Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Minimus

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:46

Geloof het of niet maar ik heb mijn cbr via via gekocht met 40.000km voor 500 euro :o 300 euro ingestopt voor de begrenzing en een kettingspanner, en hij kan er weer tegenaan. De begrenzing heb ik er overigens zelf uit gehaald, dat was de moeite niet en ik laat hem op 25kw staan op het kenteken. Moest volgens de verzekering geen probleem zijn :)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:12

Dat via via, dat zoek ik ook...en in de tussentijd snuffel ik gewoon op het wereldwijde web om te kijken wat ik leuk vind en of ik dat leuke ook kan betalen := Dat is vaak mijn probleem, wat ik leuk vind is duur.
Ik heb wel eisen, maar dat is meer dat motor niet te groot moet zijn ivm het wel of niet passen in de berging.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:20

Nadia,hij is oranje. Niet heel fel,beetje metallic. Deze is t:

http://www.motor-forum.nl/motorshopper/ ... kleur.html

Ik heb ook een klein budget en wilde eerst even wachten eigenlijk,maar Pluus(Suus)heeft me wel enthousiast gemaakt voor deze.
Hij is qua zithoogte laag genoeg,en bescheiden qua vermogen,mooi om te starten. Er zit zelfs een setje valbeugels bij,die kunnen er dan mooi op.
Ik wil iig iets waarbij ik niet te ver voorover lig,en het moet een beetje vergevingsgezind rijden,niet te nerveus op t gas bv,en vanzelfsprekend niet te hoog.
En niet te duur,want ik heb toch wat meer lessen nodig als ik dacht,en nu hopen op het AVD in 1x.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:26

Leuk ding! Oude lesmotor was ook een cb1, vind de cbf wel wat comfortabeler, zit rechterop maar de cb1 is zeker een leuke motor om op te beginnen :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:34

De cbf is volgens mij weer hoger als de cb1,ik ben wat dat betreft wel beperkt in mijn keus omdat ik zo klein ben. Hopelijk zit je op deze niet te ver voorover,haha

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:39

Hoe groot ben jij Snoevie?
Ik ben zelf 1.62 en heb er ook al snel last van dat een motor te hoog is voor me.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:45

Ik ben 1.63 ongeveer,niet groter iig. Ik les op een verlaagde Kawasaki er6-n,die zijn normaal gesproken 78,5 cm zithoogte,en de verlaagde is 2,5 cm lager. Op zich red ik het ook nog wel op de gewone lesmotor,maar ik voel me er niet prettig bij. De Cb1 is 77,5 cm,dus dat zou ik moeten redden.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:51

Snoevie schreef:
Nadia,hij is oranje. Niet heel fel,beetje metallic. Deze is t:

http://www.motor-forum.nl/motorshopper/ ... kleur.html

Ik heb ook een klein budget en wilde eerst even wachten eigenlijk,maar Pluus(Suus)heeft me wel enthousiast gemaakt voor deze.
Hij is qua zithoogte laag genoeg,en bescheiden qua vermogen,mooi om te starten. Er zit zelfs een setje valbeugels bij,die kunnen er dan mooi op.
Ik wil iig iets waarbij ik niet te ver voorover lig,en het moet een beetje vergevingsgezind rijden,niet te nerveus op t gas bv,en vanzelfsprekend niet te hoog.
En niet te duur,want ik heb toch wat meer lessen nodig als ik dacht,en nu hopen op het AVD in 1x.

Die had ik ook gezien _O- Vooral die kleur is stoer!
Dat is wel het type en de prijsklasse waar ik in zoek, daar moet toch iets in te vinden zijn! Maar voorlopig heb ik toch nog geen rijbewijs.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:54

Ja ik vind m ook gaaf. Ik wilde eigenlijk zwart,maar dit is ook apart.
Nou idd eerst nog ff slagen hoor,als ik net zo loop te prutsen a;s de afgelopen 2 lessen vrees ik t ergste :P dus proberen niet te enthousiast te worden

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:01

Jij bent al een stuk verder dan is en ik moet ook m'n bonussen eerst nog afwachten...dan pas weet ik hoeveel ik te besteden heb.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:06

Hmm snap ik inderdaad! Dat is ook logisch. Hangt er voor mij even vanaf hoe snel ik het examen haal. Is toch 250 euro oid

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:09

Bij mij €195,- :') maar linksom of rechtsom...het is een dijk geld, dat is absoluut zo.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:27

Idd. Nouja afwachten maar. Hoe ver ben jij met je lessen?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:58

AVB is binnen, theorie ook en de AVD lessen heb ik pas 2x gedaan. Dus ik heb nog wel even te gaan...ik ga er wel vanuit dat ik voor de zomer klaar ben.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:16

Ik vind de Avd wel sneller gaan als de Avb,wellicht geldt dat voor jou ook :)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:29

Ik hoop het wel, ik heb 18 AVB lessen gehad toen ik slaagde. M'n instructeur gaat pas een datum aanvragen als hij er 100% zeker van is dat alles goed gaat, heel fijn maar het duurt allemaal zooo lang en Nadia en geduld zijn niet echt 'best friends' :=

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:58

Wauw daar ben ik wel jaloers op! Laten we zeggen dat ik aardig wat meer Avb lessen nodig had,haha

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:06

Oh echt? Ik vond het bij mezelf veel, maar ik heb niet echt veel mensen in de omgeving om te vergelijken...zij hebben allemaal al lang hun rijbewijs :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:13

Ahum ik ook := ik ben maar gestopt met tellen... Voordeel... Als ik straks avb heb gehaald drukt mn instructeur dezelfde avond nog op de knop voor t avd :j

Klopt cb1 is lager als de cbf, daar kon de zitting wel verlaagd maar dan kon het op zich wel maar voelde ook niet prettig. Nu zit er een andere schokdemper op en is hij nog lager geworden. Cb1 is ook een stukje lichter.
Had het er met mn instructeur nog over vandaag toevallig, hij zei ook jij moet eigenlijk wat lichters. Deze is voor het mooie net 20kg te zwaar voor je, je zal zien dat je dan wat meer over hebt voor als t echt moet. Hoef je niet meer zo te vechten :j

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:20

Ik heb er ook wel even over gedaan voordat ik mijn AVB haalde :=
Ben eerst een keer gezakt voordat ik het haalde. Moest de eerste x op de hoge motor omdat de andere per ongeluk al meegegeven was aan een ander en ze waren vergeten dat ik hem nodig had voor AVB examen _-:( Dus had toen er wel te veel moeite mee en maakte ook te veel fouten, dusja... (niet alleen door de hoge motor hoor, maar t gaf net allemaal t laatste zetje, zoals bij wegrijden en remmen en netjes eindigen enz. )

Heb me lessen toendertijd niet geteld.

Ik ga de stoute schoenen aandoen en even langs bij wat motorzaken hier in de buurt := Even kijken wat ze hebben staan. Van kijken wordt je altijd wijzer. En het kost geen geld (tenzij ik er 1 koop :+ )

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:21

Haha ik ook hoor. Laten we zeggen dat ik een beetje bovengemiddeld meer tijd nodig had voor het Avb.

Klinkt goed Goldie. Nu ben ik nog enthousiaster over de CB1

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:35

Ik had net ook weer les, ging weer super! *\o/* Zo blij dat ik vorige week twee keer heb gelest en even door heb kunnen pakken. Lijkt alsof er even een knop om is ofzo, voel me ineens veel zekerder op de weg. Hij moest vandaag zoeken naar 'zeikpuntjes' dus dat is een compliment. :D

Oefeningen (snel) gingen ook lekker. Nog één te gaan (uitwijk) en dan doorwerken naar het AVB.

Ik zit ook erg met de hoogte, en gewicht is idd ook heel belangrijk. CB1 heb ik te kort op gelest om echt nog te weten of het wat voor me zou zijn maar heb er ook al een paar op MP bekeken, leuk motortje. :j Ik zit alleen toch liever iets rechterop denk ik...

Beurs was erg leuk zaterdag! :) Weet ook wat meer welke richting ik op ga denken nu (ER-6 of ER-5 qua houding, of een vergelijkbaar type. Neig wel erg naar Kawasaki of Honda).
Deze wordt het iig niet maar was wel even lollig :))
Afbeelding

Toen zeiden Goldie en vriendlief dat ik nog even op deze moest gaan zitten en stiekem was dit toch wel de topper van de dag hoor O:)
Afbeelding

Instructeur begon er ook al over; wordt een chopper? :)) (Hij had de foto op Facebook gezien).
Dus even over gehad en hoewel hij veel mensen die op een chopper gaan zitten absoluut niet vindt passen, vond hij het mij wel erg leuk staan, veel beter dan hij had gehad. Of het lekker zat. Nou dat zeker. :j Na mijn AVB dus nog maar paar keer lessen op de Honda Rebel zodat ik goed het verschil kan gaan afwegen voor ik straks zelf iets ga kopen. :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:47

Staat je inderdaad goed Leo!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:50

Staat je zeker leuk, die chopper. Ik ben echt verliefd op een Yamaha Dragstar, maar dat is en boven m'n budget en hij past niet in de berging. Dus dat wordt het voorlopig niet.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:11

Staat je goed!

Vandaag de KTM Duke 390 weer gezien en werd er wel weer verliefd op. Al vind ik het enige nadeel is dat er oranje in zit. Ik heb het niet zo op die kleur. Met andere woorden: vind het gewoon lelijk. Zou hem zwart/wit ook gewoon veel mooier vinden, maarja...

Denk dat ik gewoon voor een goedkopere motor die ouder is ga, dan meer geld uitgeven voor een nieuwe occasion. Dan slijt ik denk ik eerst liever nog wat paar jaartjes op een "oudje" om nog even goed door te oefenen en later wat meer geld uitgeven voor een echt mooi ding, zoals een Kawasaki z800e (die terug te keuren is naar 35kw *\o/* )

Dan kan ik er ook wat mee als ik later mijn A heb, ipv straks WEER een nieuwe (dure) motor kopen.

Ene winkel wilde mijn YBR niet inruilen omdat hij er geen markt voor heeft. Andere winkel (waar een paar mooie "oudjes" staan voor 1500) wilde hem wel hebben :) Ja hij zei ook dat het moeilijker gaat worden voor hem dan een zwaardere motor, maar hij dat wel echt zou doen puur voor de klant.

Met hem afgesproken dat ik terugkom zodra ik me rijbewijs heb om wat motoren te proberen wat ik lekker vind zitten enz. Is de wat kleinere winkel hier in het dorp, maar vond dat ik al veel netter werd aangesproken dan de grotere winkel in de stad waar ik de Duke zag staan. Daar hadden ze niets voor me onder de 4500.