[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 18:31

Wat betreft asbest saneren, het is een duur grapje om het te laten doen. Begint al met een inventarisatie rapport, en dat moet een ander bedrijf maken als die je laat saneren. Wij waren voor 80m2 uiteindelijk 3500 euro kwijt. Helaas moesten wij het dus laten doen (en buren konden niet helpen voor afvoeren want die zitten allemaal met asbest te kijken).

Nicje87

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 00:11

Woensdag hebben we de sleutel gekregen. Nu dus druk bezig geweest. In de grote slaapkamer plafond en behang eraf en een inbouwkast eruit gehaald. Ook de keuken helemaal schoongemaakt. Op het oog zag het er schoon uit. Toen ik begon schoon te maken viel het toch best tegen.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 10:39

Leuk Nic, lekker zeg de sleutel en bezig zijn.

Von, zijn er nog meer aannemers geweest?

Ik ben vrijdag geopereerd, alles goed verlopen. Nu herstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 11:28

Morgen en overmorgen!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:44

Wij gaan aanstaande woensdag weer een paar huizen bekijken in Gelderland.
We hadden een soort van optie op een huis, maar er kwam toch nog een andere bieder voorbij die niet nog een ontbindende voorwaarde verkoop eigen huis had.
Tja, toen visten wij achter het net.
Maar niet getreurd er is meer te koop, gelukkig.
Ik zou wel blij zijn als ons eigen huis verkocht is. Dat maakt alles een stuk simpeler.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:46

Wat jammer Mirim! Hebben jullie alweer geschikte huizen gezien ondertussen?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:48

Ja, we gaan er weer voor drie.
Om 11 uur de eerste en om 4 uur de laatste.
Dat wordt weer een geregel voor de honden en paarden thuis, maar alla.....eens komt alles op zinn pootjes terecht!
We geven de moed niet op +:)+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:51

Goedzo! Ook voor jullie komt hét huis nog wel +:)+

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:52

Ik ben er van overtuigd!
Je hebt pb

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:12

Wat jammer dat je het niet verkocht krijgt.

Is voor mij om de hoek!

Ik heb zojuist de makelaar gebeld dat we de verkoop in gang willen zetten.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:02

Ik heb vanmorgen de makelaar gebeld dat hij ons huis te koop mag zetten, huis is voor meer getaxeerd dan verwacht :). Hebben ook al een leuk ander huis gezien maar daar kunnen we alleen een bod opdoen onder voorbehoud verkoop eigen woning.
Succes Mirim.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:05

Iedereen is weer in beweging, hahaha...de vakanties zitten erop.
Jammer anneve dat het zo lang duurt bij jullie.
Tegen ons zeggen ze : de nieuwe eigenaar van je huis is al geboren of de nieuwe eigenaar zit nu ergens aan de koffie.
Allemaal waar, maar als je de knoop hebt doorgehakt om te willen verhuizen dan wil je ook. Wachten duurt dan lang.
Dank je wel eliana, jij ook succes!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:44

Even een vraag :
Is het heel gek om de eigenaren van een huis wat te koop staat te bellen en te vragen of je in ieder geval buitenom mag rondkijken? ( en het liefst ook binnen natuurlijk )
Wij willen deze week drie huizen bezichtigen zo'n twee uur rijden bij ons huidige woonplaats vandaan.
Nu heeft een makelaar aangegeven geen tijd te hebben om een bezichtiging te plannen voor ons.
Het huis is nog vrij, dus dat speelt geen rol. Hij loopt er niet met een andere kijker rond op die dag.
Wij willen graag dat huis wel bezichtigen en niet voor een huis nog een keer vier uur in de auto zitten en voor thuis weer oppas regelen voor de beestenboel.
Ik weet dat de meeste afspraken zo zijn dat je alleen met een makelaar mag bezichtigen. Die afspraak hebben wij zelf ook met onze makelaar staan.
Toch denk ik dat ik overstag zou gaan als mensen mij zouden bellen met de vraag of ze toch mogen kijken, terwijl/ omdat de makelaar geen tijd heeft. Ik zou dit dan wel tegen de makelaar zeggen en de rest ook aan hem overlaten mocht deze bezichtiging eventueel uitlopen op kopen.
Hoe zouden jullie reageren? Hebben jullie ervaring met zo iets?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:49

Toen wij ons huis te koop hadden staan hebben zich ook wel eens mensen gemeld, die verwezen we dan naar de makelaar. Maar... als ze met zo'n verhaal zouden komen, dan zou ik toch eens een hartig woordje met mijn makelaar gaan praten, die moet immers je huis verkopen en zich daarvoor uit de naad lopen.... En ja, dan zou ik je best rond willen leiden eigenlijk.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:05

Ik zou net zo reageren als jij. Maar het gaat inderdaad om het stukje :' de makelaar heeft of maakt geen tijd'.
Ik zou dan ook van te voren willen bellen met de huiseigenaar en niet zo maar pontificaal op de stoep staan.
Maar misschien dat we eerst de makelaar nog maar eens bellen met de vraag hoe hij dit wil gaan oplossen. Tot nu hebben we nog niets gehoord van hem.... En we hebben aangegeven dat we woensdag in de buurt zijn. Veel tijd om iets , ook met de verkoper, te regelen heeft hij niet meer.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:13

Wij hebben bij de mensen aangebeld van wie we het huis hebben gekocht. Makelaar had geen tijd (afspraak kon pas na 3 weken worden ingepland) en dit hebben we uitgelegd.. mensen vonden het helemaal niet erg en lieten ons binnen en konden alles vragen..

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:20

Goedemorgen,

Von, vandaag de laatste aannemer. En jullie gaan jullie huis in de verkoop doen. Leuke en ook spannende tijd hoor. Gaan voor een snelle en goede verkoop.

Mirim, jammer dat het huis, welke jullie een soort van optie op hadden, toch verkocht is. Maar morgen alweer nieuwe huizen kijken, lees ik. Leuk hoor. Het passende huis voor jullie komt zeker. En ga duimen voor een goede verkoop van jullie huidige huis.
Ik zou gewoon contact opnemen met de huiseigenaar hoor. Uitleggen hoe het zit. Wie weet kunnen zij wat voor je betekenen.

Anneve jammer dat je het huis niet verkocht krijgt. Ziet er echt leuk uit.

Eliana, ook jullie huis in de verkoop, spannend hoor.

Ik zit met pootje omhoog, maar zo goed als alles is uitgezocht en geregeld. Alleen de tegels voor in de gang nog niet, maar dat kan hubs ook desnoods alleen. Wat een heerlijk weer is het zeg, straks nog even op het bedje van onze heerlijke tuin genieten, nu het nog kan. ;)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:01

Vandaag hebben we de betreffende makelaar nog maar eens zelf gebeld en kregen hem nu wel aan de telefoon.
Hij had sowieso geen tijd voor een bezichtiging, maar meldde tevens dat er een grote varkensschuur bij de buren in aanbouw is.....Wij hebben nu geen interesse meer.
We hebben al een ander huis op het oog weer.
Hahahaha...nog even spannend of alle bezichtigingen op tijd gaan lukken.
Maar we gaan ons morgen niet vervelen in ieder geval!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:13

Fijn dat je dat nu al weet zeg.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:04

Ja inderdaad. Want dat willen we echt niet :n

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:54

Nee dat kan ik me goed voorstellen.

Von, zitten de aannemers bij elkaar in de buurt qua prijzen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:09

Mirim inderdaad fijn dat je het nu al weet. EEn groot bedrijf omdat ze nog een stal bij gaan bouwen?

Grietje, Ik heb nog geen idee. De aannemer welke ons huis afgelopen jaar verbouwd heeft is maandag geweest en we hebben eigenlijk al besloten dat hij het weer mag doen. We waren toen erg tevreden over het geleverde werk en over de prijs.

Vanavond komt de financieel adviseur om te praten over hypotheken. We zijn nu bij de Rabobank geweest en deze man komt wat uitleggen.

Dinsdag komt de fotograaf voor het huis. Vanmiddag even wat plantjes kopen om voor het keukenraam te zetten en op een tafeltje want die is wel erg dood...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:52

De foto's zijn vandaag gemaakt bij ons, nu is het wachten tot hij ze uitgezocht heeft en er een mooie tekst bij heeft gemaakt. De verwachting is dat we volgende week op Funda staan.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:40

Dat is alleen maar super fijn Von. Dinsdag al de fotograaf, dat gaat lekker snel.

Charaz, bij jullie zelfs al de foto's gemaakt. Top.

Ons paard staat bij een vriendin nu ivm mijn operatie, straks klussen nieuw huis en verhuizen. Zij is zo lief om hem te doen. En nu heeft ze gisteren een fotoshoot van hem laten maken. Ik heb een foto ontvangen en ben al helemaal aan het stuiteren zo mooi *\o/*