Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:03

Ik heb vandaag het restje van gisteren op en mijn vriend afbakbroodjes. Op zondag normaal soep met broodjes maar mijn vriend eet niet zo graag soep dus dat gaat mee naar volgende week zondag :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:21

Alleen Euroborg, wat op zondag net de Ikea op 2e kerstdag is. Bovendien niet echt in de buurt.
Maar heel nodig is het ook niet, ik heb nog brood liggen en wat pesto, dus ik kan mooi pasta met pesto maken. De groente ontbreekt dan even, maar dat eet ik dan morgen wel weer.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:29

Haha Mar, wat eet jouw vriendje wel graag :P
Mijn nieuwe koelkast werkt trouwens als een tierelier... Alles blijft veel langer goed (geraspte kaas, komkommer, champignons enzo)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:58

Vanaf deze week weer bezuinigen. Voorraden opmaken (waaronder vriezer leeg krijgen), brood 3 voor 2€ kopen. En tegelijkertijd lijnen, wat ook een hoop geld scheelt. Nu nog bedenken hoe ik goedkoop bananen kan kopen. Afgelopen keer 1.80€/kg betaald, wat neerkomt op 0.25€/banaan voor kleine bananen. Dat vind ik vrij prijzig want ik eet iedere dag een banaan. Maar ik wil ze het liefst vrij groen en bruinig vind ik ze echt niet meer te eten, dan gaan ze naar de cavia's. (cavia's mogen trouwens bananenschillen, zijn ze dol op.)

Vandaag soepgroenten, spaghetti en brood gehaald. Ik heb nooit pasta in huis want ik ben er niet dol op, maar ik heb al lang een pot pastasaus in huis die ondertussen op moet (ik denk dat hij er al 2 jaar staat). Vanavond soep, morgen chicken tonight en overmorgen pasta. De pot chicken tonight heb ik ook al weer een flinke tijd staan dus die moet ook maar eens op. Daar had ik alleen ananas voor nodig (de kip in de vriezer moet namelijk ook op). Voor de pasta heb ik ook gehakt gekocht, hoewel ik daar blijkbaar ook nog van in de vriezer had liggen merkte ik vanmorgen op (tijdens het kijken wat ik in de vriezer had).

Komende twee maanden heb ik weinig boodschappen, dus dan kan ik eindelijk weer sparen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:02

Waarom eet je elke dag een banaan? Zeker icm lijnen zou ik zeker niet te vaak een banaan eten. Ik eet er om die reden trouwens max. 2 per week.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:08

Banaan is idd niet het beste als je wilt lijnen al is het wel beter dan bijv snoep. Het is maar hoe je het ziet en ja ik klets eten graag goed :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:11

Ik dacht ook dat druiven gezond waren... At regelmatig in 1 dag zo'n bak leeg, maar 10 druiven staat qua suiker gelijk aan 1 appel :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:23

Zo moest ik van mijn manueel therapeut minder of geen suiker eten. Dus ik ipv snoepen me helemaal volstouwen met aardbeien. Dus ik hartstikke trots! Nou je had zijn gezicht moeten zien :') ach ja, mij leek het gezond want ja fruit vs snoep :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:46

Ik heb stressexceem en in de week van kerst en nye had ik niet zo op mijn eten gelet en het exceem was terug... had voor mijn doen veel suikers gegeten die week, dus dat scheelt alweer: nog een stok achter de deur :))
Qua bezuinigen isdat lastig, want soms gooi ik pas gekocht slecht voedsel ongegeten in de prullebak... moet in de winkel soms nog sterker zijn :+
Laatst bijgewerkt door Mootje op 06-01-13 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:47

Ja, suikervrij is lastiger dan je denkt :lol:. Een van mijn vrienden mag geen suiker, maar ik kan hem dus ook geen fruit voorzetten, en bijna niets uit pakjes, zakjes of blikjes, want ze stoppen overal suiker in.

Marley schreef:
Zo moest ik van mijn manueel therapeut minder of geen suiker eten. Dus ik ipv snoepen me helemaal volstouwen met aardbeien. Dus ik hartstikke trots! Nou je had zijn gezicht moeten zien :') ach ja, mij leek het gezond want ja fruit vs snoep :))

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:55

Ikheb hier ook flink gehamsterd. Eigenlijk voornamelijk voor schoonmama (ff rundergehakt voor dr gescoort bij de AH, samen met Bertolli pasta saus, kipfilet voor op brood en ovenvers brood).
Morgen zelf naar de markt. Zit nog te twijfelen of ik morgen eind van de middag ga of morgen ochten.
Ochtend is duurder (duurder, duurder, minder voordelig is een beter woord _O- ) maar ws heb ik smiddags geen motivatie/puf meer om met de fiets te gaan ...
Daarbij is de keuze aan het einde van de middag een heeeeeeeeeeeel stuk minder

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:22

Wij kregen eters en dus gingen schoonzusje en ik naar de Chinees. Haalden daar voor 4 personen en we hadden veel te veel :') Waren heel veel geld kwijt en konden beide nog een volle bak bami en 3 bakken ander eten mee nemen. Ach, kunnen wij ook nog een keertje eten, kan mooi de vriezer in!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:04

Eerlijke reden dat ik iedere dag banaan eet? Omdat ik ze zo lekker vind. En er zitten 100kcal in een banaan van 130gr (kleine banaan) dus dat gaat nog wel. En doordat ik kcal tel kan ik ze gewoon incalculeren. Kiwi's vind ik ook lekker maar een crime om te kopen. Ze zijn eerst een periode veel te hard en dan in een paar dagen gaan ze van dat naar veel te soppig.

Ik vind de markt helemaal niet zo vreselijk voordelig, maar ik kan niet afdingen, dat helpt waarschijnlijk niet mee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:18

Eens wat betreft de markt... maar ook ik kan niet afdingen :D

Wat nemen jullie trouwens voor voordelige dingen mee voor onderweg? :). Als je geen tijd hebt om brood te smeren / vergeten bent brood te smeren?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:20

ik haal op zaterdag ochtend vers brood, smeer het en beleg het met dingen die in de vriezer kunnen (vleeswaren, kaas, etc) en doe het dan in portie verpakkingen in de vriezer.
Smorgens dus nooit lunch smeren maar gewoon een pakketje uit de vriezer pakken.
Erg makkelijk :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:22

Ik heb denk ik al 10 jaar geen brood gesmeerd :+
Op de uni at ik in de kantine, mijn eerste werkgever zorgde voor eten en mijn huidige is goedkoper dan de supermarkt.
Ik neem wel altijd een appel, banaan, kleine salade (action saladebeker) of wat noten mee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:32

Broodjes invriezen is inderdaad erg handig :j. Helaas niet geschikt voor nu, omdat ik geen vriezer heb, maar voor later zal het wel veel tijd schelen!

Op de uni en op je werk kunnen eten is inderdaad ook erg praktisch, en fijn dat het zo goedkoop is! :j

Ik neem in de trein/onderweg vaak ook wat fruit enzo mee, en als ik echt de hele dag weg ben een bak salade van de AH, maar die zijn weer redelijk duur. Ook heb ik wel eens wat yoghurt mee (ik heb standaard plastic lepeltjes in mijn tas) of zo'n rijsttoetje voor 29 cent van de AH. Die vullen ook goed. Nootjes zijn inderdaad ook geschikt om in je tas te hebben :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:35

Sheran schreef:
Alleen Euroborg, wat op zondag net de Ikea op 2e kerstdag is. Bovendien niet echt in de buurt.
Maar heel nodig is het ook niet, ik heb nog brood liggen en wat pesto, dus ik kan mooi pasta met pesto maken. De groente ontbreekt dan even, maar dat eet ik dan morgen wel weer.

Zit je in Groningen? Bij ons is nu de C1000 op zondag open in appingedam. Waardeloze winkel, altijd lege schappen. Helaas is de zondagopening van de Ah nu afgelopen. Hopelijk mogen zij volgend jaar weer open.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 07:06

Ik smeer eigenlijk altijd brood O:) , maar ik zou in de kantine van het bedrijf kunnen gaan eten .
Die hebben s,middags altijd een soepie , broodjes , salades ...voor weinig .
Alleen zit de kantine in een ander pand , en dan vind het te lastig er iedere middag naar toe
te moeten rijden .Af en toe ga ik er naar toe ..maar meestal niet .

Verder altijd fruit mee , en tussendoor een plak peperkoek ,sultana of Liga koek.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:55

*Note to myself* Wat zijn fuiji appels smerig... Die moet ik niet meer kopen, want ik denk dat de rest (4 appels) in de vuilnisbak belandt :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:19

Hier een goede slag geslagen.
2 bloemkolen (waarvan 1 behoorlijk grote)
2 kroppen sla
2 kleine spitskolen
3 komkommers
8 paprika's (gele en rode)
8 tomaten

Voor 6 euro :)
Nu nog even naar de AH om de aanbiedingen die er gister niet meer waren te halen. Heb de reclame cheques hier liggen. Dan nog even de aanbiedingen van deze week nalopen.
Naar de Hoogvliet om daar brood te halen en evt nog wat aanbiedingen te scoren en dan ben ik klaar voor vandaag wat boodschappen doen betreft.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:25

Ik net bij de ah weer even flink ingeslagen! Had voor 99 euro aan boodschappen en heb 61 betaald!! Lang leven bonus! Heb nu koffie cola kaas en wc papier voor de rest van de maand in huis dus komende weken zal Het bedrag weer normaal zijn! Hou van de hamsterweken en dan vooral de spullen die ik normaal ook koop haha!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:31

Ik hou van de bonus aanbiedingen van deze week .. vandaag vast wat gehaald (chocoladerepen voor fondue, nieuwe theevoorraad en 2 pakken printpapier), maar van de week mams lief aankijken om met de auto te gaan (en haar pinpas :') ). Voorraad potjes hak aanvullen, de houdbare maaltijdgerechten inslaan, vloeibare boter, toiletpapier, kaas, sultanas en er waren nog meer dingen :+ Overigens koop ik in de bonus altijd alleen wat ik normaal ook koop, anders is het natuurlijk geen bezuiniging. Mijn ma begint dat gelukkig ook steeds beter te doen, die is daar nooit zo goed in.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:15

Voor 2013 het goede voornemen om minder eten weg te gooien... en dus ook beter en gerichter boodschappen te doen.. wil daar ook beetje bezuinigen. Vind het zo zonde als levensmiddelen weg moet gooien... omdat ik gewoon te laks ben om het goed bij te houden.

Vorig jaar wel goed aantal maanden bijgehouden wat we uitgaven... maar nu wil ik toch nog beter met een budget gaan werken... weet alleen nog niet helemaal hoe.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:22

Mootje schreef:
*Note to myself* Wat zijn fuiji appels smerig... Die moet ik niet meer kopen, want ik denk dat de rest (4 appels) in de vuilnisbak belandt :')

appelmoes van maken :) schillen, in stukjes en met een beetje water kapotkoken, kaneel erdoor en indien nodig wat suiker en weg appels

Evelijn : wij hebben ook dat voornemen, minder weggooien, dus ook gerichter boodschappen doen en voor mezelf ook bijhouden wat we hebben staan in de (koel)kast en vriezer etc...

ik zit er ook aan te denken om drie krielkipjes te nemen, hok heb ik al , gekookte restjes kunnen dan ook richting de kippen met de rauwe dingen die ze eventueel lusten, scheelt weer in de kliko en de composthoop