Mannen en koken is vaak gewoon een ander woord voor patat of pizza haha Wij moeten ook taart maken maar ik weet nu al dat ik ervoor ga opdraaien
wemkelover
Geplaatst: 26-10-12 12:50
hittepit_12 schreef:
Net de bon van de postcodeloterij binnen gehad, voor een gratis boodschappenpakket,zit er ook nog een bon bon bij voor 300 gram scharrelgehakt. Ben benieuwd wat er allemaal inzit.
dat zijn ook wel leuke prijzen. Ik ben ook wel benieuwd. haha
Ik eet wel graag bij mijn schoonouders maar 1x per week is wel de max hahaha Bij mijn vader of oma eten is niet zo budget vriendelijk, dat kost veel benzine
Ilona__
Geplaatst: 26-10-12 13:08
ingedebruijn schreef:
Mannen en koken is vaak gewoon een ander woord voor patat of pizza haha Wij moeten ook taart maken maar ik weet nu al dat ik ervoor ga opdraaien
Patat is niet zo mijn ding, al eten we het iedere zaterdag.. Maarrr, pizza is absoluut geen straf, al hoef ik die diepvriesdingen niet hebben. Heb 4 jaar bij een pizzeria gewerkt, dus ik weet prima wat lekker is..
Ik ben geeeeekkkkkkk op patatjes zou het gerust een paar keer per week kunnen eten hihi! Maar dat doen we niet... 1x per week of 1x per 2 weken en dan geniet ik er extra van
ik hou niet zo van patatjes vind het op het moment zelf wel lekker, maar achteraf altijd spijt (buikkramp)
Wij hebben vanavond bobotie Morgen pasta en zondag weet ik nog niet zeker (denk kipfilet met doperwtjes/boontjes en aardappel) Ik denk dat we maandag wraps hebben of een broodje kip.
Donderdag en vrijdag worden het zoiezo snelle makkelijke maaltijden. Donderdag begin ik op mn nieuwe werk en heb dan een behoorlijke reistijd waardoor het wel een latertje zal worden
Gedsieeeee kapsalon!!! Moet er niet aan denken hihi!
Af en toe wat luxe moet kunnen toch, lekker!
Ik heb net voor 7euro aan koekjes gehaald bij de bakker vanwege vriendinnetje op de thee
Gnome
Geplaatst: 26-10-12 13:34
Ja ik moet ook echt die chemische pizza's niet.. dan maar een niet-budget pizza waar ik tenminste geen buikpijn van krijg
Ilona__
Geplaatst: 26-10-12 13:47
Kapsalon vind ik ook niet te pruimen eigenlijk.. Maar pizza van de pizzeria vind ik heerlijk, en daar geef ik zo af en toe dan ook graag een paar centen meer aan uit.. Patat, best lekker voor een keertje, het liefst dan ook van de cafetaria, maarja, da's niet zo budget, en mijn vriend vind zelf bakken veel lekkerder (en leuk, dus zaterdag bakt hij altijd patat)
Nee die patat erin.. bah helemaal slap haha! Een turkse pizza daarintegen.. mjammie!
Jaan81
Geplaatst: 26-10-12 14:18
Wat is het budget van jullie per week? Voor hoeveel personen?
Wij moeten echt de kast een leeg gaan eten. Staan nog een boel van die Knorr-pakken. Ga ik volgende week doen! Brood was in de aanbieding, dus gelijk 4 meegenomen. Doen we twee weken mee.
Wij eten iedere week friet, gaan we meestal halen. Maar dat zijn wel verse frieten, niet uit de diepvries. Jummie!!!
Wij hebben voor 2 pers een budget wat ik probeer aan te houden van 60 euro incl sigaretten voor mijn vriend en eventueel shampoo.. deo, wasmiddel etc. Kattenvoer kopen we eens per maand dus dat wordt er in beetjes in meegenomen eigenlijk. We redden het vaak wel.. en aangezien ik een tijdje terug nog 30 per dag uit gaf besparen we een hoop
Jaan81
Geplaatst: 26-10-12 14:43
€30,- per dag? Wij hebben niet echt een budget afgesproken, wisselt ook behoorlijk per week. Zou misschien wel goed zijn, willen ook beginnen met huishoudboekje enzo.
Gnome
Geplaatst: 26-10-12 14:55
Jaan81 schreef:
€30,- per dag? Wij hebben niet echt een budget afgesproken, wisselt ook behoorlijk per week. Zou misschien wel goed zijn, willen ook beginnen met huishoudboekje enzo.
wij hebben geen vast budget, maar ik zou op dit moment blij zijn als we onder de 80euro per week uitkomen voor 2 personen. 2 katten daarin niet meegerekend.
Hier ook geen butget maar wil zo goedkoop mogelijk uit zijn per week nu
Bettine
Geplaatst: 26-10-12 16:03
Ik vind het ook altijd lastig om niet te duur boodschappen te doen. Van veel dingen heb ik graag de A merken, en koop brood bij de bakker, vlees bij de slager, kip bij de poelier, groente bij de groenteboer etc. Hoewel dingen bij de speciaalzaak halen vaak niet eens duurder is dan de AP is mijn ervaring (vaak zelfs goedkoper én lekkerder). Je moet er alleen wel weer wat extra kilometers voor maken en de auto rijdt ook niet gratis.
Wat ook best lastig is, is dat we hier niet echt een vriezer hebben. Enkel een vriesvak in de koelkast, en daar past net het brood in. Dus echt diepvriesdingen kopen, of aanbiedingen kopen en dan deels invriezen, overblijfselen van eten invriezen ed. gaat gewoon niet. Dat maakt je boodschappen wel een heel stuk duurder.
Gelukkig komt eind november de nieuwe keuken mét grotere vriezer en krijgen we ook nog een vrieskist in de garage. Dat zal echt een stuk schelen!
Florale
Geplaatst: 26-10-12 16:24
Net weer voor een week gehaald. Was een dure deze keer.... Vomar 60,90 Zaten ook extra dingen bij zoals waspoeder,kattenvoer,waxinelichtjes,en lampjes,waren een paar gesprongen.
Bij deen. 8,30. 4 rookworsten en 2 zak afbak mini ciabatta.
Lildl. 28 euro. Inclusief zak kip uit de vriezer dat schiet al op.
Bij de action. 23 euro. Dan heb ik 4 flessen wasverzachter,2 flessen bleek,2 flessen shampoo,3 flessen douchegel,3 pot vitamines,een nieuwe kappersschaar,een microvezeldoekje,een zakje chocokikkers/muizen en 2 pakken brokspeculaas. Op het naaiwerk na is dit voor een maand.
Dit is voor 4 personen,volgende week redelijk ik het wel met 35 euro. Ik heb een volle voorraadkast en vriezer
Gnome
Geplaatst: 26-10-12 16:31
Ja dat kan ik me voorstellen! Wij hebben 3 lades en zitten al over een extra vriezer na te denken haha.. dan kun je veel meer kwijt!
Ik post niet vaak maar lees veel mee. Mijn budget per week is 50 euro en dat is voor mij alleen plus kitten van 3 maand. van die 50 euro moet ik eten , kadotjes kopen, en verzorgingsspullen halen. alleen kleding haal ik hier niet van. ene week is het genoeg ander te weinig.
BarbaLala
Geplaatst: 26-10-12 17:19
En daar is mijn lijstje nog een keer, heb dit keer echt heul veul dus vond het wel even leuk om jullie het verschil te laten zien met vorige keer dat ik hier postte. Kan het niet allemaal kwijt dus ik ga mijn mams inschakelen en ook mn vader wil wellicht eea hebben.
2 fair trade lolly 1 appelkoek 3 nassi groenten paketten 2 zakken gesneden andijvie 4 zakken soepgroente 1 zak geschrapte worteltjes 2 zakken hutspot groenten 1 zak uien ringen 1 zakje broccoliroosjes 1 pak 2 vega rookworsten 1 pakje gehakt 1 doos eieren 1 pak voor lasagnesaus 1 pak voor ossenstaart soep 1 wc rol 1 zak hagelslag 1 unox rookworst voor in de magnetron 1 maaltijd salade met garnalen van jumbo 2 mona chipolata toetjes 1 pak perenvla 1 pakje vifit 1 pak groene thee 1 pak suikerpinda's 3 zakjes chio bistrello 1 voorjaarsmix nootjes 6 luxe roombotercakejes 3 stronken witlof 1 pak volkoren macaroni 1 pak bakkers crackers van bolletje 1 bakje gezouten notenmix 1 zak aardappels 1 pot kipboullion 1 fles natuur azijn 1 pakje milk en fruit 1 pak icetea 1 zak zonnebloembolletjes 1 zak krentenbolletjes 12 witte bolletjes 1 half bruin brood 1 half mais brood 4 heel wit van bakker bart
Zo joh, wat een enorm pakket deze week! Als ik het goed weet ben je alleen, wordt er geen onderscheid gemaakt naar grootte van de huishouding?
Ik probeer voor 2 personen en 2 katten niet meer dan 50 euro per week uit te geven, maar deze week is dat absoluut niet gelukt - was meer dan 70 euro kwijt - vrij veel voorraad gekocht. Volgende week zal het dan wel weer meevallen en blijf ik wel onder de 40.
Ik ben alleen ja, en er word wel onderscheid gemaakt qua grootte van het huishouden. dus ik wil niet weten hoeveel de gezinnen van 4 wel niet hadden, haha!