Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjeempie

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:14

Mooie keuken malih

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:53

Als je er een carrousel in kan doen kun je opzich overal goed bij, maar dus wel opletten dat de opening groot genoeg is. Nemen jullie een greeploze keuken? Dat scheelt ook alweer in beschadigen

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:44

:wave:

Verwarring over kiep/kantelraam en raamboompjes, ik wist eerst ook niet wat je bedoelde natasja :') ..

Mintgroen, hier ook perse de spoelbak onder het raam, hebben het vandaag kunnen zien qua raam en openen en zullen zeker wel rekening moeten houden met de kraan die we nemen, maar op zich kan het nog wel.

Malih, mooie keuken, jammer van de foutjes, hopelijk kan dat snel opgelost worden!

natasja, zoiets heb ik nog nooit gezien... Dus geen ervaring ook mee, maar klinkt ergens wel logisch wat de andere zeggen erover.

Flinke keuken zo te zien natasja! Weet alleen niet of de vaatwasser op die plek zou doen. Op zich is het handig, zo dichtbij je spoelbak, maar het is ook midden in de keuken, als die open staat is die best wel een sta in de weg, denk ik...

En kan je niet 1 kant carroussel doen en de andere kant dan gewoon planken? Dan heb je toch 1 carroussel, maar hoef je niet beide kanten te doen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:01

Natasja is dit geen idee voor jullie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:14

Zal even wat foto's van vandaag uploaden, het was echt enorm leuk :D !

Kwamen we daar vanmorgen, bleek dus dat er wel onderdelen (elementen), van ons te zien zouden zijn. Dus wij hebben de hele rondleiding zitten zoeken naar ons bouwnummer en uiteindelijk ook een aantal elementen zien staan en in element 1 van 4 van de benedenverdieping gestaan voor een foto te maken *\o/* .

De rondleiding ging over het complete proces, hoe de huizen gemaakt worden. Hebben het beton gieten in de mal gezien, hoe ze de ramen en kozijnen er al in plaatsen, trap zit er ook al in, badkamer word zelfs betegeld in de fabriek en zo naar de bouwplaats vervoerd.

Huis bestaat uit 3 of 4 (ligt eraan of je uitbouw hebt) elementen op de begane vloer, 3 op de 1e verdieping en 2 dakplaten.
Er kunnen 2 elementen op 1 vrachtwagen, dus ze moeten voor 1 huis 3x rijden. Ze gaan dus met meerdere vrachtwagen tegelijkertijd rijden.

Ze plaatsen 2 woningen per dag, je krijgt anderhalve week van te voren een belletje wanneer het is, kan je vrijnemen om op de bouw te komen kijken naar de plaatsing van je huis.

Na plaatsing hebben ze 5/6 weken nodig om het huis af te werken.
Leidingwerk, isolatie, vloerverwarming, ramen, deuren, trap en badkamer zitten er al volledig in vanuit de fabriek.
Dus het gaat nog om metselwerk, dakpannen en de elementen aan elkaar vast maken.

je moet het eigenlijk zien als grote blokkendozen, die man had het over lego voor volwassenen :D

Er stond ook 1 modelwoning klaar (helaas niet ons type huis), maar zo kon je wel een heel goed beeld krijgen qua grote en hoe het eruit komt te zien. Die is volledig gemetseld en getegeld en bewoonbaar gemaakt aan de binnenkant, erg leuk om in rond te lopen.

Het verhaal wat ik hier laatst vertelde, klopt dus geen drol van, ze hebben wel gewoon genoeg beton, alles draait gewoon op volle toeren door, al onze elementen staan gewoon al klaar voor verzending, ze hebben alleen besloten om het project weer in fases te verdelen. Wij zijn dus nu fase 2, eerste fase word september/oktober opgeleverd, wij november en laatste deel december/januari..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.iqwoning.nl/iqwoning%C2%AE/bouwtijd.aspx
Laatst bijgewerkt door Judith_H op 14-06-16 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:21

Mooie keukens komen er voorbij zeg.
Wij krijgen een vergelijkbaar frontje Malih, ook hoogglans wit. Erg mooi!

Jeetje judith, dat ziet er toch best gek uit zo haha!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:23

Miriam greeploos is niet echt ons ding zijn meer van het landelijke.

Judith ja af en toe praat ik in raadsels :P
Carroussel is een optie maar dat werd afgeraden in keukenzaak maar nog niet afgeschreven.
Vaatwasser zit daar aangezien er op die plek de standaard loze leiding komt.
Waterleiding zit precies in het midden van ons raam.

Judith grappig zo'n huis in stukjes. Wel balen dat ze dat zo even besluiten...

Malih ik vind die kasten heel handig alleen moeten we goed kijken hoe die kwa ruimte gaan passen met het gegeven dat de vaatwasser/ wasbak al een vaste plek hebben.
Ik heb zelf al wat lopen tekenen, maar krijg een rommelig aangezicht met kleine tussenkastjes.
Hadden bij de keukenzaak wel geschoven met de wasbak naar links en vaatwasser er rechts van, maar dan werd het zicht vanaf de wasbak naar buiten geblokkeerd door raamspijl kwamen we thuis achter met meten. Wil gewoon lekker naar buiten kijken als ik bezig ben in de keuken.

Andere optie is verplaatsen van leidingwerk maar dat kost weer aardig wat waarschijnlijk...

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:31

Oh ja, dan is het op zich logisch dat de vaatwasser daar gaat komen, je zou kunnen vragen wat het kost om het leidingwerk te laten verplaatsen? Dan krijg je namelijk veel meer mogelijkheden en (misschien) wel een betere opstelling..
Het is het proberen waard misschien?

Ik zit nog even na te denken hoor, ik dacht je gasfornuis en vaatwasser om te ruilen, maar dan zit je gasfornus direct naast je spoelbak, dat is ook gek....

hmmm... ga ik nog eens over nadenken, of ik nog iets anders kan verzinnen, niet dat ik er nou een ster in ben, maar vind het wel grappig om over na te denken.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:27

Hoi allemaal, ben een stille meelezer in dit topic. Heb hier een paar handige tips uitgehaald toen ik zelf bezig was met mijn nieuwbouwhuis. Inmiddels net een paar weekjes verhuisd.

Ik ben zelf ooit een keertje 3 maanden ingehuurd door een keukeninkooporganisatie voor de communicatie-afdeling en heb toen wat handige feitjes opgepikt. Aangezien er een aantal mensen in dubio zitten met hun keuken, wilde ik deze tips even delen. :) En dan kruip ik weer onder mijn meeleessteen. ;)

Ik kan iedereen aanraden eens op de site van blum te kijken. Dit bedrijf verzorgt o.a. het binnenwerk van kasten (zelfs al belandt er ooit een Bruynzeel of ander stickertje op). Ze hebben ook een paar leuke onderzoeken gedaan over slim je keuken inrichten en hoe je beweegt tussen bepaalde punten in je keuken.

Ook de space corner staat op hun website >> http://www.blum.com/nl/nl/01/80/20/

Ik heb zelf geen hoekkeuken, maar simpelweg gezegd leveren lades het meeste ruimte op. Zeker als je aan de zijkant (glas)plaatjes laat zetten, waardoor er niets tussen de spijlen en de onderkant van de lade door kan schieten. Hierdoor kan je beter stapelen. En met een lade hoef je ook niet meer te bukken om achterin het onderste kastje iets eruit te vissen.

Daarnaast wordt een werkruimte van minimaal 90cm aangeraden tussen wasbak en je fornuis. Hier zal je namelijk het meeste staan. Even iets afspoelen onder de kraan en dan hup de pan in. ;)

Hopelijk hebben jullie hier iets aan! Ik vond het zelf super leerzaam om een keer naar hun showroom te gaan en daar te spelen met verschillende mogelijkheden. Uiteindelijk is dit mijn keuken geworden. Als starter had ik toch iets minder budget, dus dan is het tactisch keuzes maken. :)

In de half hoge kast en in het laatste kastje onder het aanrecht zitten interne lades verstopt. Alleen het gootsteenkastje is een ouderwets deurtje.

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:31

Natasja, kan je met de opstelling nog schuiven? Met bijvoorbeeld een schiereiland? Kijk zoiets bedoel ik (eventueel gespiegeld). Zit je ook aan de maten 220 en 210 vast? Heb je toevallig een tekening/foto hoe de keuken in het huis geplaatst wordt?
In de huidige tekening zie ik links van de spoelbak een vaatwasser en rechts daarvan een ladenkast? Doe je dan 1 grote deur met lades daarbinnen, of lades ook al zichtbaar aan de buitenkant? Bij dat laatste maak je de keuken asymmetrisch.
Zijn jullie al bij verschillende keuken(komt ie weeeeeer!)boeren geweest? Dat kan ook weer nieuwe ideeen geven. Waarom werden carrouselkasten ook alweer afgeraden?

Dat ziet er gaaf uit Judith! Ongelofelijk dat dat allemaal mogelijk is.

Goeie tips Marjola! Mooie en praktische keuken heb je!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:43

Goeie tips marjola!

En judith hoe grappig om te zien dat we een soort Ikea pakket is van je huis! Haha. Bij ons ook prefab maar echt lang niet zoals bij jullie, dit zijn gewoon letterlijk Ikea pakketjes echt leuk om te zien

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:27

Heb nog een andere tekening maar dan zal in ieder geval de waterleiding en afvoer iets moeten opschuiven. Is wel de meest praktische indeling (alleen mijn vriend wil liever de wasbak in het midden :+ )

Afbeelding

Noviceh we willen inderdaad dan laden pas achter de deur.

Marjola die oplossingen van blum vind ik erg mooi. Ik had al een beetje op hun website zitten kijken :) .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:52

Van een plankenkast ga je echt spijt krijgen, dan moet je elke keer bukken en zoeken naar je goed. Ik raad zo'n uittrekbaar draaideur aan waar Malih een foto van laat zien. En wij hadden in het vorige huis een carrousel, maar nooit problemen mee gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:11

Hoek kast heb ik zelde als Malih alleen dan een plankje.
Bevalt goed en je kan er net wat meer kwijt.
En goede tip die destijds had gekregen zorg voor dat je wasbak zo ver mogelijk van gas fornuis zit. Meeste mensen hebben te dicht op elkaar zitten waardoor je erg weinig aanrechtblad hebt bij gasfornuis. En heb geen boven kastje wat keuken heerlijk ruim maakt.

Maar je moet ook naar kijken wie de keuken het meeste gebruikt.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:18

Wat hebben jullie voor verlichting in de keuken? We hebben nu bovenkastjes waar verlichting onder zit, maar in de nieuwe keuken geen bovenkastjes meer. En een koof vinden we niet mooi.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:30

Wij hebben wel een koof met spots erin. Straks kijken of het genoeg licht is, anders doen we nog lampjes onder de kastjes inderdaad. Je hebt tegenwoordig ook LED strips, misschien is dat wat voor jullie?

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:36

Goede tips marjola +:)+ !

Collendoorn, het is echt net ikea of lego :D , het is dus prefab, maar totaal anders als de "standaard" prefab.
Zo grappig, iedereen reageert zo! Vind het zelf ook enorm leuk dat het zo gebouwd kan worden, wist echt niet dat dit bestond.

Sammie, wij hebben wel een plankenkast, maar ook 2x 2 korvenlades, dus daar zullen de meeste spullen in verdwijnen. De spullen die niet vaak gebruikt worden, gaan in de plankenkast.

Tobbes, hier ook geen bovenkasten inderdaad en een gehele hoek + 1 kast tussen gasfornuis en spoelbak.

Noviceh, verlichting in de keuken *kijkt paniekerig*... Totaal vergeten, zit volgens mij geen aansluiting op het plafond in de buurt en hebben geen bovenkastjes.
gelijk vanavond maar even over brainstormen en tekeningen bekijken.
Edit; gelijk maar even opgezocht en er zit gelukkig toch een lichtpunt in de keuken, kon het mij al bijna niet voorstellen. Dus ook weer afgevinkt en opgelost :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:18

Haha Judith! Wij hebben ook een lichtpunt bij het plafond, maar dat volstaat niet als je licht nodig hebt op het aanrechtblad.

Mijn schoonouders krijgen een plank waar spotjes in geintergreerd zijn. Dat leek mij eventueel nog een optie, hoewel een plank weer een ideale stof- en vetvanger is.... Ledstrip vind ik heel lelijk, dank voor het meedenken!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:26

Noviceh wij hebben een loze leiding voor een lichtpunt boven het aanrecht laten maken. Daar hangen we een led lamp op rails met meerdere spotjes op.
Koof paste bij ons niet vanwege keukenraam tot plafond.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:25

Wij precies als Natasja !! Ook een rij spotjes op een rails of iets nog even bedenken!

Zou niet weten waar je dat het beste kan kopen!

Morgen ochtend voorlopige oplevering!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:08

noviceh schreef:
Wat hebben jullie voor verlichting in de keuken? We hebben nu bovenkastjes waar verlichting onder zit, maar in de nieuwe keuken geen bovenkastjes meer. En een koof vinden we niet mooi.

Afbeelding
Komt van ikea vandaan. Is meer dan meter breed en heb er 400 lummen spotjes in.
Geeft lekker veel licht en ziet er ook nog sfeer vol uit.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:28

Zoiets vind ik ook mooi tobbes !! Gewoon Ikea dus

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:50

Die hebben wij ook haha maar gaan hem in de gang doen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:12

Hoe was de voorlopige oplevering Collendoorn?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:37

Ja leuk! Wat punten opgeschreven over gaten in de muur enz. Maar verder vind ik dat maar lastig! Ben blij dat we vrijdag eigen huis mee hebben :)