Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:48

Nou ja ik krijg het vast ook wel op hoor als ik wil, maar dan groei ik dicht denk ik :D

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:52

Maar goed jouw weekbudget kom ik ook bij lange na niet aan, heft dat elkaar op? :+

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:52

Hmm, je zult dan ook wel 10 kg zakken rijst en pasta kopen.

Ik heb ook die Swiffer duster kit gekocht. Mooie aanbieding, al je geld terug via code. Is toch iets van 5€ :)
Bij het Kruidvat, dames.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:55

Geen sperzie bonen eten nu, die zijn echt heel erg duur op dit moment ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:58

Ik merk dat echt een strakke weekplanning aanhouden goed is voor zowel portemonnee als de lijn!
Eerder haalden we sneller een keer pizza of een loempia, nu timmeren we het dicht met lekkere en gezonde maaltijden. Ons nieuwe kookboek doet ook wel een duit in het zakje, daar staan waanzinnig leuke recepten in, van goedkoop tot duur, van eenvoudig tot heel ingewikkeld, maar tot nog toe allemaal even smaakvol. En een klein beetje nadenken over welke groente/vlees/vis wanneer, maakt dat vrijwel alles op zaterdag gekocht kan worden voor de week tot en met donderdag! Vrijdag laten we open, is voor kliekjes, of we verzinnen iets anders, maar zit nog niet in de boodschappenronde.

Maar doordeweek niet meer langs de super hoeven, betekent ook geen ander lekkers inslaan.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:08

[quote="flicka"]Hmm, je zult dan ook wel 10 kg zakken rijst en pasta kopen.

quote]
Nope, ben gewoon een grote groenten eter, rijst en pasta zijn kleinere porties. 1 builtje rijst bijvoorbeeld.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:59

Ik had vandaag echt snaai trek, smorgens al knoflook dip gemaakt. Tussen ontbijt em lunch 3 penen weg gewerkt met dip.
Daarna lunch, rond half 4 een komkommer, 2 penen en de helft van een bloemkool (vrij kleine).
Met avond eten zat ik dus nog vol.
Heb alleen salade gegeten met een gekookt eitje er doorheen (sla, kom kommer, tomaat, peen, paprika)
Maar merk dat ik savonds aan alleen salade niet genoeg heb, ga dan echt weer snaaien savonds.
En helaas was de groente.echt op door mijn actie smiddags (nu MOET ik morgen echt boodschappen doen := anders heb ben we geen groente....).
Vanavond heb ik dus maar 2 koekjes en de laatste sinaasappel genomen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 00:07

Mri, gelukkig gezond gesnaait!!

Bloemkool, die koop ik een halve bij de groenteboer. Een hele eten we met tweeën echt niet op

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 00:24

Heeft er iemand nog een lekker recept met broccoli? Die was in de aanbieding bij de Plus voor 58 cent

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 00:31

Mri, volgende keer wat couscous of penne door je salade doen, wordt het een heerlijke maaltijdsalade door en dan heb je minder snaaibehoefte denk ik. Maar wel een heel gezond dagje zo!

Puck, ik heb van Knorr (volgens mij) altijd zo'n broccoli-sausje. Aardappels en broccoli koken, de saus niet aanmaken met water maar met creme fraiche, dan in de oven met wat kaas eroverheen en als de kaas goed is lekker eten. Zalig!!!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 00:32

flicka schreef:
Als je daar met een gezin van kunt eten is het nog te doen. Voor een alleenstaande is dat dus een dure groente.

Als alleenstaande kan je er meerdere keren van eten dus zo duur is het dan ook weer niet ;)
even blancheren en de vriezer in en je hebt zeker voor 4-5x eten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 00:35

bij de Lidl (?) hebben ze het in diepriesversie, dan kun je als alleenstaande dus prima er van eten want de rest laat je in de vriezer. Of zelf invriezen inderdaad.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 00:38

opisop_shop schreef:
je doet echt het gas uit? Maar dan kookt het water toch niet meer?
Zou dat veel schelen dan, want zoveel gas verbruik je toch niet met koken?

10 min eerder uit zetten. het water is nog gloeiend heet en de rest (aardappelen en groente) zijn daarna echt helemaal gaar :j

gasverbruik is niet zo hoog tijdens koken. iets van 3% van je totale verbruik. dacht iets van rond de 35m3 per jaar. maar goed, alle beetjes helpen en als het niet nodig is dan zetten we het gewoon uit.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:10

ik vind alle groentes op het moment duur..op de broccoli na :o

diepvries groentes zijn een stuk goedkoper.. en als het goed is gezonder dan potten/blikken

Tabor_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:03

Het heeft even geduurd, maar ik ben bij met lezen.
Toen ik nog in Nederland woonde gaf ik rond de 60 à 70 euro uit.
Op dit moment woon ik Zwitserland en is alles minimaal 30% duurder. Kip kost omgerekend zo 18 euro per kilo en dan heb je de goedkope versie. De andere is 27 euro per kilo.
Ik probeer zo 110 euro per week uit te geven, met ze tweeën roken niet en hond en paard zijn nog in Nederland helaas.

Ik probeer altijd wel de aanbiedingen af te gaan, maar het frustrerende is dat als het een aanbieding is, het in Nederland nog goedkoper is.
Inslaan als ik in Nederland ben, maar dat kan niet met alles helaas.
Het enigste wat hier nog goedkoper is, is de brandstof en energie rekening. Maar alsnog probeer ik hier ook nog op te besparen. Hier is de stroom na 8 uur s`avonds de helft goedkoper, dan was ik en gebruik ik zoveel mogelijk elektrische apparaten. Kan niet altijd maargoed.

We hebben ook een eigen ijsmachine gekocht. En ik moet zeggen dat smaakt een stuk beter. Aardbeienijs is zeker goed:

tamary schreef:
mariska32 schreef:
de choco is ook net 1 van de goedkoopste om te maken. :D
aarbei zal ik morgen even voor je opzoeken [als ik het niet vergeet]
weet waar je aan begind want die is verslaaaaaaaaaaavend.

aardbei recept al gevonden?

Ik maak het zo
150 gram suiker kan ook 100 ( beter voor de lijn)
150 gram melk
100 gram room
200 gram aardbeien (wel even in de blender, anders heb je harde stukken dat vond ik minder)
1 ei

Het enigste wat minder is dat het ijs heel hard wordt nadat het in de vriezer is geweest. Met fabrieksijs zeg maar heb je het niet.

Ik blijf het volgen komen leuke besparingstips tegen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:19

hier mijn recept aarbeien ijs;

200 g verse aarbeien
70 g suiker
1 eetlepel citroensap
1 eierdooier
175 cc volle melk
50 cc slagroom

aarbeien pureren met citroensap en de melk.
eidooier klopen met de suiker.
slagroom bijna stijf kloppen en alles mengen.
35 a 40 minuten in de ijsmachine.

eet smakelijk. :P

vandaag weer voor een week boodschappen gedaan en ik moet zeggen dat ik nog redelijk vooraad had waardoor ik wat zuiniger kon zijn.
had o.a. geen limo en vlees nodig op spekjes na.
wel groente en fruit e.d.
boodschappen bij de lidle en em-te bij elkaar 43,- euro. *\o/*

dit gaat volgende week niet lukken hoor. :')

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:52

even meegelezen voor de ijsrecepten :-)

Dat eerder uitzetten van vuur doe ik ook weleens, niet consequent maar als ik toch nog wat moet snijden ofzo dan zet ik de rest al eerder uit. We wonen buitenaf dus koken op propaan, is wel aan te raden, propaan gaat veeeel sneller met koken dan gewoon gas. We doen echt enorm lang met een klein dikbuikje ( half jaar ofzo) alleen om te koken. Voor de geiser hebben we zo'n grote fles en doen we ook een half jaar mee. Dus gasverbruik is hier zo'n 300 euro per jaar voor koken en warm water. Stoken is dan weer minder, dat gaat met dure stookolie ( mazout) hier en is 's winters niet leuk, we zitten nu op zo'n 220 euro per maand stoken in een gelijkvloerswoning. Gelukkig de laatste keer de tank gevuld nu, in april zal er wel geen stoken meer nodig zijn . *\o/*

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:11

maar als tanken en energie goedkoper is in Zwitserland, zal dat dan elkaar niet ongeveer opheffen?
Dat zijn ook behoorlijke kostenposten en ik kan me voorstellen dat zeker benzineverbruik daar hoger ligt dan hier (grotere afstanden en in de bergen rijden).

Tabor_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:48

opisop_shop schreef:
maar als tanken en energie goedkoper is in Zwitserland, zal dat dan elkaar niet ongeveer opheffen?
Dat zijn ook behoorlijke kostenposten en ik kan me voorstellen dat zeker benzineverbruik daar hoger ligt dan hier (grotere afstanden en in de bergen rijden).

Misschien wel als je een wat zuiniger auto rijdt. Als we zuinig doen rijden we 1:10. Maar je moet ook een even wat PKs hier hebben. En voor de trip naar Nederland willen we ook wel comfortabel zitten. Benzine is 1,50 in euros. Het heft elkaar in ieder geval niet op. Hier doe je ook veel meer met de auto het is geen fiets land.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:40

Wat ik begrijp is dat Zwitserland het hoogste salarisniveau heeft van Europa...

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:43

* stopt man met koffertje in de auto naar zwitserland toe*

Tabor_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:17

Nicolletje schreef:
Wat ik begrijp is dat Zwitserland het hoogste salarisniveau heeft van Europa...

Het salaris ligt ook zeker hoger, maar de huren zijn ook veel duurder. Ik geloof dat we 1600 euro in de maand betalen aan huur (80m2) en €5000 (voor ons tweeën) aan zorgverzekering en dan heb je niks. (basis) en ook met een eigen risico van €2000 p.p.

Maar om hier wat op te bezuinigen ga je niet in de stad wonen maar erbuiten.
Ik was aan het kijken voor stalling voor mijn paard. Maar hier in de buurt toch wel €800 in de maand. Dat wordt dan ook wel een beetje duur. Zeker nu de frank sterker is, eerst was het 1 euro 1,5 frank en nu 1,2 frank.

Tabor_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:20

liekensancho schreef:
* stopt man met koffertje in de auto naar zwitserland toe*

Haha zitten wel veel nederlanders hier. Meer verdienen en uitgeven in Nederland andere manier van besparen ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:21

Pff, wat een geld!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:38

800 euro aan stalling? crisis
Geen idee hoe het leven daar verder is, zijn huizen dan wel betaalbaar 'op de buiten' ?