Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:02

Oh bij ons bakken ze gedurende de dag wel bij.... dat scheelt.

Heb net drastisch "gehamsterd" :=

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:05

Brood is bij ons vreselijk. Als je om 1 uur 's middags komt, mag je van geluk spreken als je nog brood heb! En onze supermarkt is ook onze bakker geworden in het dorp. Dus als je pech hebt, heb je gewoon geen brood :=

Ik heb net een hoop vlees ingeslagen! 3 pakken vlees, was 9 euro kwijt en wij kunnen er 9 keer van eten :D

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:18

Er zit sinds kort een pallet voordeelwinkel hier in het dorp. Vanmiddag voor het eerst daar geweest,maar dat scheelt.
Had 8 pakken roosvicee boomfruit/woudfruit. Normaal 1,49 nu 0,65 cent. Een pak honig lasagnefamiliepakket 0,65 cent.
Amoy wereldmaaltijd 0,65 ct,amoy groenten,ook 0,65 ct.
Daar loop ik voortaan wekelijks even binnen

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:22

Themba schreef:
Ditano: tot hoelaat is de dm los in kleve?

Van maandag t/m zaterdag van 08.00 tot 20.00 uur :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:31

Mmm ik heb vandaag niet echt gespaard ...ben wezen shoppen :o .
Heb dan ook voor in huis wat leuke hebbedingetjes gekocht .
Ik kreeg wel 20 Euro korting d.m.v de C1000 spaarkaarten .

Gisteren ook nog een LED lamp voor de slaapkamer gehaald , schrok best van de prijs {:)-: .
Ik werd namelijk helemaal gek van de spaarlamp die ik er eerst in had zitten .
Voor kort aan/uit is een spaarlamp niet handig .

Vuilniszakken koop ik ook altijd goede , heb zo,n 30 liter Brabantia bak .
Op het aanrecht heb ik een mini prullenbakje voor het stink , natte afval zoals koffiepads ,
aardappelschillen etc .
Die gooi ik dan dagelijks in onze kliko .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:39

Mijn weekmenu voor aankomende week:
Kruidige couscous met abrikozen, dadels, fetakaas en verse koriander
Cubaanse bonenschotel met komkommersalade
Kikkererwten met feta en verse peterselie
Worteltjes, aardappelpuree en een tartaartje
Linzen-bieten-geitenkaasschotel
Andijviestamppot
Andijvie uit de oven met gehakt, nacho's en smeltkaas

Boodschappenlijstje hiervoor is:
6 appels / 3 bananen / dadels / kleine zak kruimelaardappels / zak andijvie (reclame)
1 tartaar / 3 verpakkingen gehaktballetjes (saté, ketjap en tomaat)
1 lt halfvolle melk / 1 lt magere yoghurt / 2 bakken magere kwark
2x Rode kool met appel (reclame)
Wittewijnazijn
Chilivlokken

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:40

Deze week geprobeerd te besparen op mijn weekbudget. Nieuw budget gaat altijd in op vrijdag en had vandaag nog ongeveer €15 over. Terwijl ook deze week ook nog een grote opbergbox voor kerstspullen extra had gekocht dus had eigenlijk €5,50 meer... vandaag ook gehamsterd van het overgebleven geld. . Hopelijk aankomende week weer een goedkope week

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:47

@mootje, bij ons was de rode kool met cranberry al helemaal op, die andere met peer en kaneel zit morgenmiddag in de nalevering |o . Ook het gehakt van de ah allemaal al op.... volgende keer dus eerder boodschappen gaan doen. Wil trouwens ook een keertje mee naar kleef om daar mee te winkelen maar voor een paar boodschapjes zelf rijden, das net iets te ver :D .
Voor vandaag tomatensaus eruit gehaald om te eten met gevulde pasta, heb ik straks zon punt rijstevlaai op dat ik geen warm eten meer lust :P . Das ook een soort van besparen haha! Nu maar even mn lijstje omgooien.

Moet na de feestdagen ook weer even wennen aan niet pinnen maar contant betalen. Heeft me nu alweer twee keer gekuld (of hoe schrijf je dat eigenlijk? :? )

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:10

Mag ik me ook melden? ik ben helemaal fan van het couponing programma op tlc, en omdat zo veel besparen in NL niet lukt helaas, ben ik al tevreden met korting/goedkoop shoppen :D

ik heb een maand budget en koop al onze producten zo goed als altijd in de aanbieding, het is hier feest als de reclamefolders op de mat vallen haha. Deze week is AH weer goed bezig dus vriezer en voorraad kast zijn weer tot de nok gevuld met alle benodigdheden *\o/*
8 pakken ijsthee/appelsap e.d. ga zo maar door :') alles wordt hier wel altijd terug gerekend, en bekeken of het niet ergens anders goedkoper van het huismerk is, want soms zijn aanbiedingen helemaal niet zo voordelig. Euroshopper merk van ah is namelijk ook best goedkoop.
Brood haal ik ook bij AH, 3 broden voor 2 euro, en die vries ik dan in

Mijn shampoo (elvive) koop ik altijd alleen als ie 1+1 gratis is of iets in die trant, en dan koop ik gelijk een stuk of 6/7 flessen. Dan red ik het meestal wel totdat het weer ergens weer zo goedkoop in de aanbieding is.

Edit: ben ook iemand die gelijk op maandag als de folder ingaat naar de winkel gaat, dan is alles er meestal nog wel voldoende totdat ik ben geweest, hahaha

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:26

@kim: welkom! (ben ook meer meelezer dan poster, helaas :+ ). en das iig slim om vroeg in de week te gaan :j

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 01:08

Zelfs Sonja's hoofd er al bij, ze is nu dus reclame aan het maken voor de Liddl.

Hier ook veel afval, wij zijn een erg dure gemeente! Je betaald vanaf 2013, nu dus, naast je normale bedrag voor het verwijderen van afval ook nog een bedrag van iets meer dan 7 euro per leging! Plastic en groen zijn wel gratis en ze doen dit natuurlijk om het afvalscheiden te bevorderen....maar echt vrolijk wordt ik er niet van!

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 01:11

Kim welkom! Brood haal ik bij de plus, maar als je te laat komt dan grijp je inderdaad mis en liggen alleen de dure broden er nog.

2e halve prijs had ik vandaag. Dus 4 fijn volkoren broden voor 3 euro en dat heb ik nodig met vriendlief die iedere dag 10 boterhammen meeneemt naar zijn werk.

Je hebt helemaal gelijk met dat aanbieding vaak nog duur zijn, vriendlief komt ook altijd met veel te dure boodschappen thuis en dan was het nog wel allemaal in de aanbieding... "zucht" ;)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 01:17

Ik haal mijn brood bij de bakker maar wel vaak brood van de reclame (iedere week wat anders)
Deze week was het een 6 granen brood voor € 0,90 ct.
Maar brood is wel kleiner dan een gemiddelde maat dus heb er maar meteen 2 meegenomen :j
1 in de vriezer voor van de week

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 01:22

leuk dat ik mee mag babbelen bloempje en lieke! :D

dat is niet duur inderdaad!
mijn vriend mag niet eens meer boodschappen doen, hahaha, die komt alleen met dure koek en snoep thuis :')
Hij gaat voor avondeten rustig een zak chips wegwerken, wat voor mijn figuur rampzalig zou zijn, terwijl hij niet dik te krijgen is.

afvalheffingen zijn hier ook giga helaas.

Ik haal bij zo'n orientaalse winkel hier in de buurt momenteel een grote doos met bakjes noodles in allemaal smaken, dat kost 12 euro en dan heb ik 24 bakjes. Dat neem hij mee naar het werk naast brood. Dan spendeert ie niet iedere dag geld in de kantine voor snacks..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 09:44

Qua brood, dat is hier savonds ook altijd op, we moeten dat echt op zaterdagochtend halen, anders ligt er niets meer!
Vuilniszakken, wij gebruiken pendaalemmerzakken, hebben een kleine prullenbak. Die gaat vaak 1 keer in de 2 dagen :)

Vriendjes die halve broden per dag meenemen; herkenbaar!
En het is niet eens zo dat hij veel lichamelijke arbeid heeft en veel verbrandt. Hij heeft gewoon een kantoorbaan :+

Wij hebben deze week weekboodschappen gedaan voor 28 euro! :D
Hadden wel voor 1 dag gehakt en de spekjes op voorraad, en een halve zak aardappelen.

We eten dan:
Zaterdag pasta met gehakt, paprika, courgette, tomaten en een zelfgemaakte rode saus
Zondag wraps met kip
Maandag rijst, kipfilet, paprika, ananas en kerriesaus
Dinsdag aardappels, erwtjes/wortels en vis
Woensdag frietjes
Donderdag stamppot rauwe andijvie met spekjes
Vrijdag gewokte groentes met rijst

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:06

Ik eet altijd in de bedrijfskantine, wanr dat is goedkoper dan boodschappen doen :D
Ik was vanochtend 25.83 kwijt voor deze week en daar zit voor 4.84 koffiecups bij.... erg netjes voor mijn doen :')

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:08

Zo alle feestdagen voorbij terug naar het normale leven. Kinderen weer naar school volgende week.
Net boodschappen gedaan.

Deen:
zak boerensoepgroenten
2 zakken wokgroenten
2 verse rookworsten
pak spaghettinie
zakje waspeen
2 pakken honig erwtensoep
1 honig tomatencremesoep
totaal 10.10

lidl
2 pak melk
1 pak vanilleyoghurt
1 pak vla
2 pakjes vleeswaren
stuk extra belegenkaas
zak snijbonen
pak scheermesjes met houder
kilo kipfilet
pakje koffiemelk
doosje eieren
totaal 20 euro

Vomar

1 pak pannekoekmix
4 haljes wit
2 halfjes donkerbruin
2 pakjes bakboter
1 sinas
1 7-up
4 cola
fles rose
pakje hooi
2 plakjes chocola
penny(voor mijn dochter)
zak whiskas katten voor
fles palmolive shampoo
fles palmolive cremespoeling
potje pasta
pakje leverkaas
kilo half om half gehakt
stukje brie
zak skittles
zak friet
doos frikandellen
mora gehaktballetjes (voor hubs, het eten savonds op het werk is niet altijd denderend, kan hij meenemen samen met een bak nasi)
pak drinken sisi
pak roosvicee
totaal 41 euro

Kruidvat
2 pakken wc papier
totaal 3.98

viswinkel
visfrietjes 5 euro

80 euro was de schade, maar volgende week hoef ik geen wcpapier te halen, met de scheermesjes red hubs het wel tot aan de zomer.
En voorlopig kan ik met die wereld gerechten ook wel even vooruit

heb nog witlof en broccoli,
Had van de week ook nog 6 pakken kipwereld gerechten gehaald(6 halen 2 betalen)
Aardappelen heb ik nog staan,

Vanavond eten we lasagne
Zondag brood met soep
maandag kip wereld gerecht
dinsdag worteltjes,aardappelen, cordon bleu(nog in de vriezer)
woensdag pannekoeken
donderdag snijbonen,aardappelen, visburger
Vrijdag broccolie,aardappels met balletje gehakt
Zaterdag stoofpeertjes,varkenshaasje,gebakken aardappels

Juliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:48

wat grappig dat het overal verschillend is, zelf werk ik bij de bakkerij in de AH in Friesland en bakken hele dag door nooit mag het leeg zijn, vandaar dat er ook 35% stickers op komen om 20:45 ! erg handig en zie ook dat er speciaal mensen voor terug komen die zo hun 'koopjes' inslaan!.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:05

Gisteren voor 24,05 Euro boodschappen gedaan waaronder een paar leuke
aanbiedingen .(zoals wat handige ovenmixen)
De Cup a Soup had ik bij de Kruitvat meegenomen die was daar 0,69 cent .
Bij de C1000 was hij weer duurder geworden , ondertussen 1,09 {:)-:

Gisteren avond een vers soepje gemaakt met ingredienten die ik nog had .
Voor de rest kan ik nog komende week vooruit met groente , vlees , aardappels etc .

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:41

Gisteren 50,- kwijt, maar ik was ook wel heel makkelijk gisteren. Heeft niet aan het bezuinigen gedaan gisteren. Volgende week ga ik er wel weer opletten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:19

Bij de Jumbo moet het leeglopen eind van de dag ... maar niet iedereen die besteld is daar even goed in. Dus soms is het om 5 uur al leeg en soms met sluiting nog bomvol (zonde).
Ook wel jammer dat je geen korting krijgt. Dat is "omdat mensen anders speciaal dan komen" .. maar zijn denk genoeg mensen die daar niet op gokken, want soms is er dan niet veel meer of niet wat je zou willen hebben. Gelukkig in Belgie bij de GB op het voorverpakte brood ook gewoon een 50% korting sticker als het op de datum van die dag is. Vriezer in en niks mis mee.

Ik bekijk ook meestal de folders en dan vervolgens vergeet ik om naar de winkel te gaan :') AH bekijk ik wel altijd zondag, want als het heel goed is (dus meer dan 1,80 besparen, want dat heb ik aan tramkosten) ga ik daar dan wel op maandag heen. Helaas zijn dan soms wel redelijk wat schappen compleet leeg. Maar meestal hebben ze wel de dingen die ik dan wil hebben.

Nog een weekje bij m'n ouders en dan moet ik ook weer boodschappen gaan doen. Maar toch weer 3 weken bespaard door geen boodschappen te doen. En de twee weken ervoor ook amper, omdat ik toen m'n voorraad beetje aan het opmaken was. Want ze brengen me terug naar kot en dan gaat er vaak een krat boodschappen mee die m'n ma betaald heeft :+

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:23

Wij hadden voor 55 euro boodschappen gedaan voor 2 weken :D Maar vriendje eet ook een heel weekend niet thuis en vanavond krijgen we eters en gaan we Chinees halen. Aangezien schoonzusje gisteravond om half 9 een berichtje stuurde dat ze hier bleven eten en ik toen niets meer in huis kon halen :+

*Edit: Ik had daarna nog voor 15 euro andere dingen ingeslagen bedenk ik me. Maar dat is allemaal de vriezer/voorraadkast in gegaan* :)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:38

cupa soup heb ik afgelopen week ingeslagen bij de poiesz. 2 pakjes voor 90 cent. Aangezien we, mijn man en ik, elke dag een zakje meenmen naar het werk kon dit wel even uit. Meestal heb ik eigen merk maar die zijn 69 cent per pakje. Ik was voor ca 90 euro kwijt maar was voor de dieren wel bijna 50euro kwijt. Voor voor de papagaai, maar die kan nu weer een aantal weken vooruit en vlooiendruppels voor de hond. Ik kan haar nu 4x, zeg maar een jaar behandelen. Volgende keer toch weer bij de da halen. Is volgens mij nog goedkoper.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:09

Haha, gisteren vergeten dat het vandaag zondag is is ook een vorm van bespare :')

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:54

sheran zijn er geen supermarkten open bij je?
Hier zijn gelukkig elke zondag de supermarkten open.

Morgen ga ik voor het eerst hartige taart maken en hoef alleen maar huttenkase en bladerdeeg te halen. Maak een kleintje waar ik zeker 2 dagen van kan eten.