Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:29

Vjestagirl schreef:
Misschien kun je met de verkopers afspreken dat de reparatie op hun kosten is?

Als dat zou kunnen
Al is maar alleen het vocht in de muur bij de wc wat hun betalen omdat dat een gokje is kwa kosten

Rest valt mee
Muur buiten +-650 en dakgoot valt ook redelijk mee die willen wij wel betalen

Kosje4

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:19

Morgen maar afwachten hebben de keuring rapport doorgestuurd naar onze aankoopmakelaar kijken wat hij zegt
Staat zoveel waar wij geen vestand van hebben en alemaal prijzen op

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 12:48

Is er nog nieuws voor de zoekers hier?

Mijn huis is definitief, alles is rond. Nu vraag ik me alleen af wat ik allemaal moet opzeggen. GWL, Ziggo en verzekeringen heb ik al maar mis ik nog wat?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 13:50

@floo: je post door laten sturen. En adreswijzigingen sturen naar verzekeringen die blijven doorlopen.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:12

Wij hebben gister het voorlopige koopcontract getekend.
Donderdag naar de bank hypotheek rond maken

En dan eind juni krijgen we de sleutel

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:57

Spannend allemaal!

Hier geen nieuws, er is de afgelopen weken geen nieuw aanbod gekomen...

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:50

Mooi nieuws Kosje, dat de koop toch doorgaat.

Hier aanbod genoeg, dus gisteren weer een bod uitgebracht op een heel leuk huis. Duimen maar weer. Ben deze week ook jarig; zou toch mooi uitkomen als juist dit bod dan eindelijk geaccepteerd wordt. Mooier verjaardagscadeau kan ik me niet voorstellen :D

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:58

:wave:

Kosje, wat fijn dat het jullie er zijn uitgekomen en de koop doorgaat.

Leeslampje, spannend, hoor! ik duim met je mee. :)

Wij gaan komende donderdag weer bij een huis kijken.
De omgeving is echt fenomenaal, maar we hebben wat twijfels bij het huis zelf en dan voornamelijk de kosten die ermee gemoeid zijn..

We zijn er gisteren even langsgereden en van wat we konden zien, moet er namelijk een compleet nieuw dak op (inclusief dakisolatie en dakgoten), er zit een grote scheur in de vrijstaande garage, er is geen isolatie (energielabel G), er moet een nieuwe keuken en badkamer, ... De binnenkant dan nog niet bekeken en meegenomen (het is een huis uit 1900).

De plek is echt fantastisch, maar als het € 75000 gaat kosten om het te renoveren, houdt het voor ons helaas op.. En we zijn allebei niet goed in het inschatten van de kosten die ermee gepaard gaan.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:03

Ja blij mee
Komen wel wat kosten aan maar is te overzien
Denk dat je overal wel wat heb

Gelukkig hebben we handige mensen om ons heen die ook kunnen helpen

Binnen hoeft niet veel te gebeuren aleen dat vocht in de wc muur

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:05

@steentje wij zijn zelf ons huis grondig aan het verbouwen en ik weet niet hoe groot het huis is wat je het op het oog hebt maar 75000 euro ben je zo kwijt aan een woning aan verbouwing. Wij hebben ook een huis uit 1900 en vaak komen daar nog extra verrassingen bij.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:12

Urona447 schreef:
@steentje wij zijn zelf ons huis grondig aan het verbouwen en ik weet niet hoe groot het huis is wat je het op het oog hebt maar 75000 euro ben je zo kwijt aan een woning aan verbouwing. Wij hebben ook een huis uit 1900 en vaak komen daar nog extra verrassingen bij.

Het is gelukkig geen heel groot huis (90 vierkante meter woonoppervlakte) met een perceel van 340 vierkante meter. Halfvrijstaand en ook het dak is kleiner dan gemiddeld.

Ik vind het gewoon heel lastig inschatten. :\

Hoe groot is jullie huis, als ik mag vragen?
En wat zijn jullie aan het renoveren/verbouwen?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:24

Kijk dat scheelt al een heel stuk, wij hebben een huis van 1500m3 en bijna 400m2 woonoppervlakte. Op internet vind je vaak richtprijzen per M2 voor bijvoorbeeld het vervangen van een dak met of zonder isolatie. Zo kun je wel redelijk een beeld krijgen van de te verwachten kosten.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:46

Hier is het aanbod ook echt bagger (Vlaardingen).
Ik krijg Vriendlief helaas nog steeds niet naar zover om naar Brabant te gaan.

Volgende week woensdag in Krimpen aan den IJssel kijken. Vrijstaand huisje.
Ben benieuwd. Ben daar alleen bekend qua motor rijden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:34

flooooo schreef:
Is er nog nieuws voor de zoekers hier?

Mijn huis is definitief, alles is rond. Nu vraag ik me alleen af wat ik allemaal moet opzeggen. GWL, Ziggo en verzekeringen heb ik al maar mis ik nog wat?

Als je je inschrijft in je (nieuwe) gemeente dan wordt automatisch de gemeentelijke heffingen en wegenbelasting aangepast.

Via Post.nl kan je de post laten doorsturen en zij melden aan bepaalde bedrijven je adreswijziging, tegen betaling.

Vergeet ook niet je werkgever :D huisarts, apotheek en je bank

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:30

Autoverzekering

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:18

Kosje gefeliciteerd ook.

Hier nog wachtende. -O- maar kijk ondertussen (je moet iets doen toch) door naar huurhuizen en nieuw aanbod koop. Sinds tekenen voorlopig koopcontract, echt niks. :oo Geen enkel huurhuis waar ik op had kunnen reageren, en 0 nieuw aanbod onder de 175000 behalve paar flatjes op hogere verdiepingen met trappen te bereiken. En een minihuisje zonder tuin of berging en een steile trap. Best schokkend in best lange tijd.

Wat je moet doen abbonementen doorgeven waar je heengaat of omzetten, je verzekeringen van huis, auto (pechhulp, garage enz) jezelf en eventuele andere dingen, ga op huisartsjacht indien van toepassing. Idem apotheek en tandarts. Je ziekenhuis moet nieuw adres en eventuele nieuwe huisarts weten. Gas stroom water idd ook. Telefoon internet tv omzetten. Verder als van toepassing al diegene die je adres en eventueel vaste telefonnummer laten weten dat je verhuist. Je bank, eventuele creditcard maatschappij. En er zal vast nog meer zijn dat ik vergeet :+

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:57

Maar Karuna ,waarom nog verder kijken als je een voorlopig koopcontract hebt getekend? Of is jou huis verkocht?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:00

Ik wacht nog steeds op hypotheek ok of niet. -O- En vind het leuk te neuzen wat er is aan koophuizen en mocht hypotheek niet doorgaan moet ik toch een huurhuis vinden. Want ik moet hier uiteindelijk weg.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:16

Heb je in het voorlopige koopcontract een termijn afgesproken, voor het regelen van de financiering?

Je bent al best een tijdje bezig als ik me niet vergis.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:17

Ik kijk ook nog steeds hoor. En ook hier is het voorlopige koopcontract ondertekent. Net als bij Karuna als de bank nee geeft moeten we toch kijken wat we dan gaan doen. Is wel fijn om dan toch nog op de hoogte te zijn van evt mogelijkheden.

@Kosje gefeliciteerd.

Flooooo ik kan je niet helpen. Hier moet alles (op 2 abbo's van mobieltjes na) alles opgezegd worden. En voor nieuw huis alles opnieuw aangevraagd. Ik heb al een hele lijst in de PC staan wat opgezegd moet worden.

@Leeslampje ik duim voor je.

@Steentje laat dan een bouwtechnische keuring doen. Ja kost ook wat, maar dan heb je gelijk inzicht in wat de renovatie gaat kosten. En denk er ook aan, helemaal bij oude huizen, dat als je begint te trekken je vaak toch meer tegen komt. Imo als het dak compleet vernieuwd moet worden, geen isolatie, en dan van binnen ook nog behoorlijk grof gerenoveerd moet worden, je gaat heel snel naar die 75000. En dat even los van die schuur die een scheur heeft. Dat zou ik helemaal bouwtechnisch bekeken willen hebben. Er zijn scheuren die ondanks groot niet zoveel voorstellen, maar er zijn ook scheuren die heel link kunnen zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:18

Klopt, gelukkig heb ik nog even. Huis staat leeg, verkoper is een vastgoed iets zonder haast en makelaar is op de hoogte al vanaf het begin dat het tijd zal kosten. Dus daarin alle medewerking, gelukkig wel.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:16

Gefeliciteerd Kosje! Fijn dat jullie er uit zijn gekomen.

Spannend leeslampje, wanneer is de sluitingstermijn?

Hier nog niks nieuws op de markt gekomen wat interessant is. Er staan alleen maar minder huizen te koop...

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:31

Nymeria schreef:

Hier nog niks nieuws op de markt gekomen wat interessant is. Er staan alleen maar minder huizen te koop...

Sluitingstermijn is over een half uurtje := Het blijft toch iedere keer weer ontzettend spannend. Het hoeft maar één keer raak te zijn...

Balen dat het aanbod terug loopt. Wat zoeken jullie ongeveer?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:43

leeslampje schreef:
Nymeria schreef:

Sluitingstermijn is over een half uurtje := Het blijft toch iedere keer weer ontzettend spannend. Het hoeft maar één keer raak te zijn...

Balen dat het aanbod terug loopt. Wat zoeken jullie ongeveer?

Jeetje, spannend! Dan hoor je het zeker morgen pas? Heb jij ook dat je steeds wel weer heel erg probeert niet te hopen, maar dat het alsnog gebeurd? Ik probeer steeds teleurstelling te voorkomen door nergens van uit te gaan, maar je blijft opnieuw steeds hopen dat nu die ene keer is.. Heel frustrerend!

Wij zoeken een hoekhuis/2 onder een kap of vrijstaand huis met een middelgrote tuin, garage en (mogelijkheid tot plaatsen van) een ligbad. Dat zijn eigenlijk de harde eisen. Bij voorkeur een oude woning met originele details, sowieso geen nieuwbouw. Beetje klussen prima, maar geen heel huis opnieuw op moeten bouwen bij wijze van spreken. En het allerliefst een grote keuken waarin je ook je eettafel kwijt kunt, maar dat is geen harde eis.
Blijkbaar zijn we niet de enige die dit zoeken in ons budget :')

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:50

Misschien kun je ons huis kopen dan, die voldoet aan al je harde eisen :+
Ligbad ook, grote keuken alleen niet.