Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veerledec

Berichten: 6705
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:19

Door de vloerverwarming komt de tegelvloer hoger dan de huidige dorpel, dus we houden geen extra ruimte over. Douche is inloopdouche, dus water geen probleem. Maar ik proef duidelijke voorkeur voor de dorpel dus :D.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 18:33

ik heb ook een inloopdouche. En die vent van mij presteerde het alsnog om niet door te hebben dat de afvoer verstopt was... En dan gaat het gewoon vrolijk het hoekje om :P

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:22

Is het raar om de badkamer winkel te vragen of ze ook het kozijn kunnen vervangen? Of zou ik dat eerst door een ander bedrijf moeten laten doen? We hebben nu hout wat er al lang in zit en moeilijk open en dichtgaat. We zitten te denken om het voor kunststof te laten vervangen. Of zou dit ook nog goed te doen zijn als de badkamer af is? Ik weet namelijk niet of ik nog op tijd iemand vind die het kan vervangen,maar ik zou bang zijn dat de badkamer beschadigt raakt.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:41

Nee, ik zou het gewoon vragen als ik jou was. Maar ik weet niet of zij kozijnen op voorraad hebben liggen.

Earth

Berichten: 8025
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:43

Geen ervaring mee, wij doen dat neit via een winkel.

Heeft iemand ervaring met dit soort kranen? En dan vooral de knop natuurlijk.
Afbeelding

Blue_flower
Berichten: 1950
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 22:10

moonsparkle schreef:
Is het raar om de badkamer winkel te vragen of ze ook het kozijn kunnen vervangen? Of zou ik dat eerst door een ander bedrijf moeten laten doen? We hebben nu hout wat er al lang in zit en moeilijk open en dichtgaat. We zitten te denken om het voor kunststof te laten vervangen. Of zou dit ook nog goed te doen zijn als de badkamer af is? Ik weet namelijk niet of ik nog op tijd iemand vind die het kan vervangen,maar ik zou bang zijn dat de badkamer beschadigt raakt.


Kan zijn dat ze connectie hebben met iemand die het kan doen. Maar ga uit van een lange levertijd op het kozijn zelf, een lange tijd is er weinig voorraad geweest. Achteraf kan, maar dan moeten er geen tegels omheen zitten. Ik zou er altijd voor kiezen om het tegelijkertijd te doen.

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 22:27

Blue_flower schreef:
moonsparkle schreef:
Is het raar om de badkamer winkel te vragen of ze ook het kozijn kunnen vervangen? Of zou ik dat eerst door een ander bedrijf moeten laten doen? We hebben nu hout wat er al lang in zit en moeilijk open en dichtgaat. We zitten te denken om het voor kunststof te laten vervangen. Of zou dit ook nog goed te doen zijn als de badkamer af is? Ik weet namelijk niet of ik nog op tijd iemand vind die het kan vervangen,maar ik zou bang zijn dat de badkamer beschadigt raakt.


Kan zijn dat ze connectie hebben met iemand die het kan doen. Maar ga uit van een lange levertijd op het kozijn zelf, een lange tijd is er weinig voorraad geweest. Achteraf kan, maar dan moeten er geen tegels omheen zitten. Ik zou er altijd voor kiezen om het tegelijkertijd te doen.



Ook stom van mezelf ik had eerst helemaal niet bij het raam nagedacht :+ zou balen zijn als ik daardoor de bouw van de badkamer zou moeten uitstellen

Blue_flower
Berichten: 1950
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:00

Wanneer gaan jullie de badkamer doen en op welk punt zit het raam?

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:14

Blue_flower schreef:
Wanneer gaan jullie de badkamer doen en op welk punt zit het raam?


Het idee was/is in juni dus dat is nog wel even maar het raam heeft geen standaard afmeting en moet dan misschien ook nog geplaatst worden dus daar gaan ben ik bang best wat weken overheen. Ik ga morgen de badkamer winkel even bellen of hun het eventueel zouden kunnen monteren. Het zit boven het bad dus het zou zonde zijn als er brokstukken in het nieuwe bad belanden

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 07:45

Is het een dakraam of gewoon 1 in een gevel? Dakramen zijn op t moment wel redelijk makkelijk qua levertijd (Fakro tenminste) andere kozijnen zo 7 weken. Zou eerst even je badkamer boer vragen of die wat weet en wellicht is er dan snel wat te regelen. Moet je het via een aannemer doen berg je dan maar :+

Blue_flower
Berichten: 1950
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 07:59

moonsparkle schreef:
Blue_flower schreef:
Wanneer gaan jullie de badkamer doen en op welk punt zit het raam?


Het idee was/is in juni dus dat is nog wel even maar het raam heeft geen standaard afmeting en moet dan misschien ook nog geplaatst worden dus daar gaan ben ik bang best wat weken overheen. Ik ga morgen de badkamer winkel even bellen of hun het eventueel zouden kunnen monteren. Het zit boven het bad dus het zou zonde zijn als er brokstukken in het nieuwe bad belanden



Oei. Wij hadden bij onze lokale kunststof fabriek minimaal 6 maanden levertijd. Wij konden niet uitwijken naar een ander vanwege ander kozijn wat ook via hen gekomen is. Maar Juni zal krap worden.

Ik zou als ik jou was ook bellen naar lokale bedrijven, probeer het via alle wegen. Vraag om levertijd met montage en levertijd zonder montage. Het plaatsen van een kozijn doet de aannemer niet altijd zelf, dat zijn weer meer de timmermannen. Misschien dat je het op die manier voor elkaar kunt krijgen.

Fira

Berichten: 1953
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:40

Wat is bij jullie de gemiddelde prijs geweest voor het laten renoveren van een badkamer + toilet door een aannemer?
Sloopwerk doen we zelf, materiaal inkopen ook. Maar net hebben we een offerte binnengekregen en we willen toch even kijken of dat dan in het hogere segment valt, of dat het een realistisch bedrag is :=

Bij ons gaat het in totaal om 7 m2.

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:43

Wat is dan de prijs van de offerte :P

Fira

Berichten: 1953
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:48

moonsparkle schreef:
Wat is dan de prijs van de offerte :P


Rond de 10.000. :wow:
Wij zijn echt totale nieuwelingen op dit gebied haha, dus geen idee of dat een realistisch bedrag is.
Moet wel zeggen dat daar ook het infrezen en omleggen van leidingen bij in zit.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:51

Fira schreef:
moonsparkle schreef:
Wat is dan de prijs van de offerte :P


Rond de 10.000. :wow:
Wij zijn echt totale nieuwelingen op dit gebied haha, dus geen idee of dat een realistisch bedrag is.
Moet wel zeggen dat daar ook het infrezen en omleggen van leidingen bij in zit.

Ik vind het eigenlijk wel redelijk. Wij zijn zelf 1500 aan materialen kwijt geweest voor onze wc. Dat was dan wel echt alles (van pot tot hout tot egalisatiemiddel vloer&muur), en we hebben gekozen voor een Villeroy en Boch wc pot. Scheelt 200/300 met onze pot boven in de badkamer maar echt elke cent waard. Dus het ligt er ook wel aan of er gebruik wordt gemaakt van A merk materialen maar opzich schrik ik er niet van.

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:53

Ik doe het via een winkel en zit er zo'n 1/2000 boven. Bij een andere winkel was de montage ongeveer 14000

veerledec

Berichten: 6705
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:01

Hier alles inclusief, alleen slopen zelf gedaan, voor 40k.

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:07

veerledec schreef:
Hier alles inclusief, alleen slopen zelf gedaan, voor 40k.


Heb je gouden kranen? :') of een hele grote badkamer

Fira

Berichten: 1953
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:09

Dank jullie voor de antwoorden! Heel fijn!

Dus zo gek is onze prijs voor het monteren dus niet? :D
Qua meubels/tegels/ander prul verwachten we rond de 5000,- uit te komen.
Dus in totaal voor een badkamer + apart toilet is 15.000 is redelijk?

@moonsparkle @veerledec hoeveel m2 hadden jullie in totaal te verbouwen?

Als we eenmaal begonnen zijn zal ik wat foto’s plaatsen uiteraard.

Earth

Berichten: 8025
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:09

veerledec schreef:
Hier alles inclusief, alleen slopen zelf gedaan, voor 40k.


Poh dat vind ik nog wel veel geld hoor. Dat is inclusief stuccen enzo?

Wij betalen voor installeren €4000.- maar ik denk dat daar nog 500 bovenop komt. We zitten nu rond de €10.500 maar dat is puur omdat we een dure smaak hebben := Onze overburen hebben vrijwel hetzelfde gedaan voor €6500.- totaal :=
Mogelijk komt er nog een sunshower bij, dan komt er nog €1000.- op en er zullen nog wel onvoorziene kosten komen. :P

Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:16

Fira schreef:
Dank jullie voor de antwoorden! Heel fijn!

Dus zo gek is onze prijs voor het monteren dus niet? :D
Qua meubels/tegels/ander prul verwachten we rond de 5000,- uit te komen.
Dus in totaal voor een badkamer + apart toilet is 15.000 is redelijk?

@moonsparkle @veerledec hoeveel m2 hadden jullie in totaal te verbouwen?

Als we eenmaal begonnen zijn zal ik wat foto’s plaatsen uiteraard.



2,5 bij 2,5 ongeveer

Earth

Berichten: 8025
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:24

Onze badkamer is 200 X 240 cm. Klinkt zo klein he :')

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:25

Earth schreef:
Onze badkamer is 200 X 240 cm. Klinkt zo klein he :')


Ja, nog kleiner dan een paardenstal. :D

IMANDRA

Berichten: 9850
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:29

Wij hebben een badkamer van 180 bij 320, casco opgeleverd, en hebben begroot zo'n €13k kwijt voor badkamer én toilet (130 x 100) inclusief tegels zetten meubels, montage, ombouw toilet bouwen en ietsje verleggen van leidingen (maar vermoed dat het iets lager uitkomt omdat de loodgieter de eerste keer al sneller was dan gepland). Moet er wel bijzeggen dat de tegelzetter familie is en dus wel minder in rekening brengt.

Montage + loodgieterwerk is 2500 (vloerverwarming omleggen, aansluiten spoelbakken, montage badkamermeubel + douchewand + 2 wc's + regendouche), meubels 7800, tegelwerk 3500. De kosten van de tegels zelf weet ik niet uit mijn hoofd, omdat we dezelfde vloer doorleggen als in de rest van het huis :j. Oh, en er komt natuurlijk nog een lamp bij, die zit hier nog niet bij.

Dus op zich is een prijs van 15k best redelijk denk ik :D.

veerledec

Berichten: 6705
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:59

moonsparkle schreef:
veerledec schreef:
Hier alles inclusief, alleen slopen zelf gedaan, voor 40k.


Heb je gouden kranen? :') of een hele grote badkamer

Beide niet :+. 3m bij 4m, exclusief separaat toilet, die zit wel bij de prijs. Maar het is wel allemaal 'speciaal', en daardoor veel werk. Voorzetwanden, nisjes, verlichting, inbouwkranen, vloerverwarming, een lastig schuin plafond. Meer dan de helft van het bedrag is werk, niet materiaal. Nog een week of twee wachten, en dan kan ik voor en na foto's laten zien.