Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liekensancho

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:39

@Tabor-dino, ja dat bedoelde ik, moet hij alleen daar een hutje hebben mét internet om in te slapen etc.. *lol

Tabor_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:04

liekensancho schreef:
@Tabor-dino, ja dat bedoelde ik, moet hij alleen daar een hutje hebben mét internet om in te slapen etc.. *lol

haha, jeugdherberg ofzo dat is nog te doen geloof ik.

liekensancho schreef:
800 euro aan stalling? crisis
Geen idee hoe het leven daar verder is, zijn huizen dan wel betaalbaar 'op de buiten' ?

Huizen zijn in verhouding wel gelijk, Chf 500.000 voor een beetje normaal huis. Het enigste is dat je 20% zelf moet betalen. Dus betekent dat je dus
Chf 100.000 zelf moet betalen (80.000 euro)
Dus het duurt even voordat je dat ook bij elkaar hebt. Daarom moet je op bepaalde dingen bezuinigen om een eigen huis uiteindelijk te kunnen krijgen.

Leven zelf is gewoon goed, schoon en openbaar vervoer rijdt gewoon optijd. Dat is wel lekker hoor.

Ohja ging even kijken bij een kapper min. 50 euro voor knippen. Laat ik toch maar in Nederland doen :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:11

Pff ik vind het hier maar lastig in Amsterdam! Ik kom niet lekker uit met mijn boodschappen. Hebben jullie goede bezuinigingsalternatieven? Voor 1 week koop ik nu:

- 2 broden ---> samen 2 euro ( nou ja, 1,98)

- 7x avondeten (dit is gemiddeld, want ik koop 1 bups en dan vries ik het in, ik eet dus niet elke dag hetzelfde). Dit bestaat dan uit:
* 3 bakken tofuspul (6 euro)
* 3 zakken of stuks groente (3 euro)
* 1 zak rijst/macaroni (1,50)
* spul om saus te maken (bv tomatenpuree en kruiden, of boter, melk etc) - meestal ong 2 euro
En dit is dan een goedkope variant, het kan duurder.

- 1 liter volle melk (80 cent)
- 1 liter sojayoghurt (3 euro)

- 1 fles spa (1,30)
- 1 fles cola (80 cent)

En dan wil ik ook nog eens wat tussendoortjes, bv deze week:
- chocolademuffins, 4 stuks (1,10)
- japanse bolletjes (80 cent)
- ontbijtkoek (1,40)

En dan nog wat beleg uiteraard, maar daar doe ik langer dan een week mee. Gemiddeld gaat er misschien 3 euro aan beleg door in een week?

Dat wordt dan al zo'n 25 euro! Per week!!! en dan heb ik nog steeds het gevoel dat ik wel meer zou willen kopen en eten> Tips iemand? :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:18

Ik denk niet dat het veel goedkoper kan Sheran :n Waar woonde je hiervoor & voor hoeveel deed je boodschappen?
Misschien je groente halen aan het einde van de dag op de markt?

Grappig om lijstjes te zien. Jouw lijstje is heel anders dan de mijne!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:20

Aww nou zeg!

Ik woonde hiervoor in Groningen en toen redde ik het met een euro of 30 per maand... ik ben hier helemaal ondersteboven van :')

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:21

Als je vleeswaren als beleg eet betaal je heel weinig voor een week. Een stukje kaas is al 4/5 euro.

Voor je wasmiddel/schoonmaakmiddel/wc papier e.d. zou ik zeker 5€ per week bijtellen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:22

30 euro per maand %) Dat is wel heel weinig! Ik doe voor rond de 30 euro per week boodschappen en daar komen de lunches op het werk nog bij (ong. 25 euro p.m.)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:43

flicka schreef:
Als je vleeswaren als beleg eet betaal je heel weinig voor een week. Een stukje kaas is al 4/5 euro.

Voor je wasmiddel/schoonmaakmiddel/wc papier e.d. zou ik zeker 5€ per week bijtellen.

Voor wie geldt het? Voor mij?
Als beleg eet ik ook wel eens wat vegaspul. Wasmidde/schoonmaakmiddel etc is bij lange na geen 5 euro per week, dat is een verwaarloosbaar bedrag per week. Het is misschien 2 euro per maand?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:47

Ik ben sinds vanavond mijn eigen sigaretten aan het rollen met zo'n apparaatje, vet grappig werk :D
Indien ik 10 dagen met zo'n bus kan doen dan ben ik 45 euro per maand kwijt aan roken, anders 160....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:52

Dat scheelt een hoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:02

Gewoon stoppen ;)

Morgen weer boodschappen doen. Ben benieuwd. Weekmenu is al klaar.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:07

Ik ga morgen bedenken in de supermarkt wat ik ga eten.
Ik eet iig zaterdag, maandag, dinsdag en donderdag niet thuis. Nu hopen dat ik dat niet vergeet met boodschappen doen :=

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:09

Citaat:
Ik ben sinds vanavond mijn eigen sigaretten aan het rollen met zo'n apparaatje, vet grappig werk
Indien ik 10 dagen met zo'n bus kan doen dan ben ik 45 euro per maand kwijt aan roken, anders 160....

Deed ik ook , pot shag bij de aldi vandaan.......
Ben nu gestopt, dat is t allergoedkoopst :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:16

Mootje schreef:
Ik ga morgen bedenken in de supermarkt wat ik ga eten.
Ik eet iig zaterdag, maandag, dinsdag en donderdag niet thuis. Nu hopen dat ik dat niet vergeet met boodschappen doen :=

Dan ga je vast meer kopen dan je wil hihi

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:56

Ik doe al enkele weken de boodschappen online (net besteld en dan kunnen we ze morgenvoormiddag afhalen). Eigenlijk uit tijdsgebrek (drukke job, kleine kindjes, enz), maar wat ik ervaar is dat je zo heel gemakkelijk de prijzen per liter / per kg kunt vergelijken. Sommige dingen waarvan ik dacht dat ze het goedkoopst waren en die ik dus altijd meenam in de winkel blijken dat helemaal niet te zijn }:0 En zo zie je ook meteen op welke producten er korting is. De servicekost haal je er dus gemakkelijk weer uit (in ons geval toch, als je alles voor een week voor 4 personen koopt).

Verder is een weekmenu inderdaad een goede tip, dat doen wij al heel lang, eigenlijk ook weer omdat we geen tijd hebben om meer dan 1x per week naar de supermarkt te gaan, maar het is ook een goede manier om niet teveel overbodige dingen mee te nemen. In het begin van de week eten we dan altijd verse groenten en tegen het einde diepvriesgroenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:57

Net voor iets meer dan 60 euro boodschappen bij de Aldi gedaan.. Hier zat oa veel vlees bij (wat ik dan per 2 in de diepvries doe), 1 doos melk en 1 doos icetea.. Met veel dingen kunnen we weer een paar weken vooruit :) Morgen nog even voor groente en fruit naar de AH, dat vind ik bij Aldi niks aan :n

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:58

DEEN heeft op dinsdag 'zakken vullen' :+ dan kun je een tas met vijf groentes (wel beperkte keuze) vullen en dat kost dan 3 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:40

Zo, dat is niet verkeerd. Maar de provinciaaltjes onder ons, kunnen ook naar de boer...die hebben ook voordeeltjes...

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 01:08

Arabesk schreef:
DEEN heeft op dinsdag 'zakken vullen' :+ dan kun je een tas met vijf groentes (wel beperkte keuze) vullen en dat kost dan 3 euro

ik heb hier een deen om de hoek maar dit heb ik nog niet mee gemaakt..
is dat bij alle deens zo?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:33

Wij hebben op de markt een "colli" dan heb je voor 3 euro ofzo bv, een kool ,sla , courgette champignons enzv.
is altijd goedkoper dan dat je het los koopt , maar er zit natuurlijk altijd iets bij wat je niet van plan was om te kopen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:09

Dat is het nadeel van groenten kopen op de markt ja. Bij ons staat ook een groente-/fruitkraam die altijd tegen bodemprijzen heel veel aanbiedt. Dat zijn meestal restpartijen en het moet bijna altijd binnen een of twee dagen op, maar het is wél goedkoop.

Gevolg is dus dat je ineens thuis zit met een doos mango's of een hele tas mandarijnen, terwijl je die op dat moment niet in zulke hoeveelheden nodig hebt, maar ja, het was goedkoop, dus...
Inmiddels weet ik wel het menu erop aan te bieden, dus als daar een groente heel goedkoop is, dan wordt die gewoon de komende dagen veel gegeten.
Wat ik daar trouwens ook nog wel eens doe, is een hele voorraad spaanse pepertjes kopen, die halveren, schoonmaken en dan invriezen. Heel handig om zo te gebruiken wanneer je ze nodig hebt. Werkt trouwens ook met gember (in stukjes van ±2cm invriezen) of ander spul wat niet heel hard gaat maar wel handig is om op voorraad te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:25

Tja, niet alles is dus goedkoop als je vervolgens de helft weg moet gooien :n Ik zou er dus zeker op letten dat als iets goedkoop wordt aangeboden of je het wel echt opkrijgt en niet verplicht de hele dag mandarijnen moet eten :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:37

Ondanks dat ik niet veel nodig had, toch 40 euro incl. krant en twee bossen tulpen :o
Mijn lijstje:
6 appels
6 bananen
2 grapefruits (voor in de verse jus)
Net perssinaasappels (goed voor twee weekenden)
Gedroogde abrikozen
Gedroogde cranberrries (goed voor twee weken)
Brocolli
Komkommer
2 stukken varkenslever (biologisch) (goed voor 4x eten)
1 stuk biologische varkenshaas (goed voor 2x eten)
2 bakjes philidelphia light (in de aanbieding, voor 2 weken)
bakje haringsalade
Speltbrood
Groot pak eieren (goed voor twee weken)
tablet 85% cacao chocolade
1l melk
3 bakken optimel 0% (in de aanbieding, doe ik twee weken mee)
1 bak magere Franse kwark
1l Rijstepap
Pak diepvries-bladspinazie

Ik ben druk aan het lijnen, heb alles bij de C1000 gehaald en dingen als pasta, rijst, en andere basisingedienten heb ik dus al in huis (voorraadkast).

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:58

Mootje dat heb je toch best netjes gedaan? Fruit is nu eenmaal prijzig!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:07

Biologisch vlees krijg ik ook altijd een rolberoerte van, maar het is zo lekker O:) Ik eet ook lang niet elke dag vlees...
Gelukkig heb ik geen budget waar ik mij aan moet houden (omdat er bijv. gewoon niet meer geld is) maar alles is meegenomen!