Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eef_Bam schreef:Ik ben stiekem extra blij met de dalende gasprijzen. Mijn contract loopt 1 oktober af en de prijzen waren zo hoog.. tegelijkertijd las ik dat de gasvoorraden bijna vol waren en mensen massaal minder gaan verbruiken..
Ik heb dus gegokt op een dalende gasprijs en heb een dynamisch contract afgesloten bij de anwb, prijs wisselt per uur, betaal de actuele marktprijzen (prijzen worden een dag voordien bekend gemaakt). Maar blijft afwachten, weetpas na de winter of ik daadwerkelijk goedkoper uitben.
Maar wellicht een idee voor mensen waarvan het contract binnenkort afloopt.
Xyris schreef:Hey kan iemand toevallig aan mij uitleggen hoe het zit met het dauwpunt? Ik wil graag mijn apperatuur goed houden dus ben benieuwd op welke minimale temperatuur ik mijn huis moet houden daarvoor.
Citaat:Wordt er weinig geventileerd terwijl er wel gekookt, gewassen en gedroogd wordt in deze ruimte(s), dan is de oorzaak van de vocht- en schimmelproblemen duidelijk. De belangrijkste oplossing voor dit probleem is gevonden in het creëren van gedragsverandering bij de bewoners.
Een goede hulp hierbij werd gevonden in het uitvoeren van een ’dauwpunt meting*’ in aanwezigheid van de bewoners om de noodzaak van ventilatie aan te tonen. Hierbij werd zichtbaar gemaakt dat in veel gevallen dauwpunt temperaturen werden gemeten van 17°C of meer. Concreet betekende dit dat, wanneer de kachel 's nachts uitging en de temperatuur op een bepaald moment dus lager werd dan 17°C, er condensatie plaats vond.
Na een periode van 6 maanden werd nogmaals een aantal metingen uitgevoerd, waarbij de gedragsverandering duidelijk werd geconstateerd. Het aantal klachten werd met 75% gereduceerd.
Muronia schreef:Ik werd vanmorgen wakker met mijn jaarafrekening in de mailbox. Over afgelopen jaar moet ik 168 euro bij betalen, dat valt me nog wat mee. Ik had mijn maandtermijn al wat verhoogd naar 300. Maar.. mijn nieuwe maandtermijn is nu vastgesteld op 937 euro. En ik kan hem maar maximaal verlagen naar 750 per maand. Dat kan ik absoluut niet betalen, ik moet het alleen opbrengen (woon met mijn dochter van 13) van mijn loontje. Wat kan ik in vredesnaam doen?? Ik ben wel echt even in paniek nu. Het betreft oxxio.
karuna schreef:Muronia vreselijk maar was het advies nu toch meldt je bij de gemeente als het niet gaat lukken? Hoe dan ook oxxio bellen, kijken of je elders goedkoper uitbent en de gemeente bellen/erheen gaan met je bankzaken onder de arm en je voorschot van oxxio
Muronia schreef:Ik werd vanmorgen wakker met mijn jaarafrekening in de mailbox. Over afgelopen jaar moet ik 168 euro bij betalen, dat valt me nog wat mee. Ik had mijn maandtermijn al wat verhoogd naar 300. Maar.. mijn nieuwe maandtermijn is nu vastgesteld op 937 euro. En ik kan hem maar maximaal verlagen naar 750 per maand. Dat kan ik absoluut niet betalen, ik moet het alleen opbrengen (woon met mijn dochter van 13) van mijn loontje. Wat kan ik in vredesnaam doen?? Ik ben wel echt even in paniek nu. Het betreft oxxio.