Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:27

Wij hebben vrij standaard spullen besteld en 16k kwijt aan alleen inrichting. Dan hebben we nog niet de nieuwe muren die opgebouwd moeten worden en de installatie en het tegel zetten.. badkamer wordt 3 bij 3,5

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:40

Ach, ik had een offerte voor alleen het klussen, die was al 9.000 euro voor twee kleine ruimtes (en daar stond bijv de container niet bij).
nu heb ik een all in prijs voor bijna het dubbele.. Maar goed, ik hoef me ook (bijna) nergens mee te bemoeien.. ik ben er ook niet, en dat bevalt me echt prima :j Ze doen het tot nu toe supergoed, ik ga straks heel even kijken (eigenlijk wil ik niet := ) dus ik ben benieuwd. Het zal wel 1 grote bende zijn.. :D
Vandaag worden ook de spullen geleverd, hoef ik ook niet bij te zijn.. dikke prima :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:53

Spannend Cer :D. Ik werk gewoon thuis door, op de eerste week na gaat het qua herrie gelukkig prima. En ze werken netjes, alle spullen staan 's avonds gewoon allemaal op de badkamer en de overloop en trap zijn door ze afgeplakt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:02

Dat vroeg ik me ook af, ga je gewoon weg naar je werk of blijf je de dagen thuis :Y)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:04

Nja ik had ook dagen geen wc, en ze werken in de hal (ik heb een klein appartement) en dat is dus midden in het huis. Dus met alles wat ik zou doen, loop ik door hun werk heen... Vandaar dat ik er, na enig nadenken, ervoor gekozen heb gewoon bij mn vriend te gaan logeren.. :j maar goed, die mogelijkheid moet er dan wel zijn..
anders was ik wel overdag weggegaan :j Mijn woning is echt een beetje te klein om daar met 3 werklui tegelijk te zijn .. (maar goed, als het niet anders kan.. alles is overkomelijk denk :j )

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:07

Ja, snap ik. Ik zit beneden te werken en de badkamer is boven. Ik moet wel zeggen, ze doen het heel netjes. Onze vorige verbouwing moesten we er constant bovenop zitten, anders gingen dingen echt heel erg mis. Hier is maar af en toe even overleg nodig (en meeste gaat dan nog via mijn man, die werkt ook thuis). Gisteren nog de kleuren voor de voegen uitgezocht.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:15

Oh ja dat moet ik geloof ik ook nog wel doen.. kleuren voor voegen...
Wat heb jij gekozen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:18

Spannend Cer! Wordt vast mooi :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:26

Kleuren die dicht bij de kleur van de tegels liggen. Daarmee wordt het meer één vlak, minder nadruk op formaat van de tegels. In onze badkamer willen we meer het accent op de nissen en dergelijke.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:31

Voor voegen hebben wij júist voor een wat meer contrasterende kleur gekozen. Maar we hebben houtlook tegels van 25x150 in wildverband, dus daar mag best een nadruk op gelegd worden :j

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:35

Inderdaad, even kijken wat past in je badkamer en de gewenste look.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:42

Misschien zit het al op de muur :')
Nou, dan heb ik iig geen keuzestress.. :+

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:43

Enige tip die ik heb voor voegen tussen de tegels: Op de vloer wil je geen lichte voegen. Die worden heel snel vuil. Deze tip kreeg ik bij de verbouwing van onze badkamer, en ben nog steeds erg blij dat ik die opgevolgd heb

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:08

Earth schreef:
veerledec schreef:
Hier alles inclusief, alleen slopen zelf gedaan, voor 40k.

Poh dat vind ik nog wel veel geld hoor. Dat is inclusief stuccen enzo?

Wij betalen voor installeren €4000.- maar ik denk dat daar nog 500 bovenop komt. We zitten nu rond de €10.500 maar dat is puur omdat we een dure smaak hebben := Onze overburen hebben vrijwel hetzelfde gedaan voor €6500.- totaal :=
Mogelijk komt er nog een sunshower bij, dan komt er nog €1000.- op en er zullen nog wel onvoorziene kosten komen. :P

[ [url=m/95mWHn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Installeren 4000,- !? :wow:
Of is dat puur het installeren van het sanitair en niet het betegelen, infrezen/verleggen leidingen en stucen enzovoort? Want dat klinkt extreem goedkoop!

moonsparkle schreef:
2,5 bij 2,5 ongeveer

Dankje! Dan zitten we inderdaad dicht bij elkaar en klinkt het niet als een gekke prijs. :D

IMANDRA schreef:
Wij hebben een badkamer van 180 bij 320, casco opgeleverd, en hebben begroot zo'n €13k kwijt voor badkamer én toilet (130 x 100) inclusief tegels zetten meubels, montage, ombouw toilet bouwen en ietsje verleggen van leidingen (maar vermoed dat het iets lager uitkomt omdat de loodgieter de eerste keer al sneller was dan gepland). Moet er wel bijzeggen dat de tegelzetter familie is en dus wel minder in rekening brengt.

Montage + loodgieterwerk is 2500 (vloerverwarming omleggen, aansluiten spoelbakken, montage badkamermeubel + douchewand + 2 wc's + regendouche), meubels 7800, tegelwerk 3500. De kosten van de tegels zelf weet ik niet uit mijn hoofd, omdat we dezelfde vloer doorleggen als in de rest van het huis :j. Oh, en er komt natuurlijk nog een lamp bij, die zit hier nog niet bij.

Dus op zich is een prijs van 15k best redelijk denk ik :D.

Dankje voor je uitgebreide antwoord! Krijg steeds een beter beeld dankzij dit topic haha, want had zelf geen idee wat realistisch zou zijn. Mijn vriend en ik vielen eerst bijna van onze stoel :')
Wanneer mijn lijstje met kosten compleet is deel ik dat ook, is altijd handig voor de volgende denk ik maar zo.

MarjanB schreef:
Wij hebben vrij standaard spullen besteld en 16k kwijt aan alleen inrichting. Dan hebben we nog niet de nieuwe muren die opgebouwd moeten worden en de installatie en het tegel zetten.. badkamer wordt 3 bij 3,5

Jeetje dan kom je aan een fors bedrag inderdaad! Fijn formaat badkamer wel trouwens.

Cer schreef:
Ach, ik had een offerte voor alleen het klussen, die was al 9.000 euro voor twee kleine ruimtes (en daar stond bijv de container niet bij).
nu heb ik een all in prijs voor bijna het dubbele.. Maar goed, ik hoef me ook (bijna) nergens mee te bemoeien.. ik ben er ook niet, en dat bevalt me echt prima :j Ze doen het tot nu toe supergoed, ik ga straks heel even kijken (eigenlijk wil ik niet := ) dus ik ben benieuwd. Het zal wel 1 grote bende zijn.. :D
Vandaag worden ook de spullen geleverd, hoef ik ook niet bij te zijn.. dikke prima :D

Ideaal, maar lijkt me ook heel spannend haha. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!

Container heb ik nog niet eens aan gedacht qua kosten, komt er dus ook nog bij :=

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:14

Haha ja €4000.- incl alles. Slopen, afvoeren, tegelen, installeren, de hele mikmak :P We hebben daar ook wel schijtmazzel mee hoor :P Gaat overigens wel netjes wit. Is een installatiebedrijf die meestal grote projecten doet en als ze dan tijd over hebben doen ze nog wat bij particulieren. Hij is waarschijnlijk in 2,5e week klaar.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:18

Doe mij t nummer van die gasten even _O-

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:26

Haha wil ik ewl doen, maar ik denk dat je net te ver weg zit :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 13:17

MarjanB schreef:
Doe mij t nummer van die gasten even _O-

Nou inderdaad, ik moet over een poosje nog een keuken laten plaatsen :')

Nou, ik heb even gespiekt.. het is nu in de opbouwfase.. en ik was toevallig tegelijk met de spullen (kastje, toilet, tegels etc).. Dus ik kon nog even kijken wat voor tegels ik ookalweer had .. Nou, zag er prima uit :')

Ik vond het wel rot dat die gast alles alleen omhoog moest dragen...
Ik vraag me ook af, degene die nu daar dat werk doet, is een werknemer van de aannemer.. Die verdient natuurlijk gewoon zn salaris, dat zal niet supermegaveel zijn denk ik. Kan je, als alles straks goed opgeleverd is, nog een fooi geven of iets? Of is dat heel raar (of mag het misschien niet eens?)

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 13:49

Gewoon doen als je je daar goed bij voelt. Beste niet tot het laatste moment wachten, kan goed zijn dat de laatste dag de aannemer erbij is. En erbij zeggen dat het echt voor hem is.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 13:51

Wie heeft er ervaring met een instapbad?

Wij zij aan het kijken hoe we de badkamer ingericht willen. Het grote probleem is de dakschuinte en een schoorsteen in de ruimte.

Een aparte douche en bad gaan het hem wrs niet worden en nu dachten we aan zoiets. Ik zie het niet zitten om altijd over de badrand te klimmen.

Afbeelding
Afbeelding

Er is alsnog beperkte ruimte.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 14:39

Ik zou het niet doen. Als je klaar bent met badderen moet het water er eerst helemaal uit lopen voordat je de deur open kunt maken. Sta je daar te koukleumen/wachten. Of... je moet alsnog over de badrand eruit klimmen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 14:41

Wij hebben daar ook naar gekeken... Door de meer vierkante vorm van het badgedeelte kun je wel fijner douchen dan in een gewoon bad, maar het schijnt niet erg fijn te zitten/liggen. Daarnaast hoorde ik wel klachten over het deurtje (lekkage e.d.). Dus wij durven het niet aan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 18:20

Dit misschien een idee voor iedereen met beperkte ruimte _O-
Ik krijg deze reclame onder het topic.

Afbeelding

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 18:58

Fitzroy schreef:
Dit misschien een idee voor iedereen met beperkte ruimte _O-
Ik krijg deze reclame onder het topic.

[ [url=m/YjzX8l.png]Afbeelding[/url] ]

Super fijn, zo’n douche hok in je woonkamer! :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 18:58

Toch zie je dat nog wel eens op funda voorbij komen. Ik snap dat niet, maar goed het wordt vaker gedaan dan je denkt :')