[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grietje_1

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:51

Wel fijn dat de markt daar ook aantrekt.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:56

Ja op zich wel alleen werkte dat ons nu tegen omdat dat huis dat we hadden gezien binnen 3 weken verkocht was :')

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:28

Hier zijn huizen al met een dag verkocht. En soms als nieuw op Funda en dan einde dag al op verkocht onder voorbehoud. De markt doet weer rare dingen.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:39

Nou inderdaad! Zo gek is het hier gelukkig niet.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:02

Voor ons neus was ook een huis verkocht. Daar baalde ik zo van. Achteraf nu, kan ik zeggen dat ik blij ben.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:05

We gaan vrijdag bij een huis kijken, die staat nu 5 maanden te koop, moet aardig wat aan gebeuren maar wel een grote tuin (5,70 bij 75 meter) dicht bij een centrum van een groot dorp. Ben benieuwd, hopelijk krijgen we ons huis snel verkocht

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:16

Bij ons kwam het huis ook zo ineens op ons pad, alleen gelukkig dus geen kapers voor ons. Nadat we overeen gekomen waren moest ons huis nog te koop gezet worden. Godzijdank wilde de vorige bewoner pas laat overdragen, ivm school van de kinderen (18 september gekocht, 1 juni overdracht). Zo hadden we dus nog tijd om te verkopen (en toen binnen een week ons huis verkocht, zodat we toch nog dakloos waren :') ).

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:35

Neonlight schreef:
Bij ons kwam het huis ook zo ineens op ons pad, alleen gelukkig dus geen kapers voor ons. Nadat we overeen gekomen waren moest ons huis nog te koop gezet worden. Godzijdank wilde de vorige bewoner pas laat overdragen, ivm school van de kinderen (18 september gekocht, 1 juni overdracht). Zo hadden we dus nog tijd om te verkopen (en toen binnen een week ons huis verkocht, zodat we toch nog dakloos waren :') ).

Dat was dus ook bij dat huis dat wij hadden gezien..... verkopers gaan er over ruim een half jaar pas uit. Dat had ons ook de tijd gegeven om ons huis te verkopen maar helaas....

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:36

Grietje_1 schreef:
Voor ons neus was ook een huis verkocht. Daar baalde ik zo van. Achteraf nu, kan ik zeggen dat ik blij ben.

Dat hoop ik ooit ook te kunnen zeggen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:10

Hier gaat het niet zo snel hoor.

Hoop het binnen een half jaar te verkopen.

Net bij de Rabobank geweest. We gaan het waarschijnlijk anders doen...

We gaan nu nog niet uitbouwen en een hele lage hypotheek nemen waarmee we alles kunnen doen behalve de uitbouw. Dan komen we uit op een bijzonder laag maandbedrag.

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:20

Hier inmiddels bezig met de onderhandelingen.

Gaat nog een hele kluif worden om een nieuwe woning te vinden. Ze lijken wel met de dag duurder te worden en gaan ook nog eens als warme broodjes weg. Gelukkig kan ik tijdelijk bij mijn ouders terecht straks en dan hoop ik snel een nieuwe woning te vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:33

Succes Maaike!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:35

vonneke schreef:

We gaan nu nog niet uitbouwen en een hele lage hypotheek nemen waarmee we alles kunnen doen behalve de uitbouw. Dan komen we uit op een bijzonder laag maandbedrag.

En dan sparen voor de uitbouw?

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:36

M_aaike_ schreef:

Gaat nog een hele kluif worden om een nieuwe woning te vinden. Ze lijken wel met de dag duurder te worden en gaan ook nog eens als warme broodjes weg. Gelukkig kan ik tijdelijk bij mijn ouders terecht straks en dan hoop ik snel een nieuwe woning te vinden :)

Welke regio zit jij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:37

Kymalin schreef:
[naam] schreef:

En dan sparen voor de uitbouw?

Ja. We gaan er dan kwa hypotheek met meer dan de helft op vooruit!

Dan hebben we binnen 3 jaar de uitbouw zelf gepaard met enkel het hypotheek verschil.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:40

Fee_ schreef:
Dames, mag ik zo brutaal zijn om er even tussen te komen en jullie op dit topic te wijzen: [HK] Voor alle vragen over het verbouwen, klussen en restylen
Misschien is het wel fijn voor iedereen dat dit topic er blijft voor degene die vragen/antwoorden hebben wat met huizen kopen/verkopen etc. te maken heeft. :o

Ik vind het ook absoluut niet storend.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:40

Onze rente gaat in november ook door de helft, meteen maar vast laten zetten tot het einde van de looptijd :D

Op deze manier zijn jullie uiteindelijk een stuk goedkoper uit!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:42

Prima, dan zal ik wel de enige zijn die zich er wel aan stoort. Zie mijn berichten dan maar als niet verstuurd. ;)

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:53

Lijkt me een mooie deal Von!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:55

Grietje_1 schreef:
Lijkt me een mooie deal Von!

Het volgende dat we uit gaan zoeken...

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:02

Zo blijven we met alles bezig hihi

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:04

Wij zijn naar de ketel gaan kijken vandaag, conclusie: Weg ermee! De firma waar hij van is doet absurd en mijn vader is van mening dat ze dan maar alles meenemen wat ze willen hebben. Het is een hele simpele installatie, dus voor mijn vader piece of cake om te installeren.

Maar nu gaan we geheid op de discussie komen van die €1500,- van het laten weghalen van die ketel. Miin vader zegt dat we er zelf absoluut niet verantwoordelijk voor zijn en dat die ketel een zaak is voor de verkopende partij.

Ik kan hier niks over terug vinden op internet. Iemand een idee of ik dit ergens kan terug vinden?

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:20

Kymalin schreef:
M_aaike_ schreef:

Welke regio zit jij?

Noord Holland, Heerhugowaard. Gaat dan met name om tussenwoningen tot de 220.000 euro.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:40

Is er ergens in het papierwerk iets opgenomen over die ketel Kim?
(Koopcontract oid ? )

Anders zou ik idd ook zeggen
Succes ermee wij regelen zelf wel wat anders en ten tijde van de overdracht moet ie weg zijn

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:54

Ja in het voorlopig koopcontract wordt de ketel genoemd, maar er staat duidelijk beschreven dat die eventueel ter overname is. (De huurovereenkomst dus, inclusief ketel). Er staat echter niet beschreven wie welke kosten betaald.

Makelaar zegt huur breekt koop, dus dat het wel zo fair is om de kosten voor het verwijderen van de ketel (€1500,-) te delen, niet perse door de helft, maar in ieder geval delen.

Ketel overnemen kost €1650,-, dan is de ketel in eigen bezit. Willen we sowieso niet, als de zoon van verkopende partij hem besluit over te nemen hebben wij aangeboden het demonteren te betalen. (Mijn vader)

Wat ik krom vind, en raar is dat wij niet voor het huurcontract gekozen hebben. Verkopende partij besloot toen een absurd duur contract af te sluiten met deze kosten in het achterhoofd. Maar ik heb dus geen hoe dit nu geregeld moet worden. Ik denk heel kort door de bocht, zij heeft op deze manier gekozen voor de ketel, wij willen het niet, hun probleem hoe ze het oplossen. Hadden ze de kleine lettertjes maar moeten lezen...