[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:43

Haha wat een lompe actie.. daar geen filmpje van? :D
Track ziet er mooi uit!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 19:47

Ethelate schreef:
Track ziet er mooi uit!

Nee helaas! Was wel aan het filmen, maar drone was schijnbaar zo van het padje dat filmpje ook niet is opgeslagen :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:50

MarliesR schreef:
Ethelate schreef:
Track ziet er mooi uit!

Nee helaas! Was wel aan het filmen, maar drone was schijnbaar zo van het padje dat filmpje ook niet is opgeslagen :+

Je zou even kunnen kijken of er nog resten staan op de kaart met een unerase-programmaatje :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:54

Gaaf zo dat filmpje. +:)+ Wat ook wel eens wilt helpen is de joystickjes tussen duim en wijsvinger vast te houden voor wat meer controle. Wat ook uit maakt is of hij in cinematic mode of normal mode staat. In cinematic mode is hij veel langzater en gaan alle bewegingen ook langzamer/vloeiender.

Paard is niet beschadigd? Dat is dan waar ik mij de meeste zorgen om maak. Ik film ook wel eens laag, maar moet wel omhoog kunnen ontsnappen als we op ramkoers liggen. :=

En staat er ook geen stukjes film in de cache op je telefoon?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 23:57

Wat gaaf om het zo vast te leggen! Je hebt echt een heel mooi stuk zo! Bofferts van paarden :D.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 00:08

MarliesR schreef:
Vandaag weer even met de drone wezen vliegen. Had al bijna geen drone meer gehad.... Had de paarden op de wei staan, dus ging er vanuit dat ik wel even veilig over de track kon vliegen en wat kon oefenen met nette bochtjes draaien enzo.

Maar Vi besloot dat ze zich er mee moest bemoeien, kwam in volle galop van de wei en zo de hoek om zeilen, ik had niet genoeg tijd om de drone hoog genoeg te krijgen en mevrouw Muts rent zo recht de drone in }:0 :+ . Echt hoor... Drone vloog aardig tuimelend door de lucht en was even zijn oriëntatie kwijt. Gelukkig na even landen en opnieuw calibreren leek hij het gewoon wel weer goed te doen :Y) Misschien volgende keer toch met de veiligheidskooi er omheen vliegen :+

Heb ook nog een klein rondje van de paarden over de track op film kunnen krijgen. Daarna weigerden ze verder nog te bewegen :+ . Het was ook wel vrij warm en benauwd vandaag.

[ Video ]

Het lijkt zo net een computerspelletje :+ :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 09:47

Bagheera_206 schreef:
Gaaf zo dat filmpje. +:)+ Wat ook wel eens wilt helpen is de joystickjes tussen duim en wijsvinger vast te houden voor wat meer controle. Wat ook uit maakt is of hij in cinematic mode of normal mode staat. In cinematic mode is hij veel langzater en gaan alle bewegingen ook langzamer/vloeiender.

Paard is niet beschadigd? Dat is dan waar ik mij de meeste zorgen om maak. Ik film ook wel eens laag, maar moet wel omhoog kunnen ontsnappen als we op ramkoers liggen. :=

En staat er ook geen stukjes film in de cache op je telefoon?

De controle an sich is het probleem niet, maar meer dat ik door elkaar haal welke stick wat doet :+ Dan wil ik naar voren en ga ik opeens omhoog. Ohja, andere stick :')

Paard niet beschadigd hoor! Heb ik natuurlijk wel gelijk gecheckt. Maar 600kg paard vs. 249gram drone is niet echt een match :+

Wat nog op de telefoon is beland/lijkt te zijn beland is niet af te spelen. Ach nou ja. Is ook niet echt een ramp.

Cinematic mode gebruik ik inderdaad ook regelmatig.

Hutcherson schreef:
Wat gaaf om het zo vast te leggen! Je hebt echt een heel mooi stuk zo! Bofferts van paarden :D.

Dankje! Ik geniet er ongeveer net zoveel van als de paarden denk ik <3

senna21 schreef:
Het lijkt zo net een computerspelletje :+ :D

Haha ja he :D Vond het ook zo komisch dat ze aan het einde van het rondje weer in die schuilstal verdwijnen. "Zo, speelgoedpaardjes weer netjes opgeborgen" :+

Aankomende week ga ik ik verder met de laatste dingen uit het oude schuurtje halen. We hebben nog niet de definitieve bevestiging van de aannemer, maar als het goed is beginnen ze begin augustus éindelijk met het vervangen van het dak van het huis. Ze gaan dan ook gelijk de afrondende dingen aan de paardenschuur afmaken (nieuwe ramen en luiken er in, doorbraak naar buiten vanaf de voorste stallen en verbinden van die twee stallen). De put wordt er dan ook uit gedrukt en de oude schuur gaat dus plat.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:11

Jeutje... wat een schuurtje komt daar tevoorschijn _O- En hele leuke filmpjes weer om te kijken :D Jammer dat het 'aanrijding'-filmpje verloren is gegaan :=

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 07:51

xXutopiaXx schreef:
Jeutje... wat een schuurtje komt daar tevoorschijn _O- En hele leuke filmpjes weer om te kijken :D Jammer dat het 'aanrijding'-filmpje verloren is gegaan :=

Haha ja, en dan zie je op de foto niet eens echt dat de muren naar buiten bollen :+ :+ . Nee, deze gaan we niet missen! En hij staat behoorlijk dicht op het huis, dus ook fijn als daar wat meer 'lucht' komt!

Wat een heerlijke ochtend vandaag zeg <3
Afbeelding

En morgen wordt er als het goed is 30 ton zand geleverd :D :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:10

MarliesR schreef:
De controle an sich is het probleem niet, maar meer dat ik door elkaar haal welke stick wat doet :+ Dan wil ik naar voren en ga ik opeens omhoog. Ohja, andere stick :')

Paard niet beschadigd hoor! Heb ik natuurlijk wel gelijk gecheckt. Maar 600kg paard vs. 249gram drone is niet echt een match :+

Ja, oefening baart kunst. Ik heb er ook nog veel te weinig mee gevlogen. Je kunt in de app zien hoeveel/lang/vaak je hebt gevlogen. Ik sta ook nog maar op 16,2km, 4,67 uur en 34 vluchten. :=

Google maar even niet op ongelukjes met drones bij het landen op je hand. _O- Laten we het erop houden dat het 1-0 was voor de pleister. -O- Vanaf nu maar weer braaf stijgen/landen vanaf de "helipad" ipv mijn hand. := Gelukkig was jouw paard ongedeerd.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:10

MarliesR schreef:
xXutopiaXx schreef:

Haha ja, en dan zie je op de foto niet eens echt dat de muren naar buiten bollen :+ :+ . Nee, deze gaan we niet missen! En hij staat behoorlijk dicht op het huis, dus ook fijn als daar wat meer 'lucht' komt!

Wat een heerlijke ochtend vandaag zeg <3
[ [url=m/8eplHg.png]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk! <3 Geniet ervan.

Hahah, hoeveel zand? :wow:

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:53

Fantastisch die filmpjes Marlies! En wat een heerlijke foto ook weer! Wat een genot om je dag toch zo te kunnen starten he ;-)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:32

MarliesR schreef:

Even gemist, wat ga je daar mee doen?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 18:41

Bagheera_206 schreef:
Ja, oefening baart kunst. Ik heb er ook nog veel te weinig mee gevlogen. Je kunt in de app zien hoeveel/lang/vaak je hebt gevlogen. Ik sta ook nog maar op 16,2km, 4,67 uur en 34 vluchten. :=

Google maar even niet op ongelukjes met drones bij het landen op je hand. _O- Laten we het erop houden dat het 1-0 was voor de pleister. -O- Vanaf nu maar weer braaf stijgen/landen vanaf de "helipad" ipv mijn hand. := Gelukkig was jouw paard ongedeerd.

Oh haha ik zal volgende keer ook eens kijken als ik daar aan denk! En wat je zegt, gewoon letterlijk vlieguren maken :+

Strohalmpje schreef:
Fantastisch die filmpjes Marlies! En wat een heerlijke foto ook weer! Wat een genot om je dag toch zo te kunnen starten he ;-)

Dankje! En inderdaad een enorm genot! Van die dagen dat je weer helemaal opnieuw verliefd wordt op de plek waar je mag wonen <3

Ir111 schreef:
MarliesR schreef:

Even gemist, wat ga je daar mee doen?

Ik had het er nu ook inderdaad niet weer expliciet bij gezet :D We hebben voor een aantal dingen zand nodig straks als de aannemer begint!

O.a. de put die we nu nog hebben gaat weg. Vinden we ergens wel jammer, maar hij staat echt op zo'n onhandige plek midden op de oprit.

Daarnaast zit er nog een oude betonbak in de grond waar 1 van de twee staldoorgangen gaan kome. Die moet ook weg zodat de paarden daar veilig overheen kunnen en moet dan dus opgevuld worden.

Wil nog een klein beetje om een stukje verharding te leggen voor mezelf (klein stukje 'pad' tussen paddock en stalingang.

Het deel wat overblijft gaan we gebruiken om de eetplekken te verbeteren voor aankomend winter. En wat dan nog resteert mag op de paddock blijven liggen, die kan ook wel echt wat extra zand gebruiken voor aankomend winter!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 15:57

Nou, wij hebben 30 ton zand. Eerste gedachte?
Daar blijft echt niks van over op zo'n paddock. Is dit echt alles :+ ?

Afbeelding

Dailey vond het wel heel handig. Kan je mooi als steuntje gebruiken voor je voeremmer :D

Afbeelding

Als je er boven op klimt, issie stiekem toch best hoog :D
Afbeelding

En dat wilde Dailey natuurlijk ook graag even zelf proberen :') :') (screenshot uit een filmpje, hij gleed vlak hierna weer naar beneden haha)
Afbeelding

Ze hebben er in elk geval allebei een boel lol in haha. Ze hebben er flink in staan graven en doen
Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:06

Tja, 30 ton zand is een slordige 20m3
Een roundpenn van 20mtr diameter is 314m2 dus daar blijft een laagje van 6cm van over.......

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:49

Haha, wat leuk!

Hier zijn ze ook dol op hopen zand. Hier gebruiken ze het ook vooral als hoofdkussen enzo.

Ben je al verder met de ruimte voor de meidoorn? Ik was zoekende en in overleg met een kweker. Die zei dat voor een gewoon randje 1 rij genoeg is, maar wilden we het dicht laten begroeien, moesten we aan 2 rijden denken. En iets van een machine dingetje om ze te plaatsen vanwege de doorns. Maar goed.........ik ben altijd eigenwijs, dus zal wel onder de krassen komen :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:09

Ik had 160 kuub nodig voor mijn paddock ;) dus 30 ton is vrij weinig ja :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 08:13

Haha ja, zoiets wat ik ook wel weet, maar toch :')

Het is in elk geval erg leuk hoeveel lol ze er mee hebben :D
Overweeg sterk om nog een vrachtwagen te laten komen voor het voerpleintje en de hooibak dan dus op een heuveltje/verhoging te zetten.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:51

Haha, kijk ze blij zijn met een hoop zand _O- Te leuk :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 12:45

Ik heb er een paar maanden over na moeten denken, maar het nieuwe voerpunt is eindelijk gerealiseerd :+ . Ik wil graag van die oude witte halve IBC bakken af (lelijk en te laag, Dailey gaat er steeds in staan).

Maar met lomp en lomper (en in het najaar ook 1 of twee jonge paarden erbij...) wilde ik wel dat het enigszins hufterproof was. Heb wel een hooinet aan een paal overwogen wat veel mensen hebben, maar ik zag Dailey die paal om al omver schuren en Vi er op een of andere manier vol tegen aan rennen, of net met een been blijven hangen oid.

Maar uiteindelijk is dit 'ehm geworden :D

Voerplek staat iets naar voren ten opzichte van de omheining, hooinet tussen twee palen opgehangen. Vanaf de omheining loopt cord naar die twee palen om te voorkomen dat de paarden er achter langs (denken te) kunnen. Achter het hooinet staan vier palen zodat ze het net niet tegen de omheining kunnen drukken én stel het net komt wel los of ze gooien hem zo omhoog dat hij wel over de omheining heen komt te hangen oid kunnen ze door die palen zichzelf niet klemlopen in het stukje achter de voerplek.

Dus kortom, nu gaan we afwachten wat ik wél over het hoofd heb gezien :+ :D. We gaan de palen nog een keer op gelijke hoogte afzagen zodat het er nog wat netter uitziet, maar vonden we nu in de hittegolf niet zo prio. We hebben het hooinet inmiddels ook nog wat hoger gehangen zodat er nog wat tegels of een stukje rubber onder kan voor eventueel vallend hooi.

Ze eten er nog niet zo fanatiek. Uit de bakken eten is toch makkelijker voor ze dan zo'n net wat beweegt.

Afbeelding

(Nattigheid omdat ik even met de H2O bag wat water langs de palen heb laten lopen om ze iets sneller goed vast te krijgen in de droge grond).
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:23

Dat ziet er goed uit!

Hier leefde dat niet lang, maar wil ook van 2 ibc vaten af. Ik vind ze overal :o

Had van die houten L vormige bakken in de 2 hoeken gemaakt en werkt goed. Heb betegeld, maar er groeit steeds gras??
En het is net iets laag. Ze stappen er soms in. Maar goed, shet moet er ook uit eten. We hadden wel bij voorbaat al de planken voor de palen dat ze het niet snel kapot drukken.

Dat palen op gelijk hoogte zagen herken ik wel. Had ik eerst nog niet en toen na alles defintief hadden we dat grotendeels gedaan en ziet er zoveel netter uit meteen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:25

Het heeft ook wel iets natuurlijks eigenlijk zo op verschillende hoogtes :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:22

Wij hebben blijkbaar hele zoete paarden, onze bakken blijven gewoon staan. Zijn overigens geen IBC kuipen maar palletbakken. Misschien is dat zwaarder? Heel mooi is het niet (wij hebben bruine, dat gaat nog) maar wel functioneel.

Ik vind jouw paaltjes oplossing heel creatief. Ik vind het wel mooi eigenlijk, de palen op verschillende hoogtes. Weet niet of ik ze zou afzagen. Ik was laatst ergens waar ze een windscherm van palen gemaakt hadden. Zo'n 4 meter breed palen naast elkaar gezet, op verschillende hoogtes. Was mooi en functioneel! Zou je ook nog kunnen doen, eten ze uit de wind.

Leuke update weer!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:35

Palletboxen zijn zwaarder idd. Wij hebben normale hoogte in het groen en lage in het grijs.