Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 01:39

Leuke kleuren die kamer! Als je de rest wat neutraal houdt vind ik dat prima kunnen. Maar ik heb dan ook een rood en diep roze rolgordijn naast elkaar hangen in de woonkamer. :D

Als je voor rood kiest zou ik opletten dat je een beetje diepe kleur rood kiest, niet te brandweerrood maar nét ietsje donkerder naar bordeaux toe. Zoiets als op het plaatje. Ik zou dan geen zwart toevoegen maar lichte houttinten of donkere houttinten. Zwart en rood combi vind ik ordinair. :D

Afbeelding

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 08:22

_PassoaJus schreef:
Beckie schreef:
Hai,

Af en toe lees/kijk ik mee ter inspiratie. Maar nu heb ik een vraagje.

Is er hier iemand die duo-rolgordijnen heeft en een kat?

Ik wil namelijk graag eens iets nieuws voor de ramen, maar heb geen idee of de tussen-strookjes (vitrage/gaas) een beetje katproof zijn.

Iemand hier ervaring mee?

Een stille, maar enthousiaste meelezer meldt zich....

Hier duo rolgordijnen en een jonge kat, gaat prima! Heeft er nog nooit in gehangen. Onze kat is wel een drukte maker en vreet vanalles uit, maar dat gelukkig nog niet!

Ze kunnen alleen niet zo goed tegen waxinelichtje.... :') De fik heeft er wel ff goed in gestaan.

Dank voor je reactie, dat stelt me enigszins gerust.

Mag ik vragen welk merk jullie hebben hangen? Want ik zag dat er wel verschil zit in het soort gaas/vitrage dat gebruikt wordt.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:01

IsaCalixa schreef:
Smaken verschillen :P En het is maar een kamer natuurlijk, valt altijd nog genoeg te veranderen! :D

Dat klopt, daar kunnen we weinig ruzie maken. Maar, ik neem dat je student-met-beperkt-budget bent én vrouw :') , als je de grootste basis neutraal houdt , dan kan je nu en later net zoveel wildgekleurde accessoires kopen als je wil. En die zijn goedkoper dan moeten besluiten je hele muur opnieuw te verven, je vloer te vervangen en je gordijnen te vernieuwen :D

Sonja_vR

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:14

Ik zou ook voor een wat neutrale basis gaan en dan knallen met zaken die je makkelijk kunt vervangen
Paar flink formaat kussens in knalkleur,
Maar je zou ook ergens een blok kleur kunnen toevoegen dmv een dunne plaat mdf of triplex in kleur te zetten en ergens achter/boven te hangen
(Dan heb je het makkelijkst rechte lijnen ;) )
En die kun je ook heel makkelijk weer een andere kleur geven(again met hele rechte lijnen en strakke hoeken, dat is direct op de muur echt ruk om te doen)
Of betaalbare knalgordijnen(van die kant en klaar lus of ringgordijnen zijn vaak heel betaalbaar te krijgen ) en een statement dekbedhoes etc
Of combinatie van

Maar je zit bij een kamer al snel dat je met bed, bank en ga zo maar verder in 1 ruimte zit
Dis er gebeurt al best veel zeg maar
Dan is een wat neutralere basis vaak wel fijn on er iets rust en overzicht inte houden

Een kleurig kleed, kussens, gordijnen , sprei,blok op de muur etc
Daar kun je dan echt leuke dingen mee doen
En als je de kleur beu bent vaak relatief makkelijk gewisseld
Ipv de muur weer moeten verven

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:15

Tot zover het advies van Verstandige Vrouwen :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:20

Wel grappig dat we alle twee met dingen komen ook om verandering makkelijk te maken :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:34

Wijsheid komt met de jaren he? O:)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:37

toen ik nog op kamers zat had ik een paarse muur. En wat paarse assesoires vond ik toen best leuk. Had de rest van de muren wit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:38

Met zo'n kamer moet je of neutraal gaan met wat kleuren in de inrichting. Of compleet over the top alles fel en chaotisch :+

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:47

Hahaha, daar heb je wel een punt MamaMiesje, een paar kussentjes zullen inderdaad goedkoper zijn dan de muur opnieuw verven :P

En goede tips Sonja, die kan ik goed gaan toepassen straks! :)

Ik denk dat ik voor op de muren wil gaan kijken naar een kleurencombinatie van bruin, oranje/geel/crèmeachtig en misschien nog een licht roze. Die kleuren zouden een zonsondergang effect, rustgevende en positieve sfeer geven, las ik op verschillende sites.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:59

Misschien hebben jullie tips voor mij?
Ik ben in november in dit appartement gaan wonen door mijn scheiding. In eerste instantie heb ik alle muren wit geverfd maar nu ben ik beetje bij beetje de boel in de juiste kleur aan het verven. In de woonkamer heb ik de muur achter de bank blauw, daar zit ook nog een (onnodige) schuifdeur dus dat breekt het wel wat. De korte wand is heel zacht roze. Dan heb ik nog een hele lange wand achter de tv. Die is nu nog wit maar wil ik ook in kleur hebben. Maar wat?
Ik heb aan een lichter soort blauw zitten denken, of het zachte roze van het korte wandje (en dan het korte wandje dezelfde kleur blauw als achter mijn bank?)

Afbeelding
De wand achter mijn bank

Afbeelding
Korte wandje met het heel zacht roze

Afbeelding

Afbeelding
Lange wand

Het is nog wat rommelig allemaal, heb een nieuwe kast die nog geverfd moet worden en waar alle zooi dus nog in gaat haha

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:31

Als het een overbodige deur is dan zou ik hem in dezelfde kleur als de muur verven.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:41

Op kamers had ik ook mijn wand lichtpaars, mijn beddengoed in allerlei felle kleurenen, een lichtgroen kleed en een rood bureau :')

Nu in huis veel wit en een wand zeegroen. Accessoires en meubels in wit, grijs en zwart. Beetje pasteltinten er nog bij voor kleur.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 16:33

Jennyj01 schreef:
Als het een overbodige deur is dan zou ik hem in dezelfde kleur als de muur verven.

Nee die deur blijft wit, het is een soort schuifpui met glas erin.... vreemd huis is het haha
Het gaat me echt alleen om de lange wand achter de tv en eventueel het korte wandje

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 16:55

Zelf vind ik (licht) zandkleur of taupe heel mooi staan bij blauw, maar dan zou ik dat roze in dezelfde tint verven. Die buffetkast zou ik in dezelfde kleur wit schilderen als de deurposten. Leuke fotolijstjes bij elkaar! Voor de rust daarin zou ik alle fotolijstjes waterpas hangen en voor de foto's de keuze maken of alles in kleur, of alles zwart/wit. Oogt nu in mijn ogen wat rommelig. Overigens vind ik dat weer bij de grote fotowand juist leuk staan. Verder is het een gezellig huisje!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:24

Ja de kast is nog een project haha, die heeft vandaag een nette laag witte verf gekregen ;)
De foto's hangen inderdaad scheef, dat is mijn uitdaging omdat ik altijd alles kaarsrecht heb op het neurotische af. Dat probeer ik in dit huis wat los te laten.

Zou bij een taupe/zandkleur mijn tv dressoir niet wat wegvallen? Heb wel aan die kleuren gedacht ook.

Het huis is nu vooral een samenraapsel van meegenomen, gekregen en tweedehands spullen. Daar mist nu nog wat eenheid in maar ook dat is mijn loslaat proces :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:35

Ik vind een grijstint vaak ook mooi bij blauw, maar is wel koeler dan taupe.

Wij hebben gekeken voor het tv meubel en ons lijkt dit gaaf, is berkenhout en kan op veel manieren behandeld worden. Dit wordt dan bovenplaat en rest vh meubel wit. Wat denken jullie?

Afbeelding

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:49

dems75 schreef:
was het topic kwijt, maar is alweer deel 11!
Mooie dingen zie ik voorbij komen!

Martinique: wij hebben dezelfde bank (denk ik) van be pure...alleen dan de 3 zitter ;)
Ik zou ook iets met het beige/bruin van de keuken en de bank doen. Wij hebben kleden bij de Ikea gehaald. Eentje is subtiel met beige/blauw/turquoise geweven...mooi robuust en eentje is van sisal. Stoer en sober en mooi naturel...kleurt goed bij leer/bruin etc. maar ook bij alle blauwtinten

Mijn bank komt van Leen Bakker, maar inderdaad lijken ze op elkaar, vond die van Be Pure heel mooi, maar deze was wat goedkoper haha!
Van de week bij Ikea heb ik nog gekeken, maar heb geen kleed naar mijn smaak en budget gevonden. Ik zag nu dat ze bij Leen ook een nieuw merk hebben, daar maar eens gaan kijken, zit ook vlakbij Karwei, kan ik ook eens naar die andere suggesties kijken! Ik denk dat het inderdaad mooi is om ook dat van de tegels een beetje terug te laten komen, leuk idee van jullie :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:56

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:45

Thanks voor de link! Staan inderdaad ook leuke dingen op :) Zoek wel een beetje de duurdere uit merk ik haha. Heb eigenlijk geen zin om er veel geld aan uit te geven, probeer zoveel mogelijk geld apart te houden omdat ik in de toekomst nog het eea aan mijn huis wil (laten) doen.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 00:04

noviceh schreef:
Zelf vind ik (licht) zandkleur of taupe heel mooi staan bij blauw, maar dan zou ik dat roze in dezelfde tint verven. Die buffetkast zou ik in dezelfde kleur wit schilderen als de deurposten. Leuke fotolijstjes bij elkaar! Voor de rust daarin zou ik alle fotolijstjes waterpas hangen en voor de foto's de keuze maken of alles in kleur, of alles zwart/wit. Oogt nu in mijn ogen wat rommelig. Overigens vind ik dat weer bij de grote fotowand juist leuk staan. Verder is het een gezellig huisje!

Haa precies ook mijn gedachte :)
Maakt het geheel wat rustiger.

Of die wand in een lichtere tint blauw? Zo steekt het meubel wel mooi af. Zou alleen dan ook je roze wandje in die kleur meenemen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 01:15

martinique schreef:
Thanks voor de link! Staan inderdaad ook leuke dingen op :) Zoek wel een beetje de duurdere uit merk ik haha. Heb eigenlijk geen zin om er veel geld aan uit te geven, probeer zoveel mogelijk geld apart te houden omdat ik in de toekomst nog het eea aan mijn huis wil (laten) doen.

Ik was zelf een tijdje geleden helemaal weg van een tapijt daar, kostte alleen iets van €500,- en dat heb ik er echt niet voor over. :+
Ben zelf lomp en mik geregeld thee/koffie/fris over de vloer en ik heb katten waarvan er 1 nog weleens te gehaast van de bak af komt om vervolgens sleetje te rijden op het kleed en daarmee mooie bruine sporen te trekken. :r
Een tapijt ziet er hier dus vrij vlot niet meer uit.
Zowiezo ga ik niet meer in deze woning investeren aangezien ik op zoek ben naar een andere woning, dus enkel de meubels worden nog vervangen en pas in een nieuwe woning ga ik beslissen wat er aan tapijt komt en wat voor kleur er tegen de muren komt enzo.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 08:53

Ik ben gisteren weer even creabea geweest. Het effect vind ik erg geslaagd.Afbeelding
Jammergenoeg had ik maar twee potten in de oud glasbak.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 09:02

Dat is leuk geworden Ceetje! Die ga ik zeker onthouden.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 09:11

Beckie schreef:
Dank voor je reactie, dat stelt me enigszins gerust.

Mag ik vragen welk merk jullie hebben hangen? Want ik zag dat er wel verschil zit in het soort gaas/vitrage dat gebruikt wordt.

Dat weet ik niet... Ik woon in een oud huis, alles is maatwerk. Ik heb het van de vorige bewoners overgenomen.