E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:37

Het is me opgevallen dat veel e-books op bv bol.com bijna net zo duur zijn als papieren boeken. Ik vind het zonde om dan voor een e-book te betalen ipv een papieren versie die je in de kast kan zetten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:39

Dat vind ik ook echt vervelend. Ik zou veel meer ebooks willen kopen maar heb deze prijzen er gewoon niet voor over en vind ze ook niet terecht: ze staan niet in verhouding tot de redelijke kosten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:41

Vind ik ook zonde, maar ik heb al helemaal geen zin in meer boeken erbij, heb al zooi zat in huis :P

Ik heb dan ook alleen de wat goedkopere boeken gekocht of iets dat ik echt interessant genoeg vond om eens een tientje aan uit te geven, de duurste die ik er op heb staan is "Blind Geloof" van dat nichtje van de leider van Scientology, daar was ik wel nieuwsgierig genoeg naar blijkbaar :P

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:43

Ik ben juist blij dat ik de papieren versie niet meer hoef te kopen.
Heb er echt geen plek voor.
Ik heb veel boeken van een vriendin gekregen,zou niet weten waarom dat niet mag.
Papieren boeken leen je toch ook uit?
Ik lees nu haast niet,maar als ik een boek wil wat net uit is dan koop ik die gewoon.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:02

Ik koop regelmatig Ebooks bij bol.com. Stuk handiger dan nog een plank in een boekenkast volzetten met zware boeken. Koop ze vaak samen met mijn moeder.

Ik snap de prijs van Ebooks ook wel :) en vind het niet erg om er voor te betalen. Ze zijn vaak zat in de aanbieding of is er weer een kortingsactie.

Ben wel met 15.000 boeken begonnen die ik heb gekregen :D

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:14

Shadow0 schreef:
Dat vind ik ook echt vervelend. Ik zou veel meer ebooks willen kopen maar heb deze prijzen er gewoon niet voor over en vind ze ook niet terecht: ze staan niet in verhouding tot de redelijke kosten.

Precies.
Voor papieren boeken maak ik plek wanneer ik het goed vind omdat ik die boeken vaker lees, dit doe ik over het algemeen niet met de e-books. Doe ik het wel dan koop ik het alsnog in papieren versie.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:24

Ik koop ook regelmatig via Bol.com of andere sites. Het kan best lonend zijn om prijzen te vergelijken :j , vaak is er vanalles in de aanbieding. Heel nieuwe boeken zijn soms voor dezelfde prijs als de papieren versie >;) . In dat geval moet ik het boek wel héél erg graag willen hebben, nú, want anders wacht ik gewoon tot ze wel afgeprijsd zijn.

Papieren boeken koop ik eigenlijk helemaal niet meer, ik heb er geen plek voor. Ik had al veel boeken in kratten moeten doen omdat de kasten vol zijn, dus die e-reader vind ik de uitvinding van de eeuw +:)+ .

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:29

Ik heb gisteren boekenkasten gemaakt en daar alle boeken in onder verdeeld. Net heb ik weer nieuwe boeken via usb stick toegevoegd aan mijn e-reader maar nu zijn alle boekenkasten leeg. Gebeurt dit elke keer weer wanneer ik een nieuwe e-book wil toevoegen? Want dan vind ik het toch niet lonend om boekenkasten aan te maken. En is er een andere methode zodat dit niet gebeurd maar ik wel gebruik kan maken van de verschillende boekenkasten?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:34

Ik gebruik Calibre om boeken in boekenkasten op mijn ereader te krijgen. Want boekenkasten zijn niet hetzelfde als mappen of folders.
Hoe krijg jij een boekenkast op een usb stick?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:36

Niet, ik maak het rechtstreeks aan op mijn e-reader, bibliotheek en dan boekenkasten.
Calibre gebruik ik niet omdat ik het waarschijnlijk verkeerd gebruikte en daardoor alle e-books dubbel op mijn e-reader kreeg. Ik zet de bestanden nu rechtstreeks op de e-reader.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:46

En de nieuwe boeken komen dan eerst zonder boekenkast op je ereader, maar ook alle bestaande boekenkasten zijn leeg?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:56

Ik heb een kobo touch, meest simpele dus. Kan ik daar boekenkasten op maken? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:57

Tilmar schreef:
En de nieuwe boeken komen dan eerst zonder boekenkast op je ereader, maar ook alle bestaande boekenkasten zijn leeg?

Ja op beide vragen.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:07

Undefined schreef:
Ik heb een kobo touch, meest simpele dus. Kan ik daar boekenkasten op maken? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar.

Volgens mij wel, dat zit ergens in het menu. Enige lastige is dat nieuwe boeken zonder boekenkast op je ereader komen, dus dat je ze er handmatig in moet zetten. Via Calibre kan je wel boeken in een boekenkast plaatsen.

C_arola schreef:
Tilmar schreef:

Ja op beide vragen.

Dat is wel raar inderdaad. Ik zou verwachten dat je bestaande boekenkasten gewoon gevuld blijven. Want dit schiet niet op. Elke keer opnieuw die boeken in een boekenkast zetten is niet handig.

Op mijn Kobo Glo heet het trouwens ineens verzamelingen. Softwareupdate..

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:09

Moet je daar een account voor hebben? Die heb ik namelijk nog steeds niet gemaakt :+

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:10

Ik vind boekenkasten leuker klinken :))

Het is inderdaad niet handig maar ik zie nu dat ik te snel was. Kennelijk had de e-reader wat tijd nodig want nu staan de 'oude' boeken gelukkig wel in de kast en hoef ik alleen nog de nieuwe boeken erbij te zetten.
Alleen jammer dat wanneer je een nieuwe boek wilt toevoegen aan de boekenkast je de hele lijst met alle titels (o.a de boeken die al in een kast staan) door moet lopen. Niet slim van dit systeem.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:40

Klopt ja, verzamelingen is weer even wennen.. ik weet trouwens ook niet of het nu bij mij nog werkt vanuit Calibre (want ereader slaapt...)

Maar dan werkt het wel zoals ik had verwacht C_arola! Is inderdaad heel erg onhandig en tijdrovend om al die boeken door te lopen. Je moet bijna even een lijstje maken van welke je moet aanpassen.

@Undefined, waar moet je een account voor hebben? Niet om boekenplanken/verzamelingen te maken dat doe je gewoon op je ereader. Voor KOBO moet je wel een account hebben, maar dat is voor softwareupdates en evt boeken kopen.
Calibre kan je gewoon downloaden, maar dat is meer een itunes voor boeken. Dus om je boeken op de pc handig te beheren. Je ziet alle info van je boeken en kan ook kolommetjes bijmaken met eigen info. Ik vind het wel erg handig.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:44

Calibre heb ik inderdaad, maar ik had nog niet gevonden hoe je dan een boekenkast kunt maken. Op mijn Kobo kan ik dit ook niet echt vinden.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:46

Is ook lastig, er is ergens een linkje naar een website waar staat hoe dat moet. Is zelfs met uitleg nog lastig (die is in het engels, dus alles heet weer anders) maar bij mij is het gelukt.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:05

Dat systeem van Kobo is inderdaad niet zo handig, helemaal vergeleken met die van Sony. Heb er zelfs een beetje spijt van dat ik de Kobo Aura HD heb gekocht.
Bedoelen jullie met boekenkast mijn verzamelingen? Ik heb nu bij mijn verzamelingen de boeken verdeeld staan op series, eerst op series en auteurs maar dat stond dan allemaal door elkaar heen. Bij de boekenlijst worden de boeken weergegeven op series, serie nr en titelboek. Maar dat staat zo ook nog niet helemaal naar mijn zin.

Voor als je wilt weten hoe je boekenkasten kan maken en hoe de naam van een boek wordt weergegeven: http://ajvk.nl/2013/06/kobo-aura-hd-calibre-instellen/

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:15

Ben ik nou de enige die zijn ereader niet als opslagmedium gebruikt, maar uitsluitend als 'boek'?
Ik heb de harde schijf van mijn pc vol staan met boeken, op de ereader staan er max 15 ofzo.
Boek uit? Gooi ik hem weer van mijn reader af en als ik bijna alles uit heb, zet ik er weer nieuwe op.
Geen geklooi met verzamelingen of boekenkasten, gewoon sorteren op auteur, ik hoef hooguit 3 pagina's door op zoek naar een boek.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:26

Nee hoor Marije ik doe dat ook.
Er staan momenteel maar 6 boeken op mijn Kobo, waarvan 2 gelezen, die moeten er dus nog af en 1tje mee bezig. Als ik toe ben aan iets nieuws dan zet ik het er wel weer op :+ Zou niet weten waarom ik er meer dan 10 boeken op zou zetten... ja als ik heel lang weg zou gaan misschien. Maar kan er toch maar 1 tegelijk lezen :=

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:32

Ik heb ook alleen boeken die ik nu lees of snel hierna wil gaan lezen erop staan. Sla ze op op mijn computer. Zie het nut niet echt van al die boekenkasten op je reader zelf. (ieder zijn ding natuurlijk, maar voor mijzelf)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:33

Ik heb er wel een heleboel op staan haha :P Ik irriteer me er niet aan, omdat ik alles heb gesorteerd. Hoef dus ook nooit 20 pagina's door om een boek te zoeken. :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 08:02

Dat sorteren moet ik beter voor elkaar krijgen wanneer ik nieuwe boeken erop zet. Ik lees wel verschillende boeken door elkaar dus ik vind het fijn om zoveel boeken erop te hebben.