We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:35

Ik lees al een tijd mee.
Ik tank voor altijd in Duitsland en doe er vooral de boodschappen. Ik doe Scoupy in Nederland en als ik iets nodig heb dan ga ik naar de Lidl. Ik zoek alleen nog een dierenwinkel in Duitsland voor kattengrit en kattenvoer. Ik gebruikte liefste van de Lidl en zou die graag in grootverpakking willen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:47

DM staat hier inderdaad op de planning :j

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 17:13

Tips voor betaalbaar vlees en katten voer/ bakvulling in Duitsland zijn welkom. We gaan eind juni die kant op en zouden op de terugweg wat voorraden willen mee nemen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 17:35

Ik ga wel eens naar ‘Das Futterhaus’. Dat is een erg grote winkel met veel aanbod. Ik koop er wel eens de Dentasticks. Ze zijn goedkoper dan bij ons in de winkel, maar duurder dan goede aanbiedingen.
Qua voer hebben ze mijn merk niet, dus ik weet niet of het goedkoper is.
De hondensnacks zijn een stuk duurder dan die van de Action en Zooplus. Ik kom er dus niet heel vaak.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 18:28

De kéuze in hondensnacks bij de Fressnapf is waanzinnig. Misschien niet goedkoop, maar wel leuk als je er op vakantie bent. Verder is het al gezegd: de DM en zeker hun huismerken zijn goedkoop en wasmiddel.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 19:38

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 08:30

Met de dieren hier… Qua dier voer en snacks kan ik helaas nooit veel besparen haha. Op hetgeen wat ik geef (natuurlijk gedroogde snacks) zit wel eens wat korting bij webshops/verkopers op specifieke producten, maar nooit echt heel veel. Maar het is ook geen spul wat je maanden wilt hebben liggen thuis namelijk dus dan koop ik er met 1 hond sowieso niet veel van in. In Duitsland vind ik dat sowieso nauwelijks, dit soort snacks die dan qua vergelijkbare kwaliteit Echt goedkoper zijn, dus daar ga ik er in principe sowieso niet voor rijden.

Qua voer krijgt de kat brok wat hier niet te krijgen is in de winkels, dus die vlieger gaat helaas ook niet op en er zit ook nooit korting op wat ik ook wel snap vanuit de fabrikant want de productie kosten zullen ook hoger liggen waardoor korting geven gewoon niet rendabel is. Heb wel recent via zooplus hele leuke korting gehad op het applaws vlees (1 van de merken waar ik de kat vlees van geef naast wat ze aan KVV mee eet met de hond), dus daar wat meer van ingekocht gelijk want zo’n korting zag ik nog niet eerder en van Almo nature is er standaard 18+6 korting bij pets place wat ik structureel inkoop. Bij het vlees van de hond zit eigenlijk nooit korting op (Rauw vlees). Heb dan wel eens korting op hetgeen wat ik bij de supermarkt in koop qua toevoegingen zoals groenten, fruit, superfoods e.d. en dat koop ik in principe bijna allemaal bio dus sowieso wel standaard iig de 10% korting bij AH via premium account. Maar de meeste suppletie e.d. zit ook nooit korting op, dus dat blijft gewoon allemaal wel duur. Als ik zie wat de goede omega-3 olie gestegen is in prijs de afgelopen jaren val je steil achterover. Waar ik eerder een L fles had, heb ik nu 250ml voor diezelfde prijs. Maar goed, ik vind kwaliteit ook echt heel belangrijk met dit soort dingen, zeker de omega specifiek, dus ik kies hier geen alternatief wat slechtere kwaliteit is.

En ik ben wel zo; met de boodschappen voor onszelf vind ik het dan wel prima om te kijken waar ik kan besparen maar voor de dieren let ik daar minder op omdat het 1. Sowieso niet snel is dat er goede korting is op de producten en 2. Omdat ik niet goedkoper wil voeren omdat ik de kwaliteit wat ik nu voer ook wil aanhouden. Dus de producten die dan enorm stijgen in prijs zoals veel is gebeurd de afgelopen jaren, blijf ik wel kopen. Alleen met de KVV van de hond kan ik qua verkopers/merken nog wel afwisselen waarmee ik gemiddeld gezien wat goedkoper uit kan zijn soms, wat wel kan schelen sinds de verhoging in januari op het vlees. Maar is alsnog duurder allemaal als voor januari ook en daar heb ik weinig invloed in behalve afwisselen met merken, aangezien ik niet van voer wil veranderen.

Gelukkig is het voor ons ook geen Moetje om hierin heel hard te hakken qua uitgaves voor de dieren. Zou dat ooit financieel echt moeten, kan het natuurlijk niet anders maar dan zou ik wel ook echt eerst onze eigen boodschappen radicaal aanpassen voor ik aan dat van de dieren ga :') Ik koop tegenwoordig wel nauwelijks nog leuke/extra dingetjes voor de dieren omdat ze toch al veel hebben en hiermee compenseren we dan iig wel nog iets. Waar ik 5 jaar terug gerust maandelijks vanalles erbij kocht, wat natuurlijk ook gewoon niet nodig was :')

Edit;
Qua kattenbak vulling hebben wij wel een hele leuke meevaller gehad. Onze hond en kat mochten tijdelijk ambassadeur zijn voor Almo Nature en we kregen gewoon 8kg kattenbak vulling gratis opgestuurd om te promoten. Hiermee komen we minimaal 4 maanden vooruit en bespaarde dat ons 80e over die 4 maanden dus dat was zeker mooi meegenomen aangezien die vulling bets duur is maar ik niet wil switchen aangezien we hier al bijna 6 jaar super tevreden over zijn. Voor de hond kregen we nog zakken brok en blikjes vlees en daar gebruik ik de brok soms als trainers mee en het vlees als topper voor voer of krijgt de kat, en de rest heb ik lokaal gedoneerd aan asiel omdat het echt te veel was (bijna 10kg).

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 08:40

Ceetje_bokt schreef:
De kéuze in hondensnacks bij de Fressnapf is waanzinnig. Misschien niet goedkoop, maar wel leuk als je er op vakantie bent. Verder is het al gezegd: de DM en zeker hun huismerken zijn goedkoop en wasmiddel.

Fressnapf is idd wel een fijne winkel om langs te gaan als je dan toch in DL bent ja. Ik rijd er niet meer specifiek voor naartoe - heb de dichtstbijzijnde op 15min liggen - maar als ik er toevallig ben, neem ik altijd wel wat mee :j

Voor de rest kunnen wij voor onszelf nauwelijks besparen in DL want ik gebruik eigenlijk niks specifieks van die winkels dus kan er dan ook niet echt mee besparen. Qua boodschappen vind ik DL niet perse met alles goedkoper. Vlees en alcohol springen er vooral uit maar ja vlees eten we sowieso al minder en alcohol drinken we ook nauwelijks. Dus ik ga alleen nog naar Kaufland voor de producten welke we hier niet krijgen en graag van daar willen. We zouden op de cola kunnen besparen, maar mijn man vind de Duitse coca cola gewoon echt niet lekker dus dat heeft geen nut om te kopen (dus dat is hier altijd de aanbiedingen in de gaten houden gewoon). Om te tanken met de benzine wagen zijn we in BE weer goedkoper uit en met mijn Diesel is NL tanken gewoon vergelijkbaar of in buitenland soms zelfs duurder zoals in BE). Maar afhankelijk van wat iedereen graag gebruikt en inkoopt, kan oa de DM in Duitsland inderdaad wel Echt een fijne winkel zijn :j

Edit
Waar wij dan wel op besparen tegenwoordig;

* specerijen/kruiden
    Kopen we via webshops als Pit & Pit, de notenshop, natuurproduct in grotere verpakkingen o.a. maar ook de kleinere verpakkingen zijn 9/10x goedkoper als supermarkt.
    * koffie
    Koop ik via kaffeekapseln in, komt uit Duitsland
    * wasmiddel, afwasmiddel
    Dit kopen we alleen nog maar met 2+3 aanbiedingen in via supermarkt of bol of amazon soms.
    * poets producten van Marcel’s Green
    Deze zijn ook gelukkig regelmatig wel 1+1 en ook bij Kruidvat regelmatig leuk geprijsd

Verder qua douche/verzorging producten heb ik specifieke merken en die koop ik buiten supermarkten om. Mijn man en zoon gebruiken graag Axe, dus deze kopen we ook met aanbiedingen in wel.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 12:56

Prairy schreef:
Ik weet niet wat het in Duitsland kost, maar ik haal de pellets voor mijn peewee kattenbakken bij van Cranenbroek.

https://www.vancranenbroek.com/nl/katte ... 080-816721

Ik blijk allergisch te zijn voor de houtkorrel. Heb het in het verleden gehad. Tevreden over maar ik bleef maar niezen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 21:09

Volle kofferbak terug genomen naar Nederland vandaag, alleen maar Nederlands gehoord in Duitsland. Vooral vlees en coca cola waren er goedkoop maar ook veel houdbare dingen gekocht en DM flink ingeslagen. Zeker voor herhaling vatbaar en aan te raden. Boodschappen budget in de week hebben we omhoog gedaan zodat we wat comfortabeler boodschappen kunnen doen met de hoge kosten hier in Nederland. Nog getankt voor de grens, was een leuke dag zo.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 14:37

C_arola schreef:
Volle kofferbak terug genomen naar Nederland vandaag, alleen maar Nederlands gehoord in Duitsland. Vooral vlees en coca cola waren er goedkoop maar ook veel houdbare dingen gekocht en DM flink ingeslagen. Zeker voor herhaling vatbaar en aan te raden. Boodschappen budget in de week hebben we omhoog gedaan zodat we wat comfortabeler boodschappen kunnen doen met de hoge kosten hier in Nederland. Nog getankt voor de grens, was een leuke dag zo.

ja, zalig is dat hè. Wij maken daar ook altijd een daguitstap van. Eerst naar de DM, daarna doorrijden naar de Kaufland. Ik kijk daar ook echt naar uit naar die dag :D :D :D