Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:10

is internet bij simyo ook goed en snel ?
kan je makkelijk in de gaten houden hoeveel je nog hebt van de bundel ?

Amira_

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:31

Voor mijn moeder ben ik aan het kijken naar een iPhone 5, nu weet ik niet of ik een 16GB of 32GB moet kiezen. Hoeveel past er op een 16GB? Mijn moeder luistert vrijwel geen muziek, heeft niet zoveel apps, alleen wel veel foto's.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:44

Simyo internet werkt bij mij altijd goed, kan goed op interne zien hoe veel ik verbruikt heb en als het goed is komt er ook nog een app voor je verbruik :)

Bij een iPhone (4s, dat wel) van 16 gb kan je 13/14 gb 'echt' gebruiken. Ik heb redelijk veel Apps, muziek en foto's en merk nu wel dat ie vol begint te worden, hoeveel foto's heeft je moeder ongeveer? :) ik denk zelf dat 32 te veel is

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:14

Ikwashier schreef:
Simyo internet werkt bij mij altijd goed, kan goed op interne zien hoe veel ik verbruikt heb en als het goed is komt er ook nog een app voor je verbruik :)

Bij een iPhone (4s, dat wel) van 16 gb kan je 13/14 gb 'echt' gebruiken. Ik heb redelijk veel Apps, muziek en foto's en merk nu wel dat ie vol begint te worden, hoeveel foto's heeft je moeder ongeveer? :) ik denk zelf dat 32 te veel is

Ehm rond de 800 foto's denk ik. Is dat te doen met 16 GB?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:30

De iphone 4s heeft een 8mp camera.. dat betekent dat er ruim 7000 foto's op een telefoon met 16 GB kunnen staan :Y) Trek daar wat apps en muziek vanaf.. dan kan je moeder er nog zeker 5000 op kwijt :Y)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:36

8nnemiek schreef:
De iphone 4s heeft een 8mp camera.. dat betekent dat er ruim 7000 foto's op een telefoon met 16 GB kunnen staan :Y) Trek daar wat apps en muziek vanaf.. dan kan je moeder er nog zeker 5000 op kwijt :Y)

Dus dan red ze het makkelijk met die 16GB. Haha bedankt!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:49

Iemand die mij kan helpen met de keuze tussen de galaxy s advance en de galaxy s2 plus ?

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:53

Dat gaat Ze indd redden :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:30

Hoi allemaal,

wellicht iemand een tip?

Mijn meer dan 10 jaar oude Nokia met net 1 van de eerste voorzichtige kleurenschermpjes is inmiddels toch best wel overleden... :(:)
http://www.mobieltjes-museum.nl/GSM/ima ... 205140.jpg :P

Omdat ik toch wel wil kunnen bellen onderweg in de auto ofzo, dus toch maar een beetje aan het kijken naar een ander toestelletje.

Ik hou helemaal niet van die hype met dat altijd maar bereikbaar moeten zijn, heb die GSM zelden of nooit bij me,
wil niet vergroeien met zo’n ding en heb geen behoefte aan Facebook en appen enzo :P

Wil geen abonnement, en wil bij voorkeur gewoon een simlock vrij nog als nieuw mobieltje van iemand overnemen die hem over
heeft ofzo, gezien veel mensen toch steeds het nieuwste willen hebben en nog hartstikke goeie mobieltjes in de kast hebben liggen :j
Ik zou er liefst gewoon mijn Hi Pre-payd kaartje in willen gebruiken, daar staat nog voor dik 50 euro beltegoed op :))

Maar welk merk / model zou wat voor mij zijn? :)

- Ik wil er dus graag mee kunnen bellen en gebeld worden, dat lijkt me logisch :P
- Wil er ook graag heel makkelijk mijn mail mee kunnen checken (kan dat überhaupt met een pre-payd kaartje :? ) en beantwoorden
- wellicht dus een echt toetsenbordje erop, om makkelijker te kunnen mailen?
- bestaat er ook iets dat je snel & makkelijk mail kunt inkijken zonder steeds op internet de webmail te openen? Mobiele Outlook ofzo? :P
- wil er ook graag even wat mee kunnen opzoeken op internet, wellicht ook iets van een navigatie erop? Die ook goed up te daten is?
- zou fijn zijn als hij een klokje weergeeft zonder hem daarvoor aan / open te moeten doen
- wil graag een model dat goed tegen een stootje kan want ik gooi dat ding overal neer / zit her en der in broek- en jaszakken
- moet dus niet snel krassen, toetsen indrukken of kapot gaan als hij wat in de verdrukking komt
- een camera waarmee je fatsoenlijke foto’s kunt maken, zou leuk zijn

Kortom: ik hoef dus niet het nieuwste van het nieuwste, wil gewoon een leuk betaalbaar modelletje dat net uit de mode is doordat er een nieuwer
model is ofzo. Gewoon een (belangrijk!!) betrouwbaar, degelijk toestel dat je in je broekzak kunt stoppen en waar je niet enorm voorzichtig mee hoeft te zijn en die niet steeds vastloopt of allerlei gedoe heeft. Een goed stabiel werkend besturingssysteem dus, goed degelijk & betrouwbaar, gewoon doen wat hij moet doen zonder gemuts :j

Vergeet ik wellicht nog iets dat ook wel heel handig is? Iets van wat stukjes muziek erop kunnen zetten en afspelen is ook wel geinig, ik heb op mijn autoradio ook
iets met MP3 en Bluetooth dus wellicht kan dat gekoppeld worden. Maar mag allemaal heel basic zijn, hoeft geen ultra moderne smartphone met enorme capaciteiten te zijn dus :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:27

Ik zeg al een tijdje dat ik graag de Samsung galaxy s3 mini wil kopen, maar nu kwam ik nog de Samsung galaxy s2 plus tegen. Deze telefoon heeft een betere camera en snellere processor. Wel is hij iets groter dan de s3 mini. (Heb nu de Gio, en wil niet veel groter hebben). De prijs zit 15 euro verschil in.
Iemand ervaringen met deze telefoons?

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:14

Sinds vandaag de s2 plus in mijn bezit.
Ben hem nu aan het instellen en ontdekken. Maar vind het een leuke telefoon en mooi om te zien.
Verder nog geen ervaring ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:17

Ik tel nog af :P , wel is mijn trouwe Gio verdronken bij zijn eerste zwemles :') Kan nu helemaal niet wachten meer. HTC heeft ook leuke telefoontjes.. Maar daar ben ik niet thuis in

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:54

Zal mij hier ook even aanmelden, zit zelf helemaal in dit wereldje :Y)

Dus voor vragen over abonnementen of telefoons, shout!

Edit:

In geval van abo's, het is belangrijk om te weten hoeveel SMS/MIN en MB's nodig zijn. Klein ideetje voor velen die een leuke telefoon zoeken voor niet al te veel geld: Sony Xperia T via GSMtopdeal.nl

Je krijgt de telefoon gratis vanaf €21,25 per maand met 750MB, 200MIN en 0SMS (0,23 per sms buiten bundel).
Netwerk is T-mobile.

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:38

Ik heb inmiddels ook mijn nieuwe telefoon. Het is de sony xperia p geworden. Erg fijn toestel!

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:42

Ik ga deze week de Iphone 5 bestellen. Iemand ervaringen? :) Het kost even wat, maar hopelijk is hij het waard.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:12

Quad schreef:

Edit:

In geval van abo's, het is belangrijk om te weten hoeveel SMS/MIN en MB's nodig zijn. Klein ideetje voor velen die een leuke telefoon zoeken voor niet al te veel geld: Sony Xperia T via GSMtopdeal.nl

Je krijgt de telefoon gratis vanaf €21,25 per maand met 750MB, 200MIN en 0SMS (0,23 per sms buiten bundel).
Netwerk is T-mobile.

He, daar wilde ik net een vraag over stellen :-) Ik heb daar ook naar zitten kijken en het leek mij wel wat, maar is dus echt een aanrader?

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:24

Hee! Mijn oude sony xperia heeft het helaas begeven, dus ik ben met spoed opzoek naar een nieuwe telefoon! Voor mij is het belangrijkste punt een groot scherm (maar het toestel moet niet veel groter dan een iPhone zijn), goede camera en redelijke batterijduur (gewoon een dag meekunnen). Ook wil ik graag gebruik gaan maken van verschillende apps, maar ik neem aan dat dit tegenwoordig op alle smartphones mogelijk is.

Ik heb niet ontzettend veel geld te besteden (rond de 200 euro), maar als ik een nieuwe mobiel koop dan wil ik wel in een goede investeren. Ik heb verder geen voorkeur voor een bepaald merk. Heeft iemand misschien een aanrader? :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:38

GaitMonster schreef:
Ik ga deze week de Iphone 5 bestellen. Iemand ervaringen? :) Het kost even wat, maar hopelijk is hij het waard.

Geen ervaring mee, enkel dat ik het jammer vind om iTunes te moeten gebruiken etc. Ben daarom gauw van Apple afgestapt.

fransje23 schreef:
Quad schreef:

Edit:

Netwerk is T-mobile.

He, daar wilde ik net een vraag over stellen :-) Ik heb daar ook naar zitten kijken en het leek mij wel wat, maar is dus echt een aanrader?

Jup, heb het een en ander uit zitten zoeken, maar voor het bedrag wat je betaald krijg je bijna nergens anders een vergelijkbaar toestel, heb deze ook een weekje uitgeprobeerd, het is een heerlijk toestelletje die ook vrij snel aan voelt.

Een review:

xIrlijn schreef:
Hee! Mijn oude sony xperia heeft het helaas begeven, dus ik ben met spoed opzoek naar een nieuwe telefoon! Voor mij is het belangrijkste punt een groot scherm (maar het toestel moet niet veel groter dan een iPhone zijn), goede camera en redelijke batterijduur (gewoon een dag meekunnen). Ook wil ik graag gebruik gaan maken van verschillende apps, maar ik neem aan dat dit tegenwoordig op alle smartphones mogelijk is.

Ik heb niet ontzettend veel geld te besteden (rond de 200 euro), maar als ik een nieuwe mobiel koop dan wil ik wel in een goede investeren. Ik heb verder geen voorkeur voor een bepaald merk. Heeft iemand misschien een aanrader? :)

Een groot scherm en niet veel groter dan een iPhone gaan niet echt samen, de iPhones tot de 4s hebben een 3,5" en de 5 een 4" scherm.
Ik denk dat voor dit budget de HTC Desire X het beste uit de bus valt.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:30

Heeft hier iemand de ervaring met bestellen van de websites: www.belsimpel.nl of www.alternate.nl ? Ik lees op internet namelijk hele wisselende berichten. Maar de prijzen zijn wel gunstig. Of iemand nog een andere tip qua webshop voor de iphone?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:42

Ligt eraan hoe je de iphone wilt bestellen, is dat incl. abonnement of gewoon los?

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:44

Quad schreef:
Ligt eraan hoe je de iphone wilt bestellen, is dat incl. abonnement of gewoon los?

Sorry, inderdaad een beetje onduidelijk. Ik wil hem los bestellen, heb al een sim-only abonnement.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:47

Toevallig heb ik vanochtend een telefoon besteld bij belsimpel.nl, tot nu toe verloopt alles vlotjes :=

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:49

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:40

Mijn huidige telefoon heb ik bij belsimpel bsteld. Goede service. Mijn volgende ga ik daar volgende week bestellen.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 07:46