Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
listiglistje schreef:xPearl schreef:Ken iemand die ook bij Budget zit en die is volgensmij wel tevreden. Maar zo te lezen is 't niet heel best daar![]()
Zit in een huurappartement, en heb geen zonnepanelen of iets. Over het prijsplafond heb ik me nog niet ingelezen. Vind het eerlijk gezegd ook best ingewikkeld allemaal.
Ik zat in September op 142kWh en 16m3. In totaal moest ik €170 betalen. Heb die maand 1x de verwarming aangezet om het 1 graad omhoog te krijgen
Maar nu zie ik ook dat de prijzen mega waren die maand en deze maand al een stuk minder (en nog geen verwarming aangehad). Maar alsnog haha
Je blijft met een appartement en dat verbruik echt wel onder het plafond
Zo ingewikkeld is dat niet, je krijgt in 2023 2900kwh en 1200m3 tegen een redelijk normale prijs (41 cent kwh en 1,42 gas zoiets ongeveer).
Daarboven betaal je gewoon het volle tarief.
In november en december krijg je 190 euro per maand terug op je eindafrekening.
Dorus schreef:Als je onder het plafond blijft maakt het vanaf volgend jaar toch geen zak uit waar je een contract hebt lopen? Buiten de kleintjes dan misschien die een hoger risico hebben op omvallen.
Voor gas hoef ik me niet druk te maken, daar zitten we al sinds jaar en dag onder het plafond, hoewel we ook daar bewuster mee omspringen nu. Stroom hangt erom dus daar doen we gewoon wat zuiniger mee (of we trekken even een verlengkabel vanaf de buurman die ruim in z’n panelen zit)
listiglistje schreef:
Tigress schreef:Vorig jaar hield ik het tot de week van 18 oktober vol zonder kachel aan. So far, so good, sinds mei maar 5 m³ per maand gebruikt (zit in totaal nu op 37 m³ verbruik sinds de jaarafrekening in april). Qua stroom maak ik me dit jaar geen zorgen. Vanaf de jaarafrekening tot nu heb ik 282 kWh verbruikt, en 1367 kWh teruggeleverd. Toch maar eens kijken voor een elektrisch kacheltje wellicht..
manzano schreef:Zonder verwarming gebruik ik al 25kuub gas in de maand....nu met de verwarming aan schiet het om hoog. Leuk een oude CV (in een goed geisoleerd huis).
Qua stroom verbruikt m'n hooistomer al 100kwh per maand, dus ben blij met de zonnepanelen.
mysa schreef:manzano schreef:Zonder verwarming gebruik ik al 25kuub gas in de maand....nu met de verwarming aan schiet het om hoog. Leuk een oude CV (in een goed geisoleerd huis).
Qua stroom verbruikt m'n hooistomer al 100kwh per maand, dus ben blij met de zonnepanelen.
Wij ook tussen de 30 en 40 m3 per maand. Wel met vijf personen die douchen en naast de hoofdmaaltijd ook het gasfornuis nog wel eens gebruiken.
Sharani schreef:Wiat een verschil evengoed, wij zijn ook met 5 personen en verbruiken 10 m3 per maand zonder verwarming. We proberen wel bewust zuinig te zijn met warm water (kort douchen en spaar douchekop).