Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:06

Ik heb een metalen hele simpele gekregen voor m'n verjaardag, voor een kookboek op het aanrecht. Deze kwam bij de Xenos vandaan. Zal eens online voor je zoeken!

Edit, idd, zoek eens op kookboekstandaard op Google, krijg heel veel verschillende soorten te zien!
Laatst bijgewerkt door Samo op 15-10-10 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:06

Ze bestaan wel. Vaak om een kookboek op te kunnen zetten tijdens het koken volgens mij? Dus misschien in die hoek zoeken?

Ir111

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:08

:)* Tuurlijk, wat stom dat ik niet aan kookboek standaards heb gedacht! Dat googled een stuk makkelijker!

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:58

Susje: geweldig huis zeg!!! Helemaal mijn smaak van binnen en van buiten. Waarom wil je de vloer schuren en lakken? Of kunnen we op de foto niet zien hoe slecht hij is? ;) Ik vind hem zo ook al mooi overkomen op de foto.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:25

Heeft hier iemand ook ervaring met het verwijderen van tapijt op een houten trap?? Dat het een rotklus is dat weet ik!! Maar zou graag tips willen van goede lijmverwijderaar of iets dergelijks..

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:28

Samantha: Die gordijnen zijn wel heel mooi!! Zou je binnenkort ook eens een foto willen plaatsen om te zien hoe ze dan staan? Ik wil zelf ook graag donkergrijze gordijnen, maar ben bang dat het te donker wordt. Maar past bij ons ook mooi bij de gordijnen! Heb je de muren er tegen aan gewoon wit? En die vloer, is dat laminaat of hout?? Ik vind het een hele mooie kleur!!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:40

Als het hangt plaats ik zeker foto's!
De muren zijn wit gespachteld, en de vloer is laminaat.
Vanmiddag bij de aldi voor 20 euro een blank eiken tv meubel op de kop getikt. :D Lag in de koopjeshoek, normaal 149 euro!
Ben er erg blij mee, we wilden al alle meubels nieuw maar voorlopig komt het er niet van, door de verbouwing/dubbele lasten en net een baby gekregen dus centjes gaan hard hier...
Zulke koopjes zijn dan wel erg fijn. Het hele woonkamer gedeelte is dan 'nieuw' en naar onze zin, tv meubel, tv is ook pas paar maandjes oud, bank, gordijnen, boekenkastje, en box.
De eethoek en dressoir kast en de salontafel zijn dan nog koloniaal.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:58

Hebben wij ook gedaan inderdaad rotklus!
Bij ons was het gelijmt en overal geniet en kleine spijkertjes.
Wjj hebben de lijm met verfafbijt erafgehaald van alabastine, werkte goed, maar het blijft een rotklus!

Naath86 schreef:
Heeft hier iemand ook ervaring met het verwijderen van tapijt op een houten trap?? Dat het een rotklus is dat weet ik!! Maar zou graag tips willen van goede lijmverwijderaar of iets dergelijks..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 08:41

Samantha wat een leuke gordijnen, ben benieuwd hoe het straks staat (of het niet te donker wordt?).
en die vloer vind ik ook mooi zeg! Wij wilden eerst ook een hele donkere vloer maar iedereen raadde dat af ivm onze dieren; dat je dan alle haren etc. meteen ziet.
Ach en nu hebben we een witte vloer, das pas handig met honden :P

je moet inderdaad dat spul van alabastine ophalen.
En een schuurmachine, nadat je met plamuurmes de grootste stukken eraf hebt gekrabt.
Ter inspiratie wat foto's die ik tijdens die rotklus heb gemaakt.
Inmiddels zit de trap in de grondverf, moet nu nog een paar keer afgelakt worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 16-10-10 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 08:47

pft,rotklus die trappen...heb het ook gedaan jaren terug,bah....

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:48

Ja of je laat er gewoon weer vloerbedekking opleggen ;)
Als onze trap nu weer te lelijk gaat worden op een gegeven moment dan gaat er lekker gewoon vloerbedekking op hoor, want verven lukt echt niet als je al eenmaal in je huis zit.

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 14:30

Sizzy schreef:
Dana, dat was idd een hele verbetering om die oude keuken destijds zo op te knappen!
Heb je alle tegels toen afgeplakt (ivm het witte voegwerk) of hoe heb je dat gedaan? :)

En wat een mooie nieuwe keuken!!

Geeske, wat leuk zeg. Ben benieuwd naar jouw huis! :) heb je al eens wat projectjes gedaan?

Sterre: die pip bekers zijn idd superfijn!
Ik heb zelf van die dubbelwandige grote glazen van Bodum, heerlijke dingen! Thee blijft lekker lang warm en je kunt hem gewoon vast houden zonder dat het te heet wordt.

Ben nu bezig met de eerste :j
Wordt wel heel gaaf! Mag t hele huis doen met een goed budget, dus ben heel benieuwd! :D
Als t klaar is mag ik de foto's gebruiken voor op mn website (die nog moet komen :P)

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 14:34

Samantha_ schreef:
Dat denk ik ook ja, 1 keer wat laten vallen en je ziet het al.
Wij hebben onze vensterbanken geverfd. Die waren gelig, dus met een kunststof primer behandeld en gelakt. Nou 1 keer er wat op zetten en je ziet het al. Voorlopig laten we het zo maar toch maar eens wat anders op bedenken.

Ik zit te kijken voor gordijnen.
Nu twijfel ik tussen deze 2:
http://www.wehkamp.nl/wonen/gordijnen-r ... 83_407868/

Of deze kleur:
http://www.wehkamp.nl/wonen/gordijnen-r ... 83_407868/

Ik denk zelf de lichte?

Onze muren zijn allemaal wit, vloer wordt laminaat in zwart eiken. En de bank is antraciet. Meubels zijn nu nog koloniaal maar wil langzaam aan overstappen op iets anders. We hebben nu al een kast in wit en de box is ook wit. denk dat de rest iets van blank eiken wordt.

Ik vind die lichte ook t mooist.. die donkere komt wat hard aan..

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 14:45

veerledec schreef:
Hier een wat betere ervaring met het verven van tegels, ik heb dat gedaan bij onze open haard die ik echt té lelijk vond.
Oud:
Afbeelding
Nu:
Afbeelding
Niet de beste foto, maar de tegels zijn dus geverfd, eerst met goede grondverf voor tegels en daarna met gewone lak, dezelfde als op de plafondbalken.

Mij gaat het niet om de tegels. Binnenkort krijgen wij de sleutels van ons huisje waar nog veeeel aan moet gebeuren. En onze kachel zit in een hoek gesitueerd voor een rode bakstenen muur en licht bruine bakstenen kachel. Heb je jouw muur en kachel laten stucken?
Afbeelding

Verder heb ik heerlijk ideeen op kunnen doen in dit topic en geweldige interieurs voorbij zien komen. Niet alles even geschikt voor ons huis en onze smaak, maar wel gave kamers.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:17

De muren waren al gestuct, daar is alleen een lik verf overheen gegaan. De schouw is gestuct ja, goed uit laten harden voordat je de haard aansteekt ;). Heeft mijn vader zelf gedaan, en dat is gewoon een kantoorman die graag klust in zijn vrije tijd, dus het is geen hoogstaand kluswerk.

De trap was hier overigens ook een drama, wat onder de vloerbedekking uitkwam was echt niet meer geschikt voor verf of iets dergelijks. En vloerbedekking wilde ik niet ivm katten. Uiteindelijk heb ik Upstairs er een trap overheen laten zetten. Niet goedkoop maar wel mooi resultaat.
Afbeelding

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:03

@ Piej : voorbeeldje van schouw die gestucd is

voor :
Afbeelding

na :
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:06

@ Piej, wat zit die haard op een rare plaats?

persoonlijk zou ik die eruit halen en op een andere plek zetten. Je kan hier niet bij gaan zitten oid of zie ik dat verkeerd?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:12

Mooi die trap!
Onze trap is ook een drama:

Afbeelding
Ontzettend veel lijm, en de mannen die gestuukt hebben hebben ook aardig zitten knoeien. We hebben dus alleen de zijkanten en leuning geschuurd, gegrond en 2 keer gelakt.
De treden worden door een mannetje met laminaat bekleed, zelfde laminaat als de woonkamer.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:14

hier zie je het wat beter, zo was ie:

Afbeelding

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:33

PIEJ, die haard ging er bij mij uit! Nu ben ik toch al geen voorstander van (stank en sta-in-de-weg) maar deze zit op een stomme plek! Scheelt op de bovenverdieping ook ruimte want het rookkanaal kan daar ook weg.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:44

@Piej, lijkt idd een rare plek voor een open haard. Als je hem laat zitten zou je hem ook aan de zijkant kunnen open maken, zodat je het vuur daar ook ziet. Dan heb je een hoek open haard, staat net ff 'hipper'.

Zoiets:
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:47

Wij hebben in ons huidige huis de haard laten zitten, maar wel spijt van. Het staat heel gezellig en zo maar geeft wel beperking met meubels schuiven. Zeker omdat dit een kleine woonkamer is.
In ons nieuwe huis hebben we hem eruit, en het rookkanaal boven ook.

fotootjes van onze huidige woonkamer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klein he, het is ong 4 bij 5, en dat met 2 kleine kinderen...

En dit was de woonkamer in ons nieuwe huis:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nu is het zo, met aanbouw en die gekke doorloop kast naar de keuken eruit. Beetje rare foto's want het was nog niet helemaal klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nieuwe deur ipv die gebloemde.

Afbeelding

En woonkamer kozijn gewit:

Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:50

Zo zeg, dat knapt op! Zeker dat kozijn, wat verf al niet doet. :D

Heb je de oude deur nog en doe je er nog wat mee? Dat glas is nl precies wat ik zoek! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:54

Bij ons zit hij ook net op een ongemakke plek. In het midden van de lange wand en dan aan een zijde een plateau. Op dat plateu staan nu de tv, klein kastje en 2 grote windlichten van Riviera maison.

Het hoort gewoon echt in het jaren 50 huis. Als we straks uit gaan bouwen kunnen we een zitje creeeren voor de openhaard.

Maar en open haard achter de deur, nee dat vind ik echt sonde van de ruimte!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:03

O echt, nee die is met grof vuil meegegaan, sorry. :o