Je zou het wel denken he... Opnieuw opstarten, titels verwijderen, sortering veranderen en weer terug zetten... sommige boeken blijven heel eigenwijs op de verkeerde plek staan... Maar ach, verder doet hij het prima .
Hallo dames, weet iemand van jullie toevallig ook een goede app voor iPhone 4 zodat ik een paar van mijn epubs ook op mijn mobiel kan zetten... ?
pmarena
Geplaatst: 18-11-13 11:13
Heb ik uiteraard gedaan, alle mappen opengemaakt en bekeken
Zoveel mappen en files zijn het ook niet. Maar ik zie niets dat ik herken als boeken, ook niet qua aantal dat er op staat. Ik ben geen enorme wizzkid maar kan nog wel logisch nadenken en niets lijkt er op zeg maar.... geen bekend bestandsformaat zoals Epub, niet het aantal boeken dat er op staat, kan ook niks openen ofzo.
Zou misschien toch komen doordat het allemaal van Kobo zelf is en dan een beetje versleuteld ofzo
Kobo boeken download ik ook altijd apart, bij het kopen. Kobo voegt ze toe aan je account en dan staan ze automatisch op je ereader. Maar ik download ze ook altijd nog via de downloadknop op de website en dan open ik ze een keer via Adobe DRM. Daarna sla ik ze gewoon op in mijn eigen mappen met ebooks op auteur, waar ik ook de boeken van bv bol.com enzo heb staan.
Ik had vrijdag pech zeg, Kobo Aura HD een maandje niet gebruikt, zet hem aan om te kijken of ik nog op moet laden en hij gaat aan, ik krijg de tekst van de pagina van het boek waar ik het laatst gelezen had. En vervolgens reageert het scherm helemaal nergens meer op... Ook niet op resetten of opladen.
Mijn vriend heeft hem bij de Libris boekhandel waar ik hem gekocht heb ingeleverd, daar hebben ze een reanimatie poging gedaan, maar die is niet gelukt. Zaterdag terug geweest en heb een splinternieuwe gekregen, de mijne wordt teruggestuurd naar de importeur. Echt netjes van de verkoper!
Overigens wist de verkoper mij te vertellen dat als je je Kobo oplaadt via de oplader van je mobiele telefoon, dat je daarmee eigenlijk een beetje je accu mee om zeep helpt. De oplader van een telefoon is volgens hem niet sterk genoeg. Dan laadt hij wel op, maar niet volledig, al zegt hij dat hij wel volledig is opgeladen. Als je hem dus alleen maar via die lader oplaadt en nooit eens goed oplaadt via je computer, kan het dus zijn dat je batterij steeds korter mee gaat. Een oplossing is dus altijd opladen aan je computer, óf een Kobo adaptertje aanschaffen, bij hem in de winker kost die volgens mij 6,95. Heb ik nu nog niet gedaan, omdat ik hem eigenlijk vrijwel uitsluitend aan de laptop hang.
Maar wellicht voor de mensen hier met accu problemen eens het overwegen waard, afhankelijk van hoe je hem oplaadt.
Ik laat het vooral op via de computer omdat ik dan de e-books ga verwijderen/erop ga zetten maar goed om te weten dat de telefoonlader dus niet moet. Maak ik af en toe gebruik van.
Vraag me een beetje af of het geen verkooptrucje is eigenlijk. Zou daar toch eens cijfers en bewijzen van willen zien. Mijn sony laad ik altijd op met mijn telefoonkabeltje werkt prima en geen accu problemen.
Deze verkoper vertelde het mij, omdat mijn ereader gecrasht was en hij er op dat moment nog een 'in de reanimatie' had liggen aan een oplader, die dus wel uitsluitend aan een telefoonoplader was opgeladen. En hij vertelde dat hij op deze manier al wel meer ereaders had teruggekregen met batterijproblemen, die na een aantal uren aan een sterkere oplader dan bij een telefoon wordt meegeleverd, weer gewoon werkte.
Hij heeft mij niet meteen de oplader aangesmeerd, ik heb aangegeven dat ik de nieuwe ereader weer netjes via de computer zal opladen. Dus verkoop truc, ik denk van niet. Ik kreeg ook zonder problemen een nieuwe ereader mee (mijne heeft een nacht aan de oplader gelegen in de winkel, zonder enig resultaat, dus bij die van mij was waarschijnlijk iets anders kapot).
Undefined
Geplaatst: 18-11-13 14:03
Wat raar, bij telefoons is het juist zo dat als je hem aan de computer legt de batterij minder lang mee gaat.
Zal hem de volgende keer dan toch via de pc opladen, heb nu namelijk inderdaad het idee dat hij korter mee gaat dan de eerste keer dat ik hem opgeladen heb.
Ik gebruik de telefoon lader alleen als het echt niet anders kan.
dejavu
Geplaatst: 23-11-13 21:13
Ik wil ook een e-reader kopen. Het lijkt me handig om niet meer met zo'n dik zwaar boek te worstelen 's avonds. Mijn voorkeur lijkt nu uit te gaan naar de Kobo aura HD. Deze is 6.8 Inch en ik vraag me af of dat niet wat groot is? Kan iemand mij vertellen hoe deze Kobo in de hand ligt? Aan de andere kant: ik ben bijziend, dus het is voor mij fijn om zonder lenzen in bed nog wat na te kunnen lezen. Dan is de 6 Inch misschien weer wat aan de krappe kant?
Ik moest even wennen aan het formaat maar vind het prettig in de hand liggen. Ik ben blij dat ik het heb genomen want ik ben er nog steeds erg blij mee.
Ik vind 6.8 prima. Ik lees wel vrijwel alleen in bed, dus ik kan het altijd op z'n kant leggen. Voor mij is het net ietje te groot om echt fijn in mijn hand te houden (maar ik heb ook kleine handen), als het ergens op kan rusten (in de trein op schoot of het tafeltje bv) is het prima en voor het lezen is het een heel fijn formaat.
Gwen
Geplaatst: 23-11-13 23:26
Ik klap altijd de cover naar achteren en houdt hem zo met rechts vast, gaat prima . Bij mijn vorige reader scheurde de cover na twee jaar wel langzaam schuin af, maar ja . In bed lig ik meestal op mijn buik te lezen met de reader voor me.
De letters zijn prima aan te passen van heel klein tot enorm .
Ik klap ook mijn cover naar achteren en dan vasthouden met mijn rechterhand, haha. Ik kan niet meepraten over de Aura HD, ik heb namelijk de mini en die is nog kleiner
Bedankt voor de reacties! Nu krijg ik helemaal zin in mijn e-reader. Voor ik iets koop, wil ik het eerst even vastgehouden hebben. Zo kan ik altijd nog kiezen voor een 6 Inch. Voorlopig blijf ik bij mijn keuze Kobo aura HD.
Dit scherm lijkt het meest op een bladzijde van echt boek qua formaat, mooi scherp scherm, lekker vlot, de verlichting kan veel zachter dan andere merken / modellen...ik vind hem helemaal top
Dit is een fijne cover er omheen, kun je heel makkelijk in allerlei posities met 1 hand vasthouden: