Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
MaTuMi schreef:Huis in Gieten gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/gieten/huis-4 ... nerdijk-9/
Net klaar met bouwen en alles aanleggen en nu al te koop.
En wat een prijs... En nog strakker van binnen dan wat ik verwachtte.
xxCYNNxx schreef:Met dat soort projecten beginnen ze vaak toch ook pas met bouwen als er een bepaald aantal kavels zijn verkocht?
Misschien dat er daarom nog niet gebouwd wordt? Omdat de projectontwikkelaar ( met het plan er 6 woningen neer te zetten, mag ik toch aannemen dat een projectontwikkelaar dat stuk heeft gekocht) nog niet genoeg percelen verkocht heeft gekregen.
Of de tekeningen van de woningen zijn nog niet klaar (architect).
Hier zijn buiten het dorp ook 2 bouwkavels verkocht ( gewoon particulier gok ik) en dat heeft ook maanden geduurd voordat er op de tweede kavel gebouwd werd. Kavels waren praktisch gelijktijdig verkocht en staan 2 bestaande huizen tussen ( kavels liggen dus dicht bij elkaar in dezelfde straat). Met kavel 1 begon de bouw al snel, maar kavel 2 heeft toch zeker 4 maanden geduurd.....kom er 2 keer per week langs, dus de voortgang goed kunnen volgen.
Grappig genoeg is het huis op kavel 2 al maanden klaar en wonen de mensen er al in en is de tuin ook al grotendeels aangelegd en is het huis op kavel 1 nog steeds niet helemaal klaar; nu met de afwerking bezig. Zijn vorig jaar in ong april begonnen met de bouw. De tuin is daar dus ook nog 1 grote bouwkeet bij wijze van.
xxCYNNxx schreef:Dan moet dus eerst de bestemming nog omgezet worden naar wonen dus.
Geen idee of je daar als omwonende protest tegen kan indienen? Zo ja, zou ik dat dus gewoon doen...zeker als je daar juist bent gaan wonen vanwege het vrije zicht. Dan zou ik ook niet blij zijn als ik dan helemaal ingebouwd zou worden.
In elk geval de moeite waard om daar naar te informeren bij de gemeente...zeker als er ook nog een vaart gegraven gaat worden speciaal voor die huizen.
MaTuMi schreef:Huis in Gieten gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/gieten/huis-4 ... nerdijk-9/
Net klaar met bouwen en alles aanleggen en nu al te koop.
En wat een prijs... En nog strakker van binnen dan wat ik verwachtte.
mysa schreef:Heteluchtverwarming hebben wij ook maar ik zou er niet opnieuw voor kiezen. Hoog verbruik, wel snel warm maar ook weer heel snel koud. En moeilijk tot niet te regelen per afzonderlijk vertrek.
Anthea schreef:
corine1981 schreef:Waarom zou het verbruik hoger zijn?? Je stookt veel directer. Schuif dicht is geen warme lucht, schuif open wel.
Wij stoken in een groter, houten, huis met heteluchtverwarming, minder dan in een stenen tussenwoning met CV. Isolatie waardes liggen ongeveer hetzelfde, wanneer je huis ook nog eens goed geïsoleerd is zou ik er zeker weer in investeren...
Citaat:Prijs luchtverwarming t.o.v andere verwarmingssystemen
Het verbruik van luchtverwarming ligt zo’n 5% hoger dan vloerverwarming en 25% hoger dan radiatorverwarming. De prijs van de installatie zal gelijk zijn aangezien je geen dure verwarmingselementen moet voorzien in elke kamer.