idinn schreef:Deze starter is blij dat de jubelton weer eraf gaat. Hoe maak je de markt nog oneerlijker? Heel veel ouders kunnen geen jubelton geven en alle kinderen daarvan staan dus direct een ton achter op de kleine groep kinderen met ouders die het wel kwijt kunnen.
Door dat "gegraai" van de belastingdienst leven we wel in een welvarend land. Hoe rot ik die aftrek ook altijd eruit vind zien![]()
Wij gaan volgende week bij een huis kijken. Positief punt: deze eigenaar gaat 'gewoon' verhuizen, geen erfgenamen. Dus wie weet met wat geluk, goed bod en wat gunning...
Eens.... Ik vraag me echt af waar al die ouders zomaar even een tonnetje vandaan halen voor hun kids. Ben nooit iets tekort gekomen

Garantstelling heb ik eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord. Mijn moeder wilde wel kijken of ze haar overwaarde kon gebruiken om bij te leggen. Kon niet. Was wel mooi geweest. Maar ook totaal oneerlijk natuurlijk. Je ouders zouden maar gehuurd hebben

Maargoed. Erfenissen zijn ook oneerlijk

Heb het al een paar keer genoemd. Vriendje en ik zijn allebei jong met een te jonge dode vader. Ik heb geld geërft. Hij schulden

Door mij kunnen we een huis kopen en dat is echt heel scheef. Niet dat geld erfen scheef is, maar wel dat je ervan afhankelijk bent voor een basisbehoefte zoals wonen.