[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:48

MISTRAL94 schreef:
Jolien wil je dan niet liever vrijstaand, tegenwoordig kom je ook al huizen tegen in de prijsklasse van een 2 onder 1 kap (in Drenthe iig wel)

Die zijn bij ons in het dorp niet te betalen.. Dus helaas..

_Pilipa_

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:49

Erg is dat dat het zo verschilt in prijs, bij ons een gewoon rijtje shuis met beetje tuin .. makkelijk 190 000 en dan nog hopen dat het goed onderhouden is

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:50

Zo had ik ooit eens mijn huisje te koop staan (eensgezinwoning, hetzij aan de kleine kant) en hier in de buurt is alles ontiegelijk duur. Dat huisje was echt een starters woning. Binnen 2 weken 17 bezichtigingen....
Nou, ik verwachtte heel wat! Gaan ze lopen snotteren dat het bed te groot is voor de slaapkamer (2 slaapkamers waar je allebei een 2persoonsbed in kwijt kon.....) Wie koopt er nu een huis op zijn bed!!! Ik zou het andersom doen.
Al met al gelukkig wel verkocht, duurde alleen 7 mnd....

@Pilipa.... huisje met tuin gaat hier niet weg voor onder de 250 000. App = ongeveer al 200.000

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:50

Ik heb nooit meegedaan aan de openhuizenroute. Mensen die serieus belang hebben bij de woning komen toch wel voor een bezichtiging. Tijdens de openhuizenroute heb je altijd van die mensen die niets te doen hebben (of het is slecht weer noem maar op) en die gaan dan lekker huizen kijken. Kost jou handen vol geld, geeft je valse hoop en die serieuze koper komt toch wel buiten de openhuizenroute langs.

Nu heb ik het voordeel gehad dat er enorm veel bezichtigingen geweest zijn en dat is ook niet altijd leuk. Moet ik mijn woning weer uit voor een orienterend stel, of komt er een bejaard stel naar het huis kijken terwijl er nog het nodige gebeuren moet. Of een gezin met veel kids (en maar 4 slaapkamers) Dat vond ik best frustrerend, omdat je bij elke bezichtiging toch weer hoop krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:51

Pilipa, er staan er nog 11 te koop bij mij, dus vandaar :+ En doordat de koopsubs was afgelopen en het kabinet viel, wacht iedereen af wat er gaat gebeuren met de hypotheekrente.

Ik ben wel de goedkoopste op de 1e verdieping (geen lift) dus heb nog steeds goede hoop dat die van mij als 1 van de eersten weg is.. Maar dan moeten er eerst weer eens mensen komen kijken :+

Owens, ik had meteen al een bord ervoor :j

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:51

calice schreef:
als ik jullie verhalen zo lees snap ik nog minder waarom de verkopende partij bij ons zo moeilijk doet :\ .

Misschien toch zelf rond gaan kijken en als je zeker van je zaak bent de makelaar bellen en je terug trekken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:53

Mistral, zo dacht ik ook altijd, maar omdat er bij ons toen al 11 te koop stonden leek het me wel handig.. Potentiele kopers kunnen dan immers in 1 dag al die huizen bekijken terwijl je normaal voor alles een afspraak moet maken en weken kwijt bent. Daarom heb ik het wel geprobeerd, maar 1 x en niet weer :n

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:53

Jess, sommige mensen zijn ook fijn aan het zeueren dan , ik heb bij mijn huis gekeken en dacht "oh my god "wat leuk, de inrichting komt dan wel.. ik kan boven bijna flik flak haha
250 jeetje zijn de deur knoppen van goud ofzo

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:54

_Jolien_ schreef:
MISTRAL94 schreef:
Jolien wil je dan niet liever vrijstaand, tegenwoordig kom je ook al huizen tegen in de prijsklasse van een 2 onder 1 kap (in Drenthe iig wel)

Die zijn bij ons in het dorp niet te betalen.. Dus helaas..

Welk dorp gaat dat om? De huizenmarkt is gestagneerd dus de huizenprijzen zakken. Ik heb al heel wat vrijstaande woningen gezien (misschien moet daar wel het nodige aan gebeuren) Maar een paar jaar geleden zag ik geen vrijstaande woningen onder de 200.000 nu staan er behoorlijk wat te koop her en der.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:54

MISTRAL94 schreef:
calice schreef:
als ik jullie verhalen zo lees snap ik nog minder waarom de verkopende partij bij ons zo moeilijk doet :\ .

Misschien toch zelf rond gaan kijken en als je zeker van je zaak bent de makelaar bellen en je terug trekken

We hebben gisteravond al op funda gezeten en 2 andere mooie woningen gezien :j , 1 die helemaal af is en die wat hoger zit kwa prijs en 1 waar nog het een en ander aan moet gebeuren maar die in verhouding laag zit kwa prijs :j .

we wachten morgen even af maar hebben iig niet heel veel geduld meer nu :') .

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:55

Relaxed schreef:
Mistral, zo dacht ik ook altijd, maar omdat er bij ons toen al 11 te koop stonden leek het me wel handig.. Potentiele kopers kunnen dan immers in 1 dag al die huizen bekijken terwijl je normaal voor alles een afspraak moet maken en weken kwijt bent. Daarom heb ik het wel geprobeerd, maar 1 x en niet weer :n

Dat maakt het lastig idd, voordeel is dat ik een leuke woning te koop had wat eigenlijk uniek was qua locatie enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:56

MISTRAL94 schreef:
Welk dorp gaat dat om? De huizenmarkt is gestagneerd dus de huizenprijzen zakken. Ik heb al heel wat vrijstaande woningen gezien (misschien moet daar wel het nodige aan gebeuren) Maar een paar jaar geleden zag ik geen vrijstaande woningen onder de 200.000 nu staan er behoorlijk wat te koop her en der.

Vries is wel 1 van de duurdere dorpen hoor :j Meer richting oost drenthe, richting stadskanaal en achter borger, daar kost het allemaal geen drol :n

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:02

_Pilipa_ schreef:
Jess, sommige mensen zijn ook fijn aan het zeueren dan , ik heb bij mijn huis gekeken en dacht "oh my god "wat leuk, de inrichting komt dan wel.. ik kan boven bijna flik flak haha
250 jeetje zijn de deur knoppen van goud ofzo

Nee, dan heb je eigenlijk nog vrij weinig voor dat geld. Ik was 17 toen ik met mijn toemalige vriend mn eerste huis kocht (helaas veranderde die in een ongeinteresseerde zak en gooide ik hem na 4mnd het huis uit... moest het huis toen wel verkopen helaas)
Heb toen gezegd dat ik binnen een jaar weer in een eigen huis zou zitten. Erg grootmoedige woorden om hier in deze omgeving uit te spreken, want je kan hier niks kopen op 1 salaris... tenzij je tonnen verdient.
Heb toen eens goed rondgekeken en ben uiteindelijk terecht gekomen op een camping met van die lange chalets (11 bij 3 meter) en heb toen gewoon dat gekocht voor een lachertje, mét hypotheek erop en das nu mijn huisje!
Heb een grotere tuin dan de gemiddelde eensgezinwoning en mn badkamer is ook groter. Tsja, verder is het wel wat kleiner natuurlijk.
Maar ik zeg altijd maar: groter huis = meer schoonmaakwerk, meer schoonmaakwerk = sjago Jess....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:02

Neem Diever daar staat een boerderij te koop voor 159.000. Diever is helemaal een duur dorp ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:04

MISTRAL94 schreef:
Neem Diever daar staat een boerderij te koop voor 159.000. Diever is helemaal een duur dorp ;)

Ja dat verbaast me idd :j Bouwval gezocht? ;)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:04

Ik ben het huis waar we nu een tweede bezichtiging gaan doen ook eerst bij een open huizenroute gaan bekijken. Was eigenlijk toeval, een huis dat we al langer op het oog hadden (maar niks bleek) deed mee, en ik ben gaan kijken welke huizen nog meededen. En werd verliefd :P.

Wij hebben nu 2x kijkers gehad en staan nu 2,5 maand op Funda. Laatste weken niets meer gehoord echter, en daarom heb ik 100 euro uitgegeven en stonden we vorige week in de Spits en de Telegraaf, plus 4 weken in de Spotlight op Jaap. De Funda en Jaap views zijn wel behoorlijk omhoog gegaan, maar verder nog niets gehoord.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:05

Relaxed schreef:
MISTRAL94 schreef:

Ja dat verbaast me idd :j Bouwval gezocht? ;)

Nee hoor valt reuze mee. Moet wel opgeknapt worden maar mijn woning zag er vele malen erger uit ;)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:05

veerledec schreef:
Ik ben het huis waar we nu een tweede bezichtiging gaan doen ook eerst bij een open huizenroute gaan bekijken. Was eigenlijk toeval, een huis dat we al langer op het oog hadden (maar niks bleek) deed mee, en ik ben gaan kijken welke huizen nog meededen. En werd verliefd :P.

Wij hebben nu 2x kijkers gehad en staan nu 2,5 maand op Funda. Laatste weken niets meer gehoord echter, en daarom heb ik 100 euro uitgegeven en stonden we vorige week in de Spits en de Telegraaf, plus 4 weken in de Spotlight op Jaap. De Funda en Jaap views zijn wel behoorlijk omhoog gegaan, maar verder nog niets gehoord.

Vergeet niet dat het komkommertijd is

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:07

Overigens zit er niet veel grond bij die boerderij hoor, maar wat ik ermee wil zeggen is dat in deze tijd er heel wat huizen zijn die niet eens zo gek duur zijn. In Smilde zag ik een woning (wel een 2 onder 1 kap) met grond 2200 vierkante meter geloof ik. Ruimte voor paard aan huis voor 235.000 euro is een vraagprijs ook nog eens.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:07

Die van mij staat in deventer, Ik heb niets te klagen wat betreft de views. Daar word hij wel veel bekeken, maar daar houd het dan wel bij op....

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:08

Waar kun je de funda views zien? :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:11

Ik heb net weer de statestieken gekregen van de makelaar in Augustus is de woning 1797 keer gevonden en 342 keer bekeken. In totaal is de woning 1979 keer bekeken in al die tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:12

Margriet, ik krijg ze van de makelaar :j

Mistral.. In Schoonloo staan 2 huizen in dezelfde straat voor iets meer dan 2 ton en daar zit volgens mij 1,5 ha bij :j Edit: Nog geen ha perceelopp..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-08-10 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:13

Ook ik krijg ze van de makelaar. Volgens mij Kan je ze zelf niet eens opvragen bij Funda

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:15

Ja de komkommer tijd indd, maar denk voor de koper die echt wil een slimme tijd! Als je weet dat je safe zit met je werk enz.. bedoel ik

Jess , nou ideaal toch mooi zo een Chalet , maar mag je het hele jaar daar wonen? Mijn ouders hebben dat ook namelijk , maar eigenlijk moeten ze 2-3 maanden ergens anders zijn, klein dorp dus de eigenaar van de camping is best oke ;)

Balen als je je huis te koop hebt en het duurt zo lang… blehhh hoop dat de eigenaren van het huis ook denken, we moeten er nu maar vanaf… En Dees heeft mooi huisje