[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:40

Huis in Haarlem noord was in de Indische buurt. Maar voor ons vooral te ver uit de richting. Wil zelf graag in de buurt van het centrum wonen. Ideaal zou de Leidse buurt en omgeving zijn, maar ben bang dat dit niet haalbaar is.

Dat je niet in schalkwijk wilt wonen snap ik heel goed, maar gelukkig delen veel mensen die mening, dus je krijgt er meer huis voor minder geld. Ik woon nu ook in schalkwijk en hier zou ik ook niet willen wonen, wel wat meer in noord-west schalkwijk.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:51

Zaterdag komen ze van ons huis foto's maken, hoop dat ze bij ons ook zo in de rij staan :D

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:56

Ga voor je duimen Charaz, spannend hoor..

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:56

vonneke schreef:
Als we geen aanbouw gedaan hadden dan had ik het ook in eigen beheer gedaan. Maar nu is het net zo makkelijk alles in 1.

Onze ervaring is, dat los van elkaar het goedkoper kan zijn :j

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:05

Charaz schreef:
Zaterdag komen ze van ons huis foto's maken, hoop dat ze bij ons ook zo in de rij staan :D

Spannendddddd!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:16

Op zich lijkt het me wel fijn, als je 1 contact persoon hebt.
Maar ben wel heel erg benieuwd met wat voor bedragen ze gaan komen Von.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:24

Grietje_1 schreef:

Als die leuk is wel ja, en anders heb je net zoals ons variatie :D :))

Wij werken wel alles zelf voor, dus schuren doen wij, voorstrijken doen wij, sleuven en boren doen wij ook.

Vakman komt dus echt puur alleen om te doen waar hij goed in is, dat scheelt ook al enorm, wellicht een tip Vonneke ;)

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:04

Dat zal zeker flink schelen Bloem en fijn dat jullie zelf zo handig zijn.
Dat zijn wij helaas zelf niet. En daarbij word ik vrijdag geopereerd en zal bar weinig kunnen en mogen tegen die tijd.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:14

Nou ja handig handig ... :X :D

Schuren kan iedereen :) Voorstrijken ook :) Sleuven en boren laten wij doen door iemand zodat de elektricien direct van start kan. De "sleuvenmaker" heeft namelijk een iets ander uurtarief :+

Wat vervelend, ik hoop niets ernstigs :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:27

Wij willen ook een aanbouw gaan plaatsen, mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat voor uurtarief jullie elektricien heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:29

BloemBloem schreef:
[naam] schreef:
Als we geen aanbouw gedaan hadden dan had ik het ook in eigen beheer gedaan. Maar nu is het net zo makkelijk alles in 1.

Onze ervaring is, dat los van elkaar het goedkoper kan zijn :j

Op dat zal zeker zo zijn. Maar dat is niet zo erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:30

Grietje_1 schreef:

Nou ik ook!!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:38

vonneke schreef:

:+ Wel als je geen bouwdepot neemt ;)

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:49

Mag ik ook mee komen kletsen? :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:06

BloemBloem schreef:
[naam] schreef:

:+ Wel als je geen bouwdepot neemt ;)

We doen het ook als we geen bouwdepot nemen. Daar zijn we nog niet over uit.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:16

Dames, mag ik zo brutaal zijn om er even tussen te komen en jullie op dit topic te wijzen: [HK] Voor alle vragen over het verbouwen, klussen en restylen
Misschien is het wel fijn voor iedereen dat dit topic er blijft voor degene die vragen/antwoorden hebben wat met huizen kopen/verkopen etc. te maken heeft. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:53

Charaz schreef:
Wij willen ook een aanbouw gaan plaatsen, mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat voor uurtarief jullie elektricien heeft?

Bij ons doet het het de beste vriend van mijn vader. Die heeft een electra bedrijf. Dat zal niet helemaal conform marktprijzen zijn wat hij doet ;)

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:53

Natuurlijk Kymalin, vertel meer.

Bloem, ik word aan mijn achillespees geopereerd. In februari mijne ene laten doen en nu de ander.

Fee bedankt voor je berichtje. Ik ga daar eens kijken. Ben benieuwd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:54

Fee_ schreef:
Dames, mag ik zo brutaal zijn om er even tussen te komen en jullie op dit topic te wijzen: [HK] Voor alle vragen over het verbouwen, klussen en restylen
Misschien is het wel fijn voor iedereen dat dit topic er blijft voor degene die vragen/antwoorden hebben wat met huizen kopen/verkopen etc. te maken heeft. :o

Hoezo? Dit heeft er toch ook mee te maken?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:06

Volgens mij hebben de kosten vergelijken wat een aannemer of losse klusjesmanen betreft, meer te maken met klussen dan met een huis kopen.
Maakt mij verder niet uit hoor, maar denk dat het fijner is als het hier hoofdzakelijk over hypotheken en dergelijke gaat. Wilde jullie er alleen op wijzen. ;)

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:09

Ik vind het fijn dat we hier ook over kunnen praten. Zijn we ook meer betrokken bij elkaar, als je meer weet. Maar ik vind het andere topic wel handig voor het klussen. Straks even proberen te lezen.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:12

Ik kan wel wat tips gebruiken :')

We hebben zelf de helft van een boerderij waar we nu 11 jaar wonen. Er zit zo'n 1650m2 bij maar we huren meer grond bij van een lokale boer. We hebben 2 stallen aan huis.

We waren helemaal niet bezig met een ander huis totdat ons droomhuis op de markt kwam. Dus bezichtiging gedaan en we waren er helemaal weg van. Maar omdat we helemaal niet bezig waren met verhuizen hadden we geen flauw idee wat we voor ons eigen huis konden vragen en ook niet wat we qua financiering konden krijgen. Dus waardebepaling van huis laten doen en financieel adviseur gesproken. En toen we eindelijk zover waren dat we een bod durfden uit te brengen was een ander stel ons voor.

Maar je merkt dan dat er toch een knop om gaat en we hebben nu besloten om serieus rond te gaan kijken naar een ander huis, maar we hoeven niet weg want we hebben een hele mooie plek en een fijne omgeving. We willen eigenlijk ons huis ook niet eerder in de verkoop doen dan wanneer we wat anders hebben gevonden omdat we niet eerst in een huurhuis willen. Dit om verschillende redenen.

Maar goed, je onderhandelingspositie als potentiële kopers is natuurlijk wel zwakker als je alleen kunt bieden onder voorbehoud van verkoop eigen woning, dus tja wat is wijsheid?

We hebben inmiddels al wel 3 makelaars gehad voor een waardebepaling en offerte, achterstallige klusjes gedaan om het huis verkoop klaar te maken.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:27

Morgen gaan we tekenen en krijgen we de sleutel. Maandag gaan we al op vakantie.
1 november hoeven we pas het huurhuis uit. Ben nu al bezig met wat inpakken. Zeker gezien we nog tijd hebben en morgen de sleutel krijgen vind ik het lastig om te bepalen wat je wel/niet inpakt..

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:29

Denk dat het ligt aan waar je een huis wilt kopen. Hier in de Randstad, zullen mensen minder blij zijn als je onder voorbehoud eigen huis wilt kopen. Wij hadden ons eigen huis ook eerst verkocht maar waren nog aan het wachten tot zij de financiën rond hadden. Dus wel ook onder voorbehoud verkoop eigen huis gekocht. Maar wij kopen nu ook niet in de Randstad.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:33

We wonen in zuidoost Drenthe dus de gekte is hier niet zo groot. Maar de markt trekt wel weer aan.