[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 18:11

De palletboxen (daar heb ik er ook twee van) zijn inderdaad zwaarder. Dit was zonder mijn verdere verzwaring :+
Afbeelding

Die hebben inmiddels beide een extra bodem van stoeptegels :D Nu gaat het redelijk. En deze hebben ook een rand die hoog genoeg is om te voorkomen dat meneer Fuchs er met zijn grote flapvoeten in gaat staan :+

Maar vind wat afwisseling ook wel leuk. En eerlijk is eerlijk, van die plastic bakken blijft toch gewoon minder mooi om naar te kijken... Ik wil op termijn nog houten "kasten" gaan bouwen met een klepdeksel bovenop zodat a) het hooi redelijk droogt blijft en minstens zo belangrijk b) ik het hooi er gewoon in kan kiepen. Maar stukje bij beetje...
(En als simpele versie A goed bevalt wil ik nog eens een versie B maken, met een extra hoge kast met een plank er in die op timer nog een extra lading hooi los laat).

Moet zeggen dat de ongelijke hoogtes inderdaad ook wel wennen en het geeft wel iets speels... Nou ja, voorlopig mat het even zo blijven :D

Een windscherm met zo'n rij palen heb ik inderdaad ook wel eens gezien! Geloof dat ik dat dan zelf weer eerder zou combineren met een takkenwal/wilgenvlechtscherm. Dan kan je er ook nog weer eens wat kruiden in gooien etc. als extra browse optie.

Komende 48 uur zitten we overigens even in quarantaine in afwachting van een corona test. Kans dat het daadwerkelijk corona is lijkt ons extreem klein, maar toch maar braaf geweest om de hersens even te laten kriebelen :+ . Maar dan is het wel weer echt heul fijn dat dit je tuin is hoor!

superpony

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:49

Wij hebben al jaren ibc vaten en echt nooit problemen. Kwam een merrie bij en opeens............tja

Maar eerlijk; die merrie is al 2 wk logeren en we hebben sinds een maand varkentjes.....Die zijn nog erger. Die schuren tegen de bakken en nu liggen ze echt tegen gaas aan steeds.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:28

Ohh ik dacht juist dat je die palen expres zo had gezet :D Vind het er echt leuk uitzien! :D Ben benieuwd of ze het heel houden. Wij hadden bij Dije eerst het net ook zo hangen (zonder die fantastische paaltjes erachter :D ) maar dat net ging steeds meer hangen en kreeg hem niet meer van de grond.. werd echt een smeerboel.. :P

Lekker hè, zo'n coronatest := Hopelijk hebben jullie het niet! Of wel... ben je er ook gelijk vanaf :7

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:19

Leuk idee! Begrijpelijk dat je van die lelijke bakken af wil, ik wil ook nog iets bakvormigs maar om exact dezelfde redenen als degene die jij opgeeft, wil ik dus ook liever geen plastic. :-/

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 01:23

Ik zit er trouwens wel vaak aan te denken om korte palen om de ibc vaten te zetten. Dan zie je die lelijke bakken niet, maar het lijkt me ideaal om ze er wel uit te kunnen halen om schoon te maken bijv.

Ik denk dat ik dan een paal heel diep in de grond sla en een gat in het vat, dat die redelijks vast staat.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:08

De haflinger die bij mij stond is god zij dank weg pleite verkocht. Iedere vezel in mijn lichaam wilde van dat dier af en alles blijft heel. Dus ook de halve IBC vaten :D ben nog iedere dag dankbaar dat dat monster weg is...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:13

:') Klinkt als een leuke Haflinger _O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:28

Klinkt als een echte haflinger. :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:06

Nope nope nope nooit meer een haflinger bij mij op stal ben voorgoed genezen, duizenden euro's aan reparatiekosten. In het paarden aan huis topic heb ik eens een lijstje gemaakt := om te janken...

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 13:16

superpony schreef:
Wij hebben al jaren ibc vaten en echt nooit problemen. Kwam een merrie bij en opeens............tja

Maar eerlijk; die merrie is al 2 wk logeren en we hebben sinds een maand varkentjes.....Die zijn nog erger. Die schuren tegen de bakken en nu liggen ze echt tegen gaas aan steeds.

Ohh maar varkentjes zijn wel echt heel leuk <3

xXutopiaXx schreef:
Ohh ik dacht juist dat je die palen expres zo had gezet :D Vind het er echt leuk uitzien! :D Ben benieuwd of ze het heel houden. Wij hadden bij Dije eerst het net ook zo hangen (zonder die fantastische paaltjes erachter :D ) maar dat net ging steeds meer hangen en kreeg hem niet meer van de grond.. werd echt een smeerboel.. :P

Lekker hè, zo'n coronatest := Hopelijk hebben jullie het niet! Of wel... ben je er ook gelijk vanaf :7

Haha geloof dat ik ze maar zo moet laten :+

Ben ook benieuwd hoe het zich hier houdt. De palen staan in elk geval goed diep en denk dat die paaltjes er achter ook wel helpen. En met de doorgetrokken omheining gaan ze er als het goed is ook niet aan schuren. Maar we gaan het zien :D :D

Die coronatest is niet echt lekker nee haha! Maar zojuist gebeld en uitslag was gelukkig voor beide negatief!

neile schreef:
Leuk idee! Begrijpelijk dat je van die lelijke bakken af wil, ik wil ook nog iets bakvormigs maar om exact dezelfde redenen als degene die jij opgeeft, wil ik dus ook liever geen plastic. :-/

Ja ik vind die palletboxen nog net wat minder erg dan die witte IBC dingen. Heb wel wat ideeën om ook die palletboxen mee te vervangen uiteindelijk (zoals die genoemde 'kast' bijvoorbeeld). Heb ook al wel overwogen om de palletboxen anders misschien een houten ombouw te geven. Moet zeggen dat zo'n palletbox wel heel praktisch is!

Mer1980 schreef:
Nope nope nope nooit meer een haflinger bij mij op stal ben voorgoed genezen, duizenden euro's aan reparatiekosten. In het paarden aan huis topic heb ik eens een lijstje gemaakt := om te janken...

Oef! Dat is dan ook wel echt heel extreem zeg.. Kan me goed voorstellen dat het dan niet echt een gemis is :')

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:05

Geen Stephen King boek, maar wel geprezen door Stephen King als Briljant en volstrekt origineel.
Hex van Thomas Olde Heuvelt. Ik ben echt een giga Stephen King van, en stap eigenlijk nooit ervan af, maar deze is echt fantastisch goed.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:51

sanne1992 schreef:
Geen Stephen King boek, maar wel geprezen door Stephen King als Briljant en volstrekt origineel.
Hex van Thomas Olde Heuvelt. Ik ben echt een giga Stephen King van, en stap eigenlijk nooit ervan af, maar deze is echt fantastisch goed.

Gaat dat boek toevallig over een haflinger? :+

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:02

Haarbal schreef:
sanne1992 schreef:

Laat maar, ik wist zeker dat ik het juiste topic had. Sorry :+ :+ :+

*Gaat weer onder mee lees steen*

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 16:16

sanne1992 schreef:
Haarbal schreef:

Laat maar, ik wist zeker dat ik het juiste topic had. Sorry :+ :+ :+

*Gaat weer onder mee lees steen*

:') :') :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 17:26

Hahaha _O- Maar je hebt wel gelijk! Als je van spannende boeken houdt: echt een aanrader! :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:23

Pff nou lezen vind ik maar zonde van m'n tijd :+

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:25

palousa_boy schreef:
Pff nou lezen vind ik maar zonde van m'n tijd :+

Luisterboek voor op de trekker kan ook nog.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:46

Even geen geblaat aan je hoofd als je op de trekker zit, is wellicht ook wel lekker als je een berg schapen, 3 kinderen (en een vrouw) hebt :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 22:53

Haarbal schreef:
sanne1992 schreef:

Ik ga stuk _/-\o_ _O- _O- _O-

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 23:11

pmarena schreef:
Even geen geblaat aan je hoofd als je op de trekker zit, is wellicht ook wel lekker als je een berg schapen, 3 kinderen (en een vrouw) hebt :D

Gelukkig hebben 2 van de 3 trekkers wel een goede radio maar als je de hele dag naar de zelfde zender luistert dan hoor je ook de hele dag dezelfde muziek :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:19

Zoals jij je hooinetten hebt, heb ik het al een jaar. Gaat echt super goed hier, alleen af en toe de netten vervangen. Ik heb nog steeds op de lijst staan om er borstels aan te maken voor het schuren, misschien is dat nog wel een tip voor de hogere delen?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 14:57

Ah mooi dat het bij jou goed bevalt! Het plan is om nog een tweede voerplek op dezelfde manier te maken. Na een aantal dagen eten ze er nu ook daadwerkelijk uit haha!

Qua schuurplek wil ik nog eens biels oid plaatsen met snelbeton. Gezien hoe Dailey zo ongeveer zijn volle 600kg tegen iets aan beukt waar hij tegen wil schuren, wil ik vooral liever niet dat hij aan deze palen gaat schuren haha

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:54

Ik heb er ook twee staan inderdaad :D hier schuren ze toch al aan te palen, dus dacht in het net zo goed aangenaam maken. Meestal met hun hoofd/hals en de bovenkant gebruiken ze om tussen hun kaken te schuren :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 16:02

Ik heb ook een schuurpaal met zowel bezems als deurmatten( kunststof en kokos) en allemaal hebben ze hun favourite schuurplek aan de paal.
Ipv in beton kun je ook een soort dwarsbalkje maken voor stevigheid

Zo staat die bij mij( na noodweer)
Afbeelding

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 16:38

Bomen zijn hier populaire schuurpalen :+
Zeker de kleine nog buigzame, daarmee kun je lekker tussen je benen kriebelen blijkbaar }:0