Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:54

Bonna schreef:
Mooi San87! Maar heb jij niet ook een hond in huis? Blijven al die spullen staan?
Die van mij stuiteren af en toe zo druk het huis door dat ook die stoelen wel eens van plek wisselen, laat staan dat soort losse prulletjes :D

Ik heb er zelfs twee :oo. Maar nog nooit last gehad van rondvliegende spullen gelukkig. Enkel de spulletjes op de vensterbank naast de keukendeur krijgen af en toe een staartzwiep.

De trap staat niet in het looppad en tussen een bank en een kast. Ik denk dat dat ook helpt.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:25

Sfeervol die trap! Echt een leuk plekje zo!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:45

Heel leuk die trap! Mooie kleur muur ook, top combinatie.

Een slaapbank zou er bij ook echt nooooit komen. Krijg dan een beetje het gevoel of je ergens niet woont maar tijdelijk blijft. En wat ik me ook nog afvroeg waar laat je je dekens dan?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 06:01

_Micha_ schreef:
Heel leuk die trap! Mooie kleur muur ook, top combinatie.

Een slaapbank zou er bij ook echt nooooit komen. Krijg dan een beetje het gevoel of je ergens niet woont maar tijdelijk blijft. En wat ik me ook nog afvroeg waar laat je je dekens dan?

Als je woonkamer en slaapkamer in 1 heb is dat de beste oplossing tenzij je enorme hoogslaper neemt en daaronder een bank! Je dekens doe je in de klep van de bank het lounge gedeelte kan je omhoog klappen voor je beddengoed

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:04

lor1_1984 schreef:
martinique schreef:
Thanks voor de link! Staan inderdaad ook leuke dingen op :) Zoek wel een beetje de duurdere uit merk ik haha. Heb eigenlijk geen zin om er veel geld aan uit te geven, probeer zoveel mogelijk geld apart te houden omdat ik in de toekomst nog het eea aan mijn huis wil (laten) doen.

Ik was zelf een tijdje geleden helemaal weg van een tapijt daar, kostte alleen iets van €500,- en dat heb ik er echt niet voor over. :+
Ben zelf lomp en mik geregeld thee/koffie/fris over de vloer en ik heb katten waarvan er 1 nog weleens te gehaast van de bak af komt om vervolgens sleetje te rijden op het kleed en daarmee mooie bruine sporen te trekken. :r
Een tapijt ziet er hier dus vrij vlot niet meer uit.
Zowiezo ga ik niet meer in deze woning investeren aangezien ik op zoek ben naar een andere woning, dus enkel de meubels worden nog vervangen en pas in een nieuwe woning ga ik beslissen wat er aan tapijt komt en wat voor kleur er tegen de muren komt enzo.

Als je een goed tapijt hebt kun je die mee nemen, en een goed tapijt kun je na het uitkloppen schrobben en 2 dagen buiten hangen, als je goed je best doet is hij weer als nieuw.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:56

Thanks voor de trap-complimentjes :D.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:18

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:23

Leuk! Alleen is de stof super dun volgens mij. Als je dat op de vloer legt, glijdt hij zo weg denk ik
Op het strand heeft ie wat houvast van het zand natuurlijk :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:49

Daar zit wat in :P
(een antislipmat eronder....)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:15

Leuk, zou hem eerder als tafelkleed gebruken voor buiten denk ik.
Op de vloer, met anti-slip, is niet echt handig omdat het te dun is.

ikkuhh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:15

Ik krijg eind maart de sleutel van mijn huis. Nu aan het kijken voor verf en behang, vind het nog best lastig. Zit nu te denken aan een muurtje met fotobehang van strand/palmbomen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:11

ikkuhh90 schreef:
Ik krijg eind maart de sleutel van mijn huis. Nu aan het kijken voor verf en behang, vind het nog best lastig. Zit nu te denken aan een muurtje met fotobehang van strand/palmbomen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Wij hebben dat op onze badkamer deur :P in het begin was het wel leuk maar het verveelt wel gauw. En lijkt behoorlijk druk. Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor bijvoorbeeld een groot canvas met strand/palmbomen, je kan die dan later eventueel weer vervangen voor iets anders :D

Ik ben vandaag even flink aan het verven geweest :) en mijn naam geschilderd (blijft natuurlijk niet zo haha). Op deze foto is het al wel schemerig dus de kleuren lijken iets donkerder.

Afbeelding

Afbeelding

Morgen even nieuwe bruine verf halen, de pot was alweer leeg :P

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 01:46

Of het palm behang van Cole and Son als ik het goed heb. Vind ik heel mooi en is een stuk neutraler. In verschillende kleuren verkrijgbaar.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 06:54

ikkuhh90 schreef:

Ik heb fotobehang gehad. Heel leuk maar ik zou geen strand met palmen nemen. In de winter kijk je daar toch heel raar tegenaan. Maar er zijn zoooooo veel opties? Stories on the wall heeft mooie iopties. Of behangwereld.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:38

Sorry ik kom even inbreken met een vraag. Ik wil een slaapkamerwand Hague Blue verven, van Farrow & Ball;

Afbeelding

Nu lees ik op internet veel enthousiaste recensies, maar ook een aantal minder enthousiaste. Heeft er iemand ervaring met verf van F&B? Het is vrij prijzig namelijk en ik wil wel een goede keuze maken.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:54

Is prima verf hoor, op internet lees je altijd alleen de slechte ervaringen. Uitstekende kwaliteit :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:40

Sunrise_ schreef:
Sorry ik kom even inbreken met een vraag. Ik wil een slaapkamerwand Hague Blue verven, van Farrow & Ball;

[ Afbeelding ]

Nu lees ik op internet veel enthousiaste recensies, maar ook een aantal minder enthousiaste. Heeft er iemand ervaring met verf van F&B? Het is vrij prijzig namelijk en ik wil wel een goede keuze maken.

Ik vind het eel een práchtige kleur.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:19

Kan je de verf eventueel niet laten mengen? Dan ben je er niet gelijk een kapitaal aan kwijt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:02

Hele fijne verf. Er zijn altijd van die zeurpieten die, omdat iets duurder is, verwachten dat het vanzelf op de muur komt.

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:13

Sunrise_ schreef:

400x599]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/f9/0a/a6/f90aa63dd668f8fa11ea2d8d75d033ac.jpg

Ik heb deze en dik jaar in de woonkamer gehad. Prachtige kleur mits er genoeg natuurlijk licht op valt.
Als hij in een schaduwwand zit is de kleur heel anders en veel donkerder. Helaas de reden waarom wij hem nu hebben overgeschilderd. Kleur is prachtig verf is prachtig en echt heel mooi hoe veel kleur diepgang er in zit als er verschillende lichtinval is.

Mijn advies is wel echt koop een klein proefpotje verf een deel van je slaapkamer wand en bekijk dan of de kleur wat voor je is. Hij kan dus echt heeeeeel veel donkerder uitvallen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:19

Wat een super mooie kleur blauw zeg!! <3

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:25

Bedankt voor alle reacties! Qua styling wil ik een beetje deze richting op;

Afbeelding
(behalve dat ding aan de muur). Ik heb een lichte vloer en een bed zonder ombouw, dus ik wil er vooral effen/rustig beddengoed en accessoires bij doen en proberen een beetje een hotelsfeer te creëren. Ik heb een groot raam in mijn slaapkamer en best wat licht inval, maar een klein proefpotje kopen is inderdaad een goed idee. Misschien verf ik wel een groot A3 papier in die kleur en hang ik die een tijdje in een lijst op, kijken wat ik ervan vind.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:07

mooie kleur hier is de keuken er vandaag uitgesloopt.. masndag installatiemonteur woensdag stuccadoor vrijdag vloer egaliseren maandag vloer leggen en dan de nieuwe keuken.. denk dat ik maar een afstreepkalender maak

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:41

Sunrise_ schreef:
Bedankt voor alle reacties! Qua styling wil ik een beetje deze richting op;

[ Afbeelding ]
(behalve dat ding aan de muur). Ik heb een lichte vloer en een bed zonder ombouw, dus ik wil er vooral effen/rustig beddengoed en accessoires bij doen en proberen een beetje een hotelsfeer te creëren. Ik heb een groot raam in mijn slaapkamer en best wat licht inval, maar een klein proefpotje kopen is inderdaad een goed idee. Misschien verf ik wel een groot A3 papier in die kleur en hang ik die een tijdje in een lijst op, kijken wat ik ervan vind.

Het is echt een prachtige kleur!

Wat je ook kunt doen is een paar gipsplaten schilderen en deze naast elkaar tegen de muur zetten. Ik denk dat dat een beter beeld geeft dan A3papier. Dat is vrij klein.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:47

Hallo allemaal,

Ik meld mij ook :evaw:
Mijn vriend en ik hebben eind december ons eerste huis gekocht, we hebben het hele huis van onder naar boven gestript en inmiddels wordt het weer flink opgebouwd. Nu wordt het toch wel tijd om een beetje kleuren te bepalen maar ow wat vind ik dit moeilijk.. De meubels zijn inmiddels aangeschaft en ik heb beneden wel redelijk het idee wat ik wil. Ik ga dit topic is helemaal doorspitten voor leuke ideeën. Hoe hebben jullie je kleuren bepaald?