Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:29

Gadverdamme, een 33 jaar oude pot! Met van die aankoekte randen erin. :')

Ja, je geld kan je maar 1x uitgeven. Wel es lastig vinnik. :D Al die keuzes maken met wat je eerst gaat aanpakken... In mijn geval komen er binnenkort eindelijk mooie nieuwe deurklinken en ik denk dat ik in mei toch de tuin eerst laat doen. Daar zit ik nu nooit in omdat hij echt super onhandig is zo.

De keuken, bijkeuken, bedrading, plafonds en badkamer komen later wel. :+

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:32

Ja helaas wel :D het liefst had ik de wc er direct bij betrokken, maar is gewoon niks mis mee :D haha
Het deed al zoveel pijn om het voorschot voor de installateur over te maken gisteren :+

Heb je een grote tuin?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:36

Ik vraag me vooral af, tegel je de hele toiletmuren of bijvoorbeeld de helft en hoe ziet dat er dan uit. Lastig zeg, alles zelf bedenken :=

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:38

Ah, heeft de installateur ook een fijne kerst oud&nieuw. :D

Voor centrum Utregse begrippen is mijn tuin groot, 4x8 meter ongeveer. Ligt erg donker. Er staan wat vaste planten maar die zijn precies op de enige strook neergezet die zon krijgt... Ik ga alles laten straten, dat hoeft niet zo gek veel te kosten, er liggen nog mooie klinkertjes in die hergebruikt kunnen worden. Dat zijn er niet genoeg dus ik haal wat gratis stoeptegels. Die leg ik dan in vierkantjes van 9 stuks, dan daarom heen een 'bies' van de klinkers. Snap je? :+ Dat past ook bij de woning, arbeiderswoning dus mag allemaal niet te fancy, glad antraciet vind ik bv wel mooi maar past helemaal niet.

De schuttingen zijn nu terra, die worden wit. En dan een paar grote potten met planten. Planten groen, de potten worden geschilderd in vrolijke felle kleuren.

Ip ben ik zo voornamelijk arbeidsloon kwijt had ik gedacht. Goedkoper lukt niet. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:41

Het bod is weer terug!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:45

Spannend Von! :):)

Wat foto's van mijn tuintje. Hier de achterste helft:
Afbeelding

En hier de voorste helft met rechts de SK en links het HK raam:
Afbeelding

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:00

leuk tuintje Ir111!

hier is het toilet voor de helft betegeld, de bovenste helft is uhhh gespoten? was al zo opgeleverd en ziet er mooi uit :j

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:01

Oh dat is idd nog best ruim voor een stadstuin :j Niet handig ingedeeld qua zon idd, lekker als je daar straks kunt zitten!

Denice: Ik zou niet tot bovenaan toe tegelen, gebeurt in badkamers vaak ook niet. Krijg je heel snel beetje 'slachthuis' look :+ tot de helft is prima en dan stucen/sauzen/verven

Vonneke: spannend!!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:03

Thanx, dat is inderdaad een goede tip. Slachthuis :=

Leuk tuintje inderdaad, lekker dat je een deur/raam hebt naar je slaapkamer!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:16

Oei Vonneke, spannend.......

Sizzy, ik ben jaloers op jouw erkertje. Leuk!

Renee, leuk huis zeg en een gezellig straatje.

Marquez, hopelijk lossen ze het snel op nu. Fijn dat je het blad kunt gebruiken zodat het verder kan worden afgemaakt.

Ik krijg ergens in januari een nieuw front voor de vaatwasser. De plaat gaat bovenop scheuren, er zit zo'n randje op de kopse kant en het gaat helemaal wijken. Niet echt de bedoeling van een keuken die in april geplaatst is. Vonden ze bij Bruynzeel gelukkig ook en er werd zonder morren een nieuwe besteld. Als het binnen is belt de monteur voor een afspraak om te plaatsen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:04

pullaar schreef:
Of naar de boekhandel stappen en boeken/tijdschriften kopen over interieurs, naargelang je smaak modern of landelijk.
Ik vind persoonlijk het tweemaandelijks tijdschrift : Wonen in Landelijke Stijl heel goed, en heb er best al veel ideeën uitgehaald.

Spannend Vonneke !!

ik doe juist veel inspiratie op op het net! http://woonstijlen.blogspot.com/ staan ook een berg sites bij!

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:05

Leuk al die foto's van verbouwingen! :D

Bij ons schiet het ook al op! *D
De badkamer is volledig getegelt, en morgen wordt hij gevoegd! :D :))

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:14

Sissy zow daar wordt hard gewerkt! Ik vindt het nu al als een knus huisje ogen, tip; gooi niet ál je houten latjes weg. Je kan het altijd weer gebruiken, je kan het zo gek niet bedenken of je hebt het straks weer nodig even een latje hier, en een latje daar, er gaat een hele bult hout doorheen, zeker als je nieuwe plafonds gaat doen (ik heb even niet meegekregen of je dat ook gaat doen?) overigens snap ik je budget probleem volkomen, ik moest het ook met een beperkt budget doen, en ja je kan je geld maar één keer uitgeven ;) Neem adviezen ter harte maar ga je eigen weg je bent, soms is dat best lastig (vondt ik in ieder geval wel) want in mijn geval wist iedereen hoe het moest en wat ik wel en niet moest doen, maar uiteindelijk moet ik het betalen :D

irl; dat is inderdaad een beste tuin voor in de stad, een tuin hoeft niet groot te zijn, als je maar lekker buiten kan zitten, heerlijk!

Vonneke; ooeoeoeoeo spannennnnndddd! Houd het hoofd koel en denk goed over je volgende bod.

Denice; ik heb wel tot boven toe getegelt, zeker in de badkamer, dan zit je nooit met vochtproblemen. Om de slachthuis look te voorkomen kan je er een randje in doen, of kiezen voor banen mozaiek om het te breken.

laurabram heeft ook keukenproblemen zie ik, gelukkig heeft de Buynzeel wel goede service ;)

Ik ben weer wat bijgekomen van mijn dipje want vandaag is de woonkamer geschilderd *\o/* het is allemaal iets bruiner uit gevallen dan ik dacht, maar desondanks vindt ik het erg mooi geworden, en heeft het een mooie warme uitstraling. Binnenkort foto's :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:29

Het bod is geaccepteerd!!!!! Heb geboden wat ik vorige pagina zei. Hij wilde niet soebatten over de helft dus ons bod geaccepteerd!!!

Had echt niemand verwacht. Wij niet, schoonvader ook zeker niet maar de verkopend makelaar al helemaal niet. Die had echt nog een tegenbod van de helft verwacht!!

Volgende week naar de bank :)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:31

Jeuuuhhhhh gefeliciteerd!!!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:20

*\o/* gefeliciteerd vonneke +:)+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:41

Gefeliciteerd!!!

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:45

Wauw, gefeliciteerd Vonneke !!

We hebben in onze wc enkel de sani-bloc ( hangende wc ) betegeld met natuursteen mozaikjes, en een klein stukje bij het handenwasbakje. De rest van de muren gewoon geschilderd.

Onze badkamer hebben we wel volledig betegeld, omdat dit toch wel een vochtige ruimte is,
en zo helemaal betegeld is wel gemakkelijk in onderhoud.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:51

*\o/* Jippie Vonneke, gefeliciteerd! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:54

Niet te vroeg juichen hoor :) moeten nog weg voor hypotheek!!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:19

Wow Vonneke die wilde wel heel erg snel van het huis af :wow: Of had je zo reeel geboden :D
Wij hebben er een week over gedaan om op een mooie prijs uit te komen.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:21

Vonneke, gefeliciteerd!!! En succes bij de bank volgende week!

Marquez: ja idd, iedereen weet hoe het wel en niet moet ;) en ik maar dokken :P
Fijn dat je woonkamer is geschilder! Als de kleur is opgedroogd, zal hij wellicht nog wat lichter worden? :) Ben benieuwd naar de foto's! Ben ook hard aan het denken over kleuren, maar is moeilijk!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:26

Vonneke: Gefeliciteerd!! Wat snel dat ze het bod direct accepteerde!!

Zal morgen even verder bijlezen.. Hier erg druk op het moment namelijk.. Morgen kijken voor gordijnen en een kledingkast. Samen met vriendje op pad, hoop dat we er samen een beetje snel uitkomen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:31

youngster schreef:
Wow [naam] die wilde wel heel erg snel van het huis af :wow: Of had je zo reeel geboden :D
Wij hebben er een week over gedaan om op een mooie prijs uit te komen.

Eerste bod was vrij laag. We wisten dat ze niet extreem ver gingen zakken. Het huis is van boven tot onder perfect onderhouden. Zelfs mijn kritische schoonvader kon er niets op aanmerken! Het zijn echt hele zuinige mensen.

Ook zijn ze paar dagen voor dat wij eerste bezichtiging hadden 10 gezakt.

Hun kwamen met een tegenbod waar wij natuurlijk op terug een bod deden.

Verschil was nu nog 5 en zowel wijzelf, schoonvader en verkopend makelaar gingen er met zekerheid vanuit dat we nu in het midden uitkwamen.
Maar vanmiddag belde hij dat het bod geaccepteerd was. Alle partijen waren verbaasd! Hij wilde om de 2,5 niet meer onderhandelen en loste het op in ons voordeel :)

Zij hebben per 1 feb ook al een andere koopwoning
Als alles goed gaat 4 april al sleutel

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:33

Mooi zeg!! :j
Ook fijn als je niet zoveel hoeft te doen.

Hoeven wij gelukkig ook niet. Zit een keuken in van 4 jaar oud en de badkamer is 5 jaar oud.
Alleen de wc beneden wil ik nieuw hebben. Ook wel zo fris een nieuwe wcpot :P