Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
verootjoo schreef:Ik vind het ook een beetje raar om een schuldenfonds op te richten voor als mensen dreigen afgesloten te worden; dat lijkt me erg laat in het proces.
Voorkomen dat mensen in de schulden komen lijkt me effectiever en goedkoper
karuna schreef:Zelfs met een paard verkopen tover je geen honderden euros per maand mee. Het voorschot wordt je geacht 12 maanden te betalen. Ander werk met meer uren? En dochter zoekt het dan maar uit? Het zijn echt onmenselijke bedragen die gevraagd worden waar je vooral als alleen verdiener/woner extra de pineut bent.
Nu besparen maakt je maandvoorschot nu niet lager.
Maar ik had het ook al gemerkt, pas als er schulden zijn kun je hulp krijgen
Suzanne F. schreef:Ik vraag me sowieso af hoe dat schuldenfonds gaat werken. Want wanneer kan je iets niet meer betalen? Mag je dan nog wel een spaarrekening hebben en een auto? Of moet je eerst helemaal niks meer hebben voordat je hiervoor in aanmerking komt? Ik neem aan dat je niet kan zeggen: Ja maar ik heb 2 paarden en nu kan ik mijn rekening niet meer betalen. Of een ander geval: Ja maar ik ben dit jaar naar Bali geweest en nu kan ik mijn rekening niet meer betalen.
Fitzroy schreef:Wat vreselijk, muronia. Kun je misschien overstappen naar bv de ANWB of een andere maatschappij met minder hoge voorschotten?
Het is toch niet normaal om maar te opperen dat ze een paard moet verkopen? Een paard minder aan huis levert je echt dat voordeel niet op.
DuoPenotti schreef:Suzanne F. schreef:Ik vraag me sowieso af hoe dat schuldenfonds gaat werken. Want wanneer kan je iets niet meer betalen? Mag je dan nog wel een spaarrekening hebben en een auto? Of moet je eerst helemaal niks meer hebben voordat je hiervoor in aanmerking komt? Ik neem aan dat je niet kan zeggen: Ja maar ik heb 2 paarden en nu kan ik mijn rekening niet meer betalen. Of een ander geval: Ja maar ik ben dit jaar naar Bali geweest en nu kan ik mijn rekening niet meer betalen.
nee 2 paarden zal niet mogen, 5 kinderen dan krijgen ze extra hulp... zo zal het wel gaan werken.
purny schreef:karuna schreef:Zelfs met een paard verkopen tover je geen honderden euros per maand mee. Het voorschot wordt je geacht 12 maanden te betalen. Ander werk met meer uren? En dochter zoekt het dan maar uit? Het zijn echt onmenselijke bedragen die gevraagd worden waar je vooral als alleen verdiener/woner extra de pineut bent.
Nu besparen maakt je maandvoorschot nu niet lager.
Maar ik had het ook al gemerkt, pas als er schulden zijn kun je hulp krijgen
Maar met het besparen kun je wel weer het geld wat je hebt bespaard in andere rekeningen gooien.
En dat je pas hulp kunt krijgen als je schulden hebt is toch logisch?
Suzanne F. schreef:Ik vraag me sowieso af hoe dat schuldenfonds gaat werken. Want wanneer kan je iets niet meer betalen? Mag je dan nog wel een spaarrekening hebben en een auto? Of moet je eerst helemaal niks meer hebben voordat je hiervoor in aanmerking komt? Ik neem aan dat je niet kan zeggen: Ja maar ik heb 2 paarden en nu kan ik mijn rekening niet meer betalen. Of een ander geval: Ja maar ik ben dit jaar naar Bali geweest en nu kan ik mijn rekening niet meer betalen.
elnienjo schreef:Ik hoop eerlijk gezegd dat dat schuldenfonds wordt afgeschoten en dat er een prijsplafond komt voor iedereen. Het zou van de zotte zijn dat mensen die zorgvuldig een spaarbuffer hebben opgebouwd (huisonderhoud, verduurzaming, auto, witgoed etc) die eerst moeten laten verdampen naar belachelijke energierekeningen terwijl degenen die altijd alles over de balk smeten vrijgesteld worden en hun schulden afgekocht.
Fitzroy schreef:Suzanne F. schreef:Ik vraag me sowieso af hoe dat schuldenfonds gaat werken. Want wanneer kan je iets niet meer betalen? Mag je dan nog wel een spaarrekening hebben en een auto? Of moet je eerst helemaal niks meer hebben voordat je hiervoor in aanmerking komt? Ik neem aan dat je niet kan zeggen: Ja maar ik heb 2 paarden en nu kan ik mijn rekening niet meer betalen. Of een ander geval: Ja maar ik ben dit jaar naar Bali geweest en nu kan ik mijn rekening niet meer betalen.
Tja en een ander rookt een pakje sigaretten per dag. Weet je wat dat kost? Het is gewoon niet te controleren.
karuna schreef:Kwa energie besparen heb je pas volgend jaar wat aan. Nu zuiniger ermee omgaan maakt nu je voorschot niet lager omdat een energie maatschappij dat pas volgend jaar terug ziet
Purny schulden voorkomen is veel goedkoper dan schulden oplossen voor een overheid
Telpeva schreef:Maakt merinowol echt verschil tov andere wol, synthetisch spul of andere thermokleding? Ik heb zitten kijken naar merinowollen spullen maar de prijs houdt mij tegen om het op de gok te testen. En hoe zit het met wassen, kan het in de wasmachine?