Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:52

Shiloh! Je gaat door voor de koelkast! Geniaal!

Kost me denk ik wel paar rollen aluminium folie en je krijgt er hele zwarte handen van, maar roest gaat er af, blijft dan laagje achter, maar verf blijft zitten en er komt soort van aluminium kleur laagje op.
Is wel een berg werk, maar stukje dat ik geprobeerd heb ging goed.
(wel ook hoop zooi, je folie verpulverd)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:08

Haha, mooi! Vond het toen iemand het mij vertelde ook al zo'n bizar verhaal, maar het werkt echt!

Het helpt wel een beetje als je de folie nat maakt (wordt wel klieder boel, maar als de boel nat is is het makkelijker afspoelen.

Succes!

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:12

Wat een super tip inderdaad.....die ga ik zekers onthouden shiloh!

Ja manfredie......t is wat (wij hamsters ;-))

Marinke, het zal wel iets kleins worden.

Sjolvir, wat een leuk ding.....benieuwd hoe hij straks is na je "aluminium gevecht".....

Lampenkap is af dus die kan weer fijn uitgeleverd worden. Blijft toch een heel werk als je dat niet vaak doet maar hij is wel super leuk geworden. Hier de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:48

Wauw mooi gelukt!! Vind ze erg leuk geworden!

Die tip van dat aluminiumfolie, stond wel even raar te kijken.. Maar als het echt werkt.. waarom niet! :P

Papa is helaas minder enthousiast "Vind het ook zonde om niks meer van die eikenkleur te zien"
Dus zei al dat je bepaalde accenten nog gewoon in de oorspronkelijke kleur kunt laten....

Gewoon zomaar beginnen gaat hier overigens echt niet werken, het zijn de meubelen van mijn ouders en hun moeten het zelf mooi vinden en er achter staan (ik woon nog thuis maar hoop ook met een paar jaar een eigen plekje te hebben :P ). Daarnaast kan mijn vader heel erg slecht tegen verrassende veranderingen, moet dus echt goed toestemming hebben en daarom is het ook het beste als mijn vader zelf een groot deel doet. ;)

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:50

Wat leuk die lampen kapjes, is dat stof of papier?

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:18

Stof lonan, en als je eenmaal de slag heb t behoorlijk verslavend hahaha.......heb er vandaag weer een gemaakt maar dan met een grijze naturel stof en brocante randje ;-)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:16

Echt een leuk topic dit *\o/*
ik kom ook gezellig meekletsen (en mee pimpen :)) ) als jullie het goed vinden!
Alle ikea meubels gaan eruit hier, en in plaats van weer opnieuw naar ikea (wat ik eerst wilde doen :') ) ga ik marktplaats afspeuren naar meubels en die zelf pimpen!! Ik wil sowieso een buffetkast, dressoir, tv kast, salontafel, schoenenkast.
En dan moet de slaapkamer nog :+ dus genoeg te doen!! Gaan we hier spijt van krijgen? Jaa waarschijnlijk wel :')
Maar eerst de muren hier doen. Als ik iets af hebpost ik t!!

Ontzettend leuk dat lampje!!

heb trouwens een klein vraagje.. ik heb totaal 100 paginas van beide topics doorgeneusd maar wellicht eroverheen gelezen, die annie sloan verf waar koop je dat? Klinkt alsof het een boel frustratie scheelt maar het zal wel aan de prijs zijn? :D

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:14

Puur brocante, ff via Google zoeken.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 11:27

bugpluisje schreef:
Stof lonan, en als je eenmaal de slag heb t behoorlijk verslavend hahaha.......heb er vandaag weer een gemaakt maar dan met een grijze naturel stof en brocante randje ;-)

Kun jij niet eens een keertje een WIP/How To maken over lampenkappen bekleden? :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:46

MamaMiesje schreef:
bugpluisje schreef:

Kun jij niet eens een keertje een WIP/How To maken over lampenkappen bekleden? :D

lijkt mij ook heel leuk! :D

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:51

Hahahahaha........een wat? WIP? Dat how to snapte ik wel.....maar wat die wip daar nou mee te maken heeft ;-).......

Toevallig deze week nog een bokker die me een pb stuurde hoe ik dat doe, die heb ik een hele tekst en uitleg per pb gedaan. Dus als er liefhebbers zijn voor tips dan wil ik dat best hier plaatsen hoor (weet niet of t mag in dit topic). Is gewoon basis uitleg van hoe ik het doe.

Ik ben er al doende en met hulp van Google aan uit gekomen maar zag ook wel wat onduidelijke uitleg voorbij schieten op internet. Dus bij interesse en als t mag gooi ik t wel in t topic hoor.....het is geen wereld geheim hoe je ze maakt hahahahaha

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 23:22

Work In Progress ;)

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 23:39

Shiloh schreef:
Work In Progress ;)

Aha......thanks! :D

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 23:48

Jaaa Leuk !!!!
Hier ook interesse :D
Met foto's ? Een soort van online workshop ? *\o/*

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:54

Hahahaha.....fotoverslag daar waag ik me echt niet aan maar hieronder voor de liefhebber mijn uitleg. Bij vragen staat de pb open natuurlijk en mochten het dezelfde zijn dan zal ik vraag en mijn antwoord in het topic zetten zodat het voor ieder beschikbaar is. Het is hoe ik het doe dus niet perse DE en enige manier.

Een lampenkap maken is, als je een beetje handig bent, vrij eenvoudig. Er gaat alleen wat tijd in zitten als je het netjes wilt doen. Meestal zorg ik dat ik al een goede kap heb (in witte of crème kleur). Sierranden haal ik eraf voor ik begin). Stof moet breed genoeg zijn als je met een patroon werkt omdat je de lampenkap over de stof moet rollen voor het patroon te knippen (anders komt je patroon scheef en dat oogt niet mooi). Frame rustig over stof rollen en goed begin en einde kap in de gaten houden anders kom je stof tekort. Aan begin en einde 2 cm extra ivm omslaan van de naad en ook aan boven en onderkant 2 cm ivm omvouwen.

Als je stof is geknipt spuit je de kap en je stof in met spuit lijm (bij action). 10 min laten drogen en dan kan je de stof op de kap plakken (ik start altijd op de bestaande naad van de kap en dan strijk je het er rustig op met aanduwen om geen vouwen te krijgen. Op het einde teveel stof wegknippen en zorgen dag je minimaal 1 keer omvouwt en over je start kan plakken (alleslijm van bizon). Randen van de kap vouw ik om om ze daarna stukje voor stukje om de rand van de kap te vouwen (alleslijm). Soms oogt de binnenkant niet super strak maar dat werk ik dan af met een sierlintje zodat het er netjes uitziet. Daarna waar je wil een mooie band erop maken (alleslijm).

Dat is het zo'n beetje......kind kan de was doen . Zelf opbouwen van de kap kies ik niet voor omdat de lampenfoloe (aslan) best duurbis en dan worden ze onbetaalbaar

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:11

Thanx!! Leuk om eens te proberen!!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:36

Leuk, en die lampenkapjes haal je die van de kringloop ofzo ?
Ik wil het ook proberen.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:52

Lonan schreef:
Leuk, en die lampenkapjes haal je die van de kringloop ofzo ?
Ik wil het ook proberen.

Ja kringloop of mp.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:30

Nog even een snel vraagje aan de medeklussers. Ik heb nu een kastje opgeschuurd en gegrondverd, en vervolgens weer opgeschuurd. Maar omdat ik t met kwast heb gedaan zie je erg veel strepen. Hier en daar is het dikker dan op andere plekken. Dit blijf je zien en ik kan niet harder schuren. Dan ga ik er doorheen :+
Ik heb ervoor gekozen om het af te maken met matte witte lak. Kan ik dit zo lakken? Of moet ik beter toch het er weer afschuren en met bijv een rollertje grondverf erop doen??

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:50

Met kwast is vak apart. Als je geen strepen wil dan even grondverf met roller opzetten en ook met roller lakken. Andere optie is met de kwast je lak opzetten 2 keer, eerste keer wat dunner en 2e keer wat dikker, het zit hem in het te vaak op en neer strijken en te hard drukken (aaien met je kwast met voldoende verf geeft het strakste resultaat). Ik zweer bij een kwast ipv rollen en oefening baart kunst!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:52

bugpluisje schreef:
Met kwast is vak apart. Als je geen strepen wil dan even grondverf met roller opzetten en ook met roller lakken. Andere optie is met de kwast je lak opzetten 2 keer, eerste keer wat dunner en 2e keer wat dikker, het zit hem in het te vaak op en neer strijken en te hard drukken (aaien met je kwast met voldoende verf geeft het strakste resultaat). Ik zweer bij een kwast ipv rollen en oefening baart kunst!

Super bedankt!! Is maar een kastje van een 10tje als probeersel dus geen ramp, maar zou leuk zijn als het wel leuk word toch :D ik ga maar even met een rollertje dan. Want kwasten ben ik heel slecht in merk ik wel :+

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:38

PenP2014 schreef:
bugpluisje schreef:

Super bedankt!! Is maar een kastje van een 10tje als probeersel dus geen ramp, maar zou leuk zijn als het wel leuk word toch :D ik ga maar even met een rollertje dan. Want kwasten ben ik heel slecht in merk ik wel :+

Komt goed, als je lekker wil rollen met kwast erop zetten en na rollen. Je kan heen en terug rollen maar de laatste rol doe ik altijd van voor naar achter zodat je geen aanzet meer ziet. Roller zuigt wat meer verf of vandaar dat ik mijn roller met kwast insmeer of met kwast erop zet en dan ga rollen. Heel benieuwd! Succes!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:52

Klinkt leuk om te doen van die lampenkap zeg!! Wellicht als ik eens een leuk stofje tegen kom!

Ik twijfel wat ik met mijn tv meubel moet doen... die tussenplank (boven de deurtjes) kan uitschuiven... het wordt dus in ieder geval wit met grijs, zoals ik ook met die tafel en bijzettafeltje heb gedaan (vorige pagina), maar ik twijfel of ik ook dat tussenblad grijs zal doen, of alleen het boven blad? wat denken jullie dat leuker is?

Afbeelding

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:38

Shiloh @ Ik zou alleen het bovenblad doen. Anders denk ik dat het te druk word. Alleen de bovenste past ook mooi bij de rest van je meubels :) je kan altijd nog eerst alleen de bovenste doen, en als je toch denkt "nehh" die daaronder ook nog :D
Leuk kastje trouwens!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:24

Shiloh schreef:
De eerste twee meubels zitten in de verf, moet ze wel nog waxen (en hier en daar wat foutjes fixen)

Het kastje wat ik eerder al liet zien (bovenblad is op de foto nog wat nat)...

[ Afbeelding ]

En een mooie salon tafel (helaas geen voor foto)...

[ Afbeelding ]

Tafel is een uniek exemplaar :D ... die heeft mijn opa vroeger ontworpen en laten maken en die stond jaaaaren lang in zijn werk kamer. Toen mijn oma overleed (mijn opa was ruim daarvoor al overleden) is de tafel naar mijn zus gegaan en nu wilden ze hem weg doen, gelukkig heb ik die gauw nog even kunnen confiskeren en krijgt die bij mij dus inmiddels een 3de leven :D

Wát een prachtige salontafel!

Mijn nieuwe meubels worden straks ook zo, wit onder, bovenblad bij mij eiken <3 vind dat zo gaaf :D