Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:53

manzano schreef:
Malenka schreef:
Een geregistreerd partnerschap staat in Nederland gelijk aan trouwen. Dus alle privileges van trouwen gelden dan ook.

Dat is onder andere het niet tegen elkaar hoeven getuigen, meer rechten hebben op bezoek in ziekenhuis, kinderen makkelijk erkennen. Hoe het precies zit weet ik ook niet meer.

Een samenlevingscontract is wat jullie er op papier van maken. Behalve dat je die huwelijkse privileges niet hebt.

Beide werkt voor het kopen van een huis. Evenals trouwen.

Ja en die huwelijkse privileges zoals jij het noemt zijn nou net een groot verschil en ook in juridische consequenties. Wellicht dat je dan bijv ook nog een testament nodig hebt.
Kortom; bespreek je situatie met een notaris. Die kan je goed adviseren. Ongeacht wat je kiest gaat er vooraf toch doorgaans zo'n gesprek aan vooraf.

Dit. Het onderwerp is te serieus om op hear says op bokt af te gaan.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:07

*\o/* Gefeliciteerd Saskia.

-O- Ohh balen Leeslampje.

En vjestagirl zit je al op de bank te stuiteren?? :D En zowww je bent nog wat van plan.
Tis nog steeds onder voorbehoudt van, want de beren zie ik nog steeds lopen, maar als het lukt houden we het bij vloerbedekking in de slaapkamers eruit, 3 van de 4 krijgen laminaat (ik hoor mijn knieen nu al klagen, want dat mag ik gaan leggen := ) en 1 niks aangezien dat mijn zadelkamer gaat worden *D O verhipt ik vergeet de slaapkamer boven :oo Goed ook die krijgt wat nieuws, heb me alleen nog niet bedacht wat :P De vloer in de woonkamer en keuken zijn we nog aan het dubben of we die laten schuren en lakken of dat we het zelf gaan doen. En het keukenblok gaat eruit, die is op. En dan zo hier en daar een likje verf. De rest komt later. Oja de buitenkant wil een fijne beurt met de HD reiniger en ook een likje verf.

Ben ook even input van jullie nodig. Ben aan het kijken naar een nieuw keukenblok. Wil geen apparatuur, die hebben we en nemen we mee. Zoek landelijk en houtkleur. Iemand linkjes?? adressen. Graag noord-oost NL dan.

Samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap zeg ik maar 1 ding, ga naar een notaris. Die kan je vertellen wat in jullie omstandigheid de beste oplossing is. Wederhelft en ik zijn getrouwd (huwelijkse voorwaarden) en zelfs met beide een testament (cadeautje voor ons huwelijk van mijn vriendin, die notaris is :D ) en ik heb dus geen idee wat uberhaupt het verschil tussen de beide is, maar het is wel iets wat je goed moet regelen. De notaris is daarvoor.

horsii

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:44

Dat wordt een flinke klus, vjestagirl. Ga je een volg topic bijhouden?

Huis vd bezichtiging vandaag wordt het helaas niet.
Echt een ontzettend leuk huis maar de kozijnen aan de achterkant waren rot, al het hout was belabberd geverfd (en dat is nogal wat, betreft een chalet geschakelde woning), garage viel kleiner uit en de erfpacht hoger als gedacht.
Dus al met al wordt het kosten plaatje te hoog voor wat het huis waard is.
Staat nu helaas niets op funda wat aan onze wensen voldoet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:55

Wij zouden vandaag de overdracht hebben van onze woning. Maar 1 van de kopers is ziek en wordt vandaag getest op Corona. |( Zo ja, dan wordt de overdracht zeker 14 dagen uitgesteld. Zo niet, dan wordt de koopakte hopelijk deze week nog getekend.
Wij hebben wel reeds getekend..... Maar is best vervelend.
Ik moest o.a. de verzekeringen weer activeren......Maar we hebben ook een overbruggingshypotheek die nu langer moet doorlopen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 10:12

Ik heb gisteren de sleutel gekregen *\%/* . Gelukkig noemde de makelaar na de inspectieronde nog even dat we paspoorten nodig hadden bij de notaris, want de verkopers hadden die niet mee := .

We zijn gisteren direct aan het breken en slopen gegaan, want morgen komt de stucadoor.

Vandaag is er een timmerman in de woonkamer bezig, een badkamer demonteur in de badkamer, 2 zonnepanelen installateurs op het dak, m'n broer in de bijkeuken, m'n moeder is de wastafel aan het slopen, m'n vader is bezig de knieschotten klaar te maken voor de kabel van de zonnepanelen, en ik zit in wat de bibliotheek moet worden te bokken :-p

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 10:17

Klinkt als 'druk in huis'... :)

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 13:13

Hier ook gisteren overdacht gehad! *\o/*

Nu kan het grote klussen beginnen. :=

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 13:32

@swah: wat een leuk huis !!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 14:19

<3 oh

Beiden veel klusplezier

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:30

Succes met klussen allemaal!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 18:40

@electra63 wat balen zeg! Is het geen optie dat zij een volmacht afgeven zodat de akte gewoon kan passeren ?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 19:16

Urona447 schreef:
@electra63 wat balen zeg! Is het geen optie dat zij een volmacht afgeven zodat de akte gewoon kan passeren ?

Daar was het te laat voor. In afwachting van uitslag zijn ze in quarantaine. En tekenen moet in bijzijn van Notaris.
Wij zijn echter net om 17 uur gebeld, het is geen Corona *\o/*. Morgen horen we wanneer de overdracht zal plaatsvinden.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 19:23

Dank voor de lieve woorden. Het komt ook ooit wel goed met onze zoektocht. Vrijdag alweer een bezichtiging gepland voor iets nieuws. Aan aanbod geen gebrek, zeg maar :')

@ Swah: wat een ongelooflijk lief huis <3

@ Electra: opluchting, geen corona! Gelukkig kan overdracht gewoon doorgaan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 19:29

Tjee Electra, dan is ook wat zeg! Zo zie je maar hoeveel ellende dat stomme virus kan veroorzaken.. ook op een dergelijk niveau.

Práchtig Swah! Kun je ook al wat meer laten zien?

Hoe staat het eigenlijk met jouw hypotheek Karuna?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 19:39

rina schreef:
*\o/* Gefeliciteerd Saskia.

-O- Ohh balen Leeslampje.

En vjestagirl zit je al op de bank te stuiteren?? :D En zowww je bent nog wat van plan.
Tis nog steeds onder voorbehoudt van, want de beren zie ik nog steeds lopen, maar als het lukt houden we het bij vloerbedekking in de slaapkamers eruit, 3 van de 4 krijgen laminaat (ik hoor mijn knieen nu al klagen, want dat mag ik gaan leggen := ) en 1 niks aangezien dat mijn zadelkamer gaat worden *D O verhipt ik vergeet de slaapkamer boven :oo Goed ook die krijgt wat nieuws, heb me alleen nog niet bedacht wat :P De vloer in de woonkamer en keuken zijn we nog aan het dubben of we die laten schuren en lakken of dat we het zelf gaan doen. En het keukenblok gaat eruit, die is op. En dan zo hier en daar een likje verf. De rest komt later. Oja de buitenkant wil een fijne beurt met de HD reiniger en ook een likje verf.

Ben ook even input van jullie nodig. Ben aan het kijken naar een nieuw keukenblok. Wil geen apparatuur, die hebben we en nemen we mee. Zoek landelijk en houtkleur. Iemand linkjes?? adressen. Graag noord-oost NL dan.

Samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap zeg ik maar 1 ding, ga naar een notaris. Die kan je vertellen wat in jullie omstandigheid de beste oplossing is. Wederhelft en ik zijn getrouwd (huwelijkse voorwaarden) en zelfs met beide een testament (cadeautje voor ons huwelijk van mijn vriendin, die notaris is :D ) en ik heb dus geen idee wat uberhaupt het verschil tussen de beide is, maar het is wel iets wat je goed moet regelen. De notaris is daarvoor.

Boer in Staphorst heeft mooi spul, weet niet of dat tever weg is voor jullie?
Swah, mooi huis, heel karaktestiek, hou er wel van!
Karuna, ik ben ook benieuwd hoe het ervoor staat, hoop het voor je!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:01

Geduld is een moeilijke maar schone zaak. :) Nog in afwachting op iets. Gelukkig is die tijd er ook. :j En tot die tijd rustig bezig met uitzoekwerk in huis. Kan nooit kwaad. :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:12

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:13

Leuk Vjesta, ik volg :D

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:25

Wat een fantastische tuin, ik volg je topic ook!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:31

SaskiaB schreef:
Wat een fantastische tuin, ik volg je topic ook!

Ik ben ook helemaal verliefd op de tuin <3

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:58

Flinke domper
Uitslag van bouwkundige keuring

Vocht in wc waar tussenwanden staan
Hoever gaat moet die waarschijnlijk open en kan aardig duur kosten
Is een gok kan mee vallen maar kan ook zo 25.000 euro gaan kosten omdat niet weet hoever het zit
Dakgoten moeten vervangen worden

En scheur in muur moet gemaakt worden

Wordt waarschijnlijk een duur grapje
Dus grote kans dat huis niet door gaat

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:03

Kosje4 schreef:
Flinke domper
Uitslag van bouwkundige keuring

Vocht in wc waar tussenwanden staan
Hoever gaat moet die waarschijnlijk open en kan aardig duur kosten
Is een gok kan mee vallen maar kan ook zo 25.000 euro gaan kosten omdat niet weet hoever het zit
Dakgoten moeten vervangen worden

En scheur in muur moet gemaakt worden

Wordt waarschijnlijk een duur grapje
Dus grote kans dat huis niet door gaat

Dat is echt een ontzettende domper... Maar wel goed dat je een keuring hebt laten doen dan!

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:18

Ja baal enorm

Of moet echt veel van de vraagprijs nog afkunnen
Kan mee vallen maar ook tegen met dat vocht

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:20

Jeetje Kosje, dat verwacht je niet. Ik hoop dat het mee valt. Gelukkig komt het uit de keuring, en kom je er niet pas later achter als je al gekocht hebt...
Laatst bijgewerkt door leeslampje op 05-03-20 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:20

Misschien kun je met de verkopers afspreken dat de reparatie op hun kosten is?