Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chanen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:45

Aardappelen kleinmaken voor de soep heb ik de vorige keer ook al geprobeerd, maar toch... Zal het binnenkort nog eens proberen, wie weet heb ik de vorige keer wel iets verkeerd gedaan waardoor het niet goed heeft uitgepakt. Anders houd ik het gewoon bij mijn roux. :Y)

Overigens bak ik altijd met olijfolie extra vergine. :o Al schijnt het voor de smaak wel beter te zijn om met een neutralere olie te bakken, zoals zonnebloemolie. Waarschijnlijk nog stukken goedkoper ook. Hm... misschien toch ook maar eens in huis halen, bij nader inzien. :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:48

rijstolie (is wel wat duurder) schijnt ook heel smaakloos te zijn en dus fijn te zijn om mee te koken

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:02

Wij gebruiken ook rijstolie om in te bakken, ook goed te combineren met een klontje boter voor vlees, Vind dat bij olijfolie niet zo'n succes.
Voor oosterse recepten gebruik ik ook graag kokosolie/vet.. smaakt zo lekker oosters,

Wij zijn bewust gaan huren na ons koophuis, en het is dan misschien iets duurder, het is wel heel heel veel makkelijker, en je hebt minder (geen) onverwachte kosten. Want alle reparaties zijn voor de verhuurder.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:12

Een hypotheek zonder levensverzekering afsluiten mag dat? Bij ons was het wel een voorwaarde. Als je een huis nu koopt moet je wel zeker weten dat je er voorlopig wil blijven, want verkopen gaat nu gewoon heel moeilijk.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:13

Olikea schreef:
Wij gebruiken ook rijstolie om in te bakken, ook goed te combineren met een klontje boter voor vlees, Vind dat bij olijfolie niet zo'n succes.
Voor oosterse recepten gebruik ik ook graag kokosolie/vet.. smaakt zo lekker oosters,

Wij zijn bewust gaan huren na ons koophuis, en het is dan misschien iets duurder, het is wel heel heel veel makkelijker, en je hebt minder (geen) onverwachte kosten. Want alle reparaties zijn voor de verhuurder.

Nou ja bijna alle reperaties.
Toen onze nieuwe cv ketel kapot ging moesten we toch echt zelf betalen.
zo zijn er nog wel meer dingen die wij gewoon zelf moeten betalen als huurder.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:29

deedee19 schreef:
Een hypotheek zonder levensverzekering afsluiten mag dat? Bij ons was het wel een voorwaarde. Als je een huis nu koopt moet je wel zeker weten dat je er voorlopig wil blijven, want verkopen gaat nu gewoon heel moeilijk.

Ja dat mag. Ligt aan soort hypotheek en allerlei andere voorwaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:47

Ik heb gewone olijfolie(dus geen extra dinges) om in te bakken. Ik heb speciale italiaanse olijfolie voor salades en smaakmakers, ik heb vloeibare boter voor kleine bakdingen, gewone blueband voor grote bakdingen(kip bijv) en zoutloze roomboter voor het betere vlees zoals biefstuk :D

Ik heb trouwens het 'handboek voor de perfecte steak' en daar heb ik best veel aan :D
http://www.bol.com/nl/p/handboek-voor-d ... 011502006/

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:26

Dat kokosspul heb ik geprobeerd , maar ik proefde het echt boven alles uit .
niet smaakloos dus.
Ik heb apart olijf- en arachideolie om te bakken en een xtra v. voor salades.
Citaat:
Aardappelen kleinmaken voor de soep heb ik de vorige keer ook al geprobeerd, maar toch...

Vreemd , kleiner dan dobbelstenen? Heb je ze wel lang genoeg laten sudderen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:28

kaatje, welke heb jij geprobeerd, die van G&W proef ik niet, een andere die ik getest heb wel :j

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:35

Weet ik niet , wat is G & W ?
Mijn zoon smeert er zelfs zijn brood mee :r

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:40

merk, word in veel natuurwinkels/reformzaken verkocht.
op mijn brood smeren...neuh, dat zou ik dan weer net niet doen nee...

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:47

Zo klein had ik de aardappelen nou ook weer niet gemaakt. Zal ze de volgende keer wel in de keukenmachine gooien voor ik ze door de soep doe. :+ En ik heb het denk ik 20 minuten laten sudderen. Zou toch lang genoeg moeten zijn, of moet het langer?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:27

Wij bakken eigenlijk alles in Extra Vergie (of hoe schrijf je dat ook alweer) olijfolie. Al jaren.
Lekkere dingen in roomboter :Y)

We doen het best goedkoop deze weken. Veel dingen opgemaakt uit voorraad en geen grote bedragen uitgegeven, ben er best trots op.

Volgende week paar dagen skien met vriendin, moet ook low budget want skipas is al duur genoeg. Heb al een kratje met spullen klaar staan. De zelfgemaakte erwtensoep gaat ook mee voor de 1e avond. Lekker met rookworst, stokbrood en brie erbij of zo. :Y) *\o/*

Verder pizza bodems, pak poffertjes, limonade, pak bolletje crackers etc. Morgen op de markt van die knabbelzoutjes kopen (3 voor 5 euro of zo)
We hebben de wagen volgeladen :') :j

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 00:35

Ok! Ik heb nog 25,- en moet proberen er tot de 25e mee doen want dan haal ik mijn budget nog wat ik gepland had voor eten/leuke dingen zonder aan t geplande spaargeld te komen :=
Dit weekend alles in huis. Voor volgende week al voldoende brood/beleg en voor t avond eten moet het ook redelijk gaan lukken met wat ik in huis heb. 1vriendinnen avond gepland waarvoor ik ong. 10,- kwijt zal zijn.
Eens kijken of ik me in kan houden :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:14

Knap hoor!!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:14

Wow, dat wordt wel heel krap, als er bij voorbaat al €10,- van je budget afgaat. €15,- voor 10 dagen? Diep respect als het je lukt!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:29

Of vaak bij vrienden en fam eten hihi

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:02

Gisteren de Provencaalse Tonijnschotel uitgeprobeerd.. is me niet goed bevallen. De ingrediënten op zich vind ik heerlijk, maar de combinatie met stokbroodplakjs die in de oven keihard worden, nee. Geen aanrader wat mij betreft.:)

Ik denk dat ik vandaag eens voor het eerst naar een Lidl ga, ben benieuwd wat ze daar te bieden hebben.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:02

Ik heb nog veel voorraad en diepvriesmaaltjes. Om lekker te koken moet ik best wat uitgeven voor mij alleen maar heb dan ook veel over. Als je ziet wat ik nog heb liggen. Vandaar dat ik het er eigenlijk van mezelf mee moet doen! Anders is het onmogelijk hoor!!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:50

Citaat:
De ingrediënten op zich vind ik heerlijk, maar de combinatie met stokbroodplakjs die in de oven keihard worden, nee. Geen aanrader wat mij betreft

Ik had ook naar dat recept gekeken, maar zat al tegen die stokbroodjes aan te hikken.
Je kunt hem natuurlijk ook zonder stokbrood erop maken.

Ik had nog paardenwortels , een 1/2 venkel , catalaanse worstjes die op moesten en van dat alles heb ik een quiche
gebakken , nu eens zonder kaas , was erg lekker.
Gewoon combineren wat je in huis hebt werkt ook besparend.

De afwastablets van de Liddl kun je idd prima door de helft breken en de afwas is goed schoon.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:00

Even gekeken in mijn voorraad en kan prima maaltijden maken zonder nieuwe dingen te hoeven kopen.
Gekeken en moet tot volgende week zondag 8 keer koken. 1 keer eet ik namelijk op het werk, een keer met vrienden. Kom al op het volgende uit en zit er net 2 minuten over na te denken met het eerste de beste wat ik zag liggen:P
Aardappelen zalm spinazie ei
Iglo kant en klaar maaltijd
Boerenkool met worst en augurk(Diepvriesmaaltje)
Lasagne(Diepvriesmaaltje)
Aardappelen met rodekool en ham/kaas schnitzel en appelmoes
Kofta met rijst(Diepvriesmaaltje)
Brocollisoep met brood(Diepvriesmaaltje)
Pilav met rijst(Diepvriesmaaltje)

Brood/brinta/crackers nog voldoende
Wilde toch eigenlijk nog die quiche uitproberen van eerder hier. Dus denk dat dat toch nog op mijn boodschappenlijstje komt met melk en fruit, tomaten, sla en yogurt.
Nou hopen dat ze niet spontaan hamsterweken gaan organiseren(Of juist wel haha want mijn voorraad is erg aan het slinken nu) maar vind de acties toch al een paar weken niet super. Dus wie weet moet het me wel lukken met mijn 25,- :')

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:27

Nou Chantal, veel succes! Moet haast wel lukken met al die voorraad toch? :)

Ik baal altijd zo als er nog onverwachtse dingen bij komen. Net als vriendje die nu ziek is en allerlei pijnstillers wilt. Of denk je dat je alles hebt en ben je een deel vergeten :+

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:26

Zo, je hebt inderdaad nog behoorlijk wat op voorraad! Als ik de lijst zo zie, moet dat wel lukken met die €25,-

En ja, de aanbiedingen vallen mij de laatste weken oom dik tegen. Wordt hoog tijd dat ze weer wat interessantere dingen in de aanbieding gooien.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:51

Net weer boodschappen gehaald en het wil me toch niet echt lukken om bij die 50 euro per week weg te komen... pff

Let nu wel meer op, prijsverschillen bij Aldi/AH.
Zie ik iets liggen bij de Aldi en denk: AH goedkper, ga ik ook echt voor dat naar de AH.
Maar zelfs dan blijf ik nog beide samen nog op 50 euro komen.

Oke... het is me al wel 10euro minder dan dat ik begon. En die 10 euro scheeld dan gelukkig wel weer.

Heb laatst ook opgeschreven wat ik in de diepvries/koelkast had liggen. Daar ligt nog genoeg vlees in voor 1,5 week hahaha.
Wat je er toch allemaal inlegt en zo makkelijk weer vergeet lol.

Mijn lijstje:

Aldi: 29,40 euro
- IJsthee (8 pakken)
- 4x 2lt melk
- Bananen
- Kilo peren
- 3 paprikas
- Boeren tarwe brood
- rasp kaas
- bladspinazie (zak van kilo)
- tuinkruiden (bieslook in potje)
- tuinkruiden (oregano in pot)
- roombrie
- 1 kilo rijst
- pakje batterijen

AH - 23,70 euro
- Sinaasappels (waren in aanbieding, 1 zak voor mij, 1 zak voor mijn ouders)
- Sinaasappelsap
- Zak diepvries friet 2kg (daar kan ik dan wel hele tijd mee).
- 2 aubergine
- komkommer
- muesli
- pakje kokosbrood
- 2 x 500g gehakt (diepvries, altijd handig voor snelle maaltijd)
- honing
- potje zongedroogte tomaten
- poezenvoer (brokjes en zachtvoer, die hakken er elke keer weer in)

Weet iemand waar je eventueel goedkoper blikjes Gourmet kun kopen? AH heeft van die makkelijke 8 pak dingen.
De kat verdraagt ander eten erg slecht (overgeven). Dit gaat wel goed. Soms is het in de aanbieden, 2 halen 1 betalen, dan sla ik weer boel in. Maarja, hop net niet van aanbieding naar aanbieding :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:54

Ik was wel blij met de aanbiedingen van de Deen.
Brood 1,50
Aanmaaklimo flink afgeprijsd
Wasa crackers 3 voor 2 euro of zoiets
Luxe tomaten normaal 2,99 en nu 1,79

Vergeet wat ik er voor betaald heb, maar ik was er wel blij mee. Met name brood. Scheelt 55 cent per brood. Heb flink ingeslagen.