Jullie gasverbruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:25

Ik heb net de cv aangedaan, vind het zo vreselijk kil in huis -O-

MyWishMax

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:28

Ik heb voor dit hele gedoe bij budgetenergie gezeten en zou idd daar niet naar terug gaan. Klantenservice was vreselijk, als je al contact kon krijgen en ze waren erg makkelijk in dreigen. Heb daar echt enorme discussie over de afrekening gehad icm welkomstkorting. En meerdere malen afschrijvingen voor hetzelfde. In een normale tijd dus :')

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:35

chanicha schreef:

Hier ook, ben gelijk weer paar euro armer

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:40

Hier vanmorgen electrische kachel en net de cv. 15,5 graad is toch te koud. :evaw: daag geld

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:47

Het wordt hier ook killer, maar nog niet dusdanig dat voor ons de verwarming aan moet.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:00

Ik heb ook een keer bij budget energie gezeten... Ik vind het een ballentent, met valse beloftes van bedragen en welkomstkorting was ik binnen geharkt en puntje bij paaltje klopte er gewoon veel niet van wat er beloofd was, ik voelde mij in elk geval flink genaaid.
Maar ook toen ik daar eenmaal weg was bleven de telefoontjes komen, met aanbieding zus, aanbieding zo. Ik heb echt zò vaak boos aan de telefoon gezeten met die lui, maar ook daar hadden ze dezelfde tactiek: beloven dat ze niet meer zullen bellen, en de beloften dan gewoon niet nakomen en vooral door gaan met lastig vallen. Knettergek werd ik van die toko :+

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:02

listiglistje schreef:
xPearl schreef:
Ken iemand die ook bij Budget zit en die is volgensmij wel tevreden. Maar zo te lezen is 't niet heel best daar :+

Zit in een huurappartement, en heb geen zonnepanelen of iets. Over het prijsplafond heb ik me nog niet ingelezen. Vind het eerlijk gezegd ook best ingewikkeld allemaal :o.
Ik zat in September op 142kWh en 16m3. In totaal moest ik €170 betalen. Heb die maand 1x de verwarming aangezet om het 1 graad omhoog te krijgen -O-

Maar nu zie ik ook dat de prijzen mega waren die maand en deze maand al een stuk minder (en nog geen verwarming aangehad). Maar alsnog haha

Je blijft met een appartement en dat verbruik echt wel onder het plafond

Zo ingewikkeld is dat niet, je krijgt in 2023 2900kwh en 1200m3 tegen een redelijk normale prijs (41 cent kwh en 1,42 gas zoiets ongeveer).
Daarboven betaal je gewoon het volle tarief.
In november en december krijg je 190 euro per maand terug op je eindafrekening.

Ah zo! Ik snap hem. Eigenlijk staan die prijzen gewoon 'vast', als je er onder zou zitten? Dat zou wel fijn zijn en dan heeft overstappen inderdaad weinig zin :j

Budget is dus echt bagger zo te lezen. Jeetje..

Hier was het gisteren 22,5graad dankzij de zon. Nu 19,5. Maar koelt hier wel mega snel af, dus nu al zin in de winter :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:21

EllyC schreef:
chanicha schreef:

Hij is alweer uit, de zon kwam op het raam dus cv is dan niet nodig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:37

Dorus schreef:
Als je onder het plafond blijft maakt het vanaf volgend jaar toch geen zak uit waar je een contract hebt lopen? Buiten de kleintjes dan misschien die een hoger risico hebben op omvallen.

Voor gas hoef ik me niet druk te maken, daar zitten we al sinds jaar en dag onder het plafond, hoewel we ook daar bewuster mee omspringen nu. Stroom hangt erom dus daar doen we gewoon wat zuiniger mee (of we trekken even een verlengkabel vanaf de buurman die ruim in z’n panelen zit :+ )

Met blok en/of stadsverwarming maak het ook allemaal niks uit.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:31

Mijn woonkamer was gisteren 16 graden, dus convector kachel aangehad en ookk even cv omdat rest huis zo kil was en ik ff wilde weten of alles nog werkt na een zomerpauze.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:46

Ik heb hier het infraroodpaneel net aangezet…
En we hebben eindelijk het maandoverzicht binnen van greenchoice, we hebben in september 10 m3 gas verbruikt 107 kWh ( en 269 teruggeleverd)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 20:06

EllyC schreef:
chanicha schreef:

De CV monteur was vandaag hier voor onderhoud. Op een geven moment moest hij hem aan zetten om te testen “zo, en vlug weer uit, het is al duur genoeg”. _O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 20:10

Vorig jaar hield ik het tot de week van 18 oktober vol zonder kachel aan. So far, so good, sinds mei maar 5 m³ per maand gebruikt (zit in totaal nu op 37 m³ verbruik sinds de jaarafrekening in april). Qua stroom maak ik me dit jaar geen zorgen. Vanaf de jaarafrekening tot nu heb ik 282 kWh verbruikt, en 1367 kWh teruggeleverd. Toch maar eens kijken voor een elektrisch kacheltje wellicht..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:20

Zonder verwarming gebruik ik al 25kuub gas in de maand....nu met de verwarming aan schiet het om hoog. Leuk een oude CV (in een goed geisoleerd huis).

Qua stroom verbruikt m'n hooistomer al 100kwh per maand, dus ben blij met de zonnepanelen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:28

listiglistje schreef:

Wat gek. Ik zit nu er nu 6 jaar bij en in alle jaren heb ik de klantenservice altijd goed en van kwaliteit mee gemaakt. Natuurlijk zit je met wachtrijen maar als je daar eenmaal doorheen bent en goed je verhaal klaar hebt, helpen ze je altijd goed.
Ook nu met dit hele gebeuren ben ik met mijn vragen altijd goed ter woord gestaan.

Dus wat daar allemaal geschreven wordt vind ik wel gek om eerlijk te zijn. :o

Zo ken ik meerderen in mijn omgeving die hartstikke tevreden zijn met BE. :o

#enweeronderdemeeleessteen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 22:30

Tigress schreef:
Vorig jaar hield ik het tot de week van 18 oktober vol zonder kachel aan. So far, so good, sinds mei maar 5 m³ per maand gebruikt (zit in totaal nu op 37 m³ verbruik sinds de jaarafrekening in april). Qua stroom maak ik me dit jaar geen zorgen. Vanaf de jaarafrekening tot nu heb ik 282 kWh verbruikt, en 1367 kWh teruggeleverd. Toch maar eens kijken voor een elektrisch kacheltje wellicht..

Mijn buurman heeft kacheltjes die met WiFi aan te sturen zijn. Op koude dagen dat z’n zonnepanelen goed opleveren zet hij op afstand z’n kacheltjes aan om het huis warm te stoken zodat hij ‘s avonds veel minder hoeft te stoken.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 00:56

Heb net een huis gekocht. Kachel heeft 1 dag een goed half uur aangestaan. Dat is die van 0.53. Ik woon er dus nog niet. Is dit normaal sluipverbruik?
Afbeelding

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 06:09

Avelienvd schreef:
Heb net een huis gekocht. Kachel heeft 1 dag een goed half uur aangestaan. Dat is die van 0.53. Ik woon er dus nog niet. Is dit normaal sluipverbruik?
[ [url=m/0wfoV2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja hoor en misschien heb je ook nog wat warm water gepakt?
Grafiek ziet er bij ons net zo uit

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 06:24

Afbeelding

Kijk dit is ons verbruik van de afgelopen dagen

Wij krijgen nog wat terug dit jaar haha
Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 07:39

Avelien, ik neem aan dat je wel water hebt gebruikt? Ik heb de verwarming ook nog niet aan en dit is mijn verbruik. In september ben ik op vakantie geweest en toen zag je dus dat het echt 0 was.

Afbeelding

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 07:51

manzano schreef:
Zonder verwarming gebruik ik al 25kuub gas in de maand....nu met de verwarming aan schiet het om hoog. Leuk een oude CV (in een goed geisoleerd huis).

Qua stroom verbruikt m'n hooistomer al 100kwh per maand, dus ben blij met de zonnepanelen.

Wij ook tussen de 30 en 40 m3 per maand. Wel met vijf personen die douchen en naast de hoofdmaaltijd ook het gasfornuis nog wel eens gebruiken.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:06

Wiat een verschil evengoed, wij zijn ook met 5 personen en verbruiken 10 m3 per maand zonder verwarming. We proberen wel bewust zuinig te zijn met warm water (kort douchen en spaar douchekop).

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:28

Karrij, als je zo veel terug krijgt, dan pas je je termijn bedrag toch aan??

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:34

mysa schreef:
manzano schreef:

Wij ook tussen de 30 en 40 m3 per maand. Wel met vijf personen die douchen en naast de hoofdmaaltijd ook het gasfornuis nog wel eens gebruiken.

Wij zijn met z'n 2en en koken elektrisch.
Wilde wachten met de cv vervangen tot er een hybride warmtepomp bij kan.... die zijn totaal niet leverbaar. Maar misschien toch maar eerder vervangen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:36

Sharani schreef:
Wiat een verschil evengoed, wij zijn ook met 5 personen en verbruiken 10 m3 per maand zonder verwarming. We proberen wel bewust zuinig te zijn met warm water (kort douchen en spaar douchekop).

Zeker een verschil. Een paar hier doen werk waardoor ze wel echt moeten schrobben elke dag, die douchen misschien niet kort genoeg. En we hebben een geiser uit het jaar nul, dat zal ook niet helpen. Maar vervangen is een punt van twijfel.