Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjeempie

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:12

Is dat inmeten van de keuken altijd nodig dan? Ze hebben toch een bouwtekening of is dat voor kleine verschillen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:23

Inmeten is echt aan te raden, ivm minimale verschillen.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:49

Gelukkig Judith! Dat scheelt weer stress, netjes geregeld zo

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:50

Fijn Judith!!! +:)+

Collendoorn, gefeliciteerd!

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:51

Inmeten is wel echt aan te raden, hoor ik van iedereen, dus doen we dat maar gewoon.

gefeliciteerd collendoorn!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:54

Gefeliciteerd collendoorn Y)(^) .

Wat voor hoekoplossingen hebben jullie voor de keuken?
Wij krijgen een u keuken dus 2 hoeken.
De meest interessante vind ik de le mans hoekkasten en ook space corners (of gewoon met planken maar dat is niet echt een systeem).

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:32

Gefeliciteerd!!

Ik wilde geen hoekoplossing tot ik onze hoekoplossing zag (was al mee berekend, kwamen we later achter). Morgen gaan ze beginnen met de keuken. Vanavond ons eerste nachtje slapen in ons huis op een luchtbed *\%/*

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 00:35

Slaap lekker !!! :) :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 01:45

Natasja, wij krijgen een u-opstelling in het nieuwe huis. In de hoeken komen carrouselkasten. Die hebben we nu ook in de (u-opstelling) keuken en bevallen prima. Daarbij kwam het kwa maten ook nog eens goed uit.
De le mans hoekkast ziet er sexy uit, maar als je het oppervlakte opmeet win je er weinig ruimte mee. Die space corners kende ik nog helemaal niet, dat ziet er leuk uit! Je kan er ook voor kiezen om de hoeken te laten vervallen. Zet 2 ladenkasten in een hoek van 90 graden tegen elkaar in en je hebt een berg ruimte, dan mis je die hoek geeneens. Of inderdaad planken, waarbij je spul wat je niet veel gebruikt achteraan zet.

Slaap lekker Wieldop! :Z

Ze gaan hard met ons huis!

Vooraanzicht:
Afbeelding

Achteraanzicht:
Afbeelding

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:32

Welke hoekoplossingen heb jij dan Wieldop?

Carrouselkasten werd ons niet aangeraden (iets met als er een deksel valt dan krijg je hem niet meer open maar hoor graag ervaringen van anderen). Heb jij dan 90 of 80 cm in je huis noviceh?
Zou eventueel 1 van 90 kunnen en 1 van 80, maar vraag me af of je wel wat aan 80 cm hebt.
Is de opening dan niet te klein?

Vind zelf space corners geweldig maar dat is waarschijnlijk ook zeer prijzig.

Ons huis nu

Afbeelding

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:05

Wij hebben een Twin corner, denk ik tenminste. :')

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:05

Ik heb een carrouselkast, al 18 jaar, en het enige probleem dat ik heb, is dat het erg lastig poetst rondom. De carrousel zelf is goed schoon te houden, maar de bodem van de kast en de wanden zijn lastig aan te komen. Als er een deksel af dondert krijg ik met wat wiebelen met de kast, de boel ver genoeg open om de deksel eruit te vissen. Maar eigenlijk ervaar ik dat niet zo als probleem, dat poetsen wel!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:27

Zie het al twin corner is een andere naam voor le mans hoekkasten :)

AngeliqueB zou voor mij ook een groot nadeel zijn het moeilijk schoonmaken...

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:28

Goedemorgen!

Wij hadden in eerste instantie een carrouselkast genomen in de hoek. Toen werd de keuken compleet anders en een stuk duurder, dus moest de carroussel kast vervallen. Nu komen er alleen planken, waar dan de spullen op komen te staan die we niet vaak gaan gebruiken. Potten en pannen gaan in de korvenlades, dus dat valt ook prima te doen.

Jeej, je eerste nachtje in je nieuwe huis, hoe beviel het *\o/* ?

Noviceh, wij hebben ook eerst gedacht aan lades in die hoek, maar dan kan je ze nooit tegelijkertijd open doen, omdat ze elkaar dan in de weg zitten met open doen. Op zich te overzien natuurlijk, maar uiteindelijk toch maar voor planken gekozen.

Dat gaat hard :):) ! Leuk zeg!

Ik heel verhaal getypt over dat mijn ouders een carrousselkast hebben, zit ik le mans kasten te googlen, blijkt dat ze dat hebben :D :') ...
Zijn er meer dan tevreden over!!

Space corners, kende ik niet, wel gaaf zeg!

Zo, dat gaat ook al hard natasja, mooie kleur steen!

Nog niet eerder nagedacht over het poetsen van de carroussel kast :') , maar ach als dat het enige is...
Ik vind het ergens nog wel jammer dat wij hem hebben moeten laten vervallen, maar het werd echt te duur met....
Andere eisen waren dan meer prioriteit geworden. Carroussel zou een luxe zijn.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:18

Ik blijf bijlezen hier.
Beetje teveel om overal op te reageren maar ik zag in ieder geval een heel comfi bed voorbij komen en leuke nognietaf huizen!

Hier kwamen we er achter dat we de meterkastlijst al in hadden moeten sturen. Oops. Gelukkig geen probleem, maar kreeg het er wel een beetje benauwd van.

Bij ons komt ook een soort van U keuken. Of een L keuken met nog hoge kasten erbij eigenlijk.
In de hoek komt een carrousel. Volgens mijn partner de ex-keukenverkoper handig dus dan geloof ik dat maar.

Blij te lezen dat er meer zijn die dat hypotheekgedoe niet snappen: ik namelijk ook niet :')

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:32

Leuke foto's !! Schiet al op met de huizen.

Wij hebben in de hoek niks! Installatie ruimte is dat dacht ik, onze oven zit ernaast, dus daar kan niks draaiends in.

Vandaag word onze keuken geplaatst !! Donderdag voorlopige oplevering !! :) kan ik foto's maken haha

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:45

Spannend Collendoorn. Ben benieuwd!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:59

Word jullie keuken geplaatst voor oplevering collendoorn,?

Onze keuken zijn ze op dit moment aab t plaatsen. T is zo'n bende in huis word er helemaal tureluurs van. Zl vind t nog 3x niks momenteel. Die is nog erg onwennig. Alle spullen staan er in en de kamer van zl en onze kamer is klaar. Ben bezig met dozen aan het weg werken achter de knieschotten.

En verder proberen op te ruimen maar das best lastig haha. En ik weet inmiddels zeker dat verhuizen niks voor mij is haha

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:15

Natasja, jullie huis wordt ook prachtig! Wij hebben carrouselkasten van 90 cm. Geen problemen met schoonmaken, alhoewel ik dat ook van mn moeder en schoonmoeder hoorde. Nooit problemen gehad met niet open kunnen maken.

Oef, wat fijn dat die meterkastlijst nog verwerkt kon worden Yankeeboy!

Spannend Collendoorn, ben heel benieuwd!

Malih nog even, en jullie wonen in een prachtig huis! Ik zie het hele verhuisgebeuren nog rooskleurig in :')

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:42

Bij ons staan er inmiddels bouwhekken rond de bouwplaats en de meeste rioleringsbuizen liggen onder de grond. De start van de bouw komt zo steeds dichterbij. Officieel zouden ze in augustus gaan beginnen, maar als ik het zo bekijk zou dat best wel eerder kunnen zijn.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:49

Het eerste nachtje was leuk! We hebben weinig geslapen, maar dat maakt niet uit. :)

We zijn hier ook alles aan het inpakken. Van de week gaan we verhuizen. Ik vind het eerlijk gezegd verschrikkelijker om alles in te pakken dan uit te pakken.
Ik moet ook wel zeggen, dat nu haast alles af is in het huis. Ik ook blijer van het huis word :o .

Ben benieuwd naar jouw keuken Collendoorn!

Oh, nog nooit van le mans gehoord, maar is inderdaad hetzelfde. Ik heb de hoek voornamelijk gekozen voor de (koeke)pannen. Ik wilde eerst gewone planken en de hoek gebruiken voor spullen die je zelden gebruikt. Nu ga ik het hopelijk nog gebruiken :)).

Spannend Liesje, Houd je wel rekening met de bouwvak?

Malih, rustig doorgaan. Het is vanzelf af. Bij ons ruimde ze alles netjes op. Bij jou niet?

Leuk huis natasja

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:57

Ik heb hier al wel een keer gehad dat er een deksel achter dat carrouselding gevallen was en het geval niet meer wilde draaien. Weet niet meer hoe ik hem er uit gekregen heb maar uiteindelijk is het gelukt. Ik heb ze ook liever niet. Ikea heeft een uittrekplateau, dat lijkt me al iets handiger dan zo'n draaimolen.

Edit; Het le mans idee dus.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:40

Wij krijgen ook een le man! Merk bij mijn ouders met een carrousel dat grote pannen lastig erin gaan omdat het deurtje niet heel groot is

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:25

Afbeelding
Afbeelding

Even een foto alvast door de ramen gemaakt haha

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:43

Netjes!!