Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:45

Alle bokkers duiken nu de archieven in van hun telefoon en tv abonnementen :))
Denk dat je daar serieus mee kan besparen.
Onze buren hebben dus zo'n iptv kastje wat ze 28 euro per jaar kost en ze hebben elke zender en elk sport pakket. Ga toch even uitvogelen hoe hij dat heeft gedaan :o
En dan alleen een internet abonnement voor thuis dus maar ik mag straks mijn telefoon verlengen en dan gebruik ik die wel als hotspot denk ik <<)

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:51

Iemand ervaring met de solar verlichting van bij de action? De losse dingetjes en de led slingers?
Ik ben budget gewijs mijn tuin aan het aanleggen, heb een tuinset en fancy gazebo gekregen van mijn ouders maar ik heb nog niks van licht. Wil lieve niet klooien met dingen op stroom, want het enige stopcontact zin in de garage en dan liggen er weer kabels op gevaarlijke plaatsen etc.
Ik zit ook met een aantal verhoogjes, dus ik wil sowieso iets van ledstrips daarop zetten zodat die zichtbaar zijn in het donker.
Maar, uiteraard, zo goedkoop mogelijk (en Alie en wish zijn geen optie wegens lange levertijd, dan is de zomer alweer voorbij.)

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:52

Wij zitten hier op glasvezel, besparen op internet doen we niet :P Maar dat komt omdat ik fulltime vanuit huis werk (IT) en dus echt altijd stabiel internet nodig heb.

Streamingsdiensten bespaar ik wel op! Heb 2 maanden Netflix gehad om 1 serie te kijken en toen gelijk opgezegd :') Mij te duur allemaal en ik gebruik het vrijwel nooit.

PSvanLot

Berichten: 10225
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:07

Escada schreef:
Alle bokkers duiken nu de archieven in van hun telefoon en tv abonnementen :))
Denk dat je daar serieus mee kan besparen.
Onze buren hebben dus zo'n iptv kastje wat ze 28 euro per jaar kost en ze hebben elke zender en elk sport pakket. Ga toch even uitvogelen hoe hij dat heeft gedaan :o
En dan alleen een internet abonnement voor thuis dus maar ik mag straks mijn telefoon verlengen en dan gebruik ik die wel als hotspot denk ik <<)


Ben bang dat het niet legaal is haha.

Prairy
Berichten: 9267
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:11

Duhelo schreef:
Iemand ervaring met de solar verlichting van bij de action? De losse dingetjes en de led slingers?
Ik ben budget gewijs mijn tuin aan het aanleggen, heb een tuinset en fancy gazebo gekregen van mijn ouders maar ik heb nog niks van licht. Wil lieve niet klooien met dingen op stroom, want het enige stopcontact zin in de garage en dan liggen er weer kabels op gevaarlijke plaatsen etc.
Ik zit ook met een aantal verhoogjes, dus ik wil sowieso iets van ledstrips daarop zetten zodat die zichtbaar zijn in het donker.
Maar, uiteraard, zo goedkoop mogelijk (en Alie en wish zijn geen optie wegens lange levertijd, dan is de zomer alweer voorbij.)

Ja.

Die plastic dingen gaan ongeveer een klein jaar mee. De glazen bollen tot nu toe ongeveer 1-2 jaar. Als de mieren er tenminste geen nest in bouwen want dan doet ie het ook niet meer :+

Prairy
Berichten: 9267
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:12

PSvanLot schreef:
Escada schreef:
Alle bokkers duiken nu de archieven in van hun telefoon en tv abonnementen :))
Denk dat je daar serieus mee kan besparen.
Onze buren hebben dus zo'n iptv kastje wat ze 28 euro per jaar kost en ze hebben elke zender en elk sport pakket. Ga toch even uitvogelen hoe hij dat heeft gedaan :o
En dan alleen een internet abonnement voor thuis dus maar ik mag straks mijn telefoon verlengen en dan gebruik ik die wel als hotspot denk ik <<)


Ben bang dat het niet legaal is haha.


Waarom zou dat niet legaal zijn? Er wordt toch gewoon voor betaald?

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:22

Prairy schreef:
Duhelo schreef:
Iemand ervaring met de solar verlichting van bij de action? De losse dingetjes en de led slingers?
Ik ben budget gewijs mijn tuin aan het aanleggen, heb een tuinset en fancy gazebo gekregen van mijn ouders maar ik heb nog niks van licht. Wil lieve niet klooien met dingen op stroom, want het enige stopcontact zin in de garage en dan liggen er weer kabels op gevaarlijke plaatsen etc.
Ik zit ook met een aantal verhoogjes, dus ik wil sowieso iets van ledstrips daarop zetten zodat die zichtbaar zijn in het donker.
Maar, uiteraard, zo goedkoop mogelijk (en Alie en wish zijn geen optie wegens lange levertijd, dan is de zomer alweer voorbij.)

Ja.

Die plastic dingen gaan ongeveer een klein jaar mee. De glazen bollen tot nu toe ongeveer 1-2 jaar. Als de mieren er tenminste geen nest in bouwen want dan doet ie het ook niet meer :+

Die glazen bollen vond ik idd leuk, verder die dingen die eruit zien als een kei, en de ledstripjes idd.

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:29

PSvanLot schreef:
Escada schreef:
Alle bokkers duiken nu de archieven in van hun telefoon en tv abonnementen :))
Denk dat je daar serieus mee kan besparen.
Onze buren hebben dus zo'n iptv kastje wat ze 28 euro per jaar kost en ze hebben elke zender en elk sport pakket. Ga toch even uitvogelen hoe hij dat heeft gedaan :o
En dan alleen een internet abonnement voor thuis dus maar ik mag straks mijn telefoon verlengen en dan gebruik ik die wel als hotspot denk ik <<)


Ben bang dat het niet legaal is haha.



Sssssht volgens mij klopt dat :))
Maar alles om te besparen he :')

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:30

Duhelo schreef:
Iemand ervaring met de solar verlichting van bij de action? De losse dingetjes en de led slingers?
Ik ben budget gewijs mijn tuin aan het aanleggen, heb een tuinset en fancy gazebo gekregen van mijn ouders maar ik heb nog niks van licht. Wil lieve niet klooien met dingen op stroom, want het enige stopcontact zin in de garage en dan liggen er weer kabels op gevaarlijke plaatsen etc.
Ik zit ook met een aantal verhoogjes, dus ik wil sowieso iets van ledstrips daarop zetten zodat die zichtbaar zijn in het donker.
Maar, uiteraard, zo goedkoop mogelijk (en Alie en wish zijn geen optie wegens lange levertijd, dan is de zomer alweer voorbij.)


Heb beide al 2x opnieuw gekocht dit seizoen maar ik kap met die prulletjes van de action, het is binnen no time kapot of ze doen het niet en met terug brengen doen ze hier zo moeilijk. Zou ze beter bij de Blokker of iets halen :j

PSvanLot

Berichten: 10225
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:35

Prairy schreef:
PSvanLot schreef:

Ben bang dat het niet legaal is haha.


Waarom zou dat niet legaal zijn? Er wordt toch gewoon voor betaald?


Elk zender en elke sportzender voor €28,- per maand? Er is echt geen enkele provider die je dat aan kan bieden. Zet er dan meer een 1 voor.

PSvanLot

Berichten: 10225
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:36

Escada schreef:
PSvanLot schreef:


Ben bang dat het niet legaal is haha.



Sssssht volgens mij klopt dat :))
Maar alles om te besparen he :')


Haha alles om te besparen ;)

PSvanLot

Berichten: 10225
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:42

Wat bij mij echt de grootste besparing is gaan opleveren een aantal jaar geleden is het gebruiken een digitaal huishoudboekje.

Ik vul daar alle uitgaven op in en zie dus precies wat er uitgegaan is en onder welk kop je dat valt. Daardoor zijn wij echt bewuster uit gaan geven, dat scheelde zoveel.

https://www.simpelhuishoudboekje.org/ Deze heb ik en dan de familie versie.

Je kunt er ook andere dingen (gratis) downloaden. bv om schulden in kaart te brengen etc.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 21-06-21 09:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:43

Escada schreef:
Duhelo schreef:
Iemand ervaring met de solar verlichting van bij de action? De losse dingetjes en de led slingers?
Ik ben budget gewijs mijn tuin aan het aanleggen, heb een tuinset en fancy gazebo gekregen van mijn ouders maar ik heb nog niks van licht. Wil lieve niet klooien met dingen op stroom, want het enige stopcontact zin in de garage en dan liggen er weer kabels op gevaarlijke plaatsen etc.
Ik zit ook met een aantal verhoogjes, dus ik wil sowieso iets van ledstrips daarop zetten zodat die zichtbaar zijn in het donker.
Maar, uiteraard, zo goedkoop mogelijk (en Alie en wish zijn geen optie wegens lange levertijd, dan is de zomer alweer voorbij.)


Heb beide al 2x opnieuw gekocht dit seizoen maar ik kap met die prulletjes van de action, het is binnen no time kapot of ze doen het niet en met terug brengen doen ze hier zo moeilijk. Zou ze beter bij de Blokker of iets halen :j

hmm, daar heb je ook een punt, alhoewel ik blokker wel vrij duur vind eigenlijk.

Samantha_

Berichten: 10856
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:49

Ik heb voor internet ziggo, sinds kort alleen internet dus tv eruit gegooid.
Voor telefoon Sim only van simpel.

Ik heb gisteren wel geld uitgegeven, online voor m’n zoon geshopt. Keek even in z’n kast en hij had nog 3 t-shirts die passen haha. Waarvan 2 eigenlijk voor onder een trui zijn. Maar die pubers worden zo kritisch, dus even samen 4 t-shirts uitgezocht.

PSvanLot

Berichten: 10225
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:52

kleding voor kinderen... daar gaat hier echt een sloot geld naartoe. Maar wil dat ze er netjes uitzien en dan mag dat ook wel wat kosten vind ik.

Over een jaar of 10 groeien ze er niet meer ieder seizoen uit ;)

Samantha_

Berichten: 10856
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:12

Ik koop echt weinig kleding voor ze. Voor m’n dochter heb ik veel krijgertjes nu.
M’n zoon groeide nooit zo hard dus deed vaak 2 zomers met t-shirts enzo.
Nu groeit ie ineens dus moet ik shoppen haha. Vorige week ook al spijkerbroek gekocht, hij had ineens blote enkels bij z’n broeken. :')

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:13

Ik heb voor ons aanstaande kindje best veel gekocht op Vinted, heb zo aardig wat geld bespaard ipv nieuw kopen :D

PSvanLot

Berichten: 10225
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:18

Ik vind geld uitgeven aan kleding niet erg. Kunt het zo gek maken als je zelf wilt, maar kan er niet zo goed tegen als ze er niet netjes bijlopen haha.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:25

Ik koop weinig nieuwe kleren voor ze, meeste komt uit de kringloop of van Vinted. Op school zijn ze heel veel buiten en komen bijna altijd vies thuis, vaak vlekken die er niet meer uit komen.

Daarmee zien ze er altijd netjes uit hoor alleen vind ik het dan minder erg als het weg moet omdat het niet meer schoon wordt.

Samantha_

Berichten: 10856
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:32

Mijn zoon begint nogal een eigen smaak te ontwikkelen.
Zwarte shirts, merk met weinig opdruk. Broeken donkerblauw of zwart. En zwarte Nikes.

PSvanLot

Berichten: 10225
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:38

Hier zijn ze negen. De jongen kan ik nog prima aankleden, die maakt het nog niet zoveel uit. Het meisje weet prima wat ze wel en niet wil, die wil winkelen en zelf kleding uitkiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:43

De action led bolletjes gingen hier 1 zomer mee. Goedkoop is duurkoop klopte daar wel bij :')

Wij hebben internet van kpn, iets anders kan hier niet. Geen idee wat we betalen, rond de €45? Qua tv hebben we netflix (ik gratis op account ouders en vriend betaald €3 ofzo met wat vrienden samen) en npo start.

Telefoon 20 GB voor €15. Moet even zien of ik deze maand m'n abonnement verleng met of zonder nieuwe telefoon.

Samantha_

Berichten: 10856
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 11:35

PSvanLot schreef:
Hier zijn ze negen. De jongen kan ik nog prima aankleden, die maakt het nog niet zoveel uit. Het meisje weet prima wat ze wel en niet wil, die wil winkelen en zelf kleding uitkiezen.

O ja jongens boeit het niet zoveel hè.
Hier bijna 13 en bijna 11. Dochter kiest zelf idd, zoon begint sinds ie in de brugklas zit over wat hij wel en niet wil.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 11:37

Ik heb alles in 1 tv en internet plus onbeperkt mobiel bellen en internet bij KPN voor 78,-. Ik zal eens kijken of dat goedkoper kan.

Toevallig heb ik de priklampjes van de Action gehaald. Ben benieuwd hoe lang ze meegaan.

OleJon
Berichten: 2533
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:03

Bij huidige provider is de kans ook nog wel eens waard om naar toe te bellen. Heb ik toen ook gedaan bij kpn. En gezegd dat ik wou opzeggen, ivm ze wel leuke acties hebben voor nieuwe klanten maar niet voor vaste. Deden ze mee een aanbod van 6 maanden 42.50 euro op ons abonnement ipv 59 euro. Toch even 99 euro bespaard