Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 20:52

Halloooo...tijd niet geweest hier, iets met heul druk en zo Maar nu is het mei vakantie en hoop ik die kast eindelijk af te krijgen. Hoef eigenlijk alleen nog maar de deurtjes, nog één laagje over de kast en doorschuren :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 16:49

die tafel, is dat een makkelijk verkrijgbare soort hout?
anders stukje op maar maken en het er in lijmen, eventueel nog met deuvels vastzetten (og hoe heten die dingen)
afwerken kun je dan alsnog doen met vloeibaar/kneedbaar hout , netjes schuren en eventueel afwerken met verf
als je nu de tafel sowieso in kleur zou gaan zetten (bijvoorbeeld krijtverf) dna hoeft het hout niet eens hetzelfde soort te zijn, zolang de nerf maar een beetje overeenkomt + natuurlijk de dikte van het hout

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:17

Voor de tafel heb ik een of ander hout mengzooi gekocht, ik ga dat morgen of van het weekend eens proberen.

Ik ben met de anne sloan verf aan de slag gegaan. Heb nu met iets verdunde verf een eerste laag aangebracht. Alleen slaat het op sommige stukken behoorlijk geel uit. Is dat gewoon de verf die ik heb (old white), of ligt dat aan mijn hout en moet ik iets doen om het te voorkomen? Ik heb op een stuk dat op een gegeven moment goed droog was alvast wat dikker opgedaan als tweede laag, en ook die sloeg redelijk geel uit.

Gaat om dit kastje trouwens:
Afbeelding

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:34

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:05

Wat mooi zeg Limanade! :j

In de zelfde trant als Shiloh had ik een dekenkist van m'n oma gekregen, eigenlijk stond hij al bijna 'n jaar in m'n bijkeuken met katten mandjes er op, maar m'n pa had van de week m'n kattenmeubel af, dus er moest nu echt wat met de dekenkist gaan gebeuren.
Ik had al maanden knopjes in huis, maar verder wist ik eigenlijk niet helemaal goed wat ik er mee wilde. Ik naar de Gamma, loop ik tegen zo'n mooi kleur blauw aan en toen wist ik het :P

Nou ja, de dekenkist in oude staat:
Afbeelding
Het beslag, links alleen een beetje opgeschuurd, rechts opgepoetst met goudverf:
Afbeelding
In de grondverf:
Afbeelding
En klaar! :D Hij komt btw tegen een grijze muur te staan :)
Afbeelding
Nog wat details:
Afbeelding
Afbeelding
Nu staat ie nog uit te stinken op een andere kamer, maar het is de bedoeling dat hij op de slaapkamer komt te staan :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 20:20

Mooooooooi :j

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:56

Mooi hoor limanada en letizia! Ik heb maar eens de moeite genomen een fb pagina aan te maken om spulletjes te gaan verkopen. Mijn huis begint uit te puilen, hahahaha.

Voor degene die willen kijken hij is te vinden onder Some old some new op Fb Like en deel hem gerust als je wil. Hier staat alles op wat ik gemaakt heb en als je door scrollt naar beneden (meer berichten) kun je vinden wat ik te koop aanbied.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:22

Shiloh schreef:
Voor de tafel heb ik een of ander hout mengzooi gekocht, ik ga dat morgen of van het weekend eens proberen.

Ik ben met de anne sloan verf aan de slag gegaan. Heb nu met iets verdunde verf een eerste laag aangebracht. Alleen slaat het op sommige stukken behoorlijk geel uit. Is dat gewoon de verf die ik heb (old white), of ligt dat aan mijn hout en moet ik iets doen om het te voorkomen? Ik heb op een stuk dat op een gegeven moment goed droog was alvast wat dikker opgedaan als tweede laag, en ook die sloeg redelijk geel uit.

Gaat om dit kastje trouwens:
[ Afbeelding ]

Je hebt een eiken kastje, dat gaat logen met watergedragen verf. Stoppen met verven, eerst primer erop zetten want anders blijft hij geel uitslaan! Na de primer (goed gedekt erop zetten met een kwast en geen goedkope spuitbus van action want dat werkt niet). Daarna opnieuw annie erop zetten. Je kan ook kiezen de sloan verf te waxen en daarna opnieuw erover te zetten maar ik zou echt voor de primer gaan!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:03

Bedankt bugpluisje. Jammer genoeg zit er inmiddels al een tweede laag op, maar goed, dan daar de primer maar overheen. Ga die morgen wel even halen. Primer is gewoon hetzelfde als grondverf toch? Die moest ik toch al gaan halen voor de kozijnen.

Moet ik dan eerst weer opschuren ook, voor de primer? Want voor die annie sloan hoefde dat niet.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:15

Shiloh schreef:
Bedankt bugpluisje. Jammer genoeg zit er inmiddels al een tweede laag op, maar goed, dan daar de primer maar overheen. Ga die morgen wel even halen. Primer is gewoon hetzelfde als grondverf toch? Die moest ik toch al gaan halen voor de kozijnen.

Moet ik dan eerst weer opschuren ook, voor de primer? Want voor die annie sloan hoefde dat niet.

Ik heb de primer er gewoon overheen gezet. Annie sloan is poreus dus dat hecht wel. Primer is anders dan gewone grondverf trouwens. Dus zou een klein blikje primer huismerk halen ipv met grondverf in de weer gaan. Alles wat kan logen (hout dat werkt als het met water in aanraking komt) moet je primeren voor je er annie sloan op zet. Toi toi toi, komt goed. Heb je straks een mooi wit kastje!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:17

Hoi, heeeeeeel lang niet geweest maar het is meivakantie en ik heb straks 4 of 5 weken zomervakantie en we gaan niet op vakantie, dus tijd om klusprojectjes te zoeken.

Ik zag deze kast, maar ik weet niet zo goed hoever ik moet gaan met bieden. Misschien dat ik morgen of vanmiddag nog een rondje kringloop ga doen om te kijken wat ik daar allemaal kan vinden.

De kast
http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-k ... =mympBuyer

Er is nu 125 euro op geboden en stiekem vind ik de kast echt schitterend. Maar ja hoever ga ik? Ik weet namelijk dat er op marktplaats nogal wild geboden wordt op zulke kasten en dat dit de prijs misschien niet helemaal realistisch maakt.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:36

Oeh...hij ís wel heel mooi...
Misschien de stoute schoenen aantrekken en gewoon meteen de verkoper opbellen?

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:11

Zo doe ik het ook altijd. Gewoon mailen of bellen: voor .. euro kom ik de kast vandaag nog halen. Als ze er graag vanaf willen, werkt dat altijd.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:44

Ik zou ook een mailtje sturen of bellen en vragen wat ze in gedachten hadden qua prijs :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:42

mamamier schreef:
Zo doe ik het ook altijd. Gewoon mailen of bellen: voor .. euro kom ik de kast vandaag nog halen. Als ze er graag vanaf willen, werkt dat altijd.

Zo doe ik dat ook altijd. Ik bied eigk vrijwel nooit :=

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:19

Astaloca schreef:
mamamier schreef:

Zo doe ik dat ook altijd. Ik bied eigk vrijwel nooit :=

Ik ook niet want als ik het wil, wil ik het nu haha!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:25

Had al even gebeld maar kreeg geen gehoord dus maar even een mailtje gestuurd.

Maar mijn vraag was eigenlijk ook wat jullie er voor over zouden hebben? Ik heb eigenlijk geen idee wat zo'n kast nu eigenlijk moet kosten namelijk.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 17:04

Misschien dat Rinske en Bugpluisje daar een reeël beeld van hebben?
Zelf zou ik tot max 150,- gaan, misschien tot 200,- als het niet te ver rijden was.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 00:49

Sakkia, je hebt gezien dat het greepje van de lade links onder ontbreekt/kapot is?

Deze kasten gaan voor fors veel geld weg is mijn ervaring dus hem goedkoop op de kop tikken zal lastig zijn vrees is. Ik vermoed dat hij zeker 295 moet opbrengen en met een beetje pech nog wat meer. Ik koop deze kasten nooit ivm de belachelijke prijsstelling die gehanteerd word vaak, tenzij ze er snel vanaf willen dan kan je wel eens een gelukje hebben of men weet niet wat men verkoopt. Dit laatste had ik vorig jaar met een antieke kledingkast uit grootmoeders tijd (biedemeier stijl). Heb toen ook meteen gebeld wanneer ik hem kon halen en ik had hem voor 75 euro. Wil je het graag is bellen het beste maar deze partij kiest voor bieden en gaan gewoon lekker afwachten vermoed ik (tenzij hij hen in de weg staat). Succes met bieden en ben heel benieuwd wat ze ee uiteindelijk voor willen hebben. Hij is wel super leuk in ieder geval!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:34

Mooie kist geworden, wauw.

Wat betreft mp, ik bel altijd als er tel nr. bij staat en overleg dan gewoon.
Veel van die biedingen gebeurt nooit wat mee, of is van mensen die ze kennen.
Gewoon contact opnemen en een bod doen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 12:13

Crap, hij past echt met geen mogelijkheid de trap op :')

Dusss...nu ga ik kijken hoe duur het huren van een meubellift (of hoe heet zo'n ding?) is, om hem door haar slaapkamerraam te takelen en als dat te gek is, dan verkoop ik hem wel _O-

edit
kak zeg...dat kost zo 110.- -O-
Wordt wel een duur kastje zo

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 12:57

Ik had een leuke stoffen stoel gezien op marktplaats. ( fauteuil )
maar nog niet echt mijn kleur haha.

Kan iemand mij vertellen hoe je hier andere stof op kunt zetten?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 13:03

Dat ligt heel erg aan de constructie van de stoel :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 16:37

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:20