Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karin1985Jarig

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 19:33

als je geen ruimte hebt voor een 2e badkamer, maar wel een rij tieners voor de badkamerdeur..
Lekker je eigen douche op de slaapkamer. Ik kan mij er wel wat bij voorstellen.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:34

Afbeelding

Jullie nog een tof idee voor de indeling? We willen een grote douche, wc en badmeubel. Het raam komt over de volledige breedte, wat direct de moeilijkheid ook is. Uiteraard kunnen we altijd nog iets met raambekleding, maar we kijken in principe vrij uit en het is ook erg mooi, zoveel licht. Maar om nu te douchen voor het raam is ook zo wat :')
Alles is nog mogelijk qua leidingen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:45

Op welke hoogte begint t raam?

Douche links van de deur, grote wastafel rechts en dan toilet naast de douche?

En anders wasbakken onder het raam en dan spiegels er links en rechts aan de muur wc rechts en douche links.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:50

MarjanB schreef:

En anders wasbakken onder het raam en dan spiegels er links en rechts aan de muur wc rechts en douche links.

Het raam loopt tot de vloer, maar ongeveer tot 80 cm hoogte is het niet doorzichtig. Er kan alleen niets tegenaan hangen daar.

Douche links had ik zelf ook bedacht, evt met een muurtje ervoor. Daarmee neem je wel weer het daglicht weg, maar dan heb je ook geen inkijk bij het douchen..

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:06

Als je budget genoeg hebt kun je gebruik maken van glas waarbij je van binnen wel naar buiten kunt kijken maar van buiten niet naar binnen. Ik weet dat het bestaat maar het is niet goedkoop :P

Lijkt me wel leuk om tijdens het douchen lekker naar buiten te kijken :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 07:46

Ik zou zoiets doen dan

In die dikke muur een inbouw kast maken (hoog) en dan kan je eventueel vanuit die muur een zitje door laten lopen in je douche. Rest van de douche in glas en eventueel de ene kant tot laag afplakken om de toilet niet direct in zicht te hebben. Rechts een grote wastafel en dan je wasmand oid naast de deur en dan voor het raam wat planten of een klein bankje

Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:02

LETS schreef:
MarjanB schreef:

Het raam loopt tot de vloer, maar ongeveer tot 80 cm hoogte is het niet doorzichtig. Er kan alleen niets tegenaan hangen daar.

Douche links had ik zelf ook bedacht, evt met een muurtje ervoor. Daarmee neem je wel weer het daglicht weg, maar dan heb je ook geen inkijk bij het douchen..

Als je een muurtje maakt zou je ook vanaf ca. 1.50 m hoogte glasblokken kunnen gebruiken. Heb je wel (deels) het licht en niet de inkijk.
https://www.glasblok.nl/nl/

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:09

Kan de wc wel voor het raam dan? Daar wil je dan toch ook iets voor denk ik? Op zich is het een mooie ruimte voor een badkamer, maar zoveel glas is dan eigenlijk net niet praktisch :P.

Hier is de stand na vier weken verbouwing (eigenlijk einddatum) als volgt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nog lang niet af dus. Goede nieuws is wel dat er volgende week toch wel verder wordt gewerkt, maar ik denk dat zelfs de vijf weken krap wordt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:24

Dat bad wordt gaaf +:)+

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:51

Wij zijn nu toch aan het kijken of we de indeling van de bovenverdieping niet kunnen wijzigen.

Afbeelding
Zo is het nu.
En we willen gaan kijken of we de muur tussen kamer 2 en 3 kunnen verplaatsen naar naast de deur van kamer 2. Dan de muur tussen de douche en kamer 2 verwijderen en dan heb je daar een mooie kamer. En slaapkamer 3 wordt dan ook groter.
1 kamer minder dus, maar dat ging zowieso gebeuren. Nu alleen een fatsoendelijke badkamer.
Let er wel op dat er nog een halve meter zit waar je met de dakschuinte zit. Die is best flink. Vandaar het bad op die plaats.

Afbeelding

Ook alvast gespeeld met een indeling. Dit is veel beter. Lekker grote douche en bad. Eventueel de wc en wasbak van plaats wisselen.

Nu nog kijken wat het gaat kosten -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 19:01

Klinkt goed. Je hebt dan inderdaad wel een slaapkamer minder. Als je er wilt blijven wonen dan is dat geen probleem. Maar als je ooit wil verkopen dan hebben vooral gezinnen wel behoefte aan 3 slaapkamers.
Over de kosten… ja dat zal wel fors zijn. Ligt er ook aan of je gek gaat doen met je badkamer natuurlijk. Er zijn ook badkamers van 40.000 euro. Maar als je niet te gek doet dan kan je badkamer op 15.000 euro komen en de verbouwing ook zeker zoiets plus bijkomende kosten voor afwerking. Ik gok zo een 35.000-40.000 euro?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 19:47

Kosten zullen wel flink zijn idd. Nieuwe dakkapel, muren slopen en opbouwen.

Eventueel gaan we kijken of we wel zelf kunnen slopen.
Electa kan mijn broer doen (heeft hij in de rest van het huis ook gedaan).
Levertijden zullen toch wel flink zijn, dus we hebben even tijd.
Het slopen kan gedaan worden terwijl we de badkamer en slaapkamer nog gebruiken, dus dat is wel fijn. (Bij beide muren maar 1 ding verwijderen en dan kunnen ze neer.. alleen even goed checken of er draagmuren zijn (ik verwacht niet)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 19:52

arabella2000 schreef:
Wij zijn nu toch aan het kijken of we de indeling van de bovenverdieping niet kunnen wijzigen.

[ [url=m/OzQnOS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo is het nu.
En we willen gaan kijken of we de muur tussen kamer 2 en 3 kunnen verplaatsen naar naast de deur van kamer 2. Dan de muur tussen de douche en kamer 2 verwijderen en dan heb je daar een mooie kamer. En slaapkamer 3 wordt dan ook groter.
1 kamer minder dus, maar dat ging zowieso gebeuren. Nu alleen een fatsoendelijke badkamer.
Let er wel op dat er nog een halve meter zit waar je met de dakschuinte zit. Die is best flink. Vandaar het bad op die plaats.

[ [url=m/9xn8UD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook alvast gespeeld met een indeling. Dit is veel beter. Lekker grote douche en bad. Eventueel de wc en wasbak van plaats wisselen.

Nu nog kijken wat het gaat kosten -O-

Waar komt de badkamer dan? En wat is die berging?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:42

Ik heb even de plattegrond gewijzigd

Afbeelding

Dit wordt ongeveer de nieuwe situatie. In de berging staat de cv ketel en de wasmachine en de droger.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:52

Oh ook nog een dakkapel? Hoe breed? Beetje dakkapel is zo 10.000 euro.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:55

Afbeelding

Afbeelding
Dit is een foto van de huidige slaapkamer 3. Van het schuine stuk blijft ongeveer een halve meter over.

De dakkapel wordt 5 meter. We moeten even kijken wat mogelijk is.
Ik heb gelukkig geen dure smaak. Ik heb bij de vorige verbouwingen het hele huis voor €20.000 verbouwd.

Die dakkapel rekenen we idd €10.000 voor. De rest moeten we bekijken.
Het eigenlijke plan was de badkamer naar de orginele slaapkamer 3 te verplaatsen. Maar er moet wel echt een bad, douche en wc in. Dat gaat daar niet of nauwelijks passen. Vandaar dat we aan het kijken zijn of andere opties mogelijk zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:01

5 meter dakkapel gaat wel naar 15.000 euro. Ik gok alles bij elkaar 50.000 euro en dan doe je nog niet gek.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:08

Wij hadden negen meter dakkapel, was volgens mij 12k.

Wat zou nu de badkamer worden dan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:09

Afbeelding
Dit is mijn toilet :') wat hebben jullie allemaal een immense ruimte zeg …

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:28

Het is hier jammer genoeg niet zo groot. Anders had ik het zeker zo gelaten :p

Afbeelding

Dit is mijn huidige badkamer.

Afbeelding
De ruimte met de douche, dat zou de nieuwe badkamer worden.
We moeten natuurlijk alles doorrekenen. En wrs kunnen we gedeeltes zelf doen of laten doen door kennissen. Dat zal ook wel schelen.
Ook moeten we navragen of dit uberhaupt zomaar kan en mag.
Genoeg maren dus, we staan net aan het begin van het plannen.

Voor nu hebben we 2 opties die we dus bekijken.
Optie 1: dakkapel vergroten, badkamer naar huidige slaapkamer 3
Dan wordt het wrs een inloopbad met douche
Optie 2: dakkapel vergroten, muur verplaatsen en 1 afbreken. Badkamer in huidige badkamer + gedeelte slaapkamer 2. Dan wordt het een grote douche met groot bad.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:45

Ah zo. Maar in 2,8 bij 3 (slpkmr 3) past toch wel een los bad en losse douche? Dat is best groot! Wat doe je met die berging? Aparte toilet maken?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:04

De huidige slaapkamer 3 is 2 bij 2.8meter. Het plaatje hierboven is veranderd naar de mogelijke optie 2. Afbeelding
Dit is de orginele plattegrond.
En dan heb je aan de rechterkant ook nog het schuine dak en een stukje schoorsteen. Het lijkt genoeg ruimte, maar er blijft niet veel werkbare ruimte over. Ook heb ik graag genoeg ruimte om te draaien. 1 tegel breed is erg weinig dan.

In de berging heb je het probleem van het dak nog erger. De wasmachine en droger kunnen er precies onder staan. Maar veel meer ook niet. Dat is echt het nadeel va deze woning.

Maar we laten binnenkort mensen lamgskomen om te kijken welke optie haalbaar is.
Mijn vriend heeft helaas nu corona, dus alles gaat 2 weken ofzo langer duren.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:40

Misschien een gek idee, maar… Kan je de badkamer niet naar slaapkamer 3 verplaatsen en dan over de hele breedte 3 slaapkamers maken? Dan behoud je wel je slaapkamers, wat gunstig is voor in de toekomst mocht je willen verkopen. En slaapkamer 3 is volgens mij ruim zat voor een badkamer met een douche en bad apart, toilet en wastafel.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:59

Denise_Storm schreef:
Misschien een gek idee, maar… Kan je de badkamer niet naar slaapkamer 3 verplaatsen en dan over de hele breedte 3 slaapkamers maken? Dan behoud je wel je slaapkamers, wat gunstig is voor in de toekomst mocht je willen verkopen. En slaapkamer 3 is volgens mij ruim zat voor een badkamer met een douche en bad apart, toilet en wastafel.

Dan is de middelste geen officiële slaapkamer, om als dusdanig te gelden moet er raam in zitten geloof ik :+

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 23:51

Dan worden het wel 3 hele kleine slaapkamertjes. Aan de voorkant mag er namelijk geen grotere dakkapel dan er nu is.

Het liefst zou ik alleen de badkamer verplaatsen naar slaapkamer 3 en dan van de huidige badkamer een hondentrimkamer maken.
Als we muren gaan verplaatsen zou ik die kwijtraken namelijk. Nu trim ik mijn hond in slaapkamer 3.