manzano schreef:Malenka schreef:Een geregistreerd partnerschap staat in Nederland gelijk aan trouwen. Dus alle privileges van trouwen gelden dan ook.
Dat is onder andere het niet tegen elkaar hoeven getuigen, meer rechten hebben op bezoek in ziekenhuis, kinderen makkelijk erkennen. Hoe het precies zit weet ik ook niet meer.
Een samenlevingscontract is wat jullie er op papier van maken. Behalve dat je die huwelijkse privileges niet hebt.
Beide werkt voor het kopen van een huis. Evenals trouwen.
Ja en die huwelijkse privileges zoals jij het noemt zijn nou net een groot verschil en ook in juridische consequenties. Wellicht dat je dan bijv ook nog een testament nodig hebt.
Kortom; bespreek je situatie met een notaris. Die kan je goed adviseren. Ongeacht wat je kiest gaat er vooraf toch doorgaans zo'n gesprek aan vooraf.
Dit. Het onderwerp is te serieus om op hear says op bokt af te gaan.
Gefeliciteerd Saskia.
Ohh balen Leeslampje.
En zowww je bent nog wat van plan.
) en 1 niks aangezien dat mijn zadelkamer gaat worden
O verhipt ik vergeet de slaapkamer boven
Goed ook die krijgt wat nieuws, heb me alleen nog niet bedacht wat
De vloer in de woonkamer en keuken zijn we nog aan het dubben of we die laten schuren en lakken of dat we het zelf gaan doen. En het keukenblok gaat eruit, die is op. En dan zo hier en daar een likje verf. De rest komt later. Oja de buitenkant wil een fijne beurt met de HD reiniger en ook een likje verf. 
Zo ja, dan wordt de overdracht zeker 14 dagen uitgesteld. Zo niet, dan wordt de koopakte hopelijk deze week nog getekend.
. Gelukkig noemde de makelaar na de inspectieronde nog even dat we paspoorten nodig hadden bij de notaris, want de verkopers hadden die niet mee
oh 
En tot die tijd rustig bezig met uitzoekwerk in huis. Kan nooit kwaad.