E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:29

Ah, mooi, ben bijna jarig, dus ik heb mijn lief even naar die cover gehint O:) .

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:03

Snik, snik, mijn Kobo Glo heeft het begeven :( Hij blijft in slaapstand, wat ik ook doe :Z
Iemand nog tips?

Hij deed al een beetje raar met pagina's omslaan. Dan haperde hij af en toe en ging ik ineens 3 bladzijden verder.

Wachten tot de batterij op is dat is ook zo wat, want hij is nog bijna vol. Ik denk dat het nog 2 maanden duurt voordat hij leeg is zo in slaapstand. In februari heb ik hem een jaar, dus tot dan in ieder geval garantie.

Nu heb ik er alleen wel een aantal 'gratis' boeken op staan, zouden ze daar moeilijk over doen met de garantie?

Voor nu maar weer even lezen op mijn tablet... enige voordeel is dat ik dan tussendoor op mijn telefoon ook kan lezen. Dat wordt gesynchroniseerd via DropBox.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:23

Ik heb dat ook gehad, deed het weer toen ik hem aansloot via de stekker. Verder zit er ergens een resetgaatje, waar je een naald in moet steken. Wellicht helpt dat?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:25

Hoe laad jij je reader op, Tilmar?
Mijn verkoper kreeg regelmatig readers met dergelijke klachten die voornamelijk met een telefoonlader zijn opgeladen.
De stroomsterkte van dergelijke laders schijnt te zwak te zijn, waardoor de batterij vol lijkt, maar het toch niet is.

Hij legt die een uur aan een sterkere lader en vaak doen ze het daarna weer, zei hij.

Wellicht in jouw geval de reader aan je computer leggen en nog eens goed proberen op te laden?
Bij mijn Aura HD was dat het probleem niet, die was ook vnl met de computer geladen. Ik kreeg bij mijn verkoper zo een nieuwe Aura HD toen het oplaadtrucje niet werkte. Hij heeft de mijne toen ingenomen en die ging hij terugsturen. Ik kreeg onmiddellijk een nieuwe mee. Nu heb ik de mijne wel in een gewone winkel gekocht, geen webshop. Bovendien zijn we bekenden van de winkeleigenaar, zijn daar vaste klant. Wellicht dat dat nog uitmaakt in welke service je krijgt bij problemen.
Kan me ook voorstellen dat men hem eerst naar Kobo stuurt voor onderzoek en je daarna pas een nieuwe krijgt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:29

Ik vind het toch een vreemd verhaal hoor, dat van die laders. Klinkt mij ook in de oren als een verkooptruc eigenlijk. Krijg je bij die ereaders geen lader meegeleverd dan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:33

Ik moet zeggen dat de mijne ook wel wat rare streken heeft. Geen ramp verder, maar sowieso is het wel raar...

Als ik hem open doe dan springt hij dus automatisch aan zeg maar. Als ik dan niet snel genoeg de bladzijde omsla, gaat hij weer in ruststand. Best irritant. In het begin deed hij dit niet.

Maargoed daar is mee te leven, ik doe nu gewoon als ik hem open doe even blz. omslaan en weer terug en dan is het goed.

Maar soms wil hij ook niet aan gaan of gaat hij ineens uit. Of loopt vast, dan kan ik geen blz. meer omslaan. Beetje vaag.

Nu lees ik heel weinig dus heb ik ook niet vaak problemen, maar ik hoop niet dat dit een voorbode is voor een groter probleem, dat door mijn weinige lezen dan pas tot uiting komt nadat ik hem een jaar heb en de garantie verlopen is weet je wel -O-

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:38

Alleen een kabel voor op de pc.
En er zit wel degelijk verschil in amperage dat de verschillende laders leveren, dus zo gek vind ik het niet.
Mijn fotocamera laadt alleen op met de bijgeleverde stekker, of aan de computer, niet aan de stekker van mijn telefoon.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:43

Undefined schreef:
Ik heb dat ook gehad, deed het weer toen ik hem aansloot via de stekker. Verder zit er ergens een resetgaatje, waar je een naald in moet steken. Wellicht helpt dat?

Heb ik ook al geprobeerd... helpt niet :(
Ook al aan de pc verbonden... helpt niet :( Meestal laadt ik hem aan de pc op, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik heb hem bij een (grote) webshop gekocht, dus dat wordt terugsturen. Maar op zich kan ik hem wel missen hoor. Op mijn tablet (nexus 7) lees ik ook best fijn. Nadeel is het licht en de batterij. Voordeel is het snelle reageren met omslaan en de synchronisatie met mijn telefoon.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:13

pmarena schreef:
Ik moet zeggen dat de mijne ook wel wat rare streken heeft. Geen ramp verder, maar sowieso is het wel raar...

Als ik hem open doe dan springt hij dus automatisch aan zeg maar. Als ik dan niet snel genoeg de bladzijde omsla, gaat hij weer in ruststand. Best irritant. In het begin deed hij dit niet.

Dit doet mijn Aura HD ook, alleen al vanaf het begin. Dacht dat dit hoorde.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:19

Ik vind het ook wel typisch iets dat zou kunnen horen om bvb. te beschermen tegen per ongeluk aanzetten ofzo :P

Daarom vind ik het ook geen ramp :)

Maar wel raar dat het de eerste keren niet was en pas na een paar maanden begon :P

Zou wel toevallig zijn als ik die eerste keren steeds wel snel genoeg de blz. omsloeg :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:31

Volgens mij hoort het idd. Even tikken zonder omslaan is ook genoeg. Als ik gewoon lees ben ik eigenlijk wel altijd snel genoeg. Als ik mijn gedachten af laat dwalen niet. En wat dan weer niet klopt is dat daarna het lampje niet meer automatisch aangaat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:33

Ik heb het idee dat het lampje de ene keer wel en de andere keer niet aan gaat :P

Maar ik lees te weinig om er echt zeker van te zijn, nu heb ik zoiets van "huh...dit deed hij voorheen niet zo toch.... :? " maar dan denk ik... het zal wel aan mij liggen, ik weet het eigenlijk niet zeker meer :P

ikkuhh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:04

Ik heb ook een e-reader en vroeg me af waar jullie de boeken vandaan halen?
Kopen jullie alle boeken of downloaden jullie ze ook?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:20

Downloaden mag niet ;) Je kan eboeken kopen bij bijvoorbeeld Bol.com of ECI.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:29

Het mag niet maar kom op.... Kopen jullie al je boeken? :')
Ik heb nog geen 1 boek gekocht sinds ik mijn ereader heb.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:32

Jorinda schreef:
Downloaden mag niet ;) Je kan eboeken kopen bij bijvoorbeeld Bol.com of ECI.

Bij bol.com download je ze ook :+ nadat je ervoor betaald hebt :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:38

Dat het niet mag betekent ook dat je het er hier op bokt niet over mag hebben. Staat in de regels.

Balen zeg tilmar. Hopen dat het snel gemaakt is dan.

Heb mijn glo nu ruim een jaar en gelukkig doet hij het nog helemaal super. (Snel rgens afkloppen...)
Laatst bijgewerkt door KozieZ op 02-12-13 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:00

Ik heb ook nog geen boek gekocht. Ik heb juist een e reader zodat ik er verder geen geld meer aan kwijt ben :+ anders koop ik liever een normaal boek :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:09

Yonker schreef:
Het mag niet maar kom op.... Kopen jullie al je boeken? :')
Ik heb nog geen 1 boek gekocht sinds ik mijn ereader heb.

Je mag het er op Bokt niet over hebben.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:14

Idd, punt is dat als we illegale praktijken bespreken het topic gesloten wordt en dat zou erg jammer zijn!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:24

Shadow0 schreef:
Volgens mij hoort het idd. Even tikken zonder omslaan is ook genoeg. Als ik gewoon lees ben ik eigenlijk wel altijd snel genoeg. Als ik mijn gedachten af laat dwalen niet. En wat dan weer niet klopt is dat daarna het lampje niet meer automatisch aangaat.

Hier precies zo :j

Over het downloaden; je mag op bokt niet vragen waar je het gratis kan downloaden of waar je het gratis hebt gedownload. Wel dat je het niet allemaal gekocht hebt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:25

C_arola schreef:
Over het downloaden; je mag op bokt niet vragen waar je het gratis kan downloaden of waar je het gratis hebt gedownload. Wel dat je het niet allemaal gekocht hebt.

Ok, dank voor de info. Dan bij deze, ik heb het allemaal (10.000+ ) niet gekocht :P .

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:28

Ik heb misschien 4 boeken wel gekocht :')

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:32

troi schreef:
C_arola schreef:

Ok, dank voor de info. Dan bij deze, ik heb het allemaal (10.000+ ) niet gekocht :P .

Graag gedaan :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:33

Hier een sulletje dat alles gewoon netjes van de Kobo site heeft, wel veel gratis :P