Oh wat stom! Ik ben gewoon met die Quinoa in de war
ambre
Geplaatst: 14-09-12 14:36
Gnocchi is een beetje een aardappelmeelbal,ik eet het wel eens met gorgonzolasaus. Verder eet ik volkorenpasta en moet ik dus altijd naar de AH,hun bio eigen merk is erg lekker.
Duur weekend voor mij,ga uitgebreid grieks koken voor schoonfamilie. Maar hou vast weer genoeg over!
pimmetje222
Geplaatst: 14-09-12 14:41
Wij hebben een moestuin dus eten we eigenlijk vrijwel het hele jaar groente uit eigen tuin. Wat teveel is vries ik in. Verder let ik goed op wat er in de aanbieding is en stem ons menu daar op af. Ons weekmenu: Zaterdag Courgettesoep met broodjes zalm met sla Zondag Sla en ovengebakken aardappelen Maandag Stamppot ijsbergsla met rookworst - we hebben erg veel sla op het moment Dinsdag Aubergine met tomaten en mozzarella uit de oven met rijst Woensdag Ovenschotel courgettes met tomaten en kabeljauw aardappelen erbij Donderdag Zelfgemaakte frietjes met sla - Kassler en veg. Schnitzel - echtgenoot eet geen vlees Vrijdag Plaatpizza met spinazie - tomaten en gerookte zalm (zalm eten we zeker twee keer in de week omdat we allebei op Cholesterol moeten letten) Zaterdag Groente tomatensoep met broodjes kroket en salade van courgette en tomaten Zondag Boontjes - aardappelen en Vissticks
Gnocchi kun je gemakkelijk zelf maken. Ik vind kant en klaar niet lekker.
Waar kopen jullie quinoa? Ik kan het alleen vinden in de natuurwinkel en dan is het best duur. Ik vind het echter heel gezond (weinig zetmeel, veel eiwitten) dus wil het wel graag regelmatig eten.
Heb quinoa hier ook nog nergens gevonden. Alleen in duitsland bij een drogist. Ooh een moestuin ! Wat fijn zeg ! Wil ik ook als we een huisje met tuin hebben !
@Mootje De fusili pasta die ik gisteren bij de Xenos heb gekocht was ook volkoren pasta. En maar € 0.55. Weet alleen niet of ze die altijd hebben.
Kaatje
Geplaatst: 14-09-12 17:21
Quinoa heb ik bij AH gezien.
Lijstjes maak ik niet , ik kijk wel wat er in de aanbieding is . Maar soms heb ik opeens zin in iets heel anders en dan maak ik dat.
Vandaag ben ik kippensoep aan het koken, restant gekookte kip vries ik in en gaat een andere keer door een salade. Ook heb ik een pan stoverij opstaan ,niet goedkoop ,maar ik had er zin in Daar eten we 2 of 3 keer van , een keer met frietjes en een keer met rode kool bv .
tita
Geplaatst: 14-09-12 17:27
Citaat:
Ik betaal voor de courgette maar 30 of 35 cent hoor?
Jumbo Gorinchem
Davinia_
Geplaatst: 14-09-12 17:58
tita schreef:
Citaat:
Ik betaal voor de courgette maar 30 of 35 cent hoor?
Thanks Emma, maar dat is een winkel waar ik niet te veel moet komen, want ik kom altijd met tassen vol naar buiten Net voor 26 euro boodschappen gedaan. Daar zat een enorme lading currypasta bij en voor 4 euro drop voor in de snoeppot op het werk (zal wel na een paar uur al leeg zijn ) Ik ben alleen vergeten aardbeien te halen, maar dat is 1.50 per doosje!
Tiggs
Geplaatst: 14-09-12 19:06
Destino schreef:
Woensdag: Pasta met kipfilet, rode pesto, tomaat, sperziebonen, ui, ½ courgette, tomatenpuree
Jeej wat gaan jullie hard. Een week menu he? Ik ga meestal naar de winkel, haal avond eten voor 1 x koken en daar doe ik dan 2 dagen mee omdat ik maar alleen ben. Soms maak ik wel voor 3 personen maar dan vries ik 1 portie in. Zo heb ik altijd wat in de vriezer voor de snelle hap dagen. Ik koop mijn groente graag vers en met de vriezer loop ik ook het risico dat ik het vergeet uit te leggen en dus s avonds met bevroren eten zit.
Klinkt heel nuttig dus, maar ik denk voor mij niet handig. Ik maak steeds lijstjes voor die keren dat ik ga en houd me daaraan. Dat lijstje pas ik aan, aan de aanbiedingen die er op dat moment zijn in mijn nabij gelegen supermarkten.
Destino
Geplaatst: 14-09-12 19:39
Tiggs schreef:
Destino schreef:
Woensdag: Pasta met kipfilet, rode pesto, tomaat, sperziebonen, ui, ½ courgette, tomatenpuree
Klinkt lekker, heb je hier een recept van?
Ja hoor
Penne koken en sperziebonen beetgaar koken, ondertussen de kip in stukjes snijden en kruiden met knoflook, italiaanse kruiden en peper/zout. Vervolgens met wat olie de kip bakken. Courgette (stukjes), ui (ringen) + sperziebonen toevoegen aan de kip en even meebakken, tot slot ook de tomaat (stukjes) even meebakken. Die tomaat moet maar heel kort, anders wordt het papperig . Daarna de pesto toevoegen (ik doe altijd het hele potje ) en wat tomatenpuree (ik neem vaak 2 kleine blikjes). Door elkaar roeren, penne erdoorheen en klaar is je pasta!
Marilla ik heb net gekeken. De 500 gram pasta kost 0,49 cent bij de aldi. Bij de plus was de goedkoopste zak penne 0,89 voor 500 gram..
amanda2
Geplaatst: 14-09-12 19:59
Trouwe meelezer heeft n makkelijk en goedkoop spitskool-recept:
Kip of rundreepjes even bakken. Flinke scheut ketjep, Ui er bij en knoflook, Spitkool in reepjes gesneden er bij doen De in de tussentijd gegaarde eiermie er bij Als je daar zin in hebt n handje cashewnootjes er bij
Even roerbakken en smullen maar.
Doe deze variant minimaal 2x varierend met wel-niet vlees en soorten groenten zoals broccoli, peultjes, sperziebonen en mie, rijst etc.
Ik maak die spitskool vaak met een uitje, die in de wok met een beetje olie, dan (vega) gehakt rullen, gesneden spitskool erbij, zout/peper erover en...chinees vijfkruidenpoeder. Dat maakt het helemaal af!
Rijst erbij en evt. wat komkommersalade en je bent klaar, een supergoedkope, snelle en lekkere maaltijd.
Je kunt spitskool ook goed rauw eten, met een dressing van yoghurt/mayo/zout en peper/kerrie. Ik doe er dan ook vaak kummel (komijnzaadjes) over. Eventueel kunnen er stukjes appels door.
Of een soort nasi maken met rijst, geroerbakte spitskool en reepjes omelet. Daar kun je alles nog aan toevoegen wat je over hebt en/of lekker vindt.
tiwi1969
Geplaatst: 14-09-12 22:22
Ik doe ook weer mee, in de vakantie toch iets meer uitgegeven dan de bedoeling was
Spitskool: gehakt rullen(bakvet afgieten, scheutje zonnebloemolie toevoegen), ui gesnipperd meebakken, knoflook, eetlepel kerriepoeder, flinke scheut ketjap manis, theelepel sambal erbij doorbakken. Rijst koken, zodra de rijst gaar is als laatste de spitskool in dunnen reepjes erdoor bakken.
Ik gebruik meestal een halve spitskool voor 3 personen, de andere helft gaat een paar dagen later in een stamppot met spekreepjes erdoor.
Ik las vanmorgen bij de fysio in de wachtkamer dat Supermarkt-hoppen niet loont: