Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 08:52

Niet alleen als je kinderen hebt. Je moet ook niet een keer van een dronken feestje thuiskomen :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 08:55

Die in Eexterveenschekanaal heeft wel een regendouche :))

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:42

Zo maar dat vind ik nog wel veel geld voor iets dat je beter tegen de grond kunt pleuren. Een bouwkavel HIER kost al zo veel. :=

De struisvogel in Baarn is echt... eng. :') Maar ik hou wel van blauw!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:05

Bouwkavel in Amersfoort maar 1,5 ton? Dat geloof ik niet. Dan heb je echt een postzegel denk ik?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:14

Dat huis is eexternogwat is voor 50k gesloopt, zoveel staat er niet, dan heb je voor 200k een kavel van bijna 1000 m2, dat is 200 euro per m2, een koopje. Je betaalt hier in de omgeving (Amersfoort) echt minimaal 500 euro / m2.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:43

Ik heb niet veel verstand van bouwgrond, maar ik ben wel benieuwd wat soms dan goedkoper is; bestaand of kavel. Uiteraard kun je een woning nog een beetje naar wens laten bouwen op een kavel. Hier in het dorp is vorig jaar een stuk verkocht.
https://www.funda.nl/koop/verkocht/oost ... traat-221/
Er komen 6 woningen op maar ze zijn nog steeds niet bezig, al staat er wel een bord van Notenbomer (intussen omgewaaid)
Ik rijd er zo nu en dan met mijn paard op, hihi.
Maar zoals in de omschrijving wel te lezen is, is het wel een bijzondere situatie met een 'verkoop' dmv. een prijsvraag.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:54

Met dat soort projecten beginnen ze vaak toch ook pas met bouwen als er een bepaald aantal kavels zijn verkocht?
Misschien dat er daarom nog niet gebouwd wordt? Omdat de projectontwikkelaar ( met het plan er 6 woningen neer te zetten, mag ik toch aannemen dat een projectontwikkelaar dat stuk heeft gekocht) nog niet genoeg percelen verkocht heeft gekregen.
Of de tekeningen van de woningen zijn nog niet klaar (architect).

Hier zijn buiten het dorp ook 2 bouwkavels verkocht ( gewoon particulier gok ik) en dat heeft ook maanden geduurd voordat er op de tweede kavel gebouwd werd. Kavels waren praktisch gelijktijdig verkocht en staan 2 bestaande huizen tussen ( kavels liggen dus dicht bij elkaar in dezelfde straat). Met kavel 1 begon de bouw al snel, maar kavel 2 heeft toch zeker 4 maanden geduurd.....kom er 2 keer per week langs, dus de voortgang goed kunnen volgen.
Grappig genoeg is het huis op kavel 2 al maanden klaar en wonen de mensen er al in en is de tuin ook al grotendeels aangelegd en is het huis op kavel 1 nog steeds niet helemaal klaar; nu met de afwerking bezig. Zijn vorig jaar in ong april begonnen met de bouw. De tuin is daar dus ook nog 1 grote bouwkeet bij wijze van.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:12

MaTuMi schreef:
Huis in Gieten gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/gieten/huis-4 ... nerdijk-9/

Net klaar met bouwen en alles aanleggen en nu al te koop.
En wat een prijs... En nog strakker van binnen dan wat ik verwachtte.

Ik krijg al last van mijn hoogtevrees alleen door de foto's te bekijken. :=

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:32

xxCYNNxx schreef:
Met dat soort projecten beginnen ze vaak toch ook pas met bouwen als er een bepaald aantal kavels zijn verkocht?
Misschien dat er daarom nog niet gebouwd wordt? Omdat de projectontwikkelaar ( met het plan er 6 woningen neer te zetten, mag ik toch aannemen dat een projectontwikkelaar dat stuk heeft gekocht) nog niet genoeg percelen verkocht heeft gekregen.
Of de tekeningen van de woningen zijn nog niet klaar (architect).

Hier zijn buiten het dorp ook 2 bouwkavels verkocht ( gewoon particulier gok ik) en dat heeft ook maanden geduurd voordat er op de tweede kavel gebouwd werd. Kavels waren praktisch gelijktijdig verkocht en staan 2 bestaande huizen tussen ( kavels liggen dus dicht bij elkaar in dezelfde straat). Met kavel 1 begon de bouw al snel, maar kavel 2 heeft toch zeker 4 maanden geduurd.....kom er 2 keer per week langs, dus de voortgang goed kunnen volgen.
Grappig genoeg is het huis op kavel 2 al maanden klaar en wonen de mensen er al in en is de tuin ook al grotendeels aangelegd en is het huis op kavel 1 nog steeds niet helemaal klaar; nu met de afwerking bezig. Zijn vorig jaar in ong april begonnen met de bouw. De tuin is daar dus ook nog 1 grote bouwkeet bij wijze van.

Zou best kunnen!

Het is wel gewild hier in het dorp. Nu hoorde ik geruchten dat een rijke man een stuk land naast mij heeft gekocht om daar 6 huizen neer te zetten (is agrarisch) maar daar ga ik niet mee akkoord. Dan ben ik mijn uitzicht kwijt en zitten er de hele tijd mensen op mijn land te koekeloeren. Werd gewoon narrig toen ik het al hoorde. 8)7 En dan ook nog een vaart er langs willen leggen omdat huizen aan water meer opleveren.

Maar hier hetzelfde verhaal. Voor we hier kwamen wonen (December 2018) waren de overburen al bezig met hun huis en woonden nog half in de camper. Nu, een dik jaar later, is de gevel nog niet klaar al wonen ze er al wel in. Er naast is wel een huis gebouwd die in 3 maanden tijd stond en nu klaar is. Daarachter was ook een bouwkavel verkocht maar daar hoor ik ook nog niks over. Dat waren dus allemaal particuliere kavels ook, met nog 3 verder op in de straat waar ook 2 bijna klaar zijn.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:39

Dan moet dus eerst de bestemming nog omgezet worden naar wonen dus.
Geen idee of je daar als omwonende protest tegen kan indienen? Zo ja, zou ik dat dus gewoon doen...zeker als je daar juist bent gaan wonen vanwege het vrije zicht. Dan zou ik ook niet blij zijn als ik dan helemaal ingebouwd zou worden.

In elk geval de moeite waard om daar naar te informeren bij de gemeente...zeker als er ook nog een vaart gegraven gaat worden speciaal voor die huizen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:50

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:15

xxCYNNxx schreef:
Dan moet dus eerst de bestemming nog omgezet worden naar wonen dus.
Geen idee of je daar als omwonende protest tegen kan indienen? Zo ja, zou ik dat dus gewoon doen...zeker als je daar juist bent gaan wonen vanwege het vrije zicht. Dan zou ik ook niet blij zijn als ik dan helemaal ingebouwd zou worden.

In elk geval de moeite waard om daar naar te informeren bij de gemeente...zeker als er ook nog een vaart gegraven gaat worden speciaal voor die huizen.

Klopt. En dat ga ik dan ook zeker doen. Sowieso raar dat ik het via via moet horen en ze niet even het fatsoen hebben om even langs te gaan om het plan voor te leggen. Het is zo dat er een plan is om een Zonnewal aan te leggen, al voor wij er kwamen wonen. Daar heb ik dus ook een stukje land voor verkocht en gebruik het tot die tijd nog. Daar ben ik wel blij mee, gezien de A7 achter het land langs loopt en het geluid dan minder word, er komt een ruiterpad langs én er komt een hectare aan Zonnepanelen over de hele lengte (aan de weg kant). Maar dan word de bestemming 'Groen' en niet 'Bouw'. Sowieso ook wel een rare plek om huizen te bouwen overigens en die vaart willen ze dan langs mijn land leggen, maar ik ga geen centimeter af staan daarvoor. Ik wil graag een dijkje over de sloot die er langs komt (geen vaart dus) met een duiker er onder zodat ik via het ruiterpad op het land kan. Er is nogal wat gedoe geweest dat men via Waterschaphekken over mijn land ging om naast mij te hooien en koeien te verplaatsen, dus ik hoop dat die het dan ook doen. Ze hadden de hekken eens voor het gemak open laten staan waardoor mijn paarden bijna ontsnapt waren die daar liepen. :+
Ik ben hier inderdaad komen wonen voor het uitzicht en ook de rust. Ik heb wel super leuke buren, maar vind het heerlijk om achter thuis in het land bezig te zijn en even niks om mij heen te hebben.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:20

Als het dan nog een paar keer met 3 ton zakt wil ik het wel kopen :p

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:21

Ah, die had ik ook eens geplaatst. Echt prachtig, maar alsnog flink aan de prijs inderdaad.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:42

Dat klinkt allemaal idd niet zo handig nee, Merexa, dat met die hekken

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:25

MaTuMi schreef:
Huis in Gieten gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/gieten/huis-4 ... nerdijk-9/

Net klaar met bouwen en alles aanleggen en nu al te koop.
En wat een prijs... En nog strakker van binnen dan wat ik verwachtte.

Wauw, nu nog ff een miljoen winnen :+

Prachtig huis en heteluchtverwarming, heerlijk!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 17:11

Heteluchtverwarming hebben wij ook maar ik zou er niet opnieuw voor kiezen. Hoog verbruik, wel snel warm maar ook weer heel snel koud. En moeilijk tot niet te regelen per afzonderlijk vertrek.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 17:14

Als de twee stenen stukken aan elkaar zaten en dus het glazen deel er tussen weg en dan uiteraard wel beide stukken in dezelfde kleur steen en de achtergevel iets minder uit glas bestond.....en wat goedkoper....en ik geld had :P ...had ik het wel willen hebben. En als die aan de andere kant van Gieten had gestaan; dichter bij het bos
De badkamer is wel heel mooi zo

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:06

mysa schreef:
Heteluchtverwarming hebben wij ook maar ik zou er niet opnieuw voor kiezen. Hoog verbruik, wel snel warm maar ook weer heel snel koud. En moeilijk tot niet te regelen per afzonderlijk vertrek.

Waarom zou het verbruik hoger zijn?? Je stookt veel directer. Schuif dicht is geen warme lucht, schuif open wel.
Wij stoken in een groter, houten, huis met heteluchtverwarming, minder dan in een stenen tussenwoning met CV. Isolatie waardes liggen ongeveer hetzelfde, wanneer je huis ook nog eens goed geïsoleerd is zou ik er zeker weer in investeren...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:22

Ja, waarom. Dat is wat ik meemaak. Hij gaat alleen 's ochtends vroeg aan en heel af en toe 's avonds nog een uurtje en toch verbruiken we zo'n tweeduizend kub per jaar... Wel ook een gevelkachel in de schuur maar die houdt hem alleen vorstvrij. Vroeger hadden we gewone CV.,toen verbruiken we minder. Ander huis, dat wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:39

Heb je met heteluchtverwarming ook drogere lucht in huis? Of valt dat mee?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:47

Valt hier wel mee. Maar ik heb grotendeels de houtkachel aan met daarop een ketel water. En ik hang de natte was op de vide, dat zal ook helpen. Even gekeken, hygrometer staat op vijftig, is dus normaal.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:12

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:42

Cayenne schreef:
Heb je met heteluchtverwarming ook drogere lucht in huis? Of valt dat mee?

Nee. Vorige huis met cv was droger voor mijn gevoel. En wij hebben geen watervernevelaars o.i.d.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:48

corine1981 schreef:
Waarom zou het verbruik hoger zijn?? Je stookt veel directer. Schuif dicht is geen warme lucht, schuif open wel.
Wij stoken in een groter, houten, huis met heteluchtverwarming, minder dan in een stenen tussenwoning met CV. Isolatie waardes liggen ongeveer hetzelfde, wanneer je huis ook nog eens goed geïsoleerd is zou ik er zeker weer in investeren...

Citaat:
Prijs luchtverwarming t.o.v andere verwarmingssystemen

Het verbruik van luchtverwarming ligt zo’n 5% hoger dan vloerverwarming en 25% hoger dan radiatorverwarming. De prijs van de installatie zal gelijk zijn aangezien je geen dure verwarmingselementen moet voorzien in elke kamer.

https://www.verwarminginfo.nl/luchtverwarming