Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:24

Mijn schatjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De bananenplant is een stekje die ik van een vriend heb gehad. De laatste pannenkoek is degenen die gesnoeid is, die begint nu weer lekker te groeien.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 22:27

Hier mijn plantjes:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 01:06

Vandaag het stekje van Naomi binnengekregen. Echt heel cool! Werd helemaal blij toen ik het aan het uitpakken was.

Ben nu aan het overwegen om een stekjes verrassingspakket te bestellen via marktplaats, omdat ik het wel een heel leuk idee vind om je plantjes te kunnen zien groeien. Maar er is zo veel keuze!!
Heeft een van jullie misschien ervaring met een van de aanbieders?
Inmiddels staat de teller hier op 24 planten haha... vandaag ook weer bijna een nieuwe gekocht maar ze hadden er geen potjes voor.
Waar kopen jullie je potjes? Ik vind ze vaak best wel duur hihi

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 01:18

Ik koop mijn bloempotten bij de kringloop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:07

Tuincentrum.. kringloop vraagt hier belachelijke prijzen voor vaak net geen leuke potten. Dan maar ietsje duurder en wel leuk. Gaan toch voor eeuwig mee.. als ik ze niet laat vallen :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:35

Ik koop ze wisselend bij de tuincentra, kringloop of andere winkels. Je moet er maar net tegen aan lopen voor een leuke prijs.
Voor een groot deel heb ik toch terracotta potten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:09

Ik vind de kringlopen hier belachelijk duur. Waar ik vandaan kom zijn het tenminste echte kringlopen. Maar goed, ik haal ze dus bij het tuincentrum. Zijn eigenlijk maar 1 of 2 euro duurder dan de kringlopen hier en toch ook wel veel mooier.

Veel plezier met het stekje! Hou me hier op de hoogte! :D

Ik moet straks naar het ziekenhuis, daarna maar eens even snuffelen in het tc. :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:35

Ik moet zeggen sinds de kringloop hier goederenland (?) heet, de prijzen inderdaad wel zijn geüpgraded.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:37

Dat is de populariteit van 2e hands dingen. De kringloop is nog nooit zo populair geweest en dat zie je terug in de prijzen... Wel jammer.

Ik koop mijn potten bij het tuincentrum, wel duurder, maar ook precies wat ik wil. Nu heb ik in een zolderverkoop een aantal mooie potten voor een prikkie gekocht, o.a. Keuls aardewerk, gietijzeren emmer, emaille emmer e.d..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:41

Marktplaats is natuurlijk ook een goede en Facebook Marktplaats.

Klopt ja san, is niet anders.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:17

Blij! Een flinke bloeiende Hoya bella gevonden bij het tc, voor een tientje. 5e Hoya, gaat lekker :')

Afbeelding

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:44

Jij zit in dezelfde Facebook groep als mij. :P
Knappe dame heb je gevonden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:46

black_kelpie schreef:
Blij! Een flinke bloeiende Hoya bella gevonden bij het tc, voor een tientje. 5e Hoya, gaat lekker :')

[ [url=m/d2kopq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8ZQoX1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh heel mooi!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:58

Wauw die is gaaf!

Heb gister al m'n plantjes opgehaald bij plantenasiel mama, waar ze 5 maanden doorgebracht hebben. Resultaat is onder andere een monstera die het beter doet dan ooit, een bloeiende graslelie en de zamioculcas heeft ook een aantal nieuwe stengels. Ik moet nog maar even in de leer bij mama denk ik :')

Andere vraag, misschien niet helemaal op z'n plek hier: mam is behoorlijk into dahlia's. Ik wil haar graag een bijzondere geven als bedankje. Iemand enig idee van een goede webshop waar je die kan krijgen, liefst in cadeau verpakking? :P

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 18:26

Heb hier thuis even de bladluis op foto proberen zetten...
Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 18:52

Mijn phlebodium is niet happy bij mij. Hij ziet er verdrietig uit, bruine bladeren, hij hangt helemaal uit elkaar, terwijl je overal van die mooie bosjes bladeren ziet.
Hij heeft al veel plekken in huis gehad maar hij lijkt nergens vrolijk.
Wat doe ik verkeerd? Veel licht, weinig licht, het lijkt allemaal niet uit te maken :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:36

Enn weer nieuwe! Zal straks foto's maken van de plantjes van mijn vriend. Hij heeft een cactus die zwaait. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 23:13

Die Sansevieria’s heb ik op de slaapkamer staan. Heb echt het idee dat we beter slapen sinds de planten er staan.

Hier is de kringloop nog wel goedkoop, potten voor maximaal €1,50, soms zelfs €0,50.
Wel opletten dat er geen heel zichtbare chipjes af zijn.
Verder haal ik ze bij Ikea en Global Garden, die zit bij mij in de straat. Vind hen leuke potten hebben voor meestal onder de €5
En heel soms action als ze leuke potten hebben die in huis leuk staan. Vind daar de kwaliteit wel wat minder, gaan snel chipjes vanaf.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 00:32

Al mijn potten ( op een paar uitzonderingen na) zijn van plastic van het merk elho

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 02:23

Ik haal ze overal en nergens vandaan; Intratuin, bloemenwinkel, action, Aldi/Lidl, kringloopwinkel.
Maar net waar ik ertegenaan loop zegmaar. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 05:32

Nant schreef:
Die Sansevieria’s heb ik op de slaapkamer staan. Heb echt het idee dat we beter slapen sinds de planten er staan.

Hier is de kringloop nog wel goedkoop, potten voor maximaal €1,50, soms zelfs €0,50.
Wel opletten dat er geen heel zichtbare chipjes af zijn.
Verder haal ik ze bij Ikea en Global Garden, die zit bij mij in de straat. Vind hen leuke potten hebben voor meestal onder de €5
En heel soms action als ze leuke potten hebben die in huis leuk staan. Vind daar de kwaliteit wel wat minder, gaan snel chipjes vanaf.
Alles staat bij mij ook op de slaapkamer dus ik ben benieuwd! :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 08:11

Hoe doen jullie dat in de winter? Ik wil eigenlijk ook wel meer planten in de slaapkamer, maar daar is het in de winter echt wel een stuk kouder. Zijn er planten die daar heel goed tegen kunnen? Want om nou de kachel aan te zetten om de planten warm te houden.... ;)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 08:45

Ik heb voor de sanseveria gekozen omdat die vrij koud kan staan.
13 in de nacht en 18 overdag. Bij ons is het nooit onder de 18 graden op de slaapkamer en onze slaapkamer zit op de zonkant, dus kunnen ze lekker opwarmen.

De graslelie kan tegen nog koudere temperaturen, minimaal 2 graden. Zo koud zal het niet worden op je kamer toch? :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 08:51

Ik heb twee ficussen, een jasmijn en twee aloë vera op mijn slaapkamer. Benieuwd hoe de ficussen het gaan doen van t winter.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:41

Pantykous schreef:
Mijn schatjes

De bananenplant is een stekje die ik van een vriend heb gehad. De laatste pannenkoek is degenen die gesnoeid is, die begint nu weer lekker te groeien.

Hoe heet de plant op de 4e foto? Volgens mij heb ik daar een stek van.