Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:50

C1000 heeft maandag en dinsdag weer de bekende vleesdoos in de aanbieding.. Voor 10 euro 5 porties vlees voor 4 personen (4 kipkrokant schnitsels, 4 slavinken, 4 cordon bleus, shoarma en beenham) Ga ik maandag na het werk even halen, heb ik de diepvries voorlopig weer vol vlees :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:07

Zag het ook. Maar ik eet geen varkensvlees dus dan heb je niet veel aan de doos hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:11

Vanochtend de boodschappen voor aankomende week weer gedaan.

C1000 20,52. Daar zit soep, kip en gehakt voor ongeveer 3 weken bij.
Jumbo 18,75. Daar zitten vuilniszakken voor paar maanden bij dubbelfris voor 14 dagen en visticks voor meerdere weken
Keurslager 2,43. Bakje kip lente ui salade

Heel goed geschopt al zeg ik het zelf ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:50

Nee dan heb je er idd weinig aan. Ik ben normaal niet zo van dat vlugklaar gepaneerde vlees, maar is soms toch wel handig als ik weinig tijd heb. Dus ga hem wel halen en doe het lekker in de diepvries. Komt zeker weten op, zijn beide echte vleeseters..

Dat waren geen dure boodschappen idd! :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:55

Als je idd varkensvlees eet is het prima!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:13

ah die box ga ik ook halen (ookal heb ik nog liggen van de vorige :P)
Heb wel tegen mijn vriend gezegd dat we dan deze week shoarma moesten eten (ik heb al broodjes liggen.)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:33

wij waren E55 kwijt, iets boven gewenste budget maar dat kwam door de wc-papier, keukenrollen en walnoten (a E2,95).
We eten dan deze week spaghetti, nasi, zuurkool, witlof, krieltjes en rode bieten.

Wat ik trouwens zag bij de Lidl en wel heel goed vond; ' 1 nu en 1 later' .
Er waren bijvoorbeeld maaltijdsalades in de aanbieding (koelingsproduct), 2 voor E3,50.
Als je er twee kocht, kon je bij de kassa een bonnetje krijgen waarmee je bij de volgende aankoop je 2e product mee mocht nemen. Je hoeft ze dus niet in 1x mee te nemen maar krijgt ze wel voor de aanbiedingsprijs. Hartstikke handig, want dan heb je geen kans dat het over datum gaat.
Kende dit niet, zag het op een kaartje staan bij het schap, vind het een erg goede zaak +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:45

Ik houd onze financien altijd bij in Excel.. Januari was het meer dan 500 euro (zat ook verjaardag van mijn vriend bij en nieuwjaarsborrel) en februari 250!! :D Mooi gehalveerd dus al :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:49

wow dat is nogal een verschil,maar heb je dan daadwerkelijk E250 aan die verjaardag uitgegeven := of heb je daarvoor als een wilde geleefd en nu heel karig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:07

Nee, maar het is een verklaring waarom het toen zoveel was ;) Gaan toch een paar kratten bier doorheen en het nodige gebak.. Heb wel afgelopen maand alleen het nodige gehaald, ben een beetje kasten aan het leegmaken nu :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:45

Wij doen het vanaf deze maand anders.
Eerder pinden we altijd gewoon in de winkel.

Nu pinnen we per week een bedrag, wat daarvan overblijft wat niet de week erop weer gebruikt wordt, gaat in een spaarpot.
Vaak hebben we de ene week voor 30 euro boodschappen, een andere keer net over de 50 ofzo.

En dan gaan we eens even kijken hoe en wat, of er een leuk centje dadelijk overblijft.

Voor deze week 25,- boodschappen gedaan, maar dat komt omdat ik nog 1 en ander in de diepvries heb liggen, wat ik eerst op wil maken.

Dat vleespakket van de c1000 van de vroige keer heb ik nog in de vriezer liggen, dat moet eerst echt op.
Lijkt alleen of ik er niet doorheen kom haha.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:58

Goeie actie van de Lidl :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:05

_CS_ schreef:
Wij doen het vanaf deze maand anders.
Eerder pinden we altijd gewoon in de winkel.

Nu pinnen we per week een bedrag, wat daarvan overblijft wat niet de week erop weer gebruikt wordt, gaat in een spaarpot.
Vaak hebben we de ene week voor 30 euro boodschappen, een andere keer net over de 50 ofzo.

En dan gaan we eens even kijken hoe en wat, of er een leuk centje dadelijk overblijft.

Dat is best een goed idee, heb ik ook al is aan gedacht.. Maar heb niet graag (veel) contant geld in mijn portomonnee.. :n

Ik doe tegenwoordig wel het geld wat ik met jureren verdien in een spaarpot. Eerst zat het altijd gewoon in mijn portomonnee en verdween het dus een beetje in de massa.. Dan heb je totaal geen inzicht waar dat geld blijft.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:06

Relaxed schreef:
C1000 heeft maandag en dinsdag weer de bekende vleesdoos in de aanbieding.. Voor 10 euro 5 porties vlees voor 4 personen (4 kipkrokant schnitsels, 4 slavinken, 4 cordon bleus, shoarma en beenham) Ga ik maandag na het werk even halen, heb ik de diepvries voorlopig weer vol vlees :D

Hmm is dat concentratiekamp kip en varken, of hebben die beesten nog een béétje leven gehad voordat ze op wintersport naar de vriezer gingen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:10

Arabesk schreef:
Hmm is dat concentratiekamp kip en varken, of hebben die beesten nog een béétje leven gehad voordat ze op wintersport naar de vriezer gingen.

:') _O-

Euh, nee dat denk ik niet.

Knalprijzen vlees is echt slecht. Slecht voor het dier slecht voor jouw. Je kan beter minder vaak per week vlees eten en een keer een goed stukje kopen.(dus biologisch)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:11

Geen leven gehad en voor de mens; stikvol antibiotica en rommel :r

Ben het met je eens; dan liever 1x per week vlees en dan góed vlees, biologisch en de rest van de week dan maar vegaburgers knagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:12

Das een heel andere discussie en daar begin ik niet eens aan.. ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:12

Die vegarommel vindt ik echt wel heel lekker. Toscaanse carres en falafel.

Verder hebben ze ook biologische kip bij de AH. Rete duur...maar ja...daar hebben we het dan maar niet over.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:17

NatasjavE schreef:
Verder hebben ze ook biologische kip bij de AH. Rete duur...maar ja...daar hebben we het dan maar niet over.

Daar schok ik inderdaad wel van, voor de 'normale' kip was de prijs 2 euro 50, voor de biologische kip lag de prijs tegen de 8 euro aan.. Heel heel erg spijtig, maar dan ga ik toch écht voor de 2 euro 50 kip!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:20

Ik niet. Ik wil graag bezuinigen op de boodschappen maar ik vindt echt dat wij het niet meer kunnen maken voor ons en onze kinderen om dat soort "rommel" te kopen.

Het gaat uiteraard om dierenwelzijn. Maar denk ook eens aan je eigen gezondheid. Resistentie voor bacterien wordt een steeds groter probleem. Daar moet je beslist niet op besparen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:28

Vandaag weekboodschappen gehaald, 59 euro.
Vanavond hebben we pannenkoeken gegeten (met spek en met banaan, ondanks dieet, foei), de rest van de week eten we oa witlof met ham en kaas, spitskool, sajoerboontjes, tuinerwten, zuurkool, spaghetti en iets met roerbakgroenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:30

Ik ga deze week het pastagerecht maken met witlof wat hier ergens stond.

Zelf kippen houden en slachten. Weet je iig wat erin gaat.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:31

Hebben we ooit gedaan, die waren niet te eten. :=
En ze hadden toch een heel goed leven gehad! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:36

asjemenou schreef:
Hebben we ooit gedaan, die waren niet te eten. :=
En ze hadden toch een heel goed leven gehad! :D

Dus, hoe slechter het leven, hoe lekkerder de kip? Hihi grapje

asjemenou