[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Choiix

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:30

Zorg in ieder geval nu al dat je op iOS 6.1.2 (de nieuwste) zit, de volgende (6.1.3) zal niet meer te jailbreaken zijn voorlopig

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 17:09

Ik heb idd 6.1.2 :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:54

Choiix, ik heb je een pb gestuurd!

Begin nu wel een beetje te twijfelen.. Laatst hoorde ik dat 'installous' er mee stopte/het niet meer deed...

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:20

Het alternatief is AppCake+, werkt hetzelfde :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:50

Dankje! :)
Nog een klein vraagje: Als ik straks een iPad mini neem, wil ik deze niet jailbreaken, is het verstandig om daar een ander apple ID voor te gebruiken of maakt dat niet uit ?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:17

Hoeft niet hoor :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:55

Juist niet. Veel Apps zijn universeel, dat betekend dat als je ze op de iPhone hebt gekocht, dat je ze ook op de ipad kan gebruiken.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:24

Okee, dan zie ik dat dan wel, als de ipad raar gaat doen herstel ik m wel helemaal.. :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:35

Oooh, je bedoeld omdat je de ene hebt gejailbreakt en de andere niet? Dat weet ik niet...

Maar volgens Choix niet. Ik heb niks gejailbreakt.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:39

Heb een vraagje over Iphone heb net sinds 2 weekjes de Iphone 4s maar blijkt dus dat je voor whats app moet betalen .. had op de Itunes site gekeken moet je blijkbaar ook voor betalen is dat altijd zo voor de Iphone? of is ie ook soms gratis ?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:42

Hij is soms wel eens gratis, maar dat is alweer even geleden. Als je erop wilt wachten kun je appsfire installeren. Daar kun je apps volgen en dan krijg je een melding dat die in de aanbieding is.

Maar goed, we praten over eenmalig 90 cent om vervolgens altijd onbeperkt met iedereen met smartphone te kunnen smsen. Waarom zou je daar moeilijk over doen? Ik zou zeggen betaal die 90 cent gewoon.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:44

ja ik zou het wel willen doen voor 1 keer 90 cent betalen maar dat gaat een beetje moeilijk als je op dit moment geen geld op je rekening staat :P

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:37

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, mijn iPhone staat in alle gevallen op de hardste geluidsstand maar wanneer ik iemand bel hoor ik bijna niet dat te telefoon overgaat. Heb al gecheckt of het aan mijn oren lag met een andere telefoon dus daar ligt het niet aan. Tja je weet het maar nooit :+
Iemand enig idee wat het nog kan zijn?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:39

Zit er geen stof voor de speakers? Anders zijn ze waarschijnlijk kapot.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:41

Wanneer je iemand belt krijg je weer een ander geluidsgedoetje, bel de voicemail en zet je geluid terwijl je belt harder.. Anders zou ik t ook niet weten :P

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:47

Flying_Angel schreef:
Ooh oeps! Ik probeer het nog even!

Edit:

[ Afbeelding ]

Dat kan gewoon met de app CocoPPa, heb dat zelf ook op mijn iPod.
Alleen het vervelende eraan is dat alle apps er dan dubbel om te komen staan, de nieuwe (met de nieuwe skin van het pictogram) en de oude zegmaar, en die oude kun je niet verwijderen omdat dan de nieuwe app niet meer werkt.

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:12

xStephanie schreef:
Wanneer je iemand belt krijg je weer een ander geluidsgedoetje, bel de voicemail en zet je geluid terwijl je belt harder.. Anders zou ik t ook niet weten :P

Dat heb ik al geprobeerd, maar het werkt niet ;( speakers zijn het niet, bijvoorbeeld muziek afspelen gaat wel op normaal volume. Kan het alleen nog dat ding bovenin zijn eigenlijk...
alleen geen idee hoe ik dat kapot gekregen heb dan :+

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:05

Als muziek wel normaal gaat en hij bij Instellingen -> Geluiden -> Beltoon op maximaal staat is er één optie over.

Aan iTunes hangen en Herstel iPhone aanklikken. Ondertussen paard borstelen (want 't duurt wel even), dan backup terugzetten via iCloud en klaar!

LET OP: Foto's die niet in Fotostream staan gaan verloren als je herstelt. iCloud backup werkt alleen als je dit bij de installatie van je iPhone of bij de update naar iOS 5.0 aan hebt gezet. Heb je dit niet -> eerst backup maken via iTunes, dan pas herstellen!

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:17

Dankjewel Choiix, ik ga het eens proberen! :)

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:30

@aulaantje_x: ik heb dat probleem ook gehad met mijn 3g, kon alleen nog met oortjes bellen :P

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:12

Dat ben ik nu ook aan het overwegen inderdaad :P heb jij uitgevonden waar het in zat? Ben wel benieuwd eigenlijk :P

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:57

Ik kom even binnenvallen.
Ik ga begin april voor een jaar naar Canada en wil daar misschien een iPad kopen (met retina scherm, is dat de iPad3 waar iedereen t over heeft? Ben echt een Apple leek :')) . Dingen zijn daar omgerekend zo'n 125-150 euro goedkoper dan hier in NL. Ik zou hem dan wrs in een vd eerste weken al wel kopen, heb dan iig daar nog een jaar garantie en als ik terug ga doen ze wrs niet zo moeilijk omdat ie er al wat gebruikt uitziet zeg maar.
Ik heb zelf alleen eerlijk gezegd niet zoveel met Apple, heb wel een iPod omdat ik die wel relaxter vond dan een ''gewone'' mp4 speler, maar heeft ook de nodige ruzies met iTunes gekost. Met de iPhones die ik sinds dien in handen heb gehad altijd veel ruzie gehad met safari en processen afsluiten, maar goed, dat zal vast ook gewoon wennen zijn.
Heb meer met Samsung en Android, ook zitten kijken naar bijv de Tab2 10.1 alhoewel wrs snel de Tab3 uit zou komen, de Note 10.1, Nexus 10 (die wrs niet in NL uit komt maar dus wel in Canada) en dus de iPad. Naar mijn idee is de iPad met retina scherm kwa scherm en processor enz wel beter dan de andere tablets (die doorgaans nog trager zijn dan mijn telefoon) maar ik zit ook een beetje met bijvoorbeeld geheugen en ''vrijheid''. Ik heb zelf een Samsung Galaxy S3 16 GB met een geheugenkaartje van 16GB. Omdat bepaalde processen ook veel ruimte innemen heb ik van de 12GB telefoongeheugen nog zo'n 5GB over en van de 14GB geheugenkaart nog zo'n 8,5 GB. Aangezien mijn telefoon natuurlijk wat makkelijker mee te nemen is en de camera van 12 MP ook wel ''beter'' is dan de 5MP camera van de iPad verwacht ik eigenlijk niet dat ik veel foto's met dat ding ga maken (grootste gedeelte van het geheugen van mijn telefoon wordt ingenomen door foto's en apps. Heb er net nog de sims opgezet van bijna 1 GB, maar ga die er wrs weer afhalen aangezien ik daar toch niks mee doe. Daarnaast neem ik uiteraard ook mijn digitale camera mee). Muziek zal ik er waarschijnlijk ook niet veel op zetten. Heb nu toevallig net 1 liedje op mijn telefoon gezet, maar heb hiervoor ip mijn iPod en luister eigenlijk veel liever naar de radio.
Ik dénk dus dat ik met 16GB wel uit zou moeten komen, maar zeker omdat er niet de mogelijkheid is om er een geheugenkaartje in te stoppen twijfel ik toch wel een beetje. En wil ik een iPad met 32GB ben ik toch weer zo'n 100 dollar, dus ong 75 euro meer kwijt. En dan wordt 450 euro me eigenlijk toch weer net iets te gek.
Daarnaast zit ik ook een beetje met dat je bij Apple toch al sneller voor apps moet betalen. Ben wat dat betreft echt verwend met Android, heb daar nl nog nooit voor een app hoeven betalen :') het wordt dus ook meer een hebbedingetje en waarschijnlijk zal ik niet veel meer doen dan internetten, facebooken, spelletjes spelen, evt wat foto's bewerken ofzo, dus zijn de gangbare apps, de bekende spelletjes ed ook gewoon gratis of voor weinig te verkijgen?
Ik ga dan iig wel voor de wifi variant. Ik kan mijn telefoon als wifi punt instellen dus ook onderweg heb ik normaal gesproken gewoon internet dus heb de ''cellular'' versie ip niet nodig :)

Alvast bedankt voor het lezen van dit hele verhaal :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:38

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:41

Ik heb nu sinds een maandje ook de iPhone 5, maar mijn geluid is heel zacht als ik bel of gebeld word. Iemand enig idee hoe dat kan? Die pijltjes aan de kinkerkant staan al helemaal open. Met mijn iPhone 4 had ik hier geen last van... nu moet ik hem elke keer op luidspreker zetten, niet echt ideaal :+

Celinee_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:06

Even een vraagje.. Is het muziek overzetten van itunes naar iphone (4s) veranderd? Eerder was er altijd een knopje "op deze iPhone" in itunes waar je op kon klikken en dan kon synchroniseren. Ligt het aan mij of is dat knopje verdwenen?

Zo ja, hoe zet ik dan nu muziek op mijn iPhone? Op een of andere manier is nu alle muziek van mijn iphone verdwenen, in itunes staat het gelukkig nog wel, krijg het alleen niet op m'n telefoon. :o?