Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:35

Een topic naar mijn hart!

Ik zal mijn plantjes ook even voorstellen.
Als eerst een Areca. Staat in volledig licht bij ons en doet het daar goed mee.

Afbeelding

Dan een Monstera, staat in onze slaapkamer. Hij doet het beduidend slechter sinds we gordijnen hebben, heeft een beetje gebrek aan licht. Maargoed we willen hem graag op de slaapkamer dus hij doet het er maar mee :+ je merkt voornamelijk dat hij weinig nieuwe bladeren meer aanmaakt, terwijl hij eerst wel 1 per week nieuw kreeg.

Afbeelding

Dan onze hangplant, ben de naam even kwijt:

Afbeelding

Daaracht zie je al 2 van de drie stekjes staan die ik via marktplaats heb gekocht. Pannenkoekplantjes <3

Afbeelding

En nummer 3:

Afbeelding

En de echte pannenkoekplant:

Afbeelding

Dan hebben we een cactus, dit plateau staat normaal op de eettafel maar die hebben we nu tijdelijk niet :+

Afbeelding

Dan hebben we deze in de vensterbank, helaas valt ie ten prooi aan de kittens dus wat afgeknabbelde bladeren:

Afbeelding

En gisteren hebben we deze 3 gekregen waarvan ik geen idee heb wat het zijn, lijkt me alleen dat ze een groter potje nodig hebben?

Afbeelding

En bij de 3 plantjes kwam nog een bon twv 50 euro bij Plantsome. Twijfel heel erg om daar potjes en dergelijke voor te halen IPV planten, want we hebben eigenlijk niet echt meer een plekje over...

MarlindeRooz

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:36

Misschien woon ik op 27m2 met zeker 25 planten en ga ik vanmidag nog meer kopen. :n :))

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:44

leuke plantjes!! :D
Die Hoya is ook mooi!
Hier hebben een aantal planten een serieuze slag gekregen toen het van de zomer ineens 50 graden in de veranda was.
Mijn erg grote stippelbegonia uit spanje begint nu terug wat op te leven en mijn hoya lijkt wel bevrozen in de tijd :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:55

MarlindeRooz schreef:
Misschien woon ik op 27m2 met zeker 25 planten en ga ik vanmidag nog meer kopen. :n :))

Ik op iets van 36m2 met... even tellen... 57... stekjes niet meegerekend :')

Liekec, je hangplantje is een Scindapsus pictus :j Mooie planten heb je!

Ik heb trouwens ook een sansevieria op de slaapkamer, en mijn uitgebloeide orchideeën. Of die laatste het daar leuk vinden moet nog blijken, het idee is om ze daar winterrust te geven.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:13

Jullie vierkante meters overtuigen mij dat ik nog wel een plant kan gebruiken :+ ga zondag wel eens even scrollen en overleggen.

Dat was hem ja! Thanks :)

Als iemand die drie kleintjes weet hoor ik het graag, heb ze ook al naar plantsome gestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:23

Hebben jullie foto's? Benieuwd hoe dat lijkt zoveel planten.

Ik heb er nu 3 :') staan nog bij schoonouders in de woonkamer. Verhuizen volgende week mee.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:25

Ik heb 25m² en 60 planten :D foto's staan in mijn eerdere berichten

@liekec, je hangplant heet Scindapsus pictus
Oh ik zie nu dat dat al gezegd was, wboops :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:42

Ik zal vandaag eens foto’s maken! :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:47

Sowieso kun je nooit genoeg planten hebben. Al heb ik er momenteel wel even genoeg... Als ik verhuisd ben kan ik weer los _O-.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:50

Ik maak er gewoon steeds plek bij, gisteren een steigerpijp van 1.20m breed besteld voor aan de muur, voor de hangende Hoya's :+
Laatst bijgewerkt door black_kelpie op 27-09-19 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:54

black_kelpie schreef:
Ik maak er gewoon steeds plek bij, gisteren en steigerpijp van 1.20m breed besteld voor aan de muur, voor de hangende Hoya's :+

Oh dat is een leuk idee. Benieuwd hoe dat eruit ziet :D.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:56

Als het goed is wordt ie maandag bezorgd. En dan mijn schoonvader even lief aankijken, de muur waar hij aan moet is een regelrechte ramp om in te boren dus dat laat ik liever aan een doorgewinterde bouwvakker over :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 13:28

black_kelpie schreef:
Ik maak er gewoon steeds plek bij, gisteren een steigerpijp van 1.20m breed besteld voor aan de muur, voor de hangende Hoya's :+

That's the spirit! Er is altijd plaats voor meer planten, waar een wil is is een plek.
Vraag niet de mening van mijn vrouw...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 13:33

Planten komen immers ook zo maar uit de lucht vallen. :j het wordt nog geloofd althans. :')

Heeft er hier iemand ook een Philondendron Pink Princess, White Ghost, White Princess of aanverwante? Ik ben namelijk de planten aan het schuiven ivm minder licht nu en ik weet even niet goed waar ik dit trio het beste kwijt kan.
Ik dacht zelf op de vensterbank voor het noorden. Wel licht maar geen direct zonlicht. En dan glaasjes water voor de luchtvochtigheid.

Of toch beter voor het westen waar het bij zonnige dagen nog best fel kan zijn?

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 13:39

_San87_ schreef:
black_kelpie schreef:
Ik maak er gewoon steeds plek bij, gisteren en steigerpijp van 1.20m breed besteld voor aan de muur, voor de hangende Hoya's :+

Oh dat is een leuk idee. Benieuwd hoe dat eruit ziet :D.

Cool, zoiets wil ik eigenlijk ook maar man des huizes is daar niet voor.
Op dit moment kies ik voor de stille, langzame overname van het huis door groen, bijvoorbeeld deze stephanotis:

Afbeelding

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:09

liekec schreef:

[ [url=m/tKCFIp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan een Monstera, staat in onze slaapkamer. Hij doet het beduidend slechter sinds we gordijnen hebben, heeft een beetje gebrek aan licht. Maargoed we willen hem graag op de slaapkamer dus hij doet het er maar mee :+ je merkt voornamelijk dat hij weinig nieuwe bladeren meer aanmaakt, terwijl hij eerst wel 1 per week nieuw kreeg.

[ [url=m/vt8hJL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kCCeD0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daaracht zie je al 2 van de drie stekjes staan die ik via marktplaats heb gekocht. Pannenkoekplantjes <3

[ [url=m/GA4jpj.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nummer 3:

[ [url=m/dnTyuK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/76i73j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan hebben we een cactus, dit plateau staat normaal op de eettafel maar die hebben we nu tijdelijk niet :+

[ [url=m/hqdajV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan hebben we deze in de vensterbank, helaas valt ie ten prooi aan de kittens dus wat afgeknabbelde bladeren:

[ [url=m/E5pidN.jpg]Afbeelding[/url] ]

En gisteren hebben we deze 3 gekregen waarvan ik geen idee heb wat het zijn, lijkt me alleen dat ze een groter potje nodig hebben?

[ [url=m/bYo2SD.jpg]Afbeelding[/url] ]

En bij de 3 plantjes kwam nog een bon twv 50 euro bij Plantsome. Twijfel heel erg om daar potjes en dergelijke voor te halen IPV planten, want we hebben eigenlijk niet echt meer een plekje over...

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe de plant op de 3e foto heet :D (stille meelezer :+ )

Vriend heeft er ook zo een maar die kan wel wat liefde gebruiken dus zou graag weten hoe ik hem verzorg. Ding had laatst hele mooie lekker geurende bloemetjes (beetje hyacint achtig qua geur). Maar doet nu momenteel niks, heb hem laatst gesproeid omdat het stof er een halve cm dik op lag :') iets met een mannenhuishouden..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:11

MissBambi schreef:
liekec schreef:

[ [url=m/tKCFIp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vt8hJL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kCCeD0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GA4jpj.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nummer 3:

[ [url=m/dnTyuK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/76i73j.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hqdajV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/E5pidN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bYo2SD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe de plant op de 3e foto heet :D (stille meelezer :+ )

Vriend heeft er ook zo een maar die kan wel wat liefde gebruiken dus zou graag weten hoe ik hem verzorg. Ding had laatst hele mooie lekker geurende bloemetjes (beetje hyacint achtig qua geur). Maar doet nu momenteel niks, heb hem laatst gesproeid omdat het stof er een halve cm dik op lag :') iets met een mannenhuishouden..

Dat is een pannenkoekje :P. Pilea peperomioides to be precise.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:49

Voor stekjes omgeving Zwolle / Utrecht sta ik altijd open trouwens.

Heb echt zin in shoppen vanavond. :))

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:51

Die op de 3de foto is een scindapsus pictus, die op de foto er onder is indd een pannenkoek plant

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:56

Bedankt Mossel!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:56

Kuggur schreef:
That's the spirit! Er is altijd plaats voor meer planten, waar een wil is is een plek.

:D Mijn vriend sputterde niet eens een beetje tegen, qua interieur en planten mag ik mijn goddelijke gang gaan. Misschien helpt het dat hij een paar honderd vogelspinnen heeft, we laten elkaar vrij laten we maar zeggen :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 16:00

Mossel schreef:
Die op de 3de foto is een scindapsus pictus, die op de foto er onder is indd een pannenkoek plant

Ow kak ja idd. Ik zat naar de foto met naam nummer 3 te kijken _O-.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 16:02

Hahah :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 16:11

black_kelpie schreef:
Kuggur schreef:

:D Mijn vriend sputterde niet eens een beetje tegen, qua interieur en planten mag ik mijn goddelijke gang gaan. Misschien helpt het dat hij een paar honderd vogelspinnen heeft, we laten elkaar vrij laten we maar zeggen :+

Vogelspinnen? Geluksvogel (géén sarcasme).

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 16:17

Mag ik mij hier ook melden? Sinds een paar weken heb ik een plantenobsessie die opeens opgekomen is, oeps :+ Nu heb ik ook opeens 18 planten alleen al op mn bureau en alle vensterbanken bij mijn schoonouders is beslag genomen. Ik vind al jullie grotere planten ook heel mooi, ooit als ik ruimte heb :P

Opeens zit ik ook heel vaak te studeren :P
Afbeelding