Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:01

Mooie stoelen!!

Wij hebben nachtkastjes dilemma :( de houten Wandplank moet nog aan de muur maar willen eerst nachtkastjes ivm plek bed. Nu hebben we de rechtse gekocht bij de Ikea maar ik twijfel.. dacht wil geen blok want dat staat niet en nu is dit ook weer net anders dan ik dacht.

Wat denken jullie?

Afbeelding

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:20

idinn schreef:
Je zou evt een smalle strook in een andere kleur kunnen verven (grijs bv) als overgang tussen beide kleuren ipv ze direct naast elkaar te verven?

Het is de bedoeling om de muren waar de bedden tegen aan komen een kleur te geven. De andere muren worden een neutrale kleur.

Sammiej schreef:
@TinkerTreas
Als je een kast als roomdivider gebruikt wordt dan kan je misschien aan de muurzijde waar de kast tegenaan staat voor iedere kant van de jongens een lambrisering verven in hun kleur? Zoiets alleen dan twee delen met de kast als afscheiding https://trigorestaurant.com/wp-content/ ... praxis.jpg

Zo'n lambrisering is ook een goed idee inderdaad.

Samo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:37

Marjan snap wat je bedoelt, het is het net niet.
Hout met wit dan? Hou je het licht, is het misschien geen blok. Zoiets, met dicht en open vak:Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:41

Die is tof Samo!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:03

@samo: leuk kastje, maar die poten vind ik er niet netjes onder zitten.
De stoelen vind ik erg mooi. Vooral die handgreep lijkt me ook erg praktisch.

@marjan: de rechtse staat prima bij de plank.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:04

Hmm ja kan natuurlijk ook het laatje wit maken? Zou dat al schelen?

Edit lang leve klooien op je mobiel :')

Afbeelding

Edit 2 wc papier :')

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:20

Wit laatje staat er heel goed bij én is makkelijk te doen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:54

:D opgelost Haha eerdaags maar ff een rollertje er over!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:17

TinkerTreas schreef:
Ik ga binnenkort verhuizen naar een flat en mijn 2 jongens zullen dan een kamer moeten gaan delen (4,5 en 2,5 jaar).
Ik wil de kamer in 2en delen door 2 kasten in het midden te zetten, zodat ze allebei hun eigen helft hebben.
Maar ik zit een beetje met de kleuren op de muur. Het liefst zou ik de muur aan de kant van de oudste een blauw tint geven en bij de jongste een groen tint.
Maar het moet natuurlijk wel een beetje bij elkaar passen en niet te druk en/of donker worden.
Hebben jullie tips voor blauw en groen tinten die mooi bij elkaar passen?

Onze zoon en dochter liggen bij elkaar, ze wilden roze en blauwe slaapkamer. We hebben aan elke kant lambrisering geverfd, blauw en roze.. rest van de kamer grijs en wit

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:48

MarjanB schreef:
Mooie stoelen!!

Wij hebben nachtkastjes dilemma :( de houten Wandplank moet nog aan de muur maar willen eerst nachtkastjes ivm plek bed. Nu hebben we de rechtse gekocht bij de Ikea maar ik twijfel.. dacht wil geen blok want dat staat niet en nu is dit ook weer net anders dan ik dacht.

Wat denken jullie?

[ [url=m/N3hmw7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die van de Ikea. De andere vind ik te donker. En het laatje zou ik ook gewoon in houtkleur laten. Misschien het greepje vervangen door een donker leren? Je hebt namelijk al een wit lampje, je bed is wit. Dan springt het hout er juist mooi uit. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:27

Ik denk dat 2 (half) hoogslapers of een stapelbed ook ruimte besparend kunnen zijn. Dan hebben ze onder hun bed een plekje voor zichzelf, of bij een stapelbed heb je maar de ruimte van 1 bed (wel ruzie wie waar mag slapen wellicht). Kast(en) in het midden alszijnde tussenwandje kan goed werken, maar houdt er wel rekening mee dat je ook daarmee het licht wegneemt en dus een goed lichtplan zou moeten hebben.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:50

noviceh schreef:
Prachtig yeentll! Waar is die bank van? <3

De bank is van Hugo wonen in Utrecht! Is ook echt een heerlijke hangbank, haha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:25

Mijn nieuwste aanwinst is vandaag af gekomen... alhoewel ik met één poot nog even een gevecht aan moet gaan want die wil niet helemaal zoals ik wil..
Maar ik ga de boel pas omgooien in April, dus ik heb nog wel even om dat aan te passen :)

Afbeelding

Overigens heb ik nu de poten schuin staan, vind ik net iets aparter :)

Afbeelding

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:55

Nog 3 weken en dan krijg ik de sleutel van mijn huis! Ik ben er eindelijk uit qua kleuren voor de woonkamer, dus ben benieuwd hoe het straks uitpakt. Ik hoop niet dat het te “koud” wordt, daar ben ik een beetje bang voor. Maar misschien als alle meubels enzo erin staan dat het dan wel goed is.

Afbeelding

Ik was vandeweek bij Ikea en daar hadden ze een slaapkamer opstelling met het bed midden in de slaapkamer. Heeft hier iemand dat ook wel eens geprobeerd? Het zou passen bij mij qua ruimte

Zo zag het eruit.
Afbeelding

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:57

Ik zou dan wel zeker zorgen voor een bed met hoofdbord. Wij hebben dit bed en missen enorm een hoofdbord. Bed staat voor een raam, de kussens liggen soms op de vensterbank haha.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:01

Haha ja dat is dan wel handig. Ik heb zelf een mooi hoog hoofdbord achter mn bed, dus dat zou moeten passen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:45

Lijkt mij heel raar slapen, ik wil gewoon een muur achter mn hoofd, dat voelt veiliger en meer als een holletje :+
Ik loop toch geen rondjes om mn bed, dus zie er het nut niet zo van in. Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:00

Gezien de paalconstructie aan het hoofdeind kun je dat heel makkelijk omtoveren tot een (semi)dicht hoofdbord.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:06

Denk wel of je een mogelijkheid hebt tot stopcontacten voor een lampje. Je hebt lampjes die je kan vastklemmen, dus nachtkastje is niet noodzakelijk. Maar als je een grote afstand tot de muur hebt wordt het wel lastig in bed geraken als het donker is.
Je kan ook je kast omgedraaid tegen het bed zetten, zodat je achteraan een soort van dressing krijgt.

Wij hebben hem ook in het midden maar wel met een wandje (kast staat er aan de andere kant tegen) hierdoor hebben we wel nog stopcontacten naast ons bed en de schakelaar.
Afbeelding

Wij hebben ons bed van de muur af gehad toen ze aan de muur achter ons bed gingen pleisteren. Ik sliep zo slecht omdat ons bed veel meer wiebelde. Dus je moet wel een stevig bed willen als je hem vrij wil hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:51

@leen: jij hebt ook wel de ruimte om dat te doen :D

Maar ik had idd ook de kledingkast omgedraaid en tegen het hoofdbord van het bed aangezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:55

Ooooh goede tip voor ons nieuwe huis!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:48

Leen: jullie kunnen daar tikkertje doen!

Fleda, welke kleur groen is dat? Wij hebben kiezelgroen en dit gecombineerd met mosgroen en ral9010. Alleen ral9010 zou voor mij ook te koud zijn.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:22

MamaMiesje schreef:
DemDeempel schreef:
@MamaMiesje, ziet er mooi uit, hele leuke wandplankjes. Mag ik vragen welke kleur blauw dat is?

Moet ik morgen even op de emmer kijken :D

Sorry voor de ENORM LATE update :')
Maar:

Afbeelding

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:31

Voor onze nieuwbouwwoning zijn we nu ook bezig met interieur. De meubels hebben we inmiddels gekocht. De vloer zijn we ook zo goed als over uit.
We hebben in de woonkamer/keuken een lange muur die we willen behangen/sauzen. Ook de muur waar de tv aankomt willen we behangen/sauzen.
Blauw tinten vind ik vaak erg mooi, maar richting paars ook. Laatst kwam ik op internet de kleur Heart Wood tegen. Dit spreekt mij ook wel aan. Ik zag deze kleur ook al in combinatie met blauw. Vind het wel lastig hoor haha.

Afbeelding