoog.....en komt er gaandeweg steeds meer zand onder waardoor al die hoeken omhoog gaan staan en het dus een heel ongelijk vloertje wordt -O-