Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:53

Ik stoorde me er ook niet zo aan hoor, ik wilde alleen maar aangeven dat ik wel begrijp wat het modje zegt, en dat er dus blijkbaar mensen zijn die zich er wel aan storen (anders stond de hulk er niet). :)
Wat niet wegneemt dat het handiger is om dat gewoon in het topic te zeggen, maar dat schijnt voor veel mensen een best grote stap te zijn.

Overigens ís Euroshopper Vanilleijs met koekjes heel erg lekker!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:56

Ik kan het me ook best voorstellen, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen die al langere tijd in dit topic aanwezig zijn niet even melden dat ze het vervelend vinden maar wel een modje instrueren.

Dus bij deze, geef gewoon een gil.... het is vanachter de pc dus niemand kan je bijten ;)

en ontopic dan, ik houd helemaal niet van ijs... niet van duur ijs en niet van goedkoop ijs dus dat is sowieso een besparing... ik geef er niets aan uit :D

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:58

Vandaag de weekboodschappen gedaan, was 57 euro kwijt. Heb ook de pakken sap van de c1000 meebenomen, 8 pakken voor 7 euro. Dus daar doen we wel ff mee.

De kruidvat heeft ook een leuke actie qua sintpakpapier. 5 rollen halen 1 betalen, hier kwam ik pas bij de kassa achter toen ik maar 29 cent hoefde te betalen *\o/*

En hier in het centrum zit een leuk outletwinkeltje. Zag een gsus spijkerbroek voor 10 euro, helaas veel te klein. Heb een andere gekocht voor 25 euro.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:59

Donker brood is eigenlijk helemaal niet zo gezond, er zit verbrande mout in en dat is kankerverwekkend, qua voedingswaarde is het vergelijkbaar met witbrood. Lichtbruin brood is dus veel beter voor je, aldus onze favoriete bakker :) Wij halen knipbruin bij Ah, 1,49 per brood of bij Bakker Bart 5,50 voor 3. Vroeger haalden we vaak bij Hartogh, bij de meeste adammers wel bekend, nu maken we ook vaak zelf.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:05

Qua brood bespaar ik meestal niet, het liefst haal ik het Maisbrood van de AH. Maar vaak eet ik ook brinta: lekker, gezond en goedkoop :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:07

wat brood betreft heb ik het liefst de Boulle Beure van de AH, maar wij eten weinig brood....
vaak ook de bruine bolletjes/puntjes, lekker makkelijk mee te nemen naar het werk :)

Kun je die dingen eigenlijk invriezen, bolletjes/puntjes?

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:10

Zo, ik heb net even flink inkopen gedaan.
Kan er wel een paar weekjes mee vooruit.
Ik woon alleen (met 4 konijnen). Was in totaal 67 euro kwijt.

Lidl:
Aardappelen 2,5 kilo: 1.59
Wortels 1 kilo 2x: 1.38
Elstar tas: 2.99
Prei: 0.29
Ijsbergsla: 0.49
Champigons: 0.79
Aardappel kroketjes: 1.05
Leverkaas: 0.55
Kaasschelpen (vleesvervanger): 1.69
Spekreepjes 2 x: 1.70
Groentemix: 1.29
Kaasblok: 2.15
Roomboter: 0.99
Rundvleesslaatje: 0.32
Halfvolle melk: 0.52
Macaroni 500 gr: 0.45
Koffiemelk halfvol: 0.45
Zilvervlies rijst: 1.49
Maaltijdmix Nasi: 1.29
Pannenkoekenmix: 0.79
Smeerkaas: 0.83
Pot sperziebonen: 0.79
18 blikjes cola: 4.50
Siroop: 1.85
6 blikjes energy: 1.74
Kaaszoutjes: 1.09
Knackebröd: 0.79
Reuze mergpijpen: 1.09
Kletskoppen: 0.79
6 witte bollen: 0.55
20 vuilniszakken: 1.05
Toiletpapier (volgens mij 12 rollen): 2.39
Hamlappen: 3.99
Boomstammetjes: 2.49
2 paar huissokken: 2.99

Boerenbond
Hooi
Stro
Kattenbak korrels voor de konijnenwc's
Was in totaal 17 euro.

Dus ik kan er weer tegen aan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:11

Ja hoor, dat kan prima :). In Frankrijk vriezen de slechte bakkers hun stokbroden ook in, en daarna zijn ze nog prima te eten.

@Ginger: wow. Wat een hoop!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:12

Haha, ja dat klopt.
Ik denk dan hoef ik voorlopig niet.
Woon 3 hoog en elke keer boodschappen sjouwen heb ik geen zin in.
Dan doe ik liever in 1 keer veel.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:13

stokbrood? wordt dat niet taai? ik vind stokbrood zo snel taai worden?
ga het met de puntjes eens proberen, dan hoef ik niet steeds brood te halen :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:13

welke maaltijden ga je hier de komende weken mee maken Ginger?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:14

Ja hoor, die kun je invriezen.

Wij hebben meestal fijn volkorenbrood van de bakker of de super (bakken ze zelf af) Pak vaak de aanbieding, maar ga geen wit brood eten omdat het in de aanbieding is bv.

Die pakken sap klinken wel goed, misschien morgen wel ff naar de C1000.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:19

Broodjes vries ik altijd in. Eet ze maar af en toe. Kan prima.

Vandaag heb ik niet bespaard.. Ik wou groente wokken met een sausje en rijst. Ik had wokrijst, maar die heb ik maar direct weggegooid want die bleek 2 maanden over de datum te zijn. Oeps.. En ik had woksaus (goedkoop van de aldi) maar net voordat ik die in de pan gooide bedacht ik me ineens dat ik diezelfde al een keer eerder had gemaakt en die was heel zout en vies. Dus eerst maar geproeft en die heb ik ook maar weggegooid. Bah. Gelukkig had ik nog gewone rijst en een anders sausje. Maar wel weer lekker dom van mij en zonde van het geld. Normaal gooi ik niets van eten weg en let ik goed op de datums.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:23

@Marley, maaltijdsalade, nasi (dat vries ik in kan ik een keer of 4 van eten), aardappels met vlees, pannekoeken, macaroni zie alleen dat ik gehakt vergeten ben (en macaroni hetzelfde verhaal als nasi). En verder weet ik het eigenlijk nog niet. Zal nog wel een keer groente enzo bij moeten halen, want dat blijft niet lang genoeg goed om in voorraad te pakken.

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:33

Rijst en andere droge producten die over de datum zijn hoef je toch niet weg te gooien? Als het er normaal uitziet en er kruipen geen beestjes in rond dan is het gewoon nog te eten hoor.

Ik vind het grappig om te zien dat de Nederlandse Lidl heel andere dingen verkoopt dan de duitse - vleesvervangers bijvoorbeeld kun je hier bij Lidl echt niet kopen - en de prijzen van de producten die ze hier wel hebben zijn echt heel anders. Het een goedkoper het andere duurder.

Als je stokbrood snel taai vindt worden kun je het na ontdooien een beetje natmaken en een paar minuten in de oven doen. Dan is het weer 'als nieuw'.
Laatst bijgewerkt door pimmetje222 op 25-10-12 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:37

Jargeau, was het ook echt niet meer goed dan of was het puur de datum? Want die staat er vaak ook voor Jan *** op, kwaliteit is erna vaak nog exact gelijk. Kan voor sommige dingen wat minder zijn qua kleur ofzo. Maar het is niet dat je het niet meer kan eten door de schimmels vaak. Ik kijk als het eenmaal in huis is eigenlijk niet meer naar de datum. Als het niet groen uitgeslagen is, normaal ruikt en de smaak goed is is het eetbaar :)

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:43

Met gewone rijst had ik het misschien wel aangedurfd. Maar dit was echt wokrijst die eigenlijk al kant en klaar is. (had die nog nooit eerder gehad, heb normaal gewone want dat is goedkoper). Het zag er redelijk oke uit maar 2 maanden vind ik wel erg lang. Dat durf ik niet meer aan.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:44

Ik had laatst risottorijst dat al in 2006 over de datum was gegaan. Was nog goed dicht, droog bewaard en zag er nog goed uit. Verder koop ik ook vrij veel op de datum, met kortingsstickers. Scheelt altijd wel iets en ik ben ook niet zo bang qua datums;)

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:50

Oei, 2006? Wow, over een paar dagen doe ik niet moeilijk en met droge rijst of mixen enzo kan het wel wat meer hebben. Maar met een paar maanden trek ik toch wel de grens. :)

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:54

Ja, stond er zelf ook versteld van dat ie er nog goed uitzag. Maar had flink achteraan gestaan ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:00

Tja met droge rijst kan naar mijn idee ook erg weinig mis gaan, zolang het maar droog is gebleven al die tijd. Het is puur de fabrikant die bijv. zegt: als ik het nu maak, is het over 3 jaar nog precies dezelfde kwaliteit. Ik snap best dat ze niet testen of het ook 6 jaar houdbaar is. Volgens mij kan je nog aardig wat verdienen aan mensen die alles weggooien op de datum dat erop staat. Maar het product kan nog goed zijn. Voor blikjes toch net zo ... al staat er 2016 op, kans is groot als je het 2020 opentrekt het nog prima te gebruiken is. Fabrikant geeft dan alleen die garantie niet meer.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:34

Als het droge rijst was geweest had ik het ook nog wel aangedurfd, maar hadden jullie het ook aangedurfd met de kant en klare rijst die ik had?

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:13

Dat hangt er eigenlijk vanaf hoe het verpakt was - vacuum in folie ofzo? Dan had ik het wel geprobeerd.
Potjes groente over de datum is ook geen probleem.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:14

Ja, wel vacuum in een zakje.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:18

als hier al 1 dag overdatum is gaat meteen alaminuut de prullenbak in :o
Ik eet echt bijna Niets overdatum :n
Ik kan het gewoon niet, moet al kokhalzen als ik weet dat het ook maar 1 dag over de datum is, ook al smaakt het gewoon wel goed...

Ik heb vandaag de tip van Marley gebruikt voor avondeten
Ik had nog bosuitjes liggen in de koelkast
daar heb ik zo'n heerlijk gerecht van gemaakt... ongelofelijk :9
(anders had ik ze weg moeten gooien en dat vond ik zonde)

vandaag gekocht:
potje Sojasaus
Teriakysaus
zakje oosterse groentemix

wat ik nog thuis had liggen:
Bosui
Champions
verse knoflook
kip
rijst

Wat ik ervan gemaakt heb: Potje prut eigenlijk en smaakte echt heerlijk gewoon <3
Heb de kip fijn gesneden en in de sojasaus waar paar eetlepels suiker in zaten laten "weken"
toen opgebakken, met nog scheutje extra sojasaus en de champignons en verse knoflook op hoog vuur
Daarna lekker laten pruttelen met zakje oosterse groente erbij en half potje teriakysaus
En helemaal op einde de bosui erbij gedaan waardoor die lekker knapperig bleef :9
en de rijst gekookt uiteraard
Echt heerlijk gegeten vanaaf <3