[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:47

We wonen hier al samen (met veel plezier, dus we hoeven niet snel weg ofzo), maar nu willen we samen wat kopen (nu bouw ik niets op voor de toekomst). Vandaar..
We willen gewoon in ons dorp blijven wonen, maar dan in een twee-onder-één kap..

MISTRAL94

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:22

Jolien wil je dan niet liever vrijstaand, tegenwoordig kom je ook al huizen tegen in de prijsklasse van een 2 onder 1 kap (in Drenthe iig wel)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:28

Hoi,

Ik wil me hier ook graag melden, zit nu in een huur huis en eigenlijk niet echt op zoek naar een koophuis, maar hou mijn ogen wel open als er wat leuks langs komt.
Nou heb ik al bijna 1,5 jaar het zelfde huis in mijn hoofd zitten, heb het toen een keer gezien en was al verliefd, maar Vp was teveel voor mij.
Nou had ik een paar weken geleden weer gespiekt en de VP is weer gezakt… ;)
Dus ik denk , trek mijn stoute schoenen aan en ga gewoon een afspraak maken met de makelaar.
En ja hoor, ik ben het huis gaan bezichtigen en nu helemaal verliefd… zo schattig lief leuk huis…
Maar goed nu komen er dus nog meer dingen die geregeld moeten worden…
Heb nu afspraak met de Hypotheker om te kijken wat mijn mogelijkheden zijn

En daarna weet ik niet precies hoe het gaat werken…
Bod uitbrengen, ze zeggen oke is goed, dan met de makelaar overdacht papieren…, notaris enzzz…
Er is ook nog zoiets als koop subsidie voor starters mits het huis onder de 150 000 zit
Maar als ik nou iets meer wil lenen dan de prijs van het huis hoe gaat dat dan…
Warrig verhaal, maar wil graag beetje meer weten hoe het nou zit

Thanks alvast

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:32

Dan moet je bij je hypotheek in laten rekenen eventuele extra kosten voor verbouwing oid. Zorg wel dat je niet een maximale lening neemt, je moet tenslotte ook een beetje kunnen leven. Ik had voor deze woning geen maximale hypotheek genomen. Maar toen de hypotheekrente ineens ging stijgen en ik bijna 200 euro meer moest gaan betalen per maand was dat een enorm bedrag (en ik heb bij lange na niet de maximale hypotheek genomen kun je nagaan) Koopsubsidie ik vraag me af of dat er nog is, ik begreep dat dit potje leeg was namelijk. Maar goed ook de hypotheker kan jou daar alles over vertellen. Succes!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:34

Welkom Pilipa :)

Hoe staat het met jullie bod Calice?

Vanavond laatst inspectie bij mijn huisje en morgenochtend krijg ik de sleutel :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:36

Spannende dag voor jou dus!

Ik hoop binnenkort ook met dat nieuws te komen :D Maar eerst vanmiddag de gesprekken maar eens in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:37

Koopsubsiside is er idd niet meer en ze zeggen dat het er ook niet meer komt..

En extra lenen.. Ik zou het niet doen :n Mits je weet dat je in je werk behoorlijk kan groeien, maar dat moet je dan wel heel zeker weten..

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:37

Nee Maximale bedrag hoeft ook gelukkig niet, het is echt mini huisje, en de prijs van het huis is gewoon oke. Dus ga er van uit dat ik nog redelijk ruimte heb!

Vind beetje eng .. eerste huis kopen foe foe.
Indd hypotheker zal het wel allemaal uitleggen en ik hooop dat ik het nog begrijp! ;)

Koopsubsidie is bij ons eigenlijk nog van toepassing, naja zo niet dan is het jammer.

Bedankt iig voor je uitleg

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:39

Relaxed schreef:
Koopsubsiside is er idd niet meer en ze zeggen dat het er ook niet meer komt..

En extra lenen.. Ik zou het niet doen :n Mits je weet dat je in je werk behoorlijk kan groeien, maar dat moet je dan wel heel zeker weten..

Dit hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoeveel je kunt zakken in prijs en wat er aan de woning gebeuren moet. Als er het nodige aan moet gebeuren heb je geen andere keus dan zul je de kosten van een verbouwing het beste mee kunnen nemen in je hypotheek.

Is het eigenlijk zo dat je overwaarde op de woning bij verkoop op jou rekening gestort wordt? :o?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:40

Minka jij bent du sgelukkige eigenaar van een huisje, leuk!
Oh en dan kan je iedere dag naar je eigen huis ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:41

Ja, maar die overwaarde blijft 'bewaard' en moet je weer meenemen in een volgende huis..

Ik bedoelde meer extra lenen als je ook al een flinke hypotheek hebt. Je moet het wel terug kunnen krijgen bij verkoop en iedere maand moet je het wel op kunnen hoesten.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:42

minka schreef:

Vanavond laatst inspectie bij mijn huisje en morgenochtend krijg ik de sleutel :D

Is nogal een gedoe := , gisteravond kregen we een belletje dat de verkopers zo goed als niet willen zakken kwa prijs dus dat het er naar uit ziet dat het hem niet gaat worden.
net kreeg ik een belletje van de makelaar dat hij de mensen heeft gesproken en ze het toch nog serieus gaan overwegen.
morgen krijgen we 100% uitsluitsel.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:43

Relaxed schreef:
Ja, maar die overwaarde blijft 'bewaard' en moet je weer meenemen in een volgende huis..

Dat 'moet' niet, maar dat vindt de Belastingdienst, en als je dat niet doet en je leent dat toch weer voor je volgende huis, dan mag je daarover de hypotheekrente niet aftrekken.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:44

Mistral , het huis is van binnen echt instap klaar, naja de muren wil ik natuurlijk in mijn eigen kleur,
Huis is in 2007 gerenoveerd, is een monumentenpand.
Ik denk wel dat ik volgend jaar 1 raam moet doen, Dubbel glas moet daar nog in.

Ik heb met de makelaar al overlegd hier en daar en weet dat ze nog wel gaan zakken…
Het zou zo leuk zijn

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:46

veerledec schreef:
Relaxed schreef:

Dat 'moet' niet, maar dat vindt de Belastingdienst, en als je dat niet doet en je leent dat toch weer voor je volgende huis, dan mag je daarover de hypotheekrente niet aftrekken.

Dit schreef ik ook tot mijn hele bericht verdwenen was :+

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:47

calice schreef:
minka schreef:

Is nogal een gedoe := , gisteravond kregen we een belletje dat de verkopers zo goed als niet willen zakken kwa prijs dus dat het er naar uit ziet dat het hem niet gaat worden.
net kreeg ik een belletje van de makelaar dat hij de mensen heeft gesproken en ze het toch nog serieus gaan overwegen.
morgen krijgen we 100% uitsluitsel.

Dan ben ik zo dan steken ze dat huis maar in hun hol en ging ik verder kijken. Als daar 200 woningen te koop staan staat er vast een hele leuke nog :Y) Ik ben wel zo dat als een woning voor mijn neus verkocht wordt, of je komt niet overeen dat dit huis niet voor jou bedoeld was. Dan komt straks je echte droomhuis denk ik dan.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:49

zo denken wij er nu ook een beetje over := .

we geven het morgen nog 1 kans, zijn nu namelijk al 2 weken aan het onderhandelen en zitten nog heel ver uit elkaar.
mochten we morgen positief nieuws horen dan is het mooi, en anders hebben hun pech en kijken we lekker verder :j .

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:50

_Pilipa_ schreef:
Mistral , het huis is van binnen echt instap klaar, naja de muren wil ik natuurlijk in mijn eigen kleur,

Ik heb met de makelaar al overlegd hier en daar en weet dat ze nog wel gaan zakken…
Het zou zo leuk zijn

Monumentenpanden ben ik dus niet kapot van maar goed dat is ieder voor zich. Als de woning verder klaar is zou ik niet veel extra gaan lenen. Verbouwing is aftrekbaar, inrichting van je woning niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:51

veerledec schreef:
Relaxed schreef:

Ja precies, bij mij viel dat een beetje onder moeten :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:52

calice schreef:
zo denken wij er nu ook een beetje over := .

we geven het morgen nog 1 kans, zijn nu namelijk al 2 weken aan het onderhandelen en zitten nog heel ver uit elkaar.
mochten we morgen positief nieuws horen dan is het mooi, en anders hebben hun pech en kijken we lekker verder :j .

Je kunt natuurlijk de druk ook wat gaan opvoeren. In deze tijd mag een verkoper blij zijn met een potentiele koper. Dat kun je ze rustig vertellen en ook rustig zeggen dat als zij niet serieus in onderhandeling gaan je je terug trekt en op zoek gaat naar een andere woning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:53

O hier is trouwens het vakantieseizoen voorbij, ik kon vanochtend weer heeeeerlijk in alle rust het dorp doorcrossen en boodschappies doen bij de AH, wat een veraaaaademing! :D

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:54

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:55

MISTRAL94 schreef:
_Pilipa_ schreef:

Het zou zo leuk zijn

Monumentenpanden ben ik dus niet kapot van maar goed dat is ieder voor zich. Als de woning verder klaar is zou ik niet veel extra gaan lenen. Verbouwing is aftrekbaar, inrichting van je woning niet.

Fiscaal extra aantrekkelijk natuurlijk, zo'n monumentenpand ;).

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:56

Misschien wel maar ik wil zelf bepalen in mijn huis waar ik hypotheek voor betaal wat ik daarmee doe. Met een monumentenpand moet je je houden qua verbouwing aan regels en in mijn eigen huis wil ik dat toch zelf bepalen :D

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:56

Mistral , ik snap wat je bedoeld. Maar huisje spreekt mij heel erg aan!
Nee daarom wou gewoon weten of het zo kon of niet, wil voor de ramen ook niet lenen , dan maar spaargeld ;)