Cryptocurrency

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:46

Stel je niet zo aan. Ieder kritisch geluid wordt hier neergesabeld, grappig genoeg is hier een citaat uit dit artikel van een economie professor dioe het waagde een waarschuwend artikel over bitcoin te publiseren;

"When Taleb published his 2021 paper, he received so much abuse that he had to lock his Twitter account. “I could not believe how psychopathic bitcoin people were,” says Taleb."

Ik zou posters in deze groep niet als "psychopatisch" definiëren, maar er is, zoals bovenstaande post goed demonstreert, wel degelijk een overgevoeligheid voor kritiek.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:55

Dit is een topic voor mensen die het leuk/interessant vinden met crypto bezig te zijn of het proces een beetje te volgen. Niet om je te verkneukelen over dips of mensen af te katten. Er zijn hier genoeg mensen niet onverdeeld positief over alles rondom crypto (waaronder ik zelf) dus je mag best een toontje lager zingen.
Lief dat je ons niet psychopathisch vindt.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:59

Hier gaat alles prima hoor, een mooie tijd om te dca'en.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:32

Kuggur schreef:
Ieder kritisch geluid wordt hier neergesabeld,

Nee hoor, als jij met een goed onderbouwd inhoudelijk argument komt dan zal je ongetwijfeld goed onderbouwde inhoudelijke tegenargumenten krijgen. Maar als je een beetje komt stoken dan moet je niet gaan huilen dat iedereen maar "overgevoelig voor kritiek" is.

Dus lees je in en kom eens met interessante kritiek.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:49

Ik ben er van overtuigd dat hij weer een keer gaat stijgen dus geen paniek hier. Denk wel dat we eerst nog naar beneden gaan en misschien wel voor langere tijd beneden blijven. Maar een keer stijgt het vast wel weer.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:54

Hier ook geen paniek. Idd mooie tijd om te dca-en. En tijd om verder te studeren over alles wat met crypto en traden te maken heeft. Heb er nog steeds alle vertrouwen in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:58

Het zal niet lang meer duren en iedereen zit aan de digitale valuta, vanaf dat moment zal mogelijk de vraag naar niet-CBDC's ook toenemen als de inflatie niet onder controle is.

Wel zijn er momenteel echt teveel verschillende crypto's, misschien dat er een paar zullen overleven op termijn.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:00

Gewoon laten staan, niet naar kijken en hopelijk over 2 jaar ineens denken oja dat hadden we ook nog, en dat het dan in ieder geval de inleg weer waard is. En anders is het pech.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:23

Ik ben juist erg blij dat de markt is gezakt, en blijft zakken de komende tijd. Probeer genoeg fiat te hebben en volgens de dca manier een mooie positie te pakken. Ik vermoed dat het nog wel een tijdje gaat duren wanneer de echte bodem is bereikt. Kijk naar de dollar, zolang die op zijn top blijft is er weinig ruimte voor Bitcoin. De altcoins reageren weer op bitcoin. In deze tijden is er nog steeds genoeg geld mee te verdienen. Korte trades, zelfs op bitvavo kun je daarmee aan de slag. Er zullen altcoins gaan verdwijnen, doe je eigen research. Ik ga vooral investeren in VeChain, Ripple, The Graph, Polkadot

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 23:13

enzino schreef:
Dus lees je in en kom eens met interessante kritiek.

Weet je, ik heb ze hier gesteld, en niemand heeft hier een antwoord op kritische vragen. Niemand die mij kan vertellen wat de waarde van crypto vaststeld, wat het is dat een willekeurige crypto coin zijn waarde geeft. Uitsluitend zijn eigen marktwaarde? Dat is windhandel.
Maar dat dáár mag je niet over praten; je mag de lol van de "money for nothing" waanzin tenslotte niet bederven.

Hier, een reality check; https://youtu.be/TjIFkuPaA20

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 23:41

Wat is het dat de euro of dollar waarde geeft?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 23:44

Al is het windhandel, maakt mij niet uit. Het is interessant om te volgen en heb er hier en daar leuke bedragen mee verdient. Heb jij toch geen last van?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 23:44

Marjolein schreef:
Wat is het dat de euro of dollar waarde geeft?

Weet je dat niet? Dat is in tegenstelling tot crypto behoorlijk transparant.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 23:50

Er zijn de afgelopen jaren genoeg euro's en dollars bijgedrukt, dat ik me afvraag waar de waarde nu echt op gebaseerd is. Bij schaarste gaat gewoon de drukpers aan en ligt er een extra stapeltje biljetten. Misschien met een lening eraan gekoppeld maar met de negatieve rente of hele lage rente is het wel erg makkelijk om voor bijdrukken te kiezen.

Ik vind heel veel cryptomunten geen waarde hebben. Maar er zijn technologieën waar ik echt in geloof voor de lange termijn.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 23:51

Mars schreef:
Al is het windhandel, maakt mij niet uit. Het is interessant om te volgen en heb er hier en daar leuke bedragen mee verdient. Heb jij toch geen last van?

Jij maakt je serieus geen zorgen of de beleggingen waar je je geld in stopt windhandel is of niet? Dat is hilarisch...
En à propos iedereen heeft last van instortende geldmarkten door blinde hebzucht. Of je er zelf in hebt geinvesteerd of niet.

Maar jullie beide reacties spreken (alweer) boekdelen over de struisvogel attitude die hier heerst. Een goede bevestiging van mijn inschatting. Bedankt daarvoor.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 00:03

Maar als je er niet in gelooft en de meerwaarde niet van crypto inziet, dan laat je je geld toch lekker op je spaarrekening staan?

Jij hebt een fascinatie richting cryptobeleggers. Wil je ze graag redden van de grote risico's die er aan vast zitten? Of baal je ervan dat je zelf het lef niet hebt om erin te beleggen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 00:20

Kuggur schreef:
Mars schreef:

Jij maakt je serieus geen zorgen of de beleggingen waar je je geld in stopt windhandel is of niet? Dat is hilarisch...
En à propos iedereen heeft last van instortende geldmarkten door blinde hebzucht. Of je er zelf in hebt geinvesteerd of niet.

Maar jullie beide reacties spreken (alweer) boekdelen over de struisvogel attitude die hier heerst. Een goede bevestiging van mijn inschatting. Bedankt daarvoor.

Nope, er zit geen geld in dat ik niet kan missen, als ik het kwijt ben is t jammer maar meer ook niet. Ik vind t interessant om deze nieuwe markt een beetje mee te volgen en te zien wat ermee gebeurd. Als het windhandel blijkt, soit.. you live and you learn.
Waarom maak jij je zo druk over waar een ander geld in stopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 02:20

Kuggur schreef:
Weet je, ik heb ze hier gesteld, en niemand heeft hier een antwoord op kritische vragen. Niemand die mij kan vertellen wat de waarde van crypto vaststeld, wat het is dat een willekeurige crypto coin zijn waarde geeft. Uitsluitend zijn eigen marktwaarde? Dat is windhandel.
Maar dat dáár mag je niet over praten; je mag de lol van de "money for nothing" waanzin tenslotte niet bederven.

De waarde van crypto is simpelweg de verdisconteerde waarde dat je denkt dat het zal hebben in de toekomst. Je neemt dus aan dat er in de toekomst vraag naar is, net zoals je dat doet met elke investering die je doet, inclusief gewoon geld.

Nu is het natuurlijk maar de vraag of er in de toekomst vraag naar zal zijn. Maar diezelfde vraag kan je stellen bij de euro of de dollar. Als alles goed gaat dan zit die vraag ingebakken door de overheid, want die eisen dat je je belasting betaald in hun eigen valuta. Maar als het niet goed gaat, dan krijg je situaties met hyperinflatie en is alles weg.

Je kan je daar tegen wapenen door zilver en goud te kopen, maar dan is natuurlijk weer de vraag waar die hun waarde aan ontlenen. Ondanks dat zilver en goud gebruikswaarde hebben, is die waarde nog geen fractie van de huidige prijs.

Aan crypto hangt dus het risico dat er in de toekomst geen vraag meer naar is, waardoor de waarde nul zal zijn. Maar hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld een aandeel. De waarde daarvan is de verdisconteerde waarde van de toekomstige dividenden, maar als morgen de vraag naar het product wegvalt zullen ze een faillissementsverkoop mogen doen en krijg je centen op je euro terug.

Dit lijkt me niet allemaal helemaal nieuw voor je, misschien dat je daarom inhoudelijk kan reageren om verder te komen met wat je nou eigenlijk wel graag wilt weten.

Overigens ben ik het met de video eens dat het merendeel van de crypto valuta volledige onzin zonder "use case" is en waar geen vraag meer naar zal zijn binnen de kortste keren. Er zijn er echter ook een paar die wel veelbelovend lijken voor de langere termijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:06

enzino schreef:
Kuggur schreef:

Van mij mag je het rustig zeggen.
En ja, het kan windhandel zijn, al moet ik (met zeer rendabele investeringen in windmolens) eerder denken aan de 17e eeuwse tulpebollen. 'Wat de gek er voor geeft (omdat het in de mode is)'.
Citaat:
Maar diezelfde vraag kan je stellen bij de euro of de dollar.
"Vragen staat vrij", maar er zijn harde afspraken binnen de EU/de Fed en het IMF om oa inflatie te beteugelen.
Citaat:
Als alles goed gaat dan zit die vraag ingebakken door de overheid, want die eisen dat je je belasting betaald in hun eigen valuta. Maar als het niet goed gaat, dan krijg je situaties met hyperinflatie en is alles weg.

Oede Duitsets kennen de angst voor hyperinflatie - maar verder is het een beetje een raar verhaal.

Citaat:
Maar hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld een aandeel. De waarde daarvan is de verdisconteerde waarde van de toekomstige dividenden, maar als morgen de vraag naar het product wegvalt zullen ze een faillissementsverkoop mogen doen en krijg je centen op je euro terug.
[/quote]
Je mag 1x raden waarom ik investeer in wind- en zonne.energie. Ik denk zo maar dat die vraag wel blijft - en om het zo eens uit te drukken legt het mij geen windeieren..

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:16

Kuggur schreef:

Lief dat je je zorgen maakt om mensen die in crypto handelen. Maar why???? Ik heb het idee datje er erg van baalt dat je er niet op tijd in geïnvesteerd hebt, of dat je er juist veel geld in verloren hebt en nu zieltjes wilt redden van deze “ sodom en gomorra”
Ik denk dat je eerder het tegenover gestelde bereikt. Ik vind je erg opdringerig en snap werkelijk niet wat je in dit topic doet, behalve rellen.
Als je zo anti bent, ga dan gewoon lekker iets anders doen ipv verantwoording vragen aan degene die er in investeren. Mij heeft het geen windeieren gelegd iig en ik handel lekker door.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 14:33

That's the spirit, Yavanna!

(Al vind ik mijn bitcoin een speeltje en in de verste verte geen investering :') . )

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 17:11

Leeft het hier nog een beetje met de crypto? Ik heb vorige week leen mazzeltje gehad met Luna!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 17:12

Ja hoor, ik hold nog lekker door en koop zo af en toe nog eens wat bij :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 17:57

Ik zit eigenlijk te wachten tot het weer zakt haha, ik wil weer eth a 1000 euro per stuk. :')

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 18:26

thirteenn schreef:
Leeft het hier nog een beetje met de crypto? Ik heb vorige week leen mazzeltje gehad met Luna!

Wat goed!
Wij durfden het niet aan maar wat goed daat jij het wel gedaan hebt!