Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:04

wat zijn nou de kosten van het verbouwen van een badkamer ongeveer als ik een nieuwe vloer, nieuwe tegels, badcel, wastafel wil plaatsen? Gaat om een kleine badkamer.

Ik dacht aan 10.000 euro, maar is dat niet wat grof?

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:08

Von, ik denk dat dat nog aan de krappe kant is !
Mar, die vlieger gaat niet op.... ik ben gegarandeerd mijn huis kwijt binnen 3 maanden door mijn koopconstructie :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:08

vonneke schreef:
wat zijn nou de kosten van het verbouwen van een badkamer ongeveer als ik een nieuwe vloer, nieuwe tegels, badcel, wastafel wil plaatsen? Gaat om een kleine badkamer.

Ik dacht aan 10.000 euro, maar is dat niet wat grof?

Ligt er ook aan in hoeverre je zelf iets kunt doen.
Hoe meer je zelf kunt doen, hoe minder kosten uiteindelijk. Als je alles moet uitbesteden ben je ook nog veel manuren aan't betalen
En is ook geheel afhankelijk van je smaak en wat daar dan voor een prijskaartje aan hangt :)
En reclames goed in de gaten houden, ook op tegels e.d. zijn vaak leuke acties te vinden :)
Wij moeten onze badkamer ook nog, is niet zo heel groot maar wel groot genoeg voor een bad.
Mijn vader werkt bij een installatiebedrijf dus krijgt het bad bv. tegen inkoopprijs en we hoeven geen btw te betalen, die dingen schelen dan bv ook al :-D
Enige wat wij dalijk moeten uitbesteden is het tegelzetten. De rest doen we icm mijn vader en eventueel wat familieleden.
Wij hopen met zo'n €4000 toch echt wel uit te komen

EDIT: Sorry ik spring hier zomaar even binnen haha. Uit automatisme gereageerd... :o :o
Zal me even voorstellen. Ik ben Melissa, 23 jaar oud en woon momenteel zo'n 5 jaar samen met mijn man.
Wilde me ook graag melden , lijkt me een erg leuk topic! :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:13

oh hahahaha das nou jammer Moo :))

geen idee van de kosten van een badkamer :)
ik weet wel dat zowel mijn vriend als ik een dure smaak hebben.... dat wordt echt goed kijken bij een eventueel nieuw huis en flink compromissen stellen denk ik :)
Laatst bijgewerkt door MMIDV op 13-01-13 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:13

Ik zou er dan denk ik voor kiezen om het materiaal allemaal zelf te komen en het door een vakman te laten zetten allemaal :j
Die hebben wij genoeg in onze omgeving gelukkig, dus het moet niet zo moeilijk ziijn het op deze manier te doen.
Als je dan een beetje de onlineveilingen e.d. in de gaten houdt kun je echt heel erg veel geld besparen.
Keuken en badkamer zaken vallen met bosjes om momenteel :o

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:14

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:18

Klopt dat kan idd, maar wij hebben beiden in de familie mensen die dit soort dingen dagelijks doen.
Zelf durven we het niet aan in elk geval :n

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:19

Ik zou ook familieleden inzetten, zowel mijn vader als zijn broers zijn handig (mijn oom: http://www.devostimmerwerk.nl/ )

maar als je dat niet hebt of zij hebben geen tijd dan is werkspot denk ik wel heel handig :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:27

KLopt! Vriendlief begon ook over zijn vader maar die 72 ondertussen en die laat ik dus echt onze badkamer niet meer verbouwen :n

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:06

Toch vind ik de prijs van een badkamer uiteindelijk nog tegenvallen :P
Bad hebben we via internet. Dat is prijstechnisch wel een aanrader (hebben diverse baden in winkels uitgeprobeerd en bekeken en toen via internet besteld :) )
Douchewand (daar kun je je geld wel in kwijt...) hadden we veel mazzel mee. De zaak waar we de meeste spullen vandaan hebben, hebben eens in de zoveeltijd magazijn uitverkoop. Spullen die verkeerd besteld zijn, niet afgenomen zijn e.d. worden dan tegen behoorlijk aantrekkelijke prijzen verkocht. Wij hadden toen onze wand voor de helft van de prijs!
Het meubel is een stuk duurder dan dat ik gedacht had aan een meubel uit te geven :o Het is van hout. Was ook in die uitverkoop, maar nog geld zat.
Tegels ligt er helemaal aan wat je uit zoekt en waar je ze vandaan haalt.
Thermostaatkraan is onze persoonlijke ervaring dat de grohe bij een doe het zelf zaak minder goed bevalt dan bij een badkamerzaak.
De douchestang/kop/rainshower hebben we ook in een aanbieding gekocht :D
Wij hebben het door een zzp'er laten monteren. Is ook een aardig bakkie geld, maar als ik mooie spullen uit zoek, wil ik niet later steeds balen dat het er niet goed in zou zitten en laat ik het liever door een 'vakmannetje' doen :D

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 06:30

Marley schreef:
hahaha Moo, denk maar aan de verkoop van je huis in deze tijd (snorrie!)

wij zijn nieuwbouwprojecten aan het kijken, eerst al een leuke in pijnacker en nu een leuke en goedkopere in Berkel en Rodenrijs.
Ik verheug me nu al op het inrichten :')

Welke nieuwbouwwijk is dat in Berkel? :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 07:04

De eilanden :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 07:24

Marley schreef:
De eilanden :)

Ah, naast het sportpark. Ziet er mooi uit op de tekeningen :) Leuk dorp hoor, ik ben er net weg :D :+

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:48

Kentaro@ Wat een super mooie badkamer vooral dat tegelwerk geeft een mooie sjieke uitstraling.

Ik zit hier ook te denken om mijn badkamer een kleine aanpassing te doen (zit namelijk in een huur woning)
Maar ben der nog niet geheel uit of ik het laat doen,op zich word de opzet wel beter in de badkamer.
Maar het douche gedeelte word wel smaller.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:54

Ik was al 2000 euro kwijt aan alleen een radiator en een douchewandje %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:55

Ik merk wel dat badkamers heel duur zijn!
Nog wel duurder dan een keuken heb ik het gevoel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 10:00

Wij zitten hier zo in tweestrijd... Dit verkopen en naar het huis van oma van vriendlief. Deze staat op een toplocatie maar moet voor zo'n 100.000 verbouwd worden.
Of hier blijven, vloerverwarming leggen, nieuwe vloer en een lichtkoepel in de aanbouw.

We wonen nu in een fijn huis waar eigenlijk alles super aan is behalve het niet hebben van vloerverwarming...

Moeilijk moeilijk...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 10:09

Lastig Vonneke, ik zou goed alle voors en tegens tegen elkaar zetten. En of de financien haalbaar zijn :)

Wij twijfelen nog lekker verder over wel of niet kopen van een nieuwbouwhuis..... vind het maar lastig hoor en een hele hoop geld :=
Maar ik ben mn bovenburen zo vreselijk zat! En alle nieuwe buren die er komen maken het ook niet beter, er komt geen beter volk in zal ik maar zeggen....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:02

Net een collega met verstand naar dat huis laten kijken en die heeft hem afgebrand met allemaal goede punten :D
Ik blijf dus nog gewoon zitten waar ik zit en sparen we rustig verder!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:49

Onze badkamer (....uch...) van 2 bij 1.20 meter (ja echt...) moeten we nog gaan doen.
Afgelopen weekend een iemand met eigen klusbedrijf gesproken (altijd handig) die zo'n zelfde soort huis heeft.
Hij heeft gedaan wat ik in mijn hoofd had, namelijk de muur zo'n 30 cm verplaatst zodat je niet ín de wastafel staat als je binnenkomt.

Maar mijn vriend vindt dat een raar plan, omdat je uit 1 kamer een hoekje krijgt dan.
Anderen zouden de badkamer hélemaal verplaatsen naar wat bij mij de extra kledingkamer wordt maar ten eerste ben je een kamer kwijt en ten tweede :$ :$

Ik heb op MP een (houten) meubeltje gevonden, die ga ik beitsen en lakken, alleen tja, hij past nu waarschijnlijk niet :=
Hij valt wel op maat te zagen denk ik. Heeft mijn vriend ook in zijn vorige huis gedaan.
Er staan ook weleens aanbiedingen op voor mooie wastafels, maar ook daarmee weten we nog niet wat we willen: erop zetten, of erin.
En ik heb een sealskin douchewand gevonden op mp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:51

Nicole, verplaatsen van de badkamer is in het huis wat we op het oog hebben ook mogelijk, maar dat is helemaal een duur grapje om alle leidingen te verleggen!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:14

leidingen verleggen moet hier waarschijnlijk sowieso!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:20

Wij gaan ook zeker weten de badkamer niet verplaatsen :n we doen het met minimaal budget allemaal, vandaar dat het zo lang duurt.
Maar sommige mensen (niet mijn vriend ofzo) praten erover alsof je dat 'eventjes' doet, de badkamer verplaatsen.

Ik vond mijn idee van de muur iets verplaatsen een geweldig plan, en ik ben blij dat ik iemand met verstand ervan heb gevonden die het óók heeft gedaan.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:28

Yay, mijn nieuwe kozijnen en deuren worden woensdag middag geleverd. Vriendlief heeft in een opwelling gisteravond de helft van onze kozijnen er al uitgesloopt. Heb nu echt zo`n "bouwval gezocht"gevoel. Vanmiddag ook een vloer gekocht voor de 1e verdieping en zolder. Zijn we eindelijk van dat lelijke hoogpolig tapijt af (overgenomen van vorige bewoner). Bovendien gaan we dan van donker bordeaurood naar blank eiken dus dat zal de ruimte ook een boel goed doen hoop ik.

Hopelijk heeft paps aankomend weekend al tijd en zin om de kozijnen te plaatsen, dan kan ik daarna lekker aan de slag met het leggen van de vloer voordat ik 1 februari bij mijn nieuwe baan begin.

Over badkamers gesproken. Nee, laat ik dat maar niet doen. Er staat nog zoveel op mijn to do lijst. Maar de badkamer is daar zeker één van. Onze stamt uit 1976, met van die vieze kleine bruine tegels op de vloer en een rare naar voren gehaalde wand waar waarschijnlijk alle leiding achter liggen ofzo. Niet mooi en vooral niet praktisch, stofnest.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:59

Tip trouwens, om met je (kerstpakket?) wijnkistjes te kunnen doen:
Beitsen en ophangen

Afbeelding