Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:03

MMIDV schreef:
Misschien hebben jullie tips voor mij?
Ik ben in november in dit appartement gaan wonen door mijn scheiding. In eerste instantie heb ik alle muren wit geverfd maar nu ben ik beetje bij beetje de boel in de juiste kleur aan het verven. In de woonkamer heb ik de muur achter de bank blauw, daar zit ook nog een (onnodige) schuifdeur dus dat breekt het wel wat. De korte wand is heel zacht roze. Dan heb ik nog een hele lange wand achter de tv. Die is nu nog wit maar wil ik ook in kleur hebben. Maar wat?
Ik heb aan een lichter soort blauw zitten denken, of het zachte roze van het korte wandje (en dan het korte wandje dezelfde kleur blauw als achter mijn bank?)

[ [url=m/hZ8PNK.jpg]Afbeelding[/url] ]
De wand achter mijn bank

[ [url=m/lwBbcu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Korte wandje met het heel zacht roze

[ [url=m/gggMYj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D9lOVV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lange wand

Het is nog wat rommelig allemaal, heb een nieuwe kast die nog geverfd moet worden en waar alle zooi dus nog in gaat haha

Ik vind die blauwe muur heel mooi en de combi met het zachte roze wel gedurfd en heel goed uitgepakt. Wil je die muur roze houden? Ik zou dan de witte muur ook roze maken. Ik vind drie kleuren op de muur dan wat too much.

Vandaag heb ik mijn oude brocante bordenkastje naar zijn nieuwe bestemming gebracht. Dus heb ik weer wat ruimte in mijn bijkeuken.

MMIDV

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:09

Korte muur hoeft niet roze te blijven. Drie kleuren is mij ook wat teveel :))
Korte muur kan dezelfde kleur blauw worden of dezelfde kleur als de lange wand achter de tv....
Ik twijfel over taupe of het roze, de combi van het blauw en roze bevalt mij ook wel

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:13

Ik denk dat het met taupe net iets te donker wordt.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is onze uh vrij grote keuken!

( was net ff aan het proberen voor enventuele verkoop alles van een ruimte op 1 foto te krijgen :') )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:46

Die onderste foto's zou ik voor verkoopdoeleinden igg niet gebruiken _O-.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:48

_San87_ schreef:
Die onderste foto's zou ik voor verkoopdoeleinden igg niet gebruiken _O-.

Zei ook niet dat ik dat ging doen ik dacht dat wel mooi wad maar hij trekt de hele keuken uit verband dus nee :')

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:51

nee ik ook niet.. je laat daar eerder de minpunten zien dan de plus.. alle troepjes van de muur, aanrecht, grond en magnetron. ( vuilnisbak krat enz..
heb je op je telefoon geen camera? gewoon filmenvanuit alle hoeken..

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:52

robbie88 schreef:
nee ik ook niet.. je laat daar eerder de minpunten zien dan de plus.. alle troepjes van de muur, aanrecht, grond en magnetron. ( vuilnisbak krat enz..
heb je op je telefoon geen camera? gewoon filmenvanuit alle hoeken..

Klopt het is onwijs groot en nu zie je overal troep terwijl er totaal geen troep is ene is ophang rekje voor handdoeken en ernaast is de magentron opgehangen ik hou niet van overal kastjes omdat er dan wat op kan! Denk dat het toch gewoon aparte fotos worden vanuit elke hoek hij trekt zo de hele keuken in het niet helaas was leuk te proberen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:56

Als je foto's gaat maken voor de verkoop dan moet je zorgen voor zo veel mogelijk licht en zo weinig mogelijk spulletjes. Dus alle verlichting aan, evt kaarsjes erbij aan voor de sfeer, ramen zo veel mogelijk op de foto, en alleen de noodzakelijke decoratie laten staan zodat het huis niet té kaal lijkt. Een groothoeklens mag best, maar het huis moet niet gaan vervormen inderdaad :D

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:01

8nnemiek schreef:
Als je foto's gaat maken voor de verkoop dan moet je zorgen voor zo veel mogelijk licht en zo weinig mogelijk spulletjes. Dus alle verlichting aan, evt kaarsjes erbij aan voor de sfeer, ramen zo veel mogelijk op de foto, en alleen de noodzakelijke decoratie laten staan zodat het huis niet té kaal lijkt. Een groothoeklens mag best, maar het huis moet niet gaan vervormen inderdaad :D

Het was gewoon een probeersel haha! Ons huis word voor de verkoop sowieso nog leeg getrokken kwa decoratie en worden voor af nog wat plantjes gekocht.! ( als ik al kijk naar planten gaan ze dood:') ) maar vond gewoon even grappig om te proberen

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:30

Zeker een grote keuken! Ga je zelf foto's maken voor de verkoop?

Even vraagje.. ik wil graag een matrasbeschermer/molton voor om mijn matras. Daaroverheen gaat dan toch het gewone onderlaken?

Weten jullie waar ze nette, betaalbare verkopen voor een boxspring (topper matras) van 180 x 200/210? En waar moet je op letten?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:38

Hou hoi, hier weer diegene van de studentenkamer :P

Ik heb (na veel moeite haha) mijn muur kleuren uitgekozen! :D bleek in de winkel toch wel erg lastig om iets te vinden dat bij elkaar past! Maar ik heb nu 3 kleuren. Een crèmewit, een lichtbruin en een gelig kleurtje. Bij elkaar zijn ze wel warm maar toch ook zacht.

Afbeelding

Het gaat om de 2na onderste kleur van het linker stripje en de bovenste twee kleuren van het rechter stripje.

Denk dat de bruine kleur het beste op de kortste wand kan en de gelige kleur op de rest, en het wit/crème op de plinten, deur en kozijnen :D

En dan gaat dit laminaat er nog bij:

Afbeelding

Ook een warme kleur, ik vond de ruige textuur persoonlijk ook best mooi :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:41

Ik ben benieuwd! Ik vind je vloer stoer. De kleuren zijn niet mijn smaak, ik was voor rood gegaan. :D :D

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:41

Cardy schreef:
Zeker een grote keuken! Ga je zelf foto's maken voor de verkoop?

Even vraagje.. ik wil graag een matrasbeschermer/molton voor om mijn matras. Daaroverheen gaat dan toch het gewone onderlaken?

Weten jullie waar ze nette, betaalbare verkopen voor een boxspring (topper matras) van 180 x 200/210? En waar moet je op letten?

Niet ik maar wel bekende met mooie camera dus geen makelaar! Onze badkamer is net zo groot als de keuken maar die is nog in de maak :')

Vind de kleuren erg mooi bij de vloer denk! En idd als je dan nog wat cremig erbij doet word erg mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:43

Ja klopt die gaat daar gewoon weer overheen! Zou ikea die niet ook verkopen? Geen idee eigenlijk... die van mij is nogal aan vervanging toe vrees ik :')

Leuke kleurencombi, stuk rustiger denk om te zien als dat rode. En qua accessoires en meubels makkelijker combineren. En mooi laminaat!

Hier ook een studentenkamer (studio). Maar heb alle muren gewoon wit gemaakt, lekker simpel. En dan ene kant een schilderij en andere kant een grote muursticker om de boel beetje op te vrolijken. En "in" de keuken foto's in Polaroid stijl aan de muur.

Foto van poos terug (met een klein deel van mn botten/schedel verzameling):
Afbeelding

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:44

IsaCalixa schreef:
Hou hoi, hier weer diegene van de studentenkamer :P

Ik heb (na veel moeite haha) mijn muur kleuren uitgekozen! :D bleek in de winkel toch wel erg lastig om iets te vinden dat bij elkaar past! Maar ik heb nu 3 kleuren. Een crèmewit, een lichtbruin en een gelig kleurtje. Bij elkaar zijn ze wel warm maar toch ook zacht.

[ [url=m/5sXDFu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het gaat om de 2na onderste kleur van het linker stripje en de bovenste twee kleuren van het rechter stripje.

Denk dat de bruine kleur het beste op de kortste wand kan en de gelige kleur op de rest, en het wit/crème op de plinten, deur en kozijnen :D

En dan gaat dit laminaat er nog bij:

[ Afbeelding ]

Ook een warme kleur, ik vond de ruige textuur persoonlijk ook best mooi :)

Las even je berichtjes terug. Ik heb ook zon "mini" huisje gehad ik had een hoekslaapbank van de ikea salon tafel en een kleding kast en nog een kastje anders werd het snel te vol als je gaat slapen doe je slaap bank binnen 1 seconde uitklappen en klaar! Iedereen die bij mij langs kwamen vroegen oh leuk waar je is slaapkamer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:22

Die hoekslaapbank werd dan een 2persoonsbed? Daar zit ik nu ook voor te kijken. Sliep dat een beetje ok?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:55

LinsxDot schreef:
Las even je berichtjes terug. Ik heb ook zon "mini" huisje gehad ik had een hoekslaapbank van de ikea salon tafel en een kleding kast en nog een kastje anders werd het snel te vol als je gaat slapen doe je slaap bank binnen 1 seconde uitklappen en klaar! Iedereen die bij mij langs kwamen vroegen oh leuk waar je is slaapkamer :')

Hahaha ja dat kan ook nog! :') De slaapbank heb ik overwogen maar lijkt mij toch niet echt zo'n hygienisch idee, dat iedereen die langs komt erop gaat zitten en dat je er vervolgens nog op moet slapen. Dan vind ik een hoogslaper toch een prettiger idee :P

Ja ik denk dat zeker het laminaat er mooi uit zal gaan zien! Een stuk beter dan tapijt iig..

Zulke muurstickers en schilderijen zijn ook super leuk! Zoiets zou ik ook wel willen. Of misschien gewoon één groot canvas of zo. Een spiegel moet er ook sowieso komen :D

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:04

Ik heb bijna 3,5 jaar op de luxe slaapbank van 500 euro geslapen van ikea zal straks ff zoeken voor je welke het was.. en ik sliep er echt heerlijk op . Het word zelfs groter dan een 2 persoons meer2,5 omdT al vrij grote hoek bank is ik had er zelf nog een topmatrasje op en dan deed ik snel een onderlaken erover heen en klaar was binnen 2 minuten gebeurd allemaal! In de lengte van je hoekbank kon je open klappen en je topmatrasje dekens en kussens in top ding! En vond heerlijk geen bed in me kleine woonkamer

Ikhad deze

http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/spr/09048644/
( niet voor die prijs ik had een donker bruine voor 499 maar wel deze maat en aan beide kanten hoge leuning en 6 kussens erbij! )

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:10

Moet er niet aan denken elke ochtend alles opruimen en 's avonds weer klaar maken :') als ik moe ben wil ik er gewoon in kunnen.. :')

Ik heb 24m2 maar dat is incl keuken en badkamer. Heb best veel erin kwijt gekund!!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:12

Ach dan slaap je gewoon op de bank zonder uit te klappen is ook groot zat hoor!
Het lijkt rot om elke avond en ochtend te doen maar je haalt alles er af doet klep open hup alles erin en klaar klep dicht! Uitklappen en inklappen is heeeeel easy je trekt hem naar je toe aan 2 koortjes omhoog en naar je toe en hij is uitgeklapt lakentje erop is ook het werk niet hoor komop :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:28

Thanks! Topmatras is evt wel handig dan dus. Ik gooi nu ook elke ochtend een sprei erover en mega lading kussens. En de avond alles eraf. Dus bed in en uitklappen is geen probleem. En desnoods keer lui en dan maar niet ingeklapt.

Slaap nu soms bijna de hele week bij mn vriend. Omdat hij wel een tweepersoonsbed heeft. Dat vond ik niet nodig toen ik hier heen verhuisde, maar ja toen was ik nog vrijgezellig :+

En nu is de inrichting deels vast, dus past een permanent 2persoonsbed niet. Dan moet mn bureau/eettafel om, maar die boekenkast ernaast zit aan de muur vast. Mn schilderij hangt recht boven mn bank en mn boxjes hangen daar ook passend aan de muur... dus dan is zo'n bank het meest praktische..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:32

Afbeelding

Ik heb mijn schilderstrap opnieuw gedecoreerd <3.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:37

idinn schreef:
Thanks! Topmatras is evt wel handig dan dus. Ik gooi nu ook elke ochtend een sprei erover en mega lading kussens. En de avond alles eraf. Dus bed in en uitklappen is geen probleem. En desnoods keer lui en dan maar niet ingeklapt.

Slaap nu soms bijna de hele week bij mn vriend. Omdat hij wel een tweepersoonsbed heeft. Dat vond ik niet nodig toen ik hier heen verhuisde, maar ja toen was ik nog vrijgezellig :+

En nu is de inrichting deels vast, dus past een permanent 2persoonsbed niet. Dan moet mn bureau/eettafel om, maar die boekenkast ernaast zit aan de muur vast. Mn schilderij hangt recht boven mn bank en mn boxjes hangen daar ook passend aan de muur... dus dan is zo'n bank het meest praktische..

Heb heel lang zonder topmatras gedaan gaat ook prima hoor maar vind net wat fijner! En idd een keer niet opklappen als je toch geen visite krijgt is ook geen ramp hoor! En ik verschoon toch dagelijks me onderlaken dus of je nou elke dag nieuwe op doet of even om je slaapbank doet kleine moeite! Vind zonder idd niet fris omdat iedereen op je bank zit maar ja zoveel mensen kwamen er bij mij niet :') en had er dekentjes op voor me hond!

Oeh gaaf laddertje vind dat altijd zo leuk

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:48

Mooi San87! Maar heb jij niet ook een hond in huis? Blijven al die spullen staan?
Die van mij stuiteren af en toe zo druk het huis door dat ook die stoelen wel eens van plek wisselen, laat staan dat soort losse prulletjes :D