Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:31

Davinia_ schreef:
Heeft iemand ook zo'n boodschappen pakket van de Plus?
Mijn moeder heeft er eentje voor mij gespaard :D
Nu gaan we proberen om nog een kaart vol te krijgen voor vriendin van me, zij heeft maar 75 euro per maand om boodschappen van te doen. Dus hoop dat ik er voor haar nog een kaart vol krijg, maar ben bang van niet. Misschien geef ik dan m'n eigen pakket wel weg. Zij heeft het immers harder nodig :)

Dan komt ze in aanmerking voor de voedselbank.
Misschien een goed plan om haar daar op te wijzen, dat is geen schande tenslotte en zal haar wat meer lucht geven.
Lief dat je je eigen pakket wil weggeven.

Sheran

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:33

Vandaag popcornmais gehaald voor 1,20... dus nu een enorme bak popcorn voor mijn neus voor zo'n 10 cent :+

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:08

Ik heb nog n stuk of 7 kortingskaarten van de shell.
Voor korting op philipsprodukten.
Aktie loopt tot 8 januari, tot 50% korting op van alles. www.shell.nl

Iemand interesse?
:)

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:16

Ik ben aan het sparen voor zo'n voedselpaket maar hoe het er nu uitziet krijg ik mijn kaart helaas niet vol.

Vandaag weer voor een weekboodschappen gehaald voor 2 personen. Dit was was 54,45. Ik probeer altijd op maximaal 50 euro uit te komen, maar er moest weer wasmiddel worden gehaald dus dan is het altijd wat duurder.

Volgende week komen ze de meterstanden van de kachel opnemen, ik ben erg benieuwd!

75 euro vind ik inderdaad niet veel, knap dat ze het daarmee red!

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:17

Wat ik nu toch hoorde op de radio, sonja bakker werkt samen met de liddl in haar nieuwe boek! haha dan ben je weer verplicht hun producten te komen...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:31

Na mijn berichtje van gisteren over mijn ergernis over de karige voorraadkast ben ik losgegaan bij de appie en heb voor 16 euro boodschappen gehaald met allerlei nutteloze of dure dingen ertussen.

- sojamelk (duurder dan nodig)
- vegetarische pate (niet nodig)
- pain de boulogne (2 voor de prijs van 1, maar alsnog duurder dan nodig)
- tomaten (niet nodig)
- pesto (niet nodig)
- vegetarische burger (duurder dan nodig)
- popcornmais (niet nodig)
- mozzarellabolletje (niet nodig)
- luxe pasta (veel duurder dan nodig)
- eieren (niet nodig)
- zuurkool in de bonus
- uien

Maar ja, wel lekker uiteraard.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:50

Wij hebben niet meegespaard voor het pakket, zonde, had de zegeltjes wel aan iemand anders kunnen geven! (We redden het zelf toch nooit)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:38

Ditano: tot hoelaat is de dm los in kleve?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:38

Ik kom nooit bij de Plus dus kan helaas ook niet helpen, zou ook niet weten of er een Plus in de buurt zit en of er dus iemand anders uit de omgeving weleens komt....

Ik heb vandaag weer netjes weekboodschappen gedaan en op mijn eet-lijstje kan ik nu ruim 1,5 week vooruit. Ik moet alleen nog wel even voor volgend weekend dan iets van sla hebben want dan wil ik wraps eten.
Ik heb behoorlijk wat voorraad gehaald oa voor een maand wcpapier, keukenrol en vuilniszakken (bespaar ik niet op, wcpapier moet zacht zijn en vuilniszakken van Komo). Ook heb ik flink wat diepvriesgroente en wat potjes groente gehaald en 2 zakken aardappelen.
Ik was bij de AH 60,45 kwijt
en bij de C1000 12euro
Voor mijn doen best netjes :) nu nog volhouden hihi!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:47

vuilniszakken en wc papier bespaar ik ook niet op.
WC papier wel weer door het in de aanbieding te kopen en echt op de prijs per rol te letten (voordeelverpakking is niet altijd voordeliger dan de kleinere verpakkingen) en de vuilnis zakken moeten ook gewoon stevig zijn omdat we die langs de weg moeten zetten.

Van die dunne flut dingen scheuren veel te snel, 1 keer gekocht en toen lag het vuilnis overal, behalve in de zak :x

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:54

Bij vuilniszakken bespaar ik ook niet. In de aanschaf dan. Ik bespaar op vuilniszakken door zo min mogelijk vuilnis te maken.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:58

Sheran dat is ook een manier om op vuilniszakken te bezuinigen!

Ik haal vuilniszakken meestal bij de action stuk goedkopen en wc papier wil ik wel altijd zo goedkoop mogelijk.

Vorig jaar had ik wel het boodschappenpakket, was erg leuk! Maar dit jaar gaat het hem zoals het er nu uitziet niet lukken...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:59

Ik gebruik blokker / kruidvat / action / markt-tasjes als vuilniszakken... Eer ik mijn brabantia vol heb, loopt het vuilnis er al weer uit, dus die is verbannen naar de kelder :+
Ik had een weekmenu & boodschappenlijst gemaakt, maar die wordt straks herzien omdat ik hem had gebaseerd op 'daar heb ik trek in' ipv 'wat heb ik nog in de voorraad'.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:12

wij hebben hier veeeeeeeeeeeel afval, geen groenbak oid.
Wel 2 vogelkooien (groter formaat) die elke week leeg gaan. Plastic gaat hier ook in het gewone vuilnis (de plastic bak zit ongeveer 4 a 5 uur na het legen alweer vol, paar winkels er vlak achter houden het in de gaten en gooien meteen al hun zooi er in als die geleegd is :x erg handig :+ ) En de losse zakken met plastic die ernaast gezet worden wordt niks mee gedaan.
papierbak is hier ook altijd vol.
Wij hebben denk ik 2 vuilniszakken per week :)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:25

Het afval is bij ons al veel terug gedrongen doordat we de plastic heroes zakken goed gebruiken. Dus een zak per week redden we denk ik wel. En dat met een kindje in de luiers. Al denk ik dat nu met de kleine die luiers heeft, wel een ander halve zak per week gaat worden. De groenbak mis ik toch ook wel echt hier.

Pluspakket krijgen wij wel, maar dan door mijn schoonouders die voor ons gespaard hebben :D Erg blij mee!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:25

Op vuilniszakken bespaar ik ook niet. Ze moeten goed stevig zijn, zodat ik ze ook zo vol mogelijk kan proppen zonder dat ze gelijk scheuren. Dan hoef ik minder vaak naar de ondergrondse vuilcontainer te lopen. (woon in een appartement)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:32

Hier gaat de vuilniszak het liefst iedere dag weg, vind het zo fijn om meerdere dagen de vuilniszak erin te laten zitten.
Overigens vandaag ook begonnen met 80euro te pinnen en daar de hele week mee te moeten doen, zat er met de boodschappen onder dus we hebben 15euro ongeveer over. We zouden op deze manier 100euro per maand moeten kunnen besparen :)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:42

Ik bespaar vandaag weer door bij mn ouders te eten :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:00

Ik heb vandaag gehamsterd bij de AH haha. Kan weer ff vooruit met de was, vaatwas en biologische gehakt :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:33

wij "besparen" door vanavond de restjes van gisteravond te eten :P
Gister grieks besteld en daar is wat mis gegaan :=
Inplaats van 2 gyros schotel zonder salade met wat extra tzatziki (ipv de salade) kregen we 2 gyrosschotels waarvan 1 met extra gyros, beide extra tzatziki, 2 losse bakken tzatziki en een grote bak griekse salade :=
Gister is net aan 1 menu op gegaan. Ik eet vanavond lekker gekookte aardappeltjes met boontjes, vriendje mag de gyros :P

Juliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:21

misschien ook een idee om rond 20:45 boodschappen te gaan doen bij de AH , aangezien het brood en broodjes allemaal 35% worden!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:50

Oh dan is het bij ons echt allang op! Ben blij als dat om 17:00 nog te krijgen is :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:59

Ja, hier ook, 's avonds zijn veel schappen leeg :)

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:00

_bloempje_ schreef:
Wat ik nu toch hoorde op de radio, sonja bakker werkt samen met de liddl in haar nieuwe boek! haha dan ben je weer verplicht hun producten te komen...

Ik zag inderdaad bij de lidl bij een aantal producten sonja d'r hoofd staan.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 19:01

En ik ben allang blij als hier eind van de ochtend nog brood ligt :=